Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Fermierii pot depune cereri pentru obţinerea unei finanţări de 70% din valoarea primei de asigurare. GHIDUL solicitantului


Publicat

teren agricol

Fermierii pot depune, începând de luni, cereri de finanţare pentru obţinerea unui sprijin financiar de 70% din valoarea primei de asigurare plătită în sectorul vegetal, potrivit Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR).

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale a publicat pe pagina oficială de internet, www.afir.info, versiunea finală a Ghidului solicitantului pentru submăsura 17.1 (Prime de asigurare a culturilor, a animalelor și a plantelor) din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020), în vederea lansării sesiunii de primire a cererilor de finanțare.

Vezi aici – Ghidul solicitantului pentru submăsura 17.1 (.PDF).

Sesiunea care va fi deschisă în intervalul 11 mai – 30 noiembrie 2020 va începe cu sectorul vegetal, iar perioada de primire a cererilor de finanțare în care se vor putea depune cererile de finanțare aferente contractelor de asigurare pentru sectorul zootehnic va fi comunicată ulterior și anunțată pe pagina de internet. O noutate importantă este faptul că se va organiza o sesiune anulă de primire a cererilor de finanțare, față de sesiunea precedentă, când existau sesiuni diferite pentru culturile de primăvară și pentru cele de toamnă.

Față de anul trecut, Ghidul solicitantului aplicabil pentru sesiunea din acest an, include o serie de îmbunătățiri și simplificări. Astfel, o primă modificare o reprezintă intensitatea unică a sprijinului financiar care este acum de 70% din valoarea primei de asigurare eligibile și plătită efectiv de către fermier (solicitantul finanțării), față de sesiunea anterioară când intensitatea era calculată în funcție de dimensiunea exploatației asigurate.

O altă simplificare se referă la eliminarea obligativității de a prezenta extrasul din Registrul Agricol și acceptarea documentelor aferente plăților prin POS pentru justificarea plății a cel puțin 50% din valoarea integrală a primei de asigurare. Totodată, a fost simplificată și Cererea de finanțare, în sensul eliminării obligativității de a completa suprafețele asigurate pentru fiecare parcelă, precum și a calculului privind dimensiunea economică a exploatației.

Pentru a beneficia de sprijinul financiar disponibil în cadrul submăsurii 17.1, solicitanții trebuie să fie fermieri activi, să încheie cu o societate de asigurări un contract pentru riscurile eligibile prevăzute de Ghidul solicitantului și să se angajeze să plătească valoarea integrală a primei de asigurare în cuantumul și la termenele prevăzute în contract.

Riscurile eligibile în cadrul acestei linii de finanțare sunt fenomenele climatice nefavorabile, respectiv: seceta, arșița, inundațiile, grindina, înghețul (timpuriu de toamnă, de iarnă sau târziu de primăvară), ploile torențiale sau ploile excesive și de lungă durată, furtuna, vijelia, uraganul sau tornada. De asemenea, printre riscurile eligibile pentru finanțare se numără și infestările cu organisme de carantină dăunătoare plantelor prevăzute în HG nr. 563/2007, cu modificările și completările ulterioare.

Prin intermediul submăsurii 17.1 sunt eligibile pentru decontarea asigurărilor și riscurile asociate bolilor animalelor care figurează în Anexa II la Regulamentul (UE) nr. 652/2014 și care nu fac obiectul despăgubirilor prin alte programe cu finanțare europeană sau națională.

Reprezentanții AFIR au transmis că producerea unui fenomen climatic nefavorabil sau a infestării cu organisme de carantină dăunătoare plantelor trebuie să fie recunoscute în mod oficial de către autoritățile competente din România.

Toți cei interesați pot consulta, în vederea pregătirii documentației necesare pentru depunere, Ghidul solicitantului și anexele aferente pe site-ul Agenției, www.afir.info, la secțiunea Investiții PNDR, în pagina dedicată submăsurii 17.1.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

LIVE-VIDEO: Ziua Imnului Național, simbol al unității Revoluției de la 1848, sărbătorită la Alba Iulia

Publicat

Ziua Imnului Naţional este sărbătorită joi, 29 iulie, la Alba Iulia. Autoritățile locale  și județene participă, de la ora 10:00, manifestări în Piaţa Tricolorului. Se împlinesc 173 de ani de când a fost intonat pentru prima dată Imnul naţional.

Ceremonia începe cu prezentarea onorului, salutul Drapelului de Luptă, urmate de o alocuţiune privind simbolistica versurilor imnului naţional al României și oficierea serviciului religios.

Vor participa reprezentanţi ai Instituţiei Prefectului Alba, Consiliului Judeţean, Primăriei Alba Iulia, Arhiepiscopiei Ortodoxe de Alba Iulia, unităţilor militare (MApN, MAI) din Garnizoana Alba Iulia, autorităţi şi instituţii publice din Alba, precum şi reprezentanți ai Asociației Naționale Cultul Eroilor „Regina Maria” filiala Alba, Asociației Naționale a  Veteranilor de Război „Ferdinand I” filiala Alba, Asociației Naționale a Cadrelor Militare în Rezervă și în Retragere filiala Alba „Gemina”, Asociației Militarilor Veterani și a Veteranilor cu Dizabilități din Teatrele de Operații, partidelor politice.

Ziua Imnului Național: Programul activităţilor de la Alba Iulia:

  • 09.50 – 10.00 Primirea invitaților;
  • 10.00 -10.05 Prezentarea onorului, salutul Drapelului de luptă și ocuparea locului în dispozitiv;
  • 10.05 – 10.15 Alocuțiune referitoare la simbolistica versurilor Imnului;
  • 10.15 – 10.20 Oficierea serviciului religios;
  • 10.20 – 10.25 Intonarea Imnului Național al României.

Desfășurarea activităților dedicate sărbătoririi Zilei Imnului Național se va face cu respectarea strictă a regulilor de distanțare fizică și socială, prevăzute de reglementările în vigoare la nivel național privind prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENT pe A1 Sebeș-Deva-Nădlac. O autoutilitară a acroșat un camion cu platformă de transport mașini. O persoană rănită

Publicat

O persoană a fost rănită într-un accident rutier petrecut joi dimineața pe autostrada A1 Sebeș-Deva-Nădlac. O autoutilitară și un camion cu platformă de transport mașini s-au lovit.

Potrivit IPJ Hunedoara, în jurul orei 7.20, un tânăr de 20 de ani, din județul Bihor, care conducea o autoutilitară pe A1, din direcția Ilia-Deva, în zona localității Mintia, a acroșat  un ansamblu de autovehicule (tip platformă, care transporta autovehicule), care staționa pe banda de urgență.

În urma impactului, a rezultat rănirea ușoară a tânărului de 20 de ani.

Traficul a fost restricționat temporar pe o bandă.

În cauză s-a întocmit dosar penal.

Potrivit ISU Hunedoara, accidentul s-a petrecut la km 377, pe sensul Ilia-Deva, între un autotren si o autoutilitară.

Pompierii secţiei Ilia specializaţi în descarcerare, prim ajutor şi stingere au găsit la locul impactului un rănit, aflat în autoutilitară, care nu era încarcerat. Bărbatul a primit îngrijiri medicale şi a fost transportat cu ambulanţa SMURD la UPU Deva.

În plus, pompierii s-au asigurat că nu există pericolul izbucnirii unui incendiu la locul accidentului.

sursă foto: Romania24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

PERCHEZIȚII la o primărie din Alba și alte 6 la domiciliul unor persoane. Un angajat a fost reținut de polițiști

Publicat

Poliţiştii din Blaj, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Blaj, au efectuat 7 percheziţii, în județul Alba, în cadrul unui dosar penal care are ca obiect de cercetare săvârşirea infracţiunilor de abuz în serviciu şi sustragere sau distrugere de înscrisuri.

Oamenii legii au descins de dimineață la sediul Primăriei Roșia de Secaș. Un bărbat a fost reţinut.

Comunicatul IPJ Alba

La data de 28 iulie 2021, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Blaj şi poliţiştii Secției 5 Poliţie Rurală Blaj, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Blaj, au efectuat 7 percheziții domiciliare, în județul Alba, din care una la o instituţie, în cadrul unui dosar penal, care are ca obiect săvârşirea infracțiunilor de abuz în serviciu şi sustragere sau distrugere de înscrisuri.

Din cercetări a reieșit că, în perioada 2018 – prezent, angajați ai unei instituţii nu ar fi înregistrat în evidenţe şi ar fi distrus, mai multe procese verbale de sancţionare contravenţională cu amendă, în valoare totală de 2.755 de lei, emise de organele de poliţie, pe numele a doi cetăţeni, din județ, fără a proceda la darea acestora în debit.

Potrivit surselor Alba24, este vorba despre Primăria Roșia de Secaș.

Cu ocazia perchezițiilor, au fost identificate și ridicate, în vederea continuării cercetărilor, documente de evidență şi înscrisuri.

Faţă de un bărbat, de 41 de ani, din localitatea Tău, angajat al instituției, a fost luată măsura reținerii, pentru 24 de ore, urmând ca azi, 29 iulie, să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Blaj, pentru dispunerea măsurilor legale.

Polițiștii din Blaj au fost sprijiniți de polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice şi Serviciului pentru Acțiuni Speciale din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba.

Cercetările sunt continuate pentru stabilirea întregii activități infracționale.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Dosare penale clasate de procurorii DNA la Primăria Alba Iulia: Singurul angajat trimis în judecată este un șofer

Publicat

sediu primarie drona

O infracțiune de delapidare la Primăria Alba Iulia: banii pe aproape 800 de litri de motorină care nu au putut fi justificați – atât a mai rămas din mai multe dosare penale deschise in rem de procurorii DNA Alba Iulia, în urma unor denunțuri ce priveau achiziția unei mașini. 

S-au făcut referiri la infracțiuni precum: abuz în serviciu, dare și luare de mită și delapidare.

Totul a pornit de la achiziția unui automobil VW Touareg pentru Poliția Locală a Municipiului Alba Iulia, mașină care era folosită des de fostul primar Mircea Hava. 

Deși mașina a fost achiziționată în anul 2014, în anul 2018 au fost înregistrate denunțuri ce priveau posibilele ilegalități menționate mai sus.

Însă, dintre toate, singura infracțiune probată a fost cea de delapidare, iar acuzat și trimis în judecată a fost un angajat al primăriei, șoferul automobilului.

Toate informațiile legate de modul în care s-a ajuns la trimiterea în judecată au fost făcute publice după ce angajatul Primăriei a semnat un acord de recunoaștere a vinovăției și o primă decizie a fost dată de Judecătoria Alba Iulia în data de 26 iulie 2021. 

Motivarea instanței a fost făcută publică, iar în ea apar toate etapele parcurse, de la denunțuri și până la singura infracțiune care a fost probată de procurori.

De la ce mașină a pornit totul

În 2014, Primăria Alba Iulia cumpăra un autovehicul VW Touareg pentru Poliția Locală a Municipiului Alba Iulia, dotat cu girofar, rampă specială, flash-uri și alte utilități pentru o mașină de poliție.

Însă, între timp, utilitatea mașinii s-a schimbat și era des folosită de fostul primar al municipiului, actualul europarlamentar Mircea Hava.

În 2018 au fost făcute mai multe denunțuri referitoare la achiziția automobilului.

Denunțuri și dosare penale in rem deschise

În data de 20 februarie 2018, Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba declina către DNA Alba Iulia un dosar penal in rem care viza achiziția mașinii de către Primăria Alba Iulia.

În actul de sesizare se făcea referire la abuz în serviciu în ceea ce privește procedura de achiziție a mașinii care la vremea respectivă a fost cumpărată cu circa 70.000 de euro. Mașina trebuia să fie dotată cu girofar, sirene, stații de comunicații – o mașină pentru poliția locală.

Însă, deși avea specificații clare și trebuia să fie utilizată pentru patrulare, mașina era folosită des de fostul primar Mircea Hava.

Denunțul privea încălcarea legii în ceea ce privește achiziția publică, mai exact: ”stabilirea criteriilor de atribuire într-o formă care excludea participarea liberă la procedură a producătorilor/distribuitorilor, au fost de natură a crea un folos unui singur ofertant”, se arată în motivarea instanței.

Mai mult de atât, se făcea trimiterea și la o posibilă infracțiune de dare și luare de mită: ”ulterior achiziției și în schimbul diferenței de preț dintre prețul supraevaluat la licitație și prețul real de vânzare al autovehiculului, un membru al familiei unuia dintre administratorii ofertantului câștigător a fost angajat în funcția de consilier superior”, în cadrul Primăriei, se mai arată în documentul citat.

DNA Alba Iulia a considerat că nu există destule date pentru infracțiunile de dare și luare de mită.

Procurorii DNA au deschis un dosar penal in rem pentru abuz în serviciu în ceea ce privește achiziția mașinii și unul tot pentru abuz în serviciu pentru o angajare din 2014 în cadrul Primăriei Alba Iulia.

A mai existat încă un denunț tot pentru procedura de achiziție, dosar penal care a fost reunit cu cel deja existent.

În motivarea instanței mai este specificat încă un denunț tot pentru achiziția publică în ceea ce privește mașina, o posibilă legătură între câștigătorii achiziției și o angajare la primărie, dar și schimbarea de folosință a automobilului, din dotarea Poliției Locale la Primăria Alba Iulia.

La fel toate au fost reunite la dosar.

Procurorii au cerut documente justificative de la Primăria Alba Iulia: documente de achiziție, contracte, documente care să justifice unde este utilizată mașina, documente privind o angajare din 2014, rapoarte de audit financiar sau foi de parcurs.

Fapte clasate de procurori și dosare trimise la alte instanțe

După cercetări și verificări, procurorii DNA Alba Iulia au început o serie de clasări.

Au fost date două clasări pentru abuz în serviciu. De asemenea au fost clasate și faptele de dare și luare de mită.

Mai mult de atât, au fost disjunse din dosar și declinate către Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba infracțiunile de delapidare și deturnare de fonduri și o infracțiune de folosire a funcției pentru favorizarea unei persoane.

La rândul lor, și procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba au dispus clasarea infracțiunii de deturnare de fonduri.

Mai departe au disjuns și declinat dosarul cu delapidare și folosirea funcției pentru favorizarea unei persoane, către Parchetul de pe lângă Judecătoria Alba Iulia.

Ce a mai rămas din dosar

După clasări și declinări, singura faptă pe care au probat-o procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia a fost cea de delapidare: că în perioada 2014 – 2018 a fost decontat carburant ce nu a fost justificat drept consum cu acte doveditoare.

La începutul anului 2020, pe numele unui angajat al primăriei, șofer al mașinii, a fost începută acțiunea penală.

CITEȘTE ȘI: Angajat al Primăriei Alba Iulia care a condus mașinile folosite de Mircea Hava, acuzat de delapidarea a 800 de litri de motorină

Acest a fost acuzat că: ”În perioada 14.07.2014-27.03.2018, în calitate de angajat al unei unități administrativ teritoriale, inculpatul O.I. a achiziţionat şi a decontat din bugetul instituţiei angajatoare cantitatea de 779,39 litri carburant (motorină) pentru un autovehiculul instituţiei, iar consumul de carburant nu a putut fi justificat de inculpat pe bază de documente legale, fiind însuşit în interesul său ori pentru alte persoane, cauzând persoanei vătămate un prejudiciu în cuantum total de 4.410,72 lei”, au precizat procurorii.

Stadiul dosarului

Angajatul Primăriei a încheiat cu procurorul de caz un acord de recunoaștere al vinovăției, însă, la ședința din data de 26 iulie 2021, magistrații Judecătoriei Alba Iulia au respins acordul.

Magistrații au precizat că ”se constată că poziția inculpatului din faza de urmărire penală nu echivalează cu o poziție de recunoaștere a comiterii faptei, iar recunoașterea faptei la care face referire procurorul în acord este una ipotetică, sub condiția considerării faptei ca fiind una de natură penală, inculpatul considerând că, în realitate, nu a săvârșit o faptă prevăzută de legea penală, astfel cum rezultă din declarația”.

Drept urmare, prin respingerea acordului de recunoaștere, judecătorul a trimis înapoi dosarul la procurorul de caz pentru continuarea urmării penale.

Decizia nu este definitivă și poate fi atacată în termen de 10 zile.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate