Actualitate
FOTO: Alba Iulia, reprezentată la Târgul Internațional de Turism din Berlin, cel mai important eveniment de profil din lume
Cetatea Alba Carolina a fost selectată de către Autoritatea Națională pentu Turism să reprezinte România, alături de alte companii și instituții, la Târgul Internaţional de Turism din Berlin (ITB). Alba Iulia a participat în cele două zile destinate exclusiv expozanților, la câteva dintre convențiile turistice susținute de experți și specialiști din domeniu.
În intervalul atribuit prospectării pieței turistice de către expozanți, miercuri 4 martie, la standul României, s-a organizat o seară românească. Momentul a însemnat o întâlnire directă între reprezentanţii municipalității și agenții interesate să includă Alba Iulia pe lista localităților promovate. Aceste întâlniri au fost confirmate prin platforma electronică destinată expozanților, înainte de deschiderea oficială a târgului, transmit reprezentanţii primăriei.
Până la această dată, două agenții de turism cu activitate de peste 15 ani, care gestionează un filon important de turiști germani ce aleg ca destinație de vacanță România, vor include în traseele lor Alba Iulia.
Primul grup de turiști germani va vizita Alba iulia în luna iunie a acestui an.
De asemenea, au avut loc întâlniri cu organizații din Europa având ca scop promovarea turismului cultural-istoric.
În weekend, ITB își deschide porțile pentru publicul larg. Sunt asteptați să-i treacă pragul peste 200.000 de vizitatori despre care, spun organizatorii, vacanța este mai importantă decât costul ei.
Aflat la cea de-a 49 ediție, ITB dovedește că, în vremuri tulburi, turismul reprezintă una dintre piețele cele mai stabile din punct de vedere economic. Peste 10.000 de expozanți din 186 de țări au garantat ocuparea integrală a 26 de pavilioane expoziționale din cadrul Messe-Berlin, cu mai bine de trei luni înaintea deschiderii târgului.
Potrivit lui Christian Goke, director executiv Messe Berlin, anul 2014 a însemnat o platformă de afaceri de peste 6,5 miliarde de euro, iar în acest an sunt aici peste 850 de agentii de turism gata să contracteze destinații turistice, fiecare dintre acestea având un buget estimat între 100 000 și 10 milioane de euro, doar pentru afaceri încheiate la ITB.
Printre temele abordate în acest an s-au numărat: aplicații turistice bazate pe platforme web (Travel Technology), produse turistice sustenabile și susținerea turismului de nișă-valorificarea siturilor istorice, prezentată de National Geographic (World Legacy Awards).
La ITB, 170 de companii îşi prezintă oferta de produse şi aplicaţii destinate segmentului Travel Technology În 2013, cifra atinsă de închirierile spaţiilor de vacanţă a depăşit 39 miliarde de dolari, cu potenţial de creştere până în 2018, la 46 miliarde de dolari. Mongolia este ţară cu statut de partener oficial.
Suprafaţa de expoziţie este de 160 000 mp şi au loc 140 de conferinţe de presă la care participa peste 5000 de ziarişti. Anul 2014 a totalizat un număr de 1,4 miliarde turişti în întreaga lume.
Pentru Franța există Provence, în Germania cea mai vestită e Bavaria, iar în Italia tot ce contează e Veneția. Cu nimic mai prejos, prima carte de vizită a României la ITB 2015, e Transilvania și inima ei, Alba Iulia.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News