Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO | BILANŢ 2014 la JANDARMERIA Alba: Peste 600 de intervenţii după apeluri la 112, patru acţiuni de salvare a turiştilor din munţi, 4000 de acţiuni de ordine publică


Publicat

DSCN1679Jandarmeria Alba a prezentat miercuri bilanţul activităţii pe anul 2014. Instituţia a avut cu 390 de misiuni mai multe în decât în 2013 şi a intervenit pentru soluţionarea a peste 600 de apeluri la 112.

Pe parcursul anului 2014 au fost executate un număr de peste 600 de acţiuni de intervenţie la solicitări ,,112” şi alte solicitări telefonice şi patru acţiuni de salvare-evacuare a persoanelor aflate în dificultate în mediul montan.

Activităţile de menţinere a ordinii publice, în număr de peste 4000, s-au desfăşurat sub coordonarea Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Alba, caracteristica principală constituind-o executarea de patrulări în zone sau pe itinerare bine delimitate, de către patrulele mixte sau independente. Jandarmeria Alba a organizat şi executat independent patrule (auto /pedestre /schiuri) pe traseele montane şi pe pârtiile de schi cu efective din cadrul posturilor montane, prin intermediul cărora s-a realizat un climat de ordine şi siguranţă publică pe aceste trasee şi s-a participat, în situaţii deosebite, la căutarea şi salvarea unor persoane care au solicitat sprijin, (abateri de la traseele montane, accidentări etc.).

DSCN1678Pe linia executării misiunilor de asigurare a pazei şi protecţiei instituţionale, misiuni care ocupă o pondere importantă în activitatea instituţiei, s-a avut în vedere cunoaşterea şi aplicarea actelor normative incidente în materie şi gestionarea eficientă şi oportună a problematicii acestui gen de misiuni, având în vedere atât situaţia operativă existentă în zona de responsabilitate, cât şi dinamica adoptării şi intrării în vigoare a unor noi reglementări legale. Nu au fost înregistrate disfuncţionalităţi sau vulnerabilităţi ale dispozitivelor de pază şi protecţie, beneficiarii apreciind unanim profesionalismul efectivelor de jandarmi.

Situaţia infracţiunilor constatate de către jandarmi pe timpul executării misiunilor proprii a crescut în anul 2014, creştere care se explică prin repoziţionarea şi reaşezarea întregii activităţi de constatare odată cu modificările survenite prin intrarea în vigoare a Noului Cod Penal şi a Noului Cod de Procedură Penală. Pentru toate infracţiunile constatate au fost întocmite acte de constatare, acestea fiind înaintate în timp oportun organelor în drept.

Raportul de bilanţ pe 2014 a fost prezentat miercuri, în prezenţa subprefectului Judeţului Alba, Cornel Murg şi a adjunctului inspectorului general al Jandarmeriei Române, colonel dr. ing. Ion Peligrad, şedinţa fiind condusă de colonel Felician Itu, inspectorul şef al Inspectoratului de Jandarmi Judeţean “Avram Iancu” Alba.

DSCN1676Evenimentul a avut loc la sediul instituţiei, în prezenţa cadrelor inspectoratului precum şi a invitaţilor din partea altor componente a Sistemului Naţional de Ordine şi Siguranţă Publică. Din partea Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Alba, a fost prezent şeful instituţiei – chestor principal de poliţie Ioan Nicolae Căbulea, iar Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al Judeţului Alba a fost reprezentat de inspectorul şef, colonel Dorel Sofica.

Au fost evidenţiate atât rezultatele obţinute, greutăţile întâmpinate şi modul de rezolvare a acestora, cât şi principalele direcţii de acţiune pentru anul 2015.

Potrivit documentelor de bilanţ, anul 2014 a reprezentat pentru Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Alba o perioadă de perfecţionare acţional – instituţională determinată de campaniile electorale, de alegerile europarlamentare si prezidenţiale, precum şi de dinamica accentuată a fenomenelor sociale ce au avut loc în judeţul Alba. Totodată, a fost un interval cu eforturi concertate de eficientizare a activităţilor şi misiunilor destinate creşterii gradului de siguranţă al cetăţenilor şi creşterii încrederii acestora în acţiunile efectivelor de jandarmi.

DSCN1673Prezervarea climatului de normalitate civică, de ordine şi siguranţă publică a reprezentat permanent o prioritate pentru Jandarmeria Alba, care, prin structurile sale specializate, a căutat să identifice cele mai eficiente forme şi modalităţi de realizare a acestui obiectiv. Astfel, pe linia asigurării ordinii publice, obiectivul principal l-a constituit îndeplinirea atribuţiilor legale referitoare la realizarea climatului de ordine şi siguranţă pe timpul desfăşurării manifestărilor şi adunărilor publice organizate în zona de competenţă.

Au fost amintite misiunile executate pentru asigurarea ordinii publice pe timpul alegerilor europarlamentare şi alegerilor pentru preşedintele României, manifestărilor dedicate Zilei Naţionale a României, cu participarea preşedintelui ales al României, Zilelor municipiului Alba Iulia, „Târgului de Fete” de pe Muntele Găina şi din localitatea Avram Iancu, misiuni care au presupus un efort suplimentar pentru organizarea şi executarea activităţilor.

DSCN1653O categorie aparte a constituit-o asigurarea ordinii publice pe timpul manifestărilor de protest contra şi pro exploatării miniere de la Roşia Montană, unde prin modul de organizare şi executare a misiunilor s-a reuşit desfăşurarea acestora fără niciun incident. Totodată, prin eforturile de conştientizare depuse şi dialogul purtat permanent cu organizatori şi protestatari, aceştia au înţeles necesitatea desfăşurării acestor manifestări în cadrul legal, depunând cereri de avizare la nivelul primăriilor.

Un alt obiectiv important l-a constituit pregătirea structurilor specializate şi asigurarea operativităţii pentru restabilirea ordinii publice în zona de responsabilitate a inspectoratului. Atât la nivelul unităţii cât şi la subunităţile dislocate din municipiile Aiud, Blaj, Sebeş şi oraşele Cugir şi Câmpeni a funcţionat o grupă de intervenţie, care a răspuns operativ solicitărilor cetăţenilor pentru rezolvarea diferitelor probleme pe linia ordinii publice, marea majoritate fiind pentru aplanarea unor scandaluri sau conflicte de mică amploare.

Priorităţile Jandarmeriei Alba în anul 2015 sunt stabilite în conformitate cu obiectivele prevăzute în documentele programatice, în baza cărora sunt precizate direcţiile de acţiune în domeniul ordinii şi siguranţei publice la nivel naţional. Acestea vor viza, în principal, eficientizarea modului de organizare şi executare a misiunilor de asigurare şi restabilire a ordinii publice, eficientizarea colaborării pentru îmbunătăţirea activităţilor de menţinere a ordinii publice în sistem integrat, pentru reducerea infracţionalităţii stradale şi creşterea gradului de siguranţă a cetăţeanului şi redimensionarea sistemului de formare profesională continuă organizat de unitate care să conducă la apropierea acestuia de nevoile reale de pregătire a personalului impuse de misiunile operative. Totodată, vor fi avute în vedere asigurarea unui management al resurselor care să permită funcţionarea în limite normale a structurilor operative şi gestionarea unor situaţii de criză în domeniul ordinii şi siguranţei publice, perfecţionarea şi eficientizarea activităţii logistice în vederea asigurării unui suport optim îndeplinirii misiunilor şi gestionării resurselor avute la dispoziţie şi îmbunătăţirea dotării şi înzestrării cu tehnică, echipamente şi aparatură a structurilor operative, atât din fonduri bugetare, cât şi prin utilizarea fondurilor nerambursabile oferite de Uniunea Europeană.

Invitaţii prezenţi la activitatea de evaluare au evidenţiat colaborarea foarte bună cu Jandarmeria Alba pe parcursul anului precedent şi au remarcat profesionalismul dovedit de jandarmi pe timpul executării misiunilor în comun. Chestor principal de poliţie Ioan Nicolae Căbulea a subliniat faptul că anul 2014 a fost unul foarte încărcat, cu multe misiuni, cu multe activităţi ale poliţiei şi jandarmeriei în spaţiul public, iar lipsa faptele fapte antisociale grave, comise cu mare violenţă sau săvârşite cu violenţă în spaţii publice, care au un impact emoţional deosebit asupra comunităţii, se datorează atât poliţiei cât şi jandarmilor, atât celor prezenţi la activitatea de bilanţ cât şi celor care la acea oră se aflau în stradă. Şi-a exprimat convingerea că poliţiştii şi jandarmii au fost, sunt şi vor fi o echipă, îşi vor face datoria în continuare în folosul cetăţenilor şi se vor sprijini în orice situaţie.

Colonel Dorel Sofica a apreciat de asemenea modul în care jandarmii au cooperat cu pompierii militari şi a amintit în acest context eforturile comune ale celor două instituţii in domeniul urgenţelor civile. Potrivit acestuia, există o cooperare excelentă între I.S.U. Alba şi jandarmerie, iar sprijinul acordat de echipajele de jandarmerie în situaţiile de urgenţă a fost, de fiecare dată, substanţial şi prompt.

”Pe lângă toate lucrurile bune pe care le-aţi făcut am văzut că aţi avut o preocupare foarte intensă în ceea ce priveşte pregătirea şi instruirea personalului. Este un lucru foarte important şi necesar – ca de altfel în toate domeniile de activitate – pentru că dumneavoastră sunteţi cei care participaţi la asigurarea liniştii şi ordinii publice şi trebuie să ştiţi dinamica modului de comportare a celor certaţi cu legea”, a declarat subprefectul judeţului Alba, Cornel Murg.

Adjunctul Inspectorului General al Jandarmeriei Române, colonel dr. ing. Ion Peligrad, a remarcat activitatea bună şi foarte bună desfăşurată de jandarmii din Alba în anul pe care tocmai l-am încheiat şi i-a asigurat că rezultatele obţinute sunt cunoscute şi apreciate de conducerea Jandarmeriei Române: “Rezultatele muncii dumneavoastră vă arată capacitatea de a vă adapta şi transforma atât din punct de vedere acţional cât şi din punct de vedere conceptual. Remarc foarte buna colaborare între Jandarmeria Alba şi celelalte structuri locale ale Sistemului Naţional de Ordine şi Siguranţă Publică. Ultimele două sondaje de opinie, realizate în luna decembrie 2014, care reliefează încrederea populaţiei în instituţiile statului, poziţionează Jandarmeria Română pe locurile 2, respectiv 3. Este un fapt deosebit de important pentru noi şi el se datorează şi eforturilor pe care jandarmii din Alba le fac în fiecare zi pe linia asigurării climatului normal de ordine şi siguranţă publică. Suntem în 2015, un an în care Jandarmeria Română sărbătoreşte 165 de ani de la înfiinţare şi îmi exprim convingerea că, în continuare, veţi avea o activitate foarte bună”.

Colonel Felician Itu a mulţumit pentru opiniile exprimate, referitoare la activitatea Jandarmeriei Alba în anul 2014 şi a concluzionat: “Considerăm că toate acţiunile planificate în perioada analizată au fost urmate de realizarea obiectivelor propuse. Apreciez că activitatea instituţiei a fost una pozitivă contribuind astfel, alături de celelalte instituţii abilitate, la apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, la întărirea climatului de ordine şi siguranţă publică, la prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional şi contravenţional şi la creşterea gradului de siguranţă a cetăţeanului, pe întreg cuprinsul judeţului Alba”.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Amplasarea radarelor pe drumurile din Alba, la acest sfârșit de săptămână. Unde îi așteaptă polițiștii pe șoferii nedisciplinați

Publicat

Poliţia Rutieră monitorizează traficul în judeţul Alba și în acest weekend. Oamenii legii atenționează șoferii să respecte regulile de circulație, ca să evite accidentele rutiere.

 Conducătorilor auto le este recomandat să ţină cont de limitele de viteză, să nu conducă obosiţi sau sub influenţa alcoolului şi să manifeste respect în trafic.

Amplