Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Firmă cu punct de lucru în Alba, amendată cu 40.000 de lei de inspectorii ITM, pentru munca la negru


Publicat

O societate comercială cu punct de lucru în Alba a fost amendată cu suma de 40.000 de lei, de către inspectorii ITM, pentru primirea la lucru a patru persoane ,fără întocmirea formelor legale de angajare. În perioada 13-17 august, au fost controlate 22 de unităţi în domeniul relaţiilor de muncă.

În urma controalelor efectuate de inspectorii ITM Alba, SC „Floraland Com” SRL Braşov  a fost amendată cu suma de 40.000 de lei pentru primirea la muncă a patru persoane, fără a întocmi actele legale pentru angajare. De asemenea, au mai fost controlate 22 de unităţi în domeniul relaţiilor de muncă şi au fost aplicate 114 de avertismente.
În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă au fost controlate 19 unităţi şi au fost aplicate 45 de sancţiuni, dintre care o amendă în valoare de 5.000 de lei.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENT între Alba Iulia și Drâmbar. O persoană a fost rănită după ce un autoturism s-a răsturnat în afara șoselei

Publicat

acident drambar

O persoană a fost rănită sâmbătă după-amiaza în urma unui accident rutier produs între Alba Iulia și Drâmbar. În urma evenimentului rutier, un autoturism s-a răsturnat în afara părții carosabile. 

Potrivit IPJ Alba, accidentul rutier s-a produs pe DJ 107, între  Drâmbar și Alba Iulia.

O mațină s-a răsturnat în afara părții carosabile.

În urma evenimentului rutier a fost înregistrată o victimă, posibil rănită usor.

Revenim cu detalii. 

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Spectacolele în săli nu vor fi reluate curând. Ministrul Culturii: „Putem discuta când numărul de îmbolnăviri va fi din 2 cifre”

Publicat

Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, spune că reluarea spectacolelor în săli nu va avea loc prea curând, ţinând cont de evoluţia epidemiologică.

„Aceste posibile măsuri de relaxare sunt dictate, în mod clar, de cifrele pe care ni le arată evoluţia epidemiologică. Am mai fost întrebat în multe rânduri legat de reluarea spectacolelor în săli şi tot timpul am răspuns, uitându-mă şi la ceea ce se întâmplă în Vest. În momentul în care vom avea un număr de îmbolnăviri format din 2 cifre, putem discuta acest lucru.”, a declarat ministrul Culturii, într-o conferinţă de presă la Alba Iulia.

Bogdan Gheorghiu a menţionat exemplul Austriei, care a permis reluarea spectacolelor în săli, în condiţii stricte, în momentul în care au avut 10-12 îmbolnăviri pe zi.

„Din păcate, (…), în loc să ne îndreptăm spre 2 cifre, ne-am îndreptat spre 4 cifre. Din păcate, în astfel de condiţii nu putem spera prea curând la reluarea evenimentelor din lumea artei spectacolelor în interior”, a spus Bogdan Gheorghiu.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Posibilitatea reducerii timpului de muncă, indemnizații pentru sezonieri și încurajarea telemuncii, reglementate de Guvern

Publicat

bani

Guvernul a reglementat posibilitatea reducerii timpului de muncă și acordarea unor indemnizații pentru zilieri și sezonieri. De asemenea, este încurajată telemunca, a anunțat Ministerul Muncii și Protecției Sociale

Guvernul a aprobat, vineri, ordonanța prin care sunt reglementate o serie de măsuri de sprijin destinate angajaților și angajatorilor. Măsurile urmăresc și stimularea creșterii ocupării forței de muncă în domeniile afectate de întreruperea sau restrângerea activității.

Reducerea timpului de muncă

Guvernul acordă un sprijin sub forma unei scheme de finanțare temporară a salariaților care vor avea program redus de muncă. Măsura va putea fi aplicată ori de câte ori se instituie stare de urgență/alertă/asediu.

Astfel, firmele vor putea să reducă timpul de muncă al salariaților cu cel mult 50% din durata prevăzută în CIM. Măsura se va realiza cu repartizarea corespunzătoare a programului de lucru și cu reducerea corespunzătoare a salariului.

Salariaţii vor beneficia de o indemnizaţie de 75% din diferența dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul individual de muncă (CIM) și salariul de bază brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de legea bugetului asigurărilor sociale.

Aceste sume se plătesc de angajator și se decontează ulterior de ANOFM din bugetul asigurărilor de șomaj.

Reducerea timpului de muncă se stabilește de angajator, pentru o perioadă de cel puțin 5 de zile lucrătoare consecutive. Angajatorul are obligația să stabilească programul de muncă pentru întreaga lună.

Reducerea timpului de muncă se poate aplica și în cazul programului de muncă în ture, precum și în cazul programului de muncă inegal.

Persoanele care realizează venituri în regim independent

Guvernul continuă să sprijine persoanele care realizează venituri în regim independent și care au beneficiat de indemnizația de șomaj tehnic în perioada stării de urgență/alertă.

În contextul reducerii temporare a activității, aceste persoane vor putea beneficia de o indemnizație lunară de 41,5% din câștigul salarial mediu brut. Măsura este valabilă pe perioada stării de urgență/alertă.

Plata se va face de la bugetul de stat, prin ANPIS, pe baza cererii și a declarației pe propria răspundere.

Zilierii și lucrătorii sezonieri

Zilierii și lucrătorii sezonieri vor fi susținuți pentru a ajuta piața forței de muncă, pentru o perioadă de trei luni.

Practic, pentru zilierii care îşi desfășoară activitatea într-un domeniu afectat de întreruperea sau restrângerea activității, se acordă o sumă reprezentând 35% din remunerația cuvenită zilei de muncă pentru o perioadă de trei luni, la alegerea beneficiarul de lucrări, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020.

Beneficiarii de lucrări vor plăti acești bani zilierilor, din bugetul propriu, la momentul plății contravalorii muncii zilnice. Ulterior, aceștia vor deconta sumele plătite prin ANPIS și agențiile pentru plăți și inspecție socială județene.

Pentru sezonieri se va mai acorda o indemnizație de 41,5% din salariu, dar nu mai mult de 41,5% din câștigul salarial mediu brut pe economie aferent perioadei lucrate. Această facilitate va putea fi acordată până la 31 decembrie 2020, pentru cel mult 3 luni, la alegerea angajatorului, pentru angajații care încheie contracte individuale de muncă pe perioadă determinată de până la 3 luni.

Angajatorul va plăti integral contravaloarea muncii prestate în baza CIM pe perioadă determinată. Ulterior, angajatorul va deconta, prin ANOFM, suma reprezentând procentul de 41,5%.

Decontarea din bugetul asigurărilor pentru şomaj se va efectua în termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii.

Telemunca

O altă măsură adoptată de Guvern pentru a sprijini piața muncii în această perioadă are ca scop impulsionarea angajatorilor să utilizeze telemunca. Măsura este aplicată în contextul în care regulile de distanțare fizică, inclusiv la locul de muncă, trebuie menținute.

Astfel, pentru angajații care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgență sau de alertă pentru cel puțin 15 zile se acordă, o singură dată, suma de 2.500 de lei. Banii sunt pentru achiziționarea de pachete de bunuri și servicii tehnologice necesare desfășurării activității în regim de telemuncă.

Această măsură se adresează angajatorilor care au statutul de IMM și care au făcut dovada utilizării telemuncii în perioada stării de urgență. Banii se acordă prin ANOFM din bugetul asigurărilor pentru șomaj, din subvenții de la bugetul de stat. Sumele se vor acorda în limita bugetului alocat, până la 31 decembrie 2020.

Măsurile adoptate nu se aplică instituţiilor publice, angajatorilor care la data solicitării se află în faliment, dizolvare sau lichidare. De asemenea, nu se aplică nici celor care au activităţile suspendate sau sunt înregistrați în jurisdicții necooperante în scopuri fiscale.

Potrivit MMPS, aproximativ 700.000 de persoane vor beneficia de noile măsuri adoptate de Guvern, impactul bugetar fiind estimat la 2,4 miliarde lei.

sursa: Ministerul Muncii

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat: Dragomir Morcan, fost manager al Spitalului din Câmpeni, candidatul PRO România la Primăria orașului

Publicat

Fostul manager al Spitalului din Câmpeni, Dragomir Morcan, este candidatul PRO România la Primăria orașului.

În vârstă de 47 de ani, acesta este căsătorit și are două fete. Una dintre ele a terminat Academia de Poliție și lucrează în cadrul IPJ Alba iar cea de-a doua urmează cursurile aceleași instituții și este în anul II.

În prezent, Dragomir Morcan ocupă funcția de director al unei firme private din domeniul transportului, cu sediul în Marea Britanie, la Londra. Anterior, între anii 2016 și 2019, a fost manager al Spitalului din Câmpeni. De asemenea, circa 3 ani de zile, a fost consilier local independent, în cadrul CL din Câmpeni.

„Mi-am asumat această candidatură fiindcă sunt convins că oamenii din Câmpeni s-au săturat de pâine și circ, de promisiuni și înțelegeri pe sub masă. Orașul are nevoie de un primar care trebuie să priceapă că este angajatul cetățenilor, nicidecum invers. Nu cred că îți trebuie o lupă ca să îți dai seama că administrațiile ultimilor ani nu au performat, în sensul eficienței și a unor proiecte pe termen scurt, mediu și, mai ales lung.

În ceea ce mă privește cred că am viziunea și pregătirea necesare pentru a coordona o echipă dedicată total orașului și cetățenilor. Nu mai putem să fim prizonierii lucrurilor mărunte, a învârtelilor de culise și e musai să ne apucăm, la modul cel mai serios, de treabă. Altfel, vom rămâne cetățenii unui oraș ținut captiv între nepăsare și incompetență”, a precizat Dragomir Morcan.

În perioada următoare, candidatul PRO România la Primăria din Câmpeni va prezenta proiectele pe care dorește să le realizeze în Câmpeni și va avea discuții aplicate cu cetățenii orașului.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate