Connect with us
Publicitate

BLAJ

FOTO: Ambulatoriul Spitalului Municipal din Blaj va fi extins și modernizat. Cum va arăta instituția medicală, după investiție


Publicat

blaj

Primăria Blaj a semnat luni contractul de finanțare pentru proiectul „Extindere și dotare Ambulatoriu Spital Municipal Blaj”, în valoare totală de peste 10 milioane lei, prin care se va extinde clădirea spitalului, iar cabinetele medicale vor fi mutate în aripa extinsă a clădirii.

Practic, Ambulatoriul Spitalului Municipal (dispensarul policlinic) va fi complet transformat, în decurs de doi ani, prin acest proiect finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, care își propune să ducă la îmbunătățirea și la creșterea calității activității medicale pentru cei peste 50.000 locuitori din zona Blajului, a anunțat primarul din Blaj, Gheorghe Rotar.

blaj

FOTO: Semnarea contractului pentru extinderea spitalului din Blaj

Extinderea Ambulatoriului Spitalului Municipal Blaj se va realiza pe orizontală, cu o clădire nouă, similară celei existente și alipită clădirii spitalului.

Ulterior construcției se vor transfera secțiile de ambulatoriu în spațiile nou-create și vor fi dotate cu aparatură medicală și mobilier medical necesar pentru funcțiunile specifice de ambulatoriu.

La fiecare nivel – subsol, parter și la etajele 1, 2 și 3 – va exista o circulație orizontală, pentru a se lega clădirea veche a spitalului de cea nouă a ambulatoriului integrat, așa cum prevăd legislația și normativele în vigoare.

Pe lângă lucrările de construcții și instalații pentru extinderea pe orizontală a clădirii, vor fi achiziționate utilaje și echipamente tehnologice, noi echipamente medicale pentru dotarea specifică a cabinetelor medicale, iar la exterior vor fi reabilitate aleile pietonale, care, împreună cu căile de acces către ambulatoriu, precum și cu cele de la ambulatoriu către spital, vor fi iluminate.

”Tot în incintă se vor realiza spații verzi și se va amenaja o parcare pentru ambulanțe și pentru autosanitarele destinate consultațiilor la domiciliu.
Data limită de finalizare a proiectului este 30 iunie 2021, valoarea totală a cererii de finanțare fiind de 10.700.750 lei, din care suma nerambursabilă, în cuantum de 98% din cheltuielile eligibile, reprezintă peste 2,25 milioane euro (10.486.735 lei)” a transmis primarul Rotar.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: Calendarul examenelor la BAC 2020. În ce zi se desfășoară fiecare probă și când vor fi afișate rezultatele

Publicat

Ministrul Educației și Cercetării, Monica Anisie, a aprobat noul calendar de organizare și desfășurare a examenului național de Bacalaureat – 2020.

Documentul urmează să fie publicat în Monitorul Oficial.

Citește și: EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a VIII-a

Astfel, potrivit noului ordin, în contextul epidemiologic actual, se consideră centru de examen unitatea de învățământ la care s-au înscris cel puțin 30 de candidați proveniți din seria curentă și/sau din seriile anterioare.

3-10 iunie – înscrierea candidaților

11-17 iunie – echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice și digitale

22 iunie – Limba și literatura română – proba E.a) proba scrisă

23 iunie – Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

24 iunie – Proba obligatorie a profilului – proba E. c) – proba scrisă

25 iunie – Proba la alegere a profilului și a specializării – proba E.d) – proba scrisă

30 iunie – Afișarea rezultatelor la probele scrise, până la ora 12:00. Depunerea contestațiilor în intervalul orar 16:00-20:00

1 iulie – Depunerea contestațiilor în intervalul orar 8:00-12:00

1-4 iulie – Rezolvarea contestațiilor

5 iulie – Afișarea rezultatelor

Potrivit Edupedu.ro, condițiile care trebuie îndeplinite pentru a fi centru de examen sunt următoarele:

  • Organizarea sălilor de examen  să se realizeze, astfel încât în fiecare sală, candidații să fie repartizați  la o distanță  de minimum 2 metri unul față de celălalt stânga/dreapta – față/spate;
  • Sălile de examen și sălile în care își desfășoară activitatea comisia din centrul respectiv se află, de regulă, în aceeași clădire;
  • Sălile dețin sisteme de supraveghere audio-video.

Elevii care se află în izolare sau cei confirmați pozitiv cu noul coronavirus, dar și cei care au diferite afecțiuni cronice sau cei care prezintă un risc crescut de infecție/de a dezvolta complicații asociate infecției Sars-CoV-2 vor susține probele pentru examenul național de Bacalaureat conform unei proceduri speciale, elaborate de către Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății.

Echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice și digitale se vor realiza în perioada 11-17 iunie 2020, conform unei metodologii realizate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație și aprobate prin ordin de ministru.

Pentru examenul național de Bacalaureat, supravegherea probelor scrise va fi asigurată, pentru fiecare sală de examen, de minimum un profesor asistent. Comisiile județene de bacalaureat/a municipiului București, comisiile de bacalaureat din centrele de  examen, comisiile de bacalaureat din centrele zonale de evaluare, comisia județeană/a municipiului București de contestații au obligația aplicării întocmai a tuturor procedurilor referitoare la asigurarea securității igienico-sanitare a elevilor și a întregului personal implicat în desfășurarea examenului național de Bacalaureat.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Primarul Dorin Nistor: Am cerut ca persoanele testate pozitiv cu COVID-19 asimptomatice din municipiu să fie internate la Sebeș

Publicat

Având în vedere că în ultimele ore, pe raza municipiului Sebeș, au fost înregistrate mai multe cazuri de persoane infectate cu virusul Covid-19, primarul localității, Dorin Nistor, a solicitat Direcției de Sănătate Publică Alba și Ministerului Sănătății sprijinul în vederea avizării secției de Psihiatrie, situată la periferia localității aparținătoare Petrești, ca unitate de internare și îngrijire a acestora. Secția are în structură 35 de paturi și 9 saloane.

„Nu cred că trebuie să stăm pasivi și să privim cum oamenii care muncesc în companiile din Sebeș sunt duși la Aiud sau Abrud.

Citește și FOCAR de coronavirus la o fabrică de înghețată din Sebeș. 27 de angajați confirmați cu COVID-19. Măsurile luate de DSP

Bolnavii simptomatici vor fi internați la Blaj, spitalul suport pentru cazurile de Covid-19. Am discutat mult cu DSP Alba și ne organizăm. În această dimineață, am primit sprijinul primului ministru, Ludovic Orban, pentru urgentarea procedurii de avizare. Facem asta pentru oamenii noștri, trebuie să fim alături de cei declarați pozitivi.

Aștept ca toate cadrele medicale din Sebeș să fie foarte implicate și atente. Acum e momentul să demonstrăm, mai mult ca oricând, că angajații spitalului sunt pregătiți să îi ajute. Vom căuta soluții de sprijin în continuare și vom aloca resurse pentru a depăși acest moment”, a scris Dorin Nistor, pe rețeaua de socializare Facebook.

Citește și Precizări de la Spitalul Sebeș, unde sunt cadre medicale infectate cu COVID: ”A fost o relaxare prematură a personalului”

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Informare meteorologică: Furtuni, vijelii, descărcări electrice și grindină, până miercuri seara

Publicat

Administrația Națională de Meteorologie a emis o informare meterorologică de furtuni, vijelii și manifestări de instabilitate atmosferică valabilă de luni, 25 mai, ora 12:00 până miercuri, 27 mai, la ora 23:00. 

Potrivit meteorologilor, în intervalul menționat, în cea mai mare parte a țării vor fi perioade cu instabilitate atmosferică accentuată. Aceasta se va manifesta prin averse, descărcări electrice, intensificări de scurtă durată ale vântului, vijelii și căderi de grindină.

Ploile vor avea și caracter torențial, iar în intervale scurte de timp sau prin acumulare, cantitățile de apă vor depăși 15 – 25 l/mp și pe arii restrânse 30 – 40 l/mp.

Potrivit ANM, vremea se va menține instabilă pe tot parcursul acestei săptămâni, în majoritatea regiunilor din țară.

sursa: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Dotări noi la Liceul Corneliu Medrea din Zlatna: Licitație pentru table interactive, bănci, scaune și mese de laborator

Publicat

Liceul Corneliu Medrea din Zlatna cumpără dotări pentru sălile de clasă în valoare de peste 180.000 de lei. Vor fi achiziționate table inteligente / interactive, table de scris, bănci, scaune, mese de laborator și catedre. 

Liceul „Corneliu Medrea” din Zlatna a lansat vineri în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru dotarea unității de învățământ. Valoarea totală estimată a contractului este de 181.542,7 lei, fără TVA.

Clădirea liceului este situată în orașul Zlatna, pe strada Tudor Vladimirescu la nr. 14. Primăria orașului Zlatna a obținut finanțare prin PNDL pentru execuția lucrărilor de reabilitare a clădirii liceului având în vedere că în ultimii 30 de ani construcția nu a suferit nici o reparație capitală majoră, timpul punându-și amprenta asupra finisajelor interioare, exterioare, a tâmplăriei și a acoperișului imobilului. Instalațiile erau ineficiente din punct de vedere energetic, cu consumuri mari anuale, instalațiile electrice erau învechite, cu conductor de aluminiu, iar instalațiile sanitare nu existau din cauza faptului că în corpul de clădire nu existau grupuri sanitare.

De asemenea, dotările necesare desfășurării activității cadrelor didactice și a elevilor existente sunt foarte uzate moral și degradate fizic.

„Având în vedere cele mai sus prezentate și a faptului că lucrările de reabilitare a clădirii se apropie de sfârșit este necesară achiziția dotărilor pentru Liceul Corneliu Medrea Zlatna”, se precizează în caietul de sarcini.

Listă dotări necesare a fi furnizate:

  • Catedra cu chiuvetă – 2 bucăți
  • Scaune laborator Fizică – 32 bucăți
  • Scaun laborator Chimie – 32 bucăți
  • Bec de gaz – Arzător Bunsen – 2 bucăți
  • Masă școlara individuală + scaun – 240 bucăți
  • Catedră școlară – 6 bucăți
  • Scaun catedră – 6 bucăți
  • Cuier pentru săli clasă – 16 bucăți
  • Cuier birou – 4 bucăți
  • Cuier cu picior – 5 bucăți
  • Flipchart – 4 bucăți
  • Panou de plută – 4 bucăți
  • Avizier plută – 4 bucăți
  • Masă laborator chimie – 8 bucăți
  • Masă laborator fizică – 16 bucăți
  • Tablă de scris – 7 bucăți
  • Tablă inteligentă – 7 bucăți

Tablele interactive vor avea 170 cm lungime și 120 cm înălțime. Fiecare va fi dotată cu videoproiector și software în limba română.

Foto: Facebook, Tudor Ponoran

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate