Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Bijuterii pe patru roți, prezentate din nou în Cetatea Alba Carolina. Mașini de epocă, admirate la „Retro Parada Primăverii 2017”

Publicat

18362137_1311549922215609_1809282045_o Vremea frumoasă de sâmbătă a fost prilej bun pentru albaiulieni şi turişti să iasă la plimbare prin Cetatea Alba Carolina. Iar, pe esplanada din faţa Obeliscului şi a Porţii a III-a, i-a aşteptat şi o surpriză. Pasionaţii de automobile de epocă au expus, pentru câteva ore, adevărate bijuterii pe patru roţi. Maşini „vintage”, foarte bine întreţinute, au fost admirate de trecători.

A fost ediţia 2017 a evenimentului „Retro Parada Primăverii”, organizat de Retromobil Club România – Reprezentanța Județeană Alba. Au fost aliniate în parcarea organizată „ad-hoc” 15 autoturisme cu „experienţă”.

 

18379052_1311550055548929_1933786408_o Au putut fi admirate următoarele modele: Ford F 150 (fabricaţie 1945), Daimler Double-Six (1982), Porsche 911 (fabricaţie 1980, proprietar – membru Retromobil Club Bavaria – Germania), BMW 3.0 CSI (fabricaţie 1973), Jaguar XJS (fabricaţie 1985), MG (fabricaţie 1976), Aro M 461 C (fabricaţie 1969), Dacia 1300 (fabricaţie 1974, 1976, 1980), Toyota Land Cruiser (J70) (fabricaţie 1985), Nissan Figaro (an fabricaţie 1987), Rolls Royce Shadow (an fabricaţie 1981), UAZ 469 B (fabricaţie 1982)

Automobilele de epocă au defilat între orele 10.00 – 10:30 pe traseul Tudor Vladimirescu – Centru – Gară – Cimitirul Eroilor – Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” – strada Moților – strada Gemina şi apoi au fost parcate la Obelisc.

Colonel (r) inginer Mircea Ştefan Grava, preşedintele Filialei Alba Iulia a Retromobil Club România, a mărturisit din tainele unui pasionat de automobile de epocă:

„Întrețin pasiunea. Pentru că nu deții un automobil de epocă doar ca să-l ții în garaj și să-l îngrijești, să-l lustruiești… Trebuie să te bucuri de el și prezentându-l altora. E o satisfacție pentru noi să dăm viață acestor mașini, ca să nu ajungă la programul Rabla și de ele să se poată bucura și publicul larg. De Ziua Copilului, de exemplu, plimbăm copiii în ele, de Noaptea Muzeelor ieșim cu ele la plimbare… Parada sau expoziția automobilelor de epocă sunt întotdeauna atracții deosebite”.

Cum se definește un automobil de epocă?

18339689_1311551192215482_1787567792_o „După normele Federației Internaționale FIVA (la care ne-am aliniat și noi), un automobil de epocă trebuie să aibă cel puțin 30 de ani vechime, să fie în perfectă stare de funcționare și să fie corespunzător din punct de vedere estetic (să nu aibă rugină sau alte probleme tehnice si estetice). El trebuie omologat de o comisie formată din specialişti”, a precizat Mircea Grava.

Care sunt cele mai vechi automobile ale colecționarilor din România?

„Cam de când începe și istoria automobilului, de la începutul secolului trecut. Avem și două trăsurici cu motor, făcute de Benz în 1889. Se conduc cu o manetă amplasată în fața șoferului, au un schimbător cu maximum trei viteze, două înainte și una înapoi, și motorul are unul sau doi cilindri. Sunt înscrise în clubul nostru, funcționează și au fost prezentate la diferite expoziții și parade. În Alba Iulia, ne mândrim cu un Ford T din 1923”, a mai spus preşedintele Retromobil, reprezentanţa Alba.

Retromobil Club România este asociaţia naţională a posesorilor şi restauratorilor de vehicule istorice şi a fost înfiinţată în primăvara anului 1998. Clubul regrupează exemplare de certă valoare tehnică și istorică premiate la diferite competiții interne și internaționale, vehicule istorice fabricate în perioada 1899-1986. Clubul promovează pe plan intern și internațional vehiculele istorice de fabricație românească produse de firmele Aro, Dacia, TV, Mobra, Carpați, Oltcit și SR.

Obiectivul Asociației Retromobil Club România este de a promova și încuraja conservarea, restaurarea și utilizarea vehiculelor istorice în condiții istorice și tehnice corecte, militând pentru libera circulație și armonizarea legislației naționale, în ceea ce privește vehiculele istorice, cu legislația Uniunii Europene și a normelor Federației Internaționale a Vehiculelor Istorice (FIVA).

Ce este un vehicul istoric?

18362150_1311550715548863_1798453150_o În conformitate cu RNTR 7 vehicul istoric este acel vehicul care îndeplinește simultan următoarele condiții:

– a fost fabricat sau înmatriculat pentru prima dată în urma cu cel puțin 30 de ani

– tipul sau specific, astfel cum este definit de legislația Uniunii Europene sau în legislația națională relevantă, după caz, nu se mai află în fabricație

– este bine întreținut și menținut în starea inițială și nu a suferit nicio modificare substanțială a caracteristicilor tehnice ale componentelor sale principale

– deține atestat de vehicul istoric, emis de către Autoritatea Națională FIVA în România, Retroclub Mobil România. Retromobil Club România documentează cererile și procedura de eliberare a atestatului de vehicul istoric și menține în evidența sa informatică înregistrări pentru fiecare atestat eliberat

Pentru vehiculele care îndeplinesc condițiile de mai sus și care corespund în ceea ce privește verificarea stării tehnice, având în vedere caracteristicile tehnice de la data primei înmatriculări a vehiculului (sau anul de fabricație al vehiculului, dacă data primei înmatriculări nu este cunoscută), RAR (Registrul Auto Român) eliberează CIV cu mențiunea „Vehicul Istoric”. De asemenea, RAR înscrie textul „Vehicul istori” și în CIV deja eliberate pentru vehiculele înmatriculate în România care îndeplinesc condițiile de mai sus și dețin inspecția tehnică valabilă conform legislației în vigoare.

Noțiunea de vehicul istoric cuprinde toate vehiculele tractate sau cu propulsie proprie, puse în mișcare prin forța unui motor a cărui sursă de energie poate fi benzina, motorina, gazogenul, aburul sau electricitatea, destinate transportului de persoane sau mărfuri: autoturisme, motocicluri, microbuze, autovehicule utilitare, camioane, autobuze, vehicule militare, vehicule agricole.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Mihai

    luni, 08.05.2017 at 09:09

    Nissan Figaro 1987? :)) poate 1991-1992 sau era mai corect design anii ’60 .

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax