Connect with us
Publicitate

Actualitate

EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014: Rezultatele examenelor de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a nu vor conta la admiterea la liceu

elevi

Publicat

Rezultatele elevilor la evaluările naţionale de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a nu vor conta pentru admiterea în clasa a IX-a, a precizat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie.

 Citește și: EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014: Modele de teste pentru elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, publicate de Ministerul Educației

Ministrul Educaţiei a precizat este vorba despre o evaluare unitară la nivel naţional, pentru a testa cunoştinţele elevilor şi pentru a-i obişnui cu condiţiile de examen, fără, însă, ca notele să fie trecute în catalog.

„Evaluările naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a au rolul de a evalua, pe de o parte nivelul de pregătire al elevilor după câţiva ani de şcoală, iar, pe de altă parte, de a pregăti elevii cu atmosfera de examen. Nu sunt examene naţionale, ci evaluări, iar notele nu vor fi trecute în catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiză a pregătirii elevilor la nivel naţional. Modalitatea de evaluare la clasă diferă de la un profesor la altul, ori aceste evaluări naţionale transversale au acelaşi sistem de redactare a subiectelor, aceleaşi sistem de măsurare a performanţei elevilor. Evaluările, însă, nu vor avea niciun impact, ci doar pregătesc admiterea pentru clasa a IX-a şi copiii nu vor fi ierarhizaţi niciodată în funcţie de aceste rezultate”, a declarat Remus Pricopie.

Ministrul a mai spus că la examenul de Bacalaureat nu s-au înregistrat rezultate spectaculoase, chiar dacă în ultimul an curba a fost una ascendentă. De exemplu, anul trecut, procentul de promovabilitate la bacalaureat, pentru promoţia 2013, a fost de 64%, iar după sesiunea de toamnă s-a ajuns la 70%. „Eu cred că noi ca profesori, ca şcoală, ca minister trebuie să ne facem datoria şi să asigurăm cele mai bune condiţii şi şanse copiilor noştri. Atunci când înregistrăm un insucces, trebuie să ne întrebăm cu ce am greşit de când a intrat acest copil pe băncile şcolii, trebuie să fim atenţi cu ceea ce se întâmplă în şcoală sau în grădiniţă, iar copiii trebuie aduşi cât mai repede într-un cadru formal de educaţie. Acest lucru înseamnă să aducem copiii la grădiniţă cât mai devreme, pentru că aşa ei se obişnuiesc cu ideea de şcoală, educaţie, colectivitate, iar ulterior experienţa de grădiniţă le va permite ca în ciclul primar să performeze mai bine”, a afirmat ministrul Educaţiei Naţionale, scrie Agerpres.

Citeşte şi EVALUAREA NAŢIONALĂ pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, AMÂNATĂ cu aproape o lună. Noul calendar al testărilor

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate