Actualitate
Facebook testează divizarea News Fed-ului. Postările de la prieteni, separate de cele ale paginilor
Facebook a anunțat că face un test în șase țări pentru a împărți News Feed-ul în două părți: una cu postări de la prieteni și alta cu postări de la diverse pagini la care utilizatorul a dat Like. Vestea este rea pentru publisherii care depind de traficul din Facebook, fiindcă postările acestora deja sunt văzute de mult mai puțin oameni, arată datele din Slovacia. Facebook spune însă că nu are de gând să facă un test la nivel global și adaugă că utilizatorii au spus că vor un Feed unde să vadă postări de la prieteni și de la membrii familiei, separat de postările de la diversele pagini.
Testul va dura câteva luni în șase țări mai mici: Bolivia, Cambodgia, Guatemala, Serbia, Slovacia și Sri Lanka și acolo userii vor vedea două Nws Feed-uri. Primele observații, venite din Slovacia, arată că în feed-ul cu postări de la familie și prieteni apar și postări de la diverse pagini care au plătit pentru ca postările să fie evidențiate.
Mișcarea înseamnă că tot mai multe pagini ar putea fi nevoite să plătească pentru publicitate la Facebook, fiindcă altfel postările lor nu vor mai aparea pe feed-ul principal, ci pe cel secundar care se găsește în meniul Explore care este mai greu de găsit.
Un jurnalist slovac, Filip Struharik, spune că se vad deja primele efecte și că mai multe site-uri de știri din Slovacia și-au văzut traficul scăzând puternic, fiindcă postările au un reach mult mai mic, practic ajung la mai puțini oameni.
Cel mai grav vor fi afectate site-urile care depind ca trafic de Facebook, în timp ce acelea care au mult mai multe moduri de interacțiune cu cititorii nu vor simți atât de mult schimbarea.
Facebook ține însă să liniștească utilizatorii și spune că testul nu va fi extins pentru toate țările și că este făcut în urma solicitărilor venite de la utilizatori. Compania spune că vrea să afle dacă într-adevăr utilizatorii vor o separare clară între conținutul personal și cel public, practic între ce pun prietenii aproapiați și rudele și ce postează diverse pagini la care au dat like, fie că este vorba de site-uri de știri, de cântăreți, de mărci auto sau magazine.
Facebook a făcut modificări și în trecut când utilizatori s-au plâns, un exemplu fiind perioada trecută în care foarte mulți primeau mesaje inutile despre prieteni care au ales să joace online diverse jocuri. Compania face multe teste, dar numai o parte din ele ajung să se transpună în schimbări simțite de toată lumea.
Însă, cum notează The Guardian, exemplul poate fi unul „de manual” pentru Facebok care, spre exemplu, acum câțiva ani permitea ca postarea unei pagini să fie afișată pe Feed-ul tuturor celor care au dat Like la ea, însă mai târziu postările puteau fi văzute doar dacă pagina plătea constant pentru publicitate.
Pe de altă parte, Facebook a subliniat mereu că a crescut fantastic de mult conținutul postat în rețeaua cu două miliarde de utilizatori, astfel că News Feed-ul ar deveni extrem de încărcat dacă algoritmii nu ar face o selecție strictă pentru ce apare acolo. Facebook a mai precizat și că nu va forța paginile comerciale să plătească pentru tot conținutul.
Testul trebuie să fie un semnal de alarmă pentru site-urile care depind de traficul venit din Facebook, un semnal că trebuie să facă o diversificare, fiindcă altfel vor fi mult mai puțin vizibile în general.
Surse: reuters.com, techcrunch.com, theguardian.com, hotnews.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News