Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

EVALUAREA NAȚIONALĂ, clasa a VIII-a, începe săptămâna viitoare. Reguli la examen, calendar, modele de subiecte


Publicat

examen

Elevii care au terminat în acest an clasa a VIII-a intră în febra probelor de Evaluare Națională de săptămâna viitoare. De marți, 18 iunie, vor avea testări la Română, Matematică și Limba maternă. Examenul se va încheia în data de 29 iunie, cu afișarea rezultatelor finale.

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a, care are o pondere de 80%, şi media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere.

Ministerul Educaţiei a publicat modele de subiecte:

Limba şi literatura română:

EN_limba_romana_2019_var_model

Matematică:

EN_matematica_2019_var_model_LRO

Vezi integral:

 EVALUARE NAŢIONALĂ 2019, clasa a VIII-a: MODELE de SUBIECTE pentru examen. Calendar şi detalii pentru candidaţi

CALENDAR Evaluare Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, 2019:

18 iunie 2019: Limba și literatura română – probă scrisă

20 iunie 2019: Matematica – probă scrisă

21 iunie 2019: Limba și literatura maternă – probă scrisă

25 iunie 2019: Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 12.00)

25 iunie 2019: Depunerea contestațiilor (orele 14.00 – 20.00)

26-28 iunie 2019: Soluționarea contestațiilor

29 iunie 2019: Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

REGULI pentru Evaluarea Naţională 2019

Comisiile județene/Comisia municipiului București de organizare a evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a vor/va asigura dotarea cu camere funcționale de supraveghere video și audio a sălilor de clasă din unitățile de învățământ/centrele de examen în care se desfășoară probele pentru evaluarea națională pentru elevii clasei a VIII-a, a sălilor în care se descarcă și se multiplică subiectele, precum și a sălilor în care se predau, se preiau, se evaluează și se depozitează lucrările scrise ale candidaților.

În vederea asigurării desfășurării corecte a evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în conformitate cu prevederile reglementărilor în vigoare, comisiile din unitățile de învățământ/centrele de examen și comisiile județene/Comisia municipiului București de organizare a evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a verifică, prin sondaj, înregistrările audio-video din sălile de examen, după încheierea probei scrise. În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraudă, Verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile menționate, din unitatea de învățământ respectivă.

Dacă se constată existența unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor în vigoare, comisia din unitatea de învățământ ia măsurile care se impun, în conformitate cu prevederile metodologiei de organizare și desfășurare a evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a, care pot merge până la acordarea notei 1 (unu) pentru fraudă sau tentativă de fraudă

Se interzice candidaților la evaluarea națională să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete și altele asemenea, candidații având obligația de a lăsa obiectele menționate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învățământ/centrul de examen în acest scop.

Candidații care refuză depozitarea obiectelor menționate în sala stabilită de comisie în acest scop nu sunt primiți în examen

Se interzice candidaților la evaluarea națională să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălțăminte, în penare și altele asemenea ori în băncile în care sunt așezați în sălile de examen:

– orice fel de lucrări: manuale, cărți, dicționare, culegeri, formulare, memoratoare, notițe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidați etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor

– telefoane mobile, căști audio, precum și orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la rețele de socializare, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alți candidați/asistenți din unitatea/unitățile de învățământ/centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaților să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidați sau cu exteriorul.

Încălcarea regulilor menționate va fi considerată fraudă/tentativă de fraudă, iar candidații respectivi sunt eliminați de la proba respectivă, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceștia ori de alți candidați, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane și indiferent dacă ei au primit ori au transmis materiale interzise/ciorne/foi din lucrările scrise.

Candidații eliminați de la o probă pentru fraudă sau tentativă de fraudă primesc nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă.

Înainte de începerea probelor, asistenții prezintă candidaților prevederile metodologice legate de organizarea și desfășurarea corectă a evaluării naționale și le solicită să predea toate eventualele materiale și obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare, sunt interzise în sala de examen. Candidații vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile și mențiunea că știu că nerespectarea regulilor menționate.

Candidații care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim prevăzut pentru rezolvarea subiectelor pot părăsi centrul de examen cel mai devreme după o oră de la distribuirea subiectelor în săli.

La părăsirea sălii de examen toți candidații predau, odată cu lucrările scrise și foaia/foile conținând subiectul de examen.

În procesul de evaluare inițială a lucrărilor scrise și de rezolvare a contestațiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferența dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, notele obținute se trec, pe fiecare lucrare în parte, cu cerneală roșie, de către profesorii evaluatori, după ce este verificată concordanța cu borderourile individuale, și se semnează de aceștia. Nota finală se trece pe lucrare, în prezența profesorilor evaluatori, de către președintele comisiei. Președintele comisiei calculează nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, și semnează, nota fiind înregistrată în catalogul evaluării naționale.

În cazul în care diferența între notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectată de alți doi profesori evaluatori numiți de președintele comisiei. După validarea finalizării evaluării, nota finală este calculată luând în considerare cele 4(patru) note, după eliminarea celor două note/valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală care se trece pe lucrare și este înregistrată în catalogul evaluării naționale. Sub nota finală semnează cei patru evaluatori și președintele comisiei. Numărul pachetului și numărul de ordine al lucrărilor care necesită a treia evaluare sunt consemnate într-un proces – verbal, semnat de cei amintiți anterior.

În cadrul etapei de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele

acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluarea inițială. În situația în care se constată o diferență de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, președintele comisiei de contestații numește o a treia comisie formată din alți doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrările în centrul de contestații. Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu strictețe baremul de evaluare și notare și toate procedurile de evaluare, în conformitate cu prevederile alin.(1) și (2). Nota acordată de a treia comisie este nota finală a comisiei de contestații.

Nota obținută în etapa de soluționare a contestaților este nota definitivă, indiferent de punctajul obținut, în plus sau în minus, față de nota acordată în etapa de evaluare inițială a lucrării. Această notă nu mai poate fi modificată și reprezintă nota obținută de candidat la proba respectivă.

Candidații care depun contestații completează și semnează o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat la cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației, poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. În cazul candidatului minor declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali al acestuia

Candidatul major și părinții/reprezentanții legali ai candidatului minor poate/pot solicita comisiei județene/comisiei municipiului București de organizare a evaluării naționale vizualizarea lucrării/lucrărilor proprii/propriului copil numai după afișarea rezultatelor finale, după etapa de soluționare a contestațiilor. La vizualizarea lucrării/lucrărilor, candidatul minor trebuie să fie însoțit obligatoriu de un părinte/reprezentant legal.

Solicitarea de vizualizare nu poate conduce la reevaluarea și/sau modificarea notelor acordate lucrării/lucrărilor.

Cu excepția candidatului sau a părinților/reprezentanților legali ai acestuia, pot solicita vizualizarea lucrării/lucrărilor doar membrii comisiei județene/comisiei municipiului București de organizare a Evaluării Naționale sau cei ai Comisiei Naționale de Organizare a Evaluării Naționale, în scopul reevaluării acesteia/acestora.

ADMITERE LICEU 2019

În perioada 3 – 7 iulie, absolvenţii clasei a VIII-a şi părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, vor completa opţiunile din fişele de înscriere pentru admiterea la liceu. Vor parcurge aceeaşi procedură şi absolvenţii clasei a VIII-a care doresc să fie admişi în licee din alt judeţ.

Repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a este programata vineri, 12 iulie 2019.

Vezi şi ADMITERE LICEU 2019: CALENDARUL cu perioada de înscrieri, repartizarea computerizată şi detalii pentru candidaţi



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

SUA vrea să transforme Baza de la Câmpia Turzii într-un „nod” strategic al NATO. În ce investește peste 130 milioane de dolari

Publicat

a

Baza aeriană de la Câmpia Turzii ar putea deveni un nod strategic al NATO pentru operațiunile Forțelor Aeriene ale SUA din sud-estul Europei, în care Pentagonul va roti trupe și aeronave americane de luptă, pentru a descuraja operațiunile militare agresive. În acest sens, Forțele Aeriene SUA solicită Congresului 130,5 milioane de dolari pentru renovarea bazei aeriene, cea mai mare sumă cerută pentru investiții în infrastructura bazelor din Europa, în cadrul bugetului pentru anul fiscal 2021 (care începe în octombrie 2020).

Baza aeriană de lângă Turda, unde se află o parte din avioanele de luptă MiG-21 Lancer ale României, ar putea deveni un „nod” strategic al operațiunilor aeriene desfășurate de Armata SUA în Europa pe flancul de sud-est al NATO, în cadrul programului European Deterrence Initiative (EDI, Inițiativa Europeană de Descurajare), prin care trupe și aeronave americane sunt rotite permanent, cu scopul de a descuraja operațiuni militare agresive ale Rusiei.

Cele 130,5 milioane de dolari solicitate de Pentagon Congresului, în bugetul pentru anul viitor, sunt împărțite în patru mari obiective.

  • Cel mai costisitor este un depozit de tip DABS-FEV (Deployable Air Base Systems – Facilities, Equipment and Vehicles), care necesită 68 de milioane de dolari. Este vorba despre un depozit cu control al umidității aerului, ventilație și încălzire, pentru depozitarea de materiale pentru ridicarea unor baze aeriene mobile și de vehicule și echipamente. Forțele Aeriene americane arată, în proiectul de buget, că vor cere co-finanțare și de la NATO pentru acest depozit de la Câmpia Turzii.
  • O facilitate de depozitare și aprovizionare a aeronavelor cu combustibil care costă 32 de milioane de dolari. Aici, armata SUA descrie, pentru a justifica nevoia unei astfel de facilități, modul în care forțele aeriene românești desfășoară această operațiune, complet diferit de cum o fac americanii și de cum ar trebui să se întâmple în secolul nostru.
  • O platformă de parcare pentru aeronave, în valoare de 19,5 milioane de dolari. Baza are nevoie de capabilități de parcare adiționale, pentru două escadrile de avioane de luptă ale NATO, arată armata SUA.
  • Cel mai puțin costisitor obiectiv pentru 2021 la Câmpia Turzii este o platformă de încărcare/descărcare de transporturi periculoase (muniții, explozibili), în valoare de 11 milioane de dolari. Mai exact: „construcția unei platforme din beton, care să deservească avioane de mare tonaj, încărcate cu transporturi explozibile și materiale periculoase”, inclusiv asfaltarea căilor de acces pentru transportarea de muniții sau autovehicule.

Misiunile de recunoaștere și supraveghere par să devină un punct important al bazei aeriene din județul Cluj. În ianuarie 2020, din Polonia la Câmpia Turzii au fost aduse pentru a doua oară drone MQ-9 Reaper ale Forțelor Aeriene ale SUA în Europa, făcând presa din România să titreze că drona care l-a ucis pe generalul iranian Soleimani a venit în România.

România investește și ea la Câmpia Turzii

Guvernul României a aprobat în 2018 o investiție de 1,6 miliarde de lei (peste 330 de milioane de euro) pentru extinderea și modernizarea bazei aeriene de la Câmpia Turzii, în ideea că acolo vor veni următoarele cinci avioane F-16 pe care România le cumpără din Portugalia. Suma cuprindea și exproprierea a peste 370 de hectare de teren din comuna clujeană Luna, unde se află baza aeriană.

Până în martie 2020, din proiectul de investiții al României la Câmpia Turzii, etapizat pe 5 ani, se realizase doar împrejmuirea noului perimetru al cazarmei 1833 Câmpia Turzii.

sursa: romania.europalibera.org, stripes.com

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Andreea Fechete, adolescenta din Alba Iulia care scrie cărți în engleză. Pasiunea pentru pisici, transformată în literatură

Publicat

Andreea Fechete, o tânără de 13 ani din Alba Iulia, care adoră animalele, stă pe internet, citește cărți și își petrece timpul cu prietenii – profilul normal al unei adolescente. Numai că Andreea este un exemplu pentru cei de vârsta ei și nu numai.

Tânăra are până acum trei cărți scrise și lucrează la a patra, toate în limba engleză și toate inspirate dintr-o serie pe care Andreea a citit-o și recitit-o, în engleză, dar și în română. 

Alba24 a stat de vorbă cu tânăra din Alba Iulia, pentru a afla cum ajunge o elevă de gimnaziu să scrie cărți în limba engleză.

Andreea este elevă la Școala Gimnazială ”Avram Iancu” și în toamnă va trece în clasa a VIII-a. A învățat limba engleză de la școală, de pe internet, dar cel mai mult din cărțile pe care le citește, ”Pisicile Războinice” (Warrior Cats), o serie care urmăresc aventurile unui grup de pisici.

Cărțile sunt scrise de un grup de persoane sub pseudonimul colectiv Erin Hunter. Până acum, tânăra a citit cele 33 de volume în limba engleză și le-a recitit și pe primele 20 de volume traduse și în limba română.

