Actualitate
Formare profesională pentru specialiști de la AJOFM: Cursuri de îmbunătățire a relațiilor cu clienții și a abilităților organizatorice
Nevoile de formare profesională ale specialiștilor Agențiilor Județene de Ocupare a Forței de Muncă(AJOFM), în calitate de Serviciu Public de Ocupare(SPO), sunt identificate în urma unei analize realizată printr-un proiect cu finanțare europeană, derulat de Centrul Naţional de Formare Profesională a Personalului Propriu – CNFPPP Râşnov.
Specialiștii proiectului „Formarea Profesională pentru Dezvoltarea Personalului SPO“ s-au deplasat în toate AJOFM-urile din toată ţara din cele 7 Regiuni de dezvoltare economic și în Municipiul București.
Profilul profesional al specialiștilor AJOFM
Soluţia propusă de partenerii proiectului vizează evaluarea nevoilor de formare profesională pentru 1200 specialişti ai Agențiilor Județene de Ocupare a Forței de Muncă, în relaţie directă cu serviciile pe care le furnizează. Demersul conduce la identificarea profilului profesional al specialiştilor Serviciului Public de Ocupare (SPO), dar şi a listei de ocupaţii şi competenţe pentru care aceştia au nevoie de formare şi certificare.
Rezultatele analizei de nevoi de formare sunt puse la dispoziţia Agenției Naționale de Ocupare a Forței de Muncă pentru a fi valorificate în fundamentarea unor documente de referinţă pentru dezvoltarea Serviciului Public de Ocupare, dar şi pentru programarea 2014 – 2020 a Fondurilor Structurale. Totodată, rezultatele analizei şi Baza de date cu specialiştii evaluaţi sunt utilizate de Agenţiile Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă şi Centrelor Regionale de Formare Profesională pentru fundamentarea planurilor de formare profesională a personalului propriu.
Șase programe de formare profesională
Prin proiect, partenerii organizează 6 programe de formare profesională, autorizate CNFPA/ANC, de care beneficiază 380 de specialişti SPO. Selectarea participanţilor se bazează pe rezulatele cercetarii de nevoi de formare, acestea contribuind la operationalizarea cerințelor din Cadrul European al Calificărilor.
Nici activitatea de lucru cu clienții nu este uitată în proiect, în acest sens, un număr de 50 de specialiști ai Serviciului Public de Ocupare de la nivel teritorial beneficiază de 2 stagii de instruire metodică care au ca scop dezvoltarea, de o manieră nonformală, a 6 abilități organizaționale: comunicare, relaționare, negociere, munca în echipă, dezvoltarea pe bază de proiecte și evaluarea rezultatelor.
Formarea profesională reprezintă una din investițiile importante pe care societatea o poate face în dezvoltarea capitalului uman. A avea o resursă umană pregătită reprezintă premisa dezvoltării unei forțe de muncă capabile să facă față oricăror provocări și care poate contribui la creșterea economică a unei țări.
„Pilonii de bază care vor susține atingerea scopului proiectului sunt acțiunea de cercetare a nevoilor de formare profesională continuă a specialiștilor SPO, organizarea de programe de perfecționare profesională, precum și identificarea și preluarea de bune practici în domeniul ocupării de la partenerul transnațional” precizează doamna Mariana Carmen Moraru, managerul proiectului. Informații suplimentare puteți obține de la Bianca Popescu, asistent manager proiect, tel./fax:0747/013084.
Proiectul este derulat de Centrul Naţional de Formare Profesională a Personalului Propriu – CNFPPP Râşnov, în parteneriat cu Asociația „Centrul de Resurse pentru Servicii Sociale” – CERESS Alba, SC Global Commercium Development SRL București și Adecco Formacion S.A. Madrid, Spania, organizaţii cu experiză în domeniul evaluării şi formării profesionale a adulţilor. Este co-finanțat prin POSDRU 2007-2013, Axa prioritară: 4 „Modernizarea Serviciului Public de Ocupare, Domeniul major de intervenţie – 4.2 „Formarea personalului propriu al SPO”.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News