Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

FOTO: Alba Iulia, promovată cu Vinul Cetăţii şi luptătorii daci şi romani, la Târgul de Turism al României


Publicat

P1460163Cetatea Alba Carolina şi oraşul Alba Iulia sunt promovate de primărie la a XXXV-a ediţia a Târgului de Turism al României, cel mai important eveniment de profil al anului, fiind pregătit începutul sezonului turistic. Reperele principale, atracţii pentru vizitatori, sunt atât personajele istorice, luptătorii daci şi romani reprezentaţi de voluntarii profesionişti de la Garda Apulum, cât şi un tur virtual prin Fortificaţia de tip Vauban, veche de trei secole. Nu în ultimul rând, recent lansatul produs co-brand, Vinul Cetăţii, marca Jidvei, fost la deschiderea târgului moneda forte care a crescut valoarea Cetății la bursa aprecierilor exprimate de oficialitățile prezente la momentul zero, după cum transmit reprezentanţii primăriei.

Cetatea Alba Carolina este pregătită să-i primească în standul municipiului Alba Iulia de la Târgul de Turism al României, pe profesioniștii din industria ospitalității, dar, mai ales, pe cei care nu i-au surprins încă stralucirea și transformarea din ultimii ani, precizează reprezentanţii Primăriei Alba Iulia.

În ultimii şase ani, Alba Iulia a folosit acest eveniment pentru a reda la o scară restrânsă, dar intensă dimensiunea metamorfozării celei mai mari Cetăți din aceasta parte a Europei. Ca în fiecare an, municipalitatea abordează un registru divers de simboluri transformate în veritabile instrumente de promovare, ieșite din tipare, de la imagini până la ateliere meșteșugăreşti antice, fapt ce conferă un nivel de interactivitate ce fascinează publicul prezent la Romexpo, potrivit surselor citate.

Deveniți mesageri oficiali ai Cetății, romanii, dacii sau gladiatorii Asociației Culturale pentru Istorie Vie, confirmă că la Alba Iulia istoria se scrie în fiecare zi, iar Cetatea nu este doar un loc în care se contempli trecutul, ci să-l trăiești la prezent.

IMG_1617La această ediție Alba Iulia este prezentă pentru prima dată cu reprezentanții Centrului Național de Informare și Promovare Turistică Alba Iulia, care oferă informații valoroase oricui este interesat să afle ceva despre Alba Iulia și Cetatea Alba Carolina.

În plus, cel mai recent produs de promovare turistică co-brand, Vinul Cetății, a devenit în scurt timp unul extrem de gustat și apreciat, adaugând istoriei Cetății povestea unui brand valoros, Jidvei. De altfel, Vinul Cetății, a fost la deschiderea târgului moneda forte care a crescut valoarea Cetății la bursa aprecierilor exprimate de oficialitățile prezente la momentul zero.

Vezi şi FOTO-VIDEO: Vinul de colecţie al Cetăţii Alba Iulia, prezentat de compania Jidvei şi primărie. Produs co-brand pentru turişti

“Mulți dintre cei care ne vizitează standul aduc cu ei amintiri frumoase despre Alba Iulia, informații care uneori ne surprind chiar și pe noi, cei care suntem aici să le satisfacem curiozitatea. Asta arată că Alba Iulia nu mai este cunoscută doar din vederi și poze din cărțile de istorie, ci este descoperită la pas de foarte mulți turiști în fiecare an. Desigur, sunt și profesioniștii, ghizi, agenții de turism sau asociații turistice, interesați să includă în ofertele lor Alba Iulia. În această perioadă un interes aparte este manifestat de cadre didactice pentru care “Şcoala altfel” înseamnă în mod clar o vizită la Alba Iulia. Pentru toți aceștia vorbim despre Alba Iulia ca produs turistic, cu tot ce poate însemna asta: evenimente, obiective turistice sau unități de cazare”, a spus Andreea Milășan, agent de turism Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Alba Iulia.

P1460166Până să ajungă în Cetate, toți cei care trec pe la stand pot experimenta o vizită virtuală în fortificația de trei secole, o oportunitate de turism virtual unică în cadrul târgului. Reușim astfel să deschidem apetitul turiștilor, lansăm invitația către un prim pas realist pentru cei care vor să vadă și trăiască schimbările din Cetate.

O colecție vibrantă de fotografii de la evenimentele anilor trecuți din Alba Iulia, completează latura “tehnică” a prezenței la TTR.

Nu suntem singurii care propunem acest mod de a ne raporta la istorie prin personaje. Dar la noi se observă acest fel natural de a o face, accentuat de modul profesionist și convingător în care voluntarii noștri se prezintă în fața publicului. Tocmai din acest motiv, nu de puține ori, standul nostru a polarizat multe alte personaje istorice prezente la târg, dornici să-și exprime admirația sau să învețe din experiența noastră. Le spunem că e nevoie de spirit, e singurul lucru care transformă și generează creativitate”, a spus Tudor Roșu, doctor în istorie, coordonator proiect reenactment.

IMG_1619Dincolo de prezentarea live a atracțiilor turistice locale, prezența echipei Municipiului Alba Iulia la TTR înseamnă și o continuare a întâlnirilor de la târgurile de turism din ianuarie, la Viena și de anul trecut, din Berlin, cu tour-operatorii și agențiile de incoming, pentru construirea unor colaborări durabile și sustenabile, care să aducă turiști în Cetatea Alba Carolina.

Târgul de Turism al României (TTR), ajuns la ediția cu numarul XXXV, este cel mai important eveniment din sfera turismului din România și unul dintre cele mai importante din această parte a Europei. Ediția de primăvară a târgului din acest an, se desfășoară între 25 și 28 februarie, reunește peste 300 de expozanți, de la mari tour-operatori până la ambasade și autorități locale. Organizatorii estimează, pentru acest an, o prezență de peste 30.000 de vizitatori, susținuti de cifrele anilor trecuți. Ediția de primăvară a TTR este preferata turiștilor aflați în căutare de vacanțe și destinaţii.

Promovarea Cetății din Alba Iulia la TTR este încă o etapă din faza de sustenabilitate a proiectului “Respiră Aerul Istoriei” implementat și derulat de municipalitatea locală. Rezultatele directe ale eforturilor de promovare turistică sunt concretizate în cifre: peste 154.700 vizitatori în Cetatea Alba Carolina în 2015 și peste 60.000 de turiști care s-au cazat în Alba Iulia în anul trecut (sursa MNUAI și DRS Alba), mai spun reprezentanţii Primăriei.

Cetatea Alba Carolina este o fortăreață cu bastioane de tip Vauban construită la începutul secolului al XVIII-lea în orașul medieval Alba Iulia, având rol de fortificație strategică de apărare a Imperiului Habsburgic împotriva eforturilor militare ale Imperiului Otoman și de consolidare a puterii habsburgice pe plan local. Cetatea Alba Carolina, care a fost proiectată de inginerul militar Giovani Morando Visconti, este nu doar una dintre cele mai impresionante cetăți din România, ci chiar cea mai mare fortificație de tip Vauban din întreaga Europă de Sud-Est (110 ha). Cetatea Alba Carolina a împlinit în anul 2015 300 de ani de la punerea pietrei de temelie.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Curățenie de primăvară pe străzile din Alba Iulia. Programul si zonele în care angajații primăriei vor face curățenie

Publicat

Primăria Alba Iulia transmite într-un comunicat de presă că angajații instituției se ocupă de curățirea străzilor și a zonelor de agrement. 

Potrivit acestora până la acest moment a fost făcută ecologizarea malurilor râului Ampoi și o bună parte dintre străzile municipiului au fost curățate, lucrările derulându-se conform programului de mai jos.

Curățarea străzilor se face mecanizat, iar în locurile în care utilajele nu pot interveni, curățenia se face manual, cu angajații de la salubritate și cu beneficiarii ajutorului minim garantat.

Programul activităților de curățare a străzilor: 01.03-07.03 – Zona Centru – Zona industrială; 08.03-14.03 – Zona Centru; 15.03-21.03 – Zona Centru – Cartier Ampoi; 22.03-04.04 – Zona Cetate; 05.04-11.04 – Zona Cetatea istorica – Micești – Bărăbanț.

Primele lucrări de pietruire a străzilor incluse în campania „Alba Iulia fără noroaie“, sunt finalizate. Astfel, străzile E. Racoviță, A. Odobescu, P. Ispirescu și G. Antipa sunt deja pietruite, iar în lucru este strada A. Vlahuță. Conform graficului, în zilele următoare, dacă vremea permite, se va interveni pe străzile S. Mândrescu, Hațeg, Streiului, Retezat și Parâng. Toate aceste lucrări de pietruire sunt executate doar cu utilajele Primăriei.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Monitorul Oficial va fi accesibil gratuit integral online. Noul format va permite inclusiv căutarea în interiorul documentelor

Publicat

Camera Deputaților a adoptat miercuri un proiect de lege care prevede că formatul electronic al Monitorului Oficial, Partea I și a II-a, este disponibil în mod gratuit și liber, permanent, acesta fiind accesibil tuturor utilizatorilor.

Accesul va fi disponibil în aceeași zi cu publicarea actelor, inclusiv pentru căutare, salvare, distribuire și imprimare.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea art.18 din Legea pentru organizarea Monitorului Oficial al României, în sensul instituirii gratuității accesului la formatul electronic al Monitorului Oficial al României, Partea I și Partea a II – a, document portabil, fără filigran sau inscripții suplimentare formatului tipărit, accesibil pentru citire, căutare, salvare, distribuire și imprimare de către orice utilizatori.

Formatul electronic va fi disponibil gratuit

„Regia Autonomă „Monitorul Oficial” editează Monitorul Oficial al României atât în format tipărit, cât și în format electronic. Formatul tipărit este pus la dispoziția tuturor utilizatorilor contra cost.

Formatul electronic al Monitorului Oficial al României, Partea I și a II -a, este disponibil în mod gratuit și liber, permanent.

Formatul electronic gratuit și liber este de document portabil, fără filigran sau inscripții suplimentare formatului tipărit; acesta devine accesibil tuturor utilizatorilor în aceeași zi cu publicarea, inclusiv pentru căutare, salvare, distribuire și imprimare”, mai prevede textul adoptat.

Ministrul Economiei, deputatul USR PLUS Claudiu Năsui, inițiator al proiectului, a spus că această lege este o „dovadă de normalitate”, menționând că speră ca mai multe dintre instituțiile statului să meargă în direcția „datelor deschise, a transparentizării”.

„Am crede că în 2021 nu este nevoie de o lege ca Monitorul Oficial să fie în format deschis, prietenos, PDF, dar iată că este nevoie de o astfel de lege. Este normal ca românii să aibă ușor acces la lege, fără îngrădiri, fără o platformă, cum este acum, în care nu se pot face căutări, nu se poate salva, să se facă scanări de pe document. Nu este normal. Și de aceea mă bucur că am avut o susținere transpartinică pentru acest proiect”, a spus Năsui.

Actele normative, accesibile pentru fiecare cetățean

Liderul deputaților PNL, Gabriel Andronache, a arătat că toate actele normative pe care Monitorul Oficial le publică trebuie să fie accesibile fiecărui cetățean român.

„Monitorul Oficial este un serviciu public. Pe cale de consecință, toate actele normative pe care Monitorul Oficial le publică trebuie să fie accesibile fiecărui cetățean român. În formatul actual, este evident că nu avem de a face cu accesibilitate și este aproape o imposibilitate de a citi Monitorul Oficial”, a adăugat Andronache.

AUR critică publicarea actelor și în maghiară

Deputatul AUR Dan Tanasă a criticat faptul că în Monitorul Oficial se publică actele și în limba maghiară.

„În anul 2021, cetățenii României trebuie să aibă acces neîngrădit liber la legislația pe care o avem noi aici, care apare și în alte instituții publice. În același timp, AUR atrage atenția tuturor colegilor din Parlament (…) cu privire la o situație halucinantă.

România este singurul stat din lume care editează publicația oficială de stat în altă limbă decât limba oficială de stat. (…) Să corectăm această ticăloșie. Am înțeles jocurile politice, am înțeles negocierile, dacă edităm în limba maghiară, edităm în limba tuturor minorităților. (…)

România este unica țară din lume care editează publicația oficială de stat și în altă limbă decât limba oficială de stat. Dacă domnii de la UDMR vor editarea în Monitorul Oficial în limba maghiară, să modifice, mai întâi, să obțină modificarea Constituției, să pună limba maghiară ca limbă oficială de stat”, a spus Tanasă.

În replică, deputatul UDMR Szabo Odon a spus că Monitorul Oficial funcționează în acest fel de 30 de ani și nu este cazul de a face un pas înapoi.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia caută doi influenceri care să promoveze un proiect pe fonduri UE destinat persoanelor de etnie romă

Publicat

sediu primarie drona

Primăria Municipiului Alba Iulia caută doi influenceri care să promoveze un proiect pe fonduri europene ce are ca scop integrarea romilor în societate și combaterea sărăciei.

Pentru cei doi influenceri, două campanii de conștientizare, dar și alte servicii de promovare, din banii UE alocați proiectului, bugetul este de aproape 80.000 de lei.

Prin proiectul ”IRIS Integration of Roma through Innovative Skills”, finanțat din fonduri UE, se propune să fie furnizate servicii de integrare socială, medicale, dar și incluziune pe piața muncii pentru 500 de persoane din categorii defavorizate, din Alba Iulia. Perioada de implementare a proiectului este de 18 luni.

Pentru implementarea proiectului, Alba Iulia a primit suma de 1.073.848 lei, iar contribuția de la bugetul local este de 161.078 lei.

Din această sumă, trebuie plătite și salariile angajaților pe proiect. Vezi mai multe detalii legate de salariile acestora pe link-ul de mai jos.

CITEȘTE ȘI: Angajări la Primăria Alba Iulia în mandatul lui Gabriel Pleșa. Ce salarii încasează bugetarii care lucrează în proiecte europene

Promovarea proiectului

Pentru promovarea proiectului, Primăria Alba Iulia, în data de 24 februarie 2021, a lansat o invitație de participare pentru contractarea unor servicii.

Valoarea estimată a serviciilor cerute de primărie se ridică la 78.468.91 lei fără TVA.

Ce caută Primăria Alba Iulia pentru promovarea proiectului: realizarea unui site web cu diferite informații despre proiect, organizarea a două conferințe de deschidere și închidere de proiect cu minim 50 de persoane prezente, organizarea unei campanii de conștientizare pentru grupul țintă cu minim 500 de persoane, închirierea a doi influenceri, materiale promoționale, spoturi video, postări pe Facebook și comunicate de presă.

Pe site-ul web, potrivit fișei postului, trebuie încărcate regulat diferite materiale cu activități din cadrul proiectului.

Vor fi organizate două conferințe de deschidere și de închidere de proiect cu minim 50 de persoane care să asiste la prezentare.

De asemenea se va organiza o campanie de conștientizare pentru 500 de persoane, campanii la care vor participa și cei doi influenceri.

”Cei doi influenceri trebuie să fie:

  • persoane autentice, care au experiența în lucrul cu grupuri vulnerabile în special cu persoane de etnie roma, sau sunt de etnie roma sau aparțin grupurilor vulnerabile sau dezavantajate.
  • persoane care promovează egalitatea de șanse și luptă împotriva oricărei forme de discriminare.
  • persoană recunoscută în comunitate drept o persoană sonoră care luptă sau se implică în obținerea de drepturi pentru persoane defavorizate”, se arată specificat pe site-ul primăriei.

În costuri vor intra și materiale promoționale – flyere, pixuri, tricouri, un spot de informare, dar și șase comunicate de presă.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

4.278 cazuri COVID confirmate în România în ultimele 24 de ore. 77 decese noi, 1.032 pacienți la ATI. Date oficiale, 3 martie

Publicat

Au fost raportate 4.278 noi cazuri de COVID-19, în ultimele 24 de ore, la nivel național, potrivit datelor transmise miercuri, 3 martie, de Grupul de Comunicare Strategică.

Sunt 77 decese noi. 1.032 pacienți sunt la ATI.

Citește și ALBA: 81 de cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența în municipii, orașe și comune din județ

Grupul de Comunicare Strategică:

”Până astăzi, 3 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 812.318 cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).

746.779 de pacienți au fost declarați vindecați.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 4.278 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Până astăzi, 20.586 persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În intervalul 02.03.2021 (10:00) – 03.03.2021 (10:00) au fost raportate 77 de decese (40 bărbați și 37 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Argeș, Arad, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, Călărași, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Gorj, Ialomița, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Prahova, Satu Mare,  Sălaj, Sibiu, Suceava, Timiș, Vaslui, Vâlcea, Ilfov și București.

Dintre acestea, 1 deces a fost înregistrat la categoria de vârstă 30-39 de ani, 3 decese la categoria de vârstă 40-49 ani, 7 decese la categoria de vârstă 50-59 ani, 19 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 21 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 26 decese la categoria de peste 80 de ani.

75 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, iar 2 pacienți decedați nu au fost prezentat comorbidități.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 8.795. Dintre acestea, 1.032 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 6.079.276 de teste RT-PCR și 324.488 de teste rapide antigenice.

În ultimele 24 de ore au fost efectuate 26.392 de teste RT-PCR (17.749 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 8.643 la cerere) și 8.699 de teste rapide antigenice.

De asemenea, de la ultima informare făcută de GCS, au fost raportate și rezultatele a 225 teste prelucrate anterior ultimelor 24 de ore și transmise până la data de 3 martie a.c.

Pe teritoriul României, 43.457 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 12.527 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 57.455 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 127 de persoane.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 3.523 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 719 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ziua de 2 martie, 5.087 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 860.950 de lei.

De asemenea, prin structurile abilitate ale Poliției, a fost întocmit, ieri, un dosar penal pentru zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută și pedepsită de art. 352 Cod Penal”.

Situația cazurilor noi pe județe / top incidență COVID – 3 martie:

Județ/populație/cazuri noi/incidența COVID:

Timiș – 39994 – 415 – 5,24

Cluj – 40863 – 309 – 3,42

Brașov – 32630 – 191 – 3,04

Ilfov – 31807 – 162 – 3,04

Maramureș – 17219 – 114 – 3,04

Mun. București – 1E+05 – 707 – 2,71

Hunedoara – 16022 – 106 – 2,54

Alba – 15735 – 80 – 2,35 (81 cazuri noi, potrivit DSP Alba)

Sălaj – 8169 – 81 – 2,2

Gorj – 7083 – 90 – 1,99

Satu Mare – 10046 – 88 – 1,99

Sibiu – 20284 – 106 – 1,86

Constanța – 32511 – 115 – 1,74

Dolj – 19848 – 123 – 1,72

Arad – 17534 – 92 – 1,71

Vâlcea – 12071 – 59 – 1,56

Dâmbovița – 18029 – 72 – 1,46

Giurgiu – 7957 – 49 – 1,35

Galați – 20617 – 78 – 1,33

Bihor – 21585 – 111 – 1,3

Bacău – 20550 – 84 – 1,28

Botoșani – 11105 – 65 – 1,27

Iași – 33985 – 157 – 1,25

Teleorman – 10004 – 47 – 1,24

Neamț – 14167 – 69 – 1,21

Suceava – 21201 – 78 – 1,14

Bistrița – Năsăud – 8908 – 40 – 1,1

Mehedinți – 6136 – 41 – 1,08

Caraș – Severin – 8404 – 25 – 1,01

Ialomița – 8312 – 35 – 1,01

Vaslui – 13123 – 46 – 1

Mureș – 18082 – 65 – 0,96

Covasna – 6008 – 28 – 0,91

Brăila – 9893 – 40 – 0,88

Argeș – 21291 – 58 – 0,85

Tulcea – 6481 – 23 – 0,83

Olt – 11459 – 19 – 0,78

Vrancea – 8344 – 28 – 0,77

Călărași – 7687 – 27 – 0,73

Harghita – 6300 – 28 – 0,73

Prahova – 27449 – 54 – 0,73

Buzău – 9631 – 20 – 0,7

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 966 de persoane au fost reconfirmate pozitiv.

Județ/cazuri reconfirmate pozitiv

Constanţa – 110

Municipiul Bucureşti – 83

Timiş – 61

Galaţi – 50

Gorj – 50

Iaşi – 50

Hunedoara – 49

Cluj – 42

Braşov – 40

Alba – 34

Olt – 31

Satu Mare – 27

Suceava – 25

Neamţ – 22

Argeş – 21

Arad – 20

Ilfov – 20

Teleorman – 18

Sălaj – 16

Maramureş – 14

Sibiu – 14

Vâlcea – 14

Bacău – 13

Covasna – 13

Vrancea – 13

Botoşani – 12

Prahova – 12

Bihor – 11

Dâmboviţa – 10

Mureş – 10

Vaslui – 9

Dolj – 8

Giurgiu – 8

Călăraşi – 6

Ialomiţa – 6

Bistriţa – Năsăud – 5

Harghita – 5

Brăila – 4

Buzău – 4

Tulcea – 4

Caraş – Severin – 2

Mehedinţi – 0

sursă: Grupul de Comunicare Strategică

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate