Connect with us
Publicitate

Economie

Fișa postului și regulamentul intern nu mai sunt obligatorii pentru firmele cu mai puțin de 9 angajați. Ordonanță de Urgență

birou-gol-zile-libere-e1519215884228

Publicat

Se schimbă regulile pentru microîntreprinderile cu până la 9 angajați. Guvernul a adoptat miercuri o ordonanță de urgență care cuprind o serie de prevederi privind debirocratizarea activității firmelor mici. 

Acestea vor putea ține evidenţa orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat în condiţiile stabilite cu aceștia prin acord scris, iar specificarea atribuţiilor postului se va putea face atât verbal, cât și în formă scrisă dacă angajatul solicită acest lucru.

De asemenea, IMM-urile nu vor mai fi obligate să întocmească regulamentul intern.

„Microîntreprinderile cu până la 9 salariaţi sunt cele mai afectate de lipsa de personal calificat în domeniile economic, juridic sau resurse umane, adică cele care desfăşoară activităţi de natură administrativă.

Costurile sunt şi ele mari, birocraţia este excesivă, dacă ne raportăm la dimensiunea acestor societăţi, astfel că reducerea sarcinilor administrative inutile poate sprijini potenţialul microîntreprinderilor de a menţine locuri de muncă, mai ales în actualul context epidemiologic”, a declarat, la finalul ședinței de Guvern, ministrul Muncii, Raluca Turcan.

Potrivit acesteia, fișa postului, foaia de prezență și regulamentul intern reprezentau „sarcini administrative inutile”, astfel că s-a dispus eliminarea lor în cazul IMM-urilor cu până la 9 angajați.

„Prin măsurile adoptate astăzi (miercuri-n.r.) am reușit să eliminăm anumite sarcini administrative inutile. (…)

E o gură de oxigen pentru angajatorii care de multe ori se simțeau sufocați de numărul de hârtii pe care trebuiau să le completeze pentru angajații pe care îi aveau”, a mai adăugat ministrul Muncii.

Raluca Turcan a precizat că de prevederile acestei ordonanțe vor beneficia circa 450.000 de microîntreprinderi din țară.

„Fișa postului, foaia de prezență și regulamentul intern vor putea fi respectate verbal, existând obligativitatea existenței acestora în scris doar dacă angajatul solicită lucrul acesta în scris”, a explicat Raluca Turcan.

Sursă: Mediafax

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate