Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Andreea Badiu și Matteo Borza, Miss și Mister Boboc 2017 la Colegiul Tehnic ”I.D. Lăzărescu” din Cugir

Publicat

miss

Vineri seara, la Centrul Culturul Cugir, liceenii de la Colegiul Tehnic I.D.Lăzărescu Cugir, au sărbătorit balul bobocilor. Tema din acest an a fost inspirat din serialul animat difuzat de Cartoon Netwoork, Insula Dramei Totale.

elevi cugir

Serialul în sine este un concurs între personajele sale pentru câștigarea marelui premiu de 100,000 $. Același scenariu l –a transpus asistenței și balul de vineri seara, o luptă între cele cinci perechi pentru câștigarea marelui premiu: Miss Boboc și Mister Boboc.

Spectacolul s –a dovedit a fi unul pe gustul publicului, din care nu au lipsit, sceneta de teatru, muzica, dansul, dar și probele de concurs pentru boboci.

Pe insula pierdută s–au aflat pentru câteva ore, și au dat totul pentru câștigarea celor mai râvnite titluri din concurs: Gabriel Sabin și Giulia Loga, Costel Sârbu și Ioana Marin, Matteo Borza și Ciubotar Monica, Badiu Andreea Maria și Andrei Sebastian Gavriș, Dan Motocea și Jug Roxana.

Bobocii au avut de trecut prin mai multre probe, prima fiind cea de prezentare, la începutul spectacolului, la care juriul a punctat aspectul fizic, atitudinea, șarmul.

A doua probă a fost aceea în care băieții au avut de trecut o probă cu obstacole ducând un ou pe o linguriță ținută în gură.

A treia probă a treia probă a fost cea de dans (vals, reggae, latino, rock and rolll, muzică etno), la care bobocii au dansat cum au știut ei mai bine.

Proba a patra (frișca) – probă care le –a implicat pe boboace. Umătoarea  probă a fost aceea a talentelor – un real festin de inclinații nebănuite :de la dans modern/pupular, desen, recitare poezii, interpretare solo a unei melodii.

Ultimele două probe au ținut de intuiția bobocilor : la penultima probă – fetele au avut de ghicit un cuvânt, folosind indicațiile primite de la băieți.

Ultima probă – intitulată ghicește obiectul – aici fetele, legate la ochi, au fost nevoite să identifice un obiect dintr-un borcan folosindu –se de  pipăit sau gust.

Umor, dans, muzică

În momentele de pauză pentru boboci, publicul a fost încântat de invitații serii cu dansuri oferite de trupa de dans Exonorotic Kids Cugir, Radu Stoian și Bianca Vesa (Clubul de Dans Sportiv „Pro Dance 2007″ Cugir). Au încântat asistența prin momentele lor artistice : Fanfara de Copii Cugir, Ioana Banu și Răzvan Micu – au pus în sceneta ” Bucluclașa literă F”.

Au încântat publicul prezent cu piesele lor : Antonia Tufănescu, Tudor Țigănilă, Andrei Borza și Andra Bartalicz, rapperul Marian Gălan și în încheiere Trupa de The Bitt Cugir.

Momentul premierii

Titlul de Miss și Mister Popularitate al balului s–a decis printr–un vot online pe pagina de socializare a colegiului cugirean.

p

Andreea Badiu a fost desemnată Miss a Colegiului Tehnic I.D. Lăzărescu Cugir, iar Matteo Borza, a fost ales Mister.

Miss Popularitate  sunt Andrei Gavriș și Roxana Jug.

Locul II a fost acordat elevilor Dan Motocea și Marian Ioana, iar locul III concurenților Gabriel Sabin și Iulia Loga.

Pe locul al IV-lea s-au situat elevii Ciubotaru Monica și Costel Sârbu.

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ACTUALITATE

Blue Air, amendată de ANPC cu peste 10 milioane de lei pentru cursele anulate. Ce se întâmplă cu banii pasagerilor

Publicat

Blue Air este sancționată de ANPC cu peste 10 milioane de lei pentru ”practici comerciale incorecte pe scară largă”, referitoare la cursele anulate din 15 iunie până în prezent.

Unde au ajuns banii călătorilor păcăliți, „pe ce au fost cheltuiți și cum vor putea fi recuperați vreodată rămâne o mare enigmă”, spune Horia Constantinescu, președinte ANPC.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a făcut un amplu control care a avut în vedere modul de respectare a prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor privind serviciile de transport aerian, ale operatorului. S-au verificat inițial situația zborurilor anulate în perioada 15 iunie – 30 august 2022 și ofertele practicate de operatorul economic atât pe site-ul oficial, cât și pe pagina oficială de Facebook a acestuia sau din aplicația Blue Air și extinsă, ulterior, ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public cu privire la anularea tuturor zborurilor din 6 septembrie 2022 până în 10 octombrie 2022.

Utilizarea practicilor comerciale incorecte pe scară largă

Echipa de control a constatat utilizarea practicilor comerciale incorecte pe scară largă, de către operatorul economic. Practic, conform legii, orice acţiune sau omisiune care contravine legislaţiei care protejează interesele consumatorilor şi care a adus, aduce sau ar putea aduce prejudicii intereselor colective ale consumatorilor care îşi au reşedinţa în cel puţin două state membre diferite de statul în care îşi are originea sau a avut loc acţiunea sau omisiunea în cauză sau pe teritoriul căruia este stabilit comerciantul responsabil de acţiunea sau omisiunea în cauză.

„Iată că Blue Air execută ultimul zbor și pleacă de pe piață, așa cum spuneam încă de acum trei luni. De la ultima sancțiune și până la această a doua evaluare, peste 100.000 de consumatori trec prin ceea ce au trecut și primii, în ultimii doi ani. Unde au ajuns banii acestora, pe ce au fost cheltuiți și cum vor putea fi recuperați vreodată rămâne o mare enigmă…

Unul dintre avioanele companiei zace pe o pistă a aeroportului Băneasa, fără ambele motoare. Oare câte curse ar fi trebuit să execute, în condițiile în care, fără propulsive, acesta nu se putea deplasa nici măcar pe DN1. Fără combustibil, fără taxe de aeroport plătite, fără salarii achitate la zi, încă mă întreb cum urmau să se execute cursele și de ce au fost promovate, în condiția în care se știa că nu pot fi duse la bun sfârșit.

Nu mai vorbesc și de faptul că fără avioane lucrurile s-ar fi complicat și mai tare. Au sau nu au toate aceste lucruri? Mă întreb pentru că nouă reprezentanții companiei nu au vrut să ne răspundă. Declar public că mă supun testului poligraf pentru următoarele aspecte: dacă reprezentantul companiei ne-a spus că ia în calcul plecarea de pe piață în toamnă, dacă acesta ne-a povestit că nu vor mai avea avioane cu care să ducă la bun sfârșit cursele. La câți bani lipsesc din buzunarele consumatorilor, amenzile aplicate de către Autoritatea noastră mi se par extrem de mici.

Îmi cer scuze fiecărui păgubit pentru anii trecuți, în care lucrurile puteau fi mai ferm sancționate”, declară Horia Constantinescu, președinte ANPC.

Concluziile ANPC

  • operatorul economic Blue Air Aviation SA nu a propus angajamente sau un plan de măsuri reparatorii pentru consumatori în termenul stabilit de autorităţile competente
  • în perioada analizată, respectiv 15 iunie 2022 – 12 septembrie 2022, au fost afectați 150.227 consumatori din 23 state membre ale Uniunii Europene
  • practica operatorului economic a avut caracter repetitiv
  • valoarea prejudiciilor suferite de consumatori se ridică la suma de 19.582.065,96 euro (echivalent, calculat la valoarea cursului din 16.09.2022), respectiv 96.447.549,47 lei (echivalent, calculat la valoarea cursului din 16.09.2022), pentru perioada analizată şi reprezintă doar valoarea biletelor achiziţionate, în realitate prejudiciul fiind mult mai mare
  • rambursarea efectivă a contravalorii biletelor pentru zborurile anulate s-a realizat la un număr foarte mic de pasageri la care s-a rambursat efectiv, respectiv au fost rambursate 598 rezervări (reprezentând 0,7% din totalul de 80.826 rezervări anulate), suma totală a rambursărilor efective fiind echivalentul a 115.016,11 EUR (0,6% din suma totală a rezervărilor anulate, respectiv 19.582.065,96 euro)
  • un procent de 9,8% din suma totală de rambursat, respectiv suma de 1.924.762,33 euro s-a rambursat în wallet (portofelul electronic), reprezentând 10.685 de rambursări.

Două amenzi ANPC

În urma acestor constatări, echipa de comisari ANPC a decis aplicarea a 2 amenzi contravenționale, una în cuantum de 2.000.000 euro, echivalent în lei la cursul din 4 octombrie 2022 pentru afectarea pe scară largă a consumatorilor, la dimensiunea Uniunii Europene, și o alta în valoare de 200.000 lei pentru abateri repetate.

Totalul amenzilor este de 10.094.200 lei.

Acestora li se adaugă sancțiuni complementare după cum urmează:

  • se dispune măsura de remediere
  • se propune măsura de încetare a practicilor comerciale incorecte, în sensul de a nu mai pune pe piață, la dispoziția consumatorilor, oferte de zbor înșelătoare, pentru care operatorul economic nu dispune de resursele necesare efectuării acestora
  • se propune suspendarea prestării serviciilor până la încetarea practicii comerciale incorecte sau până la ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse.

surse: Mediafax, ANPC

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

JOI: O cămașă de mătase care a aparținut regelui Ferdinand I, exponatul lunii octombrie la Muzeul Unirii din Alba Iulia

Publicat

La Sala Unirii din Alba Iulia va avea loc joi, 6 octombrie, de la ora 11:00, vernisajul exponatului lunii octombrie: o cămașă de mătase care a aparținut regelui Ferdinand I (1925).

Achiziționată în anul 1925 de la firma „Jean Bally – Tailleur & Chemisier”, care își avea sediul în București, pe Calea Victoriei, cămașa de mătase făcea parte dintr-un lot mai mare de îmbrăcăminte pe care magazinul lui Jean Bally l-a furnizat Casei Regale.

De altfel, Membrii Familiei Regale au încurajat tot timpul comerțul local, cumpărând produse făcute de firmele renumite de pe Calea Victoriei.

Evenimentul este organizat de Consiliul Județean Alba și Muzeul Național al Unirii Alba Iulia.

Vernisajul va fi transmis online pe pagina de Facebook a Muzeului Național al Unirii Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Daune morale de 90.000 de euro, pentru o familie din Alba în urma unui caz de malpraxis la spitalele din Alba Iulia și Cluj Napoca

Publicat

De mai bine de opt ani, un bărbat din Alba își caută dreptatea în instanță, pentru el, dar și pentru cei doi copiii ai săi, care și-au pierdut mama, în urma unui caz grav de malpraxis. Un caz grav de malpraxis între două spitale și doi medici: Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia și Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj. 

În primă instanță, la Judecătoria Alba Iulia, magistrații au judecat rapid cazul și nu i-au dat câștig de cauză. Apoi dosarul a ajuns la Tribunalul Alba, unde judecătorii instanței, au considerat că doi medici se fac vinovați nu printr-o acțiune ci printr-o inacțiune și că mai mult de atât, magistrații primei instanței nu au judecat cum trebuie cazul. 

Judecătorii Tribunalului au dat dreptate bărbatului și au decis ca doi medici, Mariana Adămuțiu de la Alba Iulia și Recean Elica Ioana din Cluj Napoca să plătească câte 15.000 de euro, pentru soțul și cei doi copiii care au rămas fără soție și mamă.

Mai exact Tribunalul a decis câte o despăgubire morală de câte 30.000 de euro de persoană, iar cei doi medici trebuie să plătească banii în solidar, cu unitățile medicale.

Însă, procesul nu este gata, deoarece atât medicii, Spitalul din Cluj, dar și familia au făcut recurs, iar dosarul a ajuns pe rolul Curții de Apel Alba Iulia, în data de 4 octombrie 2022.

Familia cere daune de un milion și jumătate de euro, adică câte 500.000 de euro de persoană.

Malpraxis și fișe schimbate la UPU

În 12 martie 2014, M. B. o femeie de 45 de ani a simţit la un moment dat o durere puternică în piept şi şi-a pierdut cunoştinţa. Era acasă cu cei doi copii, care l-au chemat pe tatăl lor.

Femeia îşi revenise când a ajuns acasă, dar soţul a insistat să meargă la spital. La UPU Alba Iulia, femeia a fost consultată pentru afecţiunea pe care o avea la mandibulă, medicul susţinând că de acolo provine durerea. Nu i s-a făcut niciun consult cardiologic.

În noaptea respectivă, femeia a fost trimisă la Spitalul de Urgenţă din Cluj-Napoca. Aici a ajuns la clinica maxilo-facială unde, în cursul dimineţii de 13 martie, a fost operată la mandibulă, deși acuza în continuare dureri toracice. Starea acesteia s-a înrăutățit, iar la ora 14.29 a decedat. Necropsia realizată a arătat că M.B. a murit în urma unui infarct.

Ulterior, fişele medicale ale femeii au fost modificate. La UPU Alba, în loc de dureri abdominale, cum aparea iniţial, s-a corectat şi s-a scris dureri mandibulare. Au fost modificate şi valorile tensiunii arteriale, care iniţial erau foarte mari, cu unele normale. Medicii de la Cluj au scris că i-au administrat un medicament care nu apărea în prima variantă.

Mai mult de atât, pe fişa medicală de la Cluj au fost modificate orele la care s-au realizat unele intervenţii. De asemenea, trupul femeii a fost mutat imediat la IML şi abia după două zile a fost arătat soţului. Tot după două zile a fost anunţată şi poliţia, lucru care ar fi trebuit să se întâmple în ziua când a decedat.

Ce au decis magistrații Tribunalului Alba

”Fără a se erija în medic şi fără a specula cu privire la ceea ce s-ar fi întâmplat dacă numita M.B. nu se prezenta în data de 12.03.2014 la Unitatea de primire Urgenţe a Spitalului Judeţean de Urgenţe Alba, instanţa de control judiciar nu poate face abstracţie de faptul că decesul susnumitei a survenit tocmai în aceste condiţii.

Adică, serviciile medicale au fost prestate la cererea pacientului care s-a prezentat la Unitatea de primire Urgenţe a Spitalului Judeţean de Urgenţe Alba Iulia cu anumite simptome iar în ciuda tratamentului oferit, a survenit decesul.

În acest sens, trebuie avute în vedere dispoziţiile art.1357 Cod Civil, în conformitate cu care: autorul prejudiciului răspunde pentru cea mai uşoară culpă.

Desigur, că obligaţia medicului este una de diligenţă iar nu de rezultat, în sensul că prin tratamentul oferit şi serviciile medicale prestate nu se garantează însănătoşirea sau supravieţuirea pacientului, însă îi revine medicului sarcina de a dovedi că a făcut în concret tot ceea ce era posibil din punct de vedere medical raportat la situaţia particulară a pacientului.

Atâta timp cât prin ultimul raport de expertiză medico legală întocmit în cauză, s-a stabilit că diagnosticarea mai rapidă a infarctului şi aplicarea tratamentului cardiologic corespunzător ar fi oferit şanse suplimentare de supravieţuire, iar medicii nu au făcut dovada unei cauze exoneratoare de răspundere din cele prevăzute la Codul Civil, se impune atragerea răspunderii acestora.

Este evident faptul că decesul pacientei M.B. nu a fost determinat de acţiunile celor doi medici, în împrejurările cauzei fiind vorba în special despre inacţiunile celor doi medici.

Adică despre ceea ce aceştia ar fi trebuit şi ar fi putut să facă, având la dispoziţie şi aparatura medicalpă necesare şi posibilitatea de a trimite pacienta la medici de specialitatea cardiologie pentru a depista la timp situaţia pacientei, dar nu au făcut”, au precizat magistrații instanței.

”(…) Instanţa de apel constată că, s-a stabilit cu autoritate de lucru judecat, si cu privire la medicul, fapta ilicită şi culpa în ceea ce priveşte modul necorespunzător de acordare a asistentei medicale de specialitate cu privire la pacienta M.B. în faza postoperatorie în data de 13 martie 2014.

Sunt dovedite astfel faptele ilicite ale fiecăruia dintre cei doi medici şi culpa lor în producerea prejudiciului, respectiv decesul pacientei. Cei doi medici au acordat îngrijire medicală pacientei la momente diferite, fără a lua în considerare în mod complet starea pacientei şi fără a dispune toate măsurile de pe care le puteau lua. Instanţa de apel apreciază că sunt concurente culpele celor doi medici, nu se exclud una pe cealaltă, dar nici nu se confundă una cu cealaltă”, au mai precizat magistrații.

”Instanţa de apel apreciază că suma de 30.000 de euro este o sumă suficientă pentru fiecare dintre reclamanţi pentru a compensa în mod simbolic prejudiciul moral produs fiecăruia dintre aceştia ca urmare a decesului soţiei, respectiv mamei lor. Suma de 30000 de euro pentru fiecare apelant/reclamant va fi suportată în mod egal între cei doi medici, având în vedere faptul că nu se poate stabili ca unul dintre ei ar avea un grad mai mare sau mai mic de culpă în producerea prejudiciului”, au decis magistrații.

Decizia definitivă va fi dată de magistrații instanței superioare din Alba, Curtea de Apel Alba Iulia. Momentan nu a fost fixat un prim termen de judecată.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Guvernul decide plafonarea prețului pentru lemnul de foc. Cât timp va fi aplicată măsura

Publicat

Guvernul are pe ordinea de zi a şedinţei de miercuri aprobarea ordonanţei de urgenţă privind Plafonarea la 500 lei a preţului pentru un metru cub de lemn de foc a intrat pe ordinea de zi a Guvernului.

Potrivit proiectului de ordonanţă, preţurile finale facturate se plafonează la maxim 500 lei/mc cu TVA inclus pentru următoarele sortimente de materiale lemnoase, necesare pentru încălzire în sezonul rece:

  • lemn de foc, resturi de lemn, tocătură provenită din lemn, rumeguş.

Totodată, se plafonează preţurile finale facturate la următoarele produse:

  • brichete din lemn – maxim 1.500 lei/tonă cu TVA inclus
  • pelete din lemn – maxim 2.000 lei/tonă cu TVA inclus.

Prevederile se aplică consumatorilor finali, respectiv persoanelor fizice, şi unităţilor de învăţământ publice şi private, furnizorilor de servicii sociale, unităţilor de interes local, administrativ-teritoriale, din subordinea acestora, unităţilor de cult.

Măsurile se aplică până la data de 31 martie 2023, mai prevede proiectul de ordonanţă.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax