Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Firmele pot amâna plata utilităților și chiriilor, cu ajutorul certificatului de situație de urgență. Care este procedura

Publicat

Companiile afectate de efectele crizei provocate de coronavirus pot beneficia de sprijin de la stat. Antreprenorii au nevoie de un certificat de situație de urgență (CSU), prin care vor putea amâna plata pentru serviciile de utilităţi și plata chiriei sau pot cere eșalonarea ratelor creditelor la bănci. Procedura de obținere este simplă, gratuită și se realizează exclusiv online. 

Cererea pentru eliberarea CSU se realizează prin intermediul platformei https://csu.prevenire.gov.ro/ pe baza unei declarații pe propria răspundere. Eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem. Așadar, tot procesul se desfășoară online.

„Am lansat aplicația pentru eliberarea Certificatelor de Situație de Urgență. Aș vrea să reamintesc că se eliberează exclusiv online și GRATUIT! Și, totodată, vreau să le atrag atenția operatorilor economici care solicită CSU că au nevoie de semnătură electronică digitală”, a declarat Virgil Popescu, ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.

În situația în care reprezentantul legal al firmei nu deține semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele ce urmează a fi încărcate în platforma https://prevenire.gov.ro (inclusiv declarația pe propria răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens. De exemplu, proprietarul unei firme îl poate împuternici pe contabilul societății să semneze electronic documentele. În declarația pe propria răspundere există un câmp destinat împuternicirii.

În cazul în care certificatul este revocat din cauza lipsei semnăturii digitale, procedura poate fi reluată.

Certificatele de situație de urgență sunt emise în două forme:

Certificat de Urgență Tip 1 (ALBASTRU) – poate fi solicitat de către companiile a căror activitate a fost întreruptă total sau parțial, ca urmare a efectelor stării de urgență (afectați de Ordonanțele Militare).

Cu acest certificat, antreprenorul poate să îşi amâne de la plată chiria, utilităţile, poate să depună cerere ca să obţină eşalonarea ratelor creditelor la bănci, poate să invoce ca IMM forţa majoră şi nu mai e nevoie să plătească taxa de 500 de euro la Camera de Comerţ, dacă se dovedeşte că e forţă majoră.

Certificat de Urgență Tip 2 (GALBEN) – poate fi solicitat de companiile care au înregistrat în luna martie o reducere a veniturilor cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020. Cu acest certificat, antreprenorul are aceleaşi beneficii, mai puţin amânarea la plata chiriei, având în vedere că activitatea nu a fost oprită.

De asemenea, firmelor care au deschis activitatea în perioada decembrie 2019 – februarie 2020 și nu pot justifica o scădere de 25% a veniturilor pot opta pentru certificat de tip TIP 1 (ALBASTRU) – destinat solicitanților care cer acordarea pentru că au întreruperea totală sau parțială a activității ca urmare a deciziilor impuse de stat.

De exemplu, agențiile de turism, cod CAEN 7912, 7911, dacă sunt afectate la încasări/venituri – pot solicita CSU tip 2 (galben), iar dacă sunt afectate ca urmare a efectelor deciziilor autorităților, CSU de tip 1(albastru).

Companiile pot beneficia și de șomaj tehnic, dar și de certificat de urgență

Companiile pot beneficia și de somaj tehnic, chiar dacă au solicitat certificat de urgență. Astfel, șomajul tehnic va fi obținut în urma depunerii, de către angajator, prin poșta electronică, la agențiile pentru ocuparea forței de muncă, a unei cereri semnată și datată de reprezentantul legal, însoțită de o declarație pe propria răspundere și de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizație.

În plus, orice operator economic, fie persoană fizică autorizată sau întreprindere individuală, care nu se încadrează pentru somaj tehnic, poate solicita CSU. Condiția: activitatea companiei este afectată de pandemie și a înregistrat reducerea încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020.

De asemenea, guvernul a decis ca inclusiv beneficiarii programelor naționale să poată suspenda obligațiile contractuale pe perioada stării de urgență urmând doi pași:

a) transmiterea unei notificări prin e-mail către Agenția pentru IMM, Atragere Investiții, Promovare Export (AIMMAIPE) cu care a încheiat acordul de finanțare cu privire solicitarea de a suspenda clauzele contractuale, fără a aștepta răspuns de la instituție.

b) solicitarea online pe site-ul www.prevenire.gov.ro, în perioada următoare, a unuia dintre tipurile de Certificat de Situație de Urgență -Tip 1 (albastru) sau Tip 2 (galben).

Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.

sursa: digi24.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:



ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate