EVENIMENT
FOTO: 45 de laboratoare mobile de educație rutieră, achiziționate de Poliția Română. Ce dotări au autospecialele
Poliția Română a anunțat că miercuri au fost recepționate 45 de laboratoare mobile de educație rutieră, achiziționate în cadrul proiectului „Educație rutieră – modelarea factorului uman prin responsabilizarea participanților la trafic pentru creșterea gradului de siguranță rutieră”. Autospecialele vor avea dotări tehnice și expoziționale menite să susțină activitatea polițiștilor rutieri, în campaniile pentru creșterea gradului de siguranță rutieră, prin responsabilizarea cetățenilor, în calitate de participanți la trafic, fie că sunt pietoni sau conducători auto.
Laboratoarele mobile au fost distribuite structurilor de poliție rutieră, astfel: 41 pentru serviciile rutiere teritoriale, 3 pentru Brigada Rutieră București și unul 1 pentru Direcția Rutieră.
Valoarea celor 45 de laboratoare mobile este de peste 7,4 milioane de lei (TVA inclus).
Proiectul „Educație Rutieră – Modelarea factorului uman prin responsabilizarea participanților la trafic pentru creșterea gradului de siguranță rutieră” cod MySmis 125179 este cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare și a fost demarat în iulie 2020.
Bugetul total al proiectului este de 31.405.057,98 lei, dintre care 20.063.345,58 lei – valoare asigurată din FEDR, reprezentând 85% din valoarea totală eligibilă aprobată.
Scopul proiectului este ca România să devină o țară sigură din punct de vedere al traficului rutier, pentru cetățenii ei și pentru cei care o tranzitează, prin prevenirea accidentelor de circulație, pentru a se putea înscrie în graficul comun stabilit de statele membre UE – de reducere a numărului de persoane decedate sau rănite grav în evenimente rutiere.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt îmbunătățirea nivelului de cunoaștere și respectare a normelor rutiere, de către participanții la trafic, precum și conștientizarea pericolelor la care se expun cei care încalcă regulile de circulație.
Conștientizarea consecințelor accidentelor asupra lor înșiși și asupra altora trebuie să vizeze toate categoriile sociale din care provin participanții la traficul rutier.
Indiferent de vârstă, din punct de vedere social, economic, cultural, al nivelului de educație, accesului la tehnologie și mass media al participanților la trafic, regulile rutiere trebuie cunoscute și respectate întotdeauna, cu responsabilitate.
Grupul țintă al campaniilor derulate în cadrul proiectului este abordat prin două modalități distincte:
- Campanii media naționale, de educație rutieră;
- Activități educativ-preventive interactive („față în față”).
Campaniile vizează conștientizarea participanților la trafic cu privire la principalele cauze generatoare de accidente rutiere grave produse în ultimii ani, în România (viteza excesivă, indisciplina pietonilor, neacordarea priorității de trecere), precum și alte cauze (folosirea telefonului mobil, alcoolul, drogurile).
Activitățile educativ-preventive interactive se realizează prin interacțiunea directă a polițistului rutier cu grupul țintă.
Caravanele educative reprezintă un mod de comunicare, ce şi-au dovedit eficacitatea de-a lungul timpului, transmițând mesajul educativ-preventiv, prin interacțiunea directă cu grupul țintă (fiind folosite cu succes în mai multe țări din Europa).
Reducerea numărului accidentelor rutiere şi a consecințelor acestora reprezintă o prioritate pentru România, motiv pentru care Poliția Română, prin intermediul Direcției Rutiere şi a serviciilor rutiere teritoriale, acționează în permanență pentru reducerea riscului rutier, punându-se accent pe combaterea principalelor cauze generatoare de accidente rutiere grave, prin aplicarea fermă a legislației privind circulația pe drumurile publice, concomitent cu dezvoltarea activităților de educație rutieră.
Atât la nivel național cât și la nivel local, se organizează, în parteneriat cu organizații din societatea civilă, campanii de educație rutieră și alte activități preventive, ce au drept scop îmbunătățirea nivelului de cunoaștere şi respectare a normelor rutiere, precum și conștientizarea pericolelor la care se expun cei care încalcă regulile de circulație.
În vederea eficientizării transmiterii mesajului preventiv-educativ către grupurile țintă, se folosesc cât mai multe modalități de comunicare.
Astfel, se organizează, ori de câte ori se impune, întâlniri cu grupurile ţintă pe tema siguranţei rutiere, activităţi susținute prin intermediul mass-media, precum şi prin desfășurarea următoarelor:
- ore de educație rutieră în unitățile de învățământ;
- editarea de pliante și flyere cu mesaje tematice și distribuirea acestora participanților la trafic;
- redactarea unor articole de presă și publicarea acestora în ziare și reviste cu specific auto;
- campanii de afișaj stradal;
- realizarea de videoclipuri cu tematică rutieră și distribuția acestora în mediul online;
- participări la emisiuni radio și de televiziune unde se transmit, informații și sfaturi practice, cu caracter preventiv.
La nivel național, în anul 2021, polițiștii rutieri au participat la 1.615 ore de educație, în 815 unități de învățământ, au desfășurat 7.364 de activități prin intermediul mass-media și au încheiat 139 de noi parteneriate, în vederea desfășurării de campanii/activități educativ-peventive.
Pe parcursul anului 2021, Direcția Rutieră a fost implicată în următoarele campanii/proiecte la nivel național de educație rutieră:
- Ora de educație rutieră
- Șoferi de nota 10!
- Nu accelera spre vacanță! (Vedere din spital)
- Fără alcool la volan!
- Fii Treaz La Volan
- România în siguranță
La începutul anului 2022 a fost lansată platforma online www.verdelaeducatie.ro, care pune la dispoziția părinților și copiilor, pe termen lung, instrumente utile pentru educația rutieră, precum și realizarea și postarea pe platformă a unui serial educativ, intitulat Super-pietoni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.