Cum a început să scrie

Inspirată de ”Pisicile Războinice”, de la vârsta de 12 ani, Andreea s-a apucat de scris, în limba engleză, pe platforma de cărți digitale wattpad.com. Într-una dintre cele trei cărți, tânăra din Alba Iulia a luat personajele lui Erin Hunter și le-a reimaginat într-o altă acțiune.

Poți să citești ce scrie Andreea aici, sau aici.

Apoi tânăra și-a format propriul univers, propriile personaje și, cu o imaginație ieșită din comun, le-a creat ”pe foaia” digitală. Așa au rezultat două cărți scrise la 12 și 13 ani.

Mai mult, tânăra nu s-a oprit din scris și ne-a declarat că deja lucrează la a patra carte, tot despre pisici și aventurile lor în universul imaginat de ea.

Teorii, vlog și Youtube

Pe lângă cele trei cărți scrise, Andreea se ocupă și de un canal de Youtube, unde într-un an a publicat peste 100 de clipuri.

Pentru teorii despre pisici poți să accesezi canalul de Youtube al tinerei din Alba Iulia.

În video-urile postate, adolescenta dezbate teorii despre personajele din cărți, le răspunde altor tineri la întrebările pe care le au despre serie sau discută liber despre universul pisicilor războinice.

Cu trei cărți scrise într-o engleză cursivă, cu a patra în finalizare, Andreea reușește la doar 13 ani să depășească barierele imaginației și să dea dovadă de o inteligență peste medie pentru vârsta ei.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Fiecare școală ar putea decide cum va începe cursurile, în toamnă. Soluții pentru întoarcerea elevilor la ore

Publicat

Unităţile de învăţământ din țară ar putea decide singure cum vor începe, la toamnă, anul şcolar, în funcție de evoluția numărului de îmbolnăviri cu noul coronavirus: tradiţional, cu toţi copiii prezenţi în clasă, online, sau hibrid.

Din toamnă, şcolile ar putea primi „mână liberă” că să decidă cum vor începe noul an. Potrivit ministrului Educației, Monica Anisie „se ia în calcul și o astfel de variantă, să descentralizăm decizia chiar mergând până la nivelul unităților de învățământ”.

Astfel, în funcție de situația epidemiologică din zona în care funcționează, fiecare școală va stabili cum va începe anul școlar.

Inspectorii şcolari, directorii, experţii în Educaţie şi asociaţiile de părinţi spun că o astfel de decizie ar fi binevenită şi că Ministerul Educaţiei nu poate aplica un singur scenariu pentru câteva mii de şcoli.

sursa: digi24.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sportului: Luăm în calcul reluarea unor competiții desfășurate în spații închise. Ce sporturi sunt vizate

Publicat

Ministrul Tineretului şi Sportului, Ionuţ Stroe, a declarat că ia în calcul reluarea unor competiții sportive în cazul sporturilor care se desfășoară în spații închise.

Anunțul a fost făcut după o întrevedere a ministrului cu reprezentanții următoarelor federații sportive: FR Tenis de Masă, FR Scrimă, FR Atletism, FR Judo, FR Gimnastică Ritmică, FR Gimnastică, FR Lupte, FR Kaiac-canoe, FR Haltere, FR Box, FR Tir Sportiv, FR Bob şi Sanie, FR Nataţie şi FR Canotaj, informează Agerpres.

Reprezentanţi acestor sporturi vor discuta, împreună cu Ionuț Stroe, cu oficialii INSP şi Ministerul Sănătăţii, în legătură cu acest subiect.

„Există sporturi precum tenisul de masă, scrima, şahul, tirul sportiv sau halterele, ca să dau doar câteva exemple, unde nu sunt probleme în a asigura distanţarea între participanţi sau alte măsuri de protecţie, astfel încât să minimizăm riscul de infectare”, a spus Stroe.

„Este a treia săptămână consecutivă de dialog cu federaţiile sportive. Am dorit să aflu de la fiecare în parte felul în care decurge pregătirea, cum au reluat antrenamentele, dacă au în plan eventuale competiţii, cu ce probleme se confruntă şi în ce fel poate MTS să ofere asistenţă. O veste importantă pentru sporturile care se desfăşoară în spaţii închise este că luăm în calcul reluarea competiţiilor pentru acele discipline care se pot practica în condiţii de siguranţă pentru toţi participanţii”, a mai declarat ministrul.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate