Connect with us
Publicitate

Actualitate

Florin Roman: Refuzul de a reabilita DN74 şi DN75 din Apuseni, administrate de Guvern prin CNADNR, izolează zona şi afectează dezvoltarea turismului

Publicat

drum masini curbe sosea Prim-vicepreşedintele PNL Alba, Florin Roman, a adus în atenţie vineri, în conferinţă de presă, problema drumurilor naţionale proaste din Munţii Apuseni, despre care spune că au fost abandonate de autorităţile de la Centru. În opinia sa, drumurile greu practicabile din zonă afectează dezvoltarea turistică.

“În urma dezbaterilor cu primarii moţilor, cu consilierii locali şi judeţeni, cu cetăţenii, dar şi a discuţiilor purtate în cadrul Comitetului de dezvoltare a Munţilor Apuseni, ideea reabilitării de urgenţă a drumurilor naţionale din această zonă ocupă o poziţie prioritară în preocupările şi nevoile oamenilor din Apuseni. Atât DN 74, care tranzitează judeţul de la Alba Iulia la Ciuruleasa, spre Hunedoara, cât si DN75, de la Vidolm, dinspre Cluj, până la Vârtop-Arieşeni, spre Bihor, arată ca după razboi, iar un drum dus-întors spre Apuseni cu maşina înseamnă un adevărat calvar”, a spus Florin Roman.

Citeşte şi Zona Munţilor Apuseni are cele mai proaste drumuri din judeţul Alba. Şosele pline de gropi şi drumuri pietruite

florin roman Acesta susţine că nu poate fi vorba despre turism în zona Munţilor Apuseni, atât timp cât cele două drumuri naţionale, administrate de Guvernul Ponta, prin CNADNR, sunt inpracticabile.

De asemenea, precizează că “indecizia Guvernului i-a adus pe moţi la disperare pentru că refuzul de a repara aceste drumuri naţionale bagă în izolare zona Munţilor Apuseni, separând-o de zona tot mai dezvoltată a judeţului – Alba Iulia, Sebeş, Cugir sau Blaj. Mai grav este că acest decalaj creşte, în defavoarea Munţilor Apuseni, care se depopulează pe zi ce trece din cauza lipsei de perspective”.

Roman a mai amintit că studiile de fezabilitate pentru modernizarea celor două drumuri au rămas în sertarele CNADNR şi în aceste condiţii, “nici în acest an nu sunt prevăzute fonduri guvernamentale pentru turnarea de covoare asfaltice. Vom avea doar ceva peticiri între Alba şi Micesti şi între Albac şi Vadu Moţilor, precum şi niste tasări între Cîmpeni şi Mihoieşti”.

În opinia sa, “uitarea acestei zone de către guvernul PSD este cu atat mai intrigantă cu cât liderul PSD Alba, deputatul Ioan Dîrzu, este chiar preşedinte al organizaţiei judeţene. Fie problemele moţilor nu ajung la urechile guvernului, fie că acela care trebuie să facă lobby nu are suficientă forţă politică pentru susţinerea alegătorilor care i-au dat votul”.

Florin Roman susţine că situaţia celor două drumuri naţionale din Apuseni se aseamănă cu proiectul Autostrăzii Sebeş-Turda care a fost prins în ultimul moment la finanţare pe programul 2007-2013. În cazul DN 74 şi DN5 însă, erau pregătite să urmeze acelaşi curs, dar au fost abandonate de guvern, “considerând că nu sunt importante”.

În schimb Consiliul Judeţean Alba face demersuri pentru lucrări la drumurile judeţene, “încercând să deschidem noi căi de comunicatie care să scoata Apusenii din izolare”, spune Roman.

Anul trecut, CJ Alba a început modernizarea drumului judeţean de la Poiana Gălzii la Roica, iar anul acesta se continuă asfaltarea până la Întregalde. Drumul deschide perspective pentru turismul din zonă.

Totodată, CJ a depus la ADR proiectul de modernizare a celor 76,5 km de drum între Aiud, Râmeţ, Mogoş şi Bucium, ca locul I, pe lista de priorităţi pe POR 2014-2020.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate