Economie
FOTO: Alba Iulia, promovată cu Vinul Cetăţii şi luptătorii daci şi romani, la Târgul de Turism al României
Cetatea Alba Carolina şi oraşul Alba Iulia sunt promovate de primărie la a XXXV-a ediţia a Târgului de Turism al României, cel mai important eveniment de profil al anului, fiind pregătit începutul sezonului turistic. Reperele principale, atracţii pentru vizitatori, sunt atât personajele istorice, luptătorii daci şi romani reprezentaţi de voluntarii profesionişti de la Garda Apulum, cât şi un tur virtual prin Fortificaţia de tip Vauban, veche de trei secole. Nu în ultimul rând, recent lansatul produs co-brand, Vinul Cetăţii, marca Jidvei, fost la deschiderea târgului moneda forte care a crescut valoarea Cetății la bursa aprecierilor exprimate de oficialitățile prezente la momentul zero, după cum transmit reprezentanţii primăriei.
Cetatea Alba Carolina este pregătită să-i primească în standul municipiului Alba Iulia de la Târgul de Turism al României, pe profesioniștii din industria ospitalității, dar, mai ales, pe cei care nu i-au surprins încă stralucirea și transformarea din ultimii ani, precizează reprezentanţii Primăriei Alba Iulia.
În ultimii şase ani, Alba Iulia a folosit acest eveniment pentru a reda la o scară restrânsă, dar intensă dimensiunea metamorfozării celei mai mari Cetăți din aceasta parte a Europei. Ca în fiecare an, municipalitatea abordează un registru divers de simboluri transformate în veritabile instrumente de promovare, ieșite din tipare, de la imagini până la ateliere meșteșugăreşti antice, fapt ce conferă un nivel de interactivitate ce fascinează publicul prezent la Romexpo, potrivit surselor citate.
Deveniți mesageri oficiali ai Cetății, romanii, dacii sau gladiatorii Asociației Culturale pentru Istorie Vie, confirmă că la Alba Iulia istoria se scrie în fiecare zi, iar Cetatea nu este doar un loc în care se contempli trecutul, ci să-l trăiești la prezent.
La această ediție Alba Iulia este prezentă pentru prima dată cu reprezentanții Centrului Național de Informare și Promovare Turistică Alba Iulia, care oferă informații valoroase oricui este interesat să afle ceva despre Alba Iulia și Cetatea Alba Carolina.
În plus, cel mai recent produs de promovare turistică co-brand, Vinul Cetății, a devenit în scurt timp unul extrem de gustat și apreciat, adaugând istoriei Cetății povestea unui brand valoros, Jidvei. De altfel, Vinul Cetății, a fost la deschiderea târgului moneda forte care a crescut valoarea Cetății la bursa aprecierilor exprimate de oficialitățile prezente la momentul zero.
Vezi şi FOTO-VIDEO: Vinul de colecţie al Cetăţii Alba Iulia, prezentat de compania Jidvei şi primărie. Produs co-brand pentru turişti
“Mulți dintre cei care ne vizitează standul aduc cu ei amintiri frumoase despre Alba Iulia, informații care uneori ne surprind chiar și pe noi, cei care suntem aici să le satisfacem curiozitatea. Asta arată că Alba Iulia nu mai este cunoscută doar din vederi și poze din cărțile de istorie, ci este descoperită la pas de foarte mulți turiști în fiecare an. Desigur, sunt și profesioniștii, ghizi, agenții de turism sau asociații turistice, interesați să includă în ofertele lor Alba Iulia. În această perioadă un interes aparte este manifestat de cadre didactice pentru care “Şcoala altfel” înseamnă în mod clar o vizită la Alba Iulia. Pentru toți aceștia vorbim despre Alba Iulia ca produs turistic, cu tot ce poate însemna asta: evenimente, obiective turistice sau unități de cazare”, a spus Andreea Milășan, agent de turism Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Alba Iulia.
Până să ajungă în Cetate, toți cei care trec pe la stand pot experimenta o vizită virtuală în fortificația de trei secole, o oportunitate de turism virtual unică în cadrul târgului. Reușim astfel să deschidem apetitul turiștilor, lansăm invitația către un prim pas realist pentru cei care vor să vadă și trăiască schimbările din Cetate.
O colecție vibrantă de fotografii de la evenimentele anilor trecuți din Alba Iulia, completează latura “tehnică” a prezenței la TTR.
“Nu suntem singurii care propunem acest mod de a ne raporta la istorie prin personaje. Dar la noi se observă acest fel natural de a o face, accentuat de modul profesionist și convingător în care voluntarii noștri se prezintă în fața publicului. Tocmai din acest motiv, nu de puține ori, standul nostru a polarizat multe alte personaje istorice prezente la târg, dornici să-și exprime admirația sau să învețe din experiența noastră. Le spunem că e nevoie de spirit, e singurul lucru care transformă și generează creativitate”, a spus Tudor Roșu, doctor în istorie, coordonator proiect reenactment.
Dincolo de prezentarea live a atracțiilor turistice locale, prezența echipei Municipiului Alba Iulia la TTR înseamnă și o continuare a întâlnirilor de la târgurile de turism din ianuarie, la Viena și de anul trecut, din Berlin, cu tour-operatorii și agențiile de incoming, pentru construirea unor colaborări durabile și sustenabile, care să aducă turiști în Cetatea Alba Carolina.
Târgul de Turism al României (TTR), ajuns la ediția cu numarul XXXV, este cel mai important eveniment din sfera turismului din România și unul dintre cele mai importante din această parte a Europei. Ediția de primăvară a târgului din acest an, se desfășoară între 25 și 28 februarie, reunește peste 300 de expozanți, de la mari tour-operatori până la ambasade și autorități locale. Organizatorii estimează, pentru acest an, o prezență de peste 30.000 de vizitatori, susținuti de cifrele anilor trecuți. Ediția de primăvară a TTR este preferata turiștilor aflați în căutare de vacanțe și destinaţii.
Promovarea Cetății din Alba Iulia la TTR este încă o etapă din faza de sustenabilitate a proiectului “Respiră Aerul Istoriei” implementat și derulat de municipalitatea locală. Rezultatele directe ale eforturilor de promovare turistică sunt concretizate în cifre: peste 154.700 vizitatori în Cetatea Alba Carolina în 2015 și peste 60.000 de turiști care s-au cazat în Alba Iulia în anul trecut (sursa MNUAI și DRS Alba), mai spun reprezentanţii Primăriei.
Cetatea Alba Carolina este o fortăreață cu bastioane de tip Vauban construită la începutul secolului al XVIII-lea în orașul medieval Alba Iulia, având rol de fortificație strategică de apărare a Imperiului Habsburgic împotriva eforturilor militare ale Imperiului Otoman și de consolidare a puterii habsburgice pe plan local. Cetatea Alba Carolina, care a fost proiectată de inginerul militar Giovani Morando Visconti, este nu doar una dintre cele mai impresionante cetăți din România, ci chiar cea mai mare fortificație de tip Vauban din întreaga Europă de Sud-Est (110 ha). Cetatea Alba Carolina a împlinit în anul 2015 300 de ani de la punerea pietrei de temelie.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News