Educație
EVALUARE NAȚIONALĂ clasa a VI-a, 2019: Joi, testarea la Matematică și Ştiințe ale naturii. MODELE de SUBIECTE
Evaluarea Naţională pentru clasa a VI-a continuă joi, 23 mai, cu proba la Matematică și Științe ale Naturii. Testarea va dura 60 de minute.
Este o probă transdisciplinară, cu subiecte din matematică și din științele naturii.
Citește și EVALUARE NAŢIONALĂ 2019, clasa a VIII-a. MODELE de SUBIECTE şi calendar
Testele pentru Evaluarea Naţională sunt realizate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) din subordinea Ministerului Educaţiei, în concordanţă cu programele şcolare, trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate şi un format asemănător celor al testărilor internaţionale.
Obiectivul evaluării de la clasa a VI-a este preorientarea școlară a elevilor către un anumit tip de liceu sau de școală profesională duală.
MODELE de SUBIECTE:
Matematică şi Ştiinţe ale Naturii
ENVI_2018_matematica_si_stiinte_Test_1_
ENVI_2018_matematica_si_stiinte_Test_2_
EN_VI_2014_Model_Matematia_Stinte_
EN VI 2014_Model_2_Matematica_Stiinte_
Evaluările Naţionale se desfăşoară în sălile de clasă în care elevii urmează cursurile în mod obişnuit. Pentru testări, comisia de organizare trebuie să stabilească un interval orar unic pentru toate şcolile. Responsabil de administrarea testării este un profesor care nu predă la clasa respectivă. Pe toată durata testărilor, elevii sunt asistaţi şi de un al doilea profesor, care nu predă la clasa respectivă. Cei doi profesori nu au voie să le dea elevilor indicaţii cu privire la rezolvarea exerciţiilor.
Testele la matematică și științe ale naturii sunt corectate de câte doi profesori, unul de matematică iar altul de științe ale naturii. Corectarea testelor se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimului test de la clasa respectivă.
Rezultatele individuale nu se afişează, nu se comunică public şi nu se trec în catalog. Pe baza lor, profesorii trebuie să construiască planuri individualizate de învăţare, pentru ca elevii cu lacune să recupereze materia. Aceste planuri individualizate de învăţare ale elevilor trebuie să le fie comunicate părinţilor. De asemenea, rezultatele le sunt comunicate elevilor şi părinţilor individual, în condiţii de confidenţialitate.
Părinţii semnează un proces-verbal pentru luarea la cunoştinţă a informatiilor referitoare la rezultatele elevului şi la măsurile prevăzute în planul individualizat de învăţare, dacă este cazul.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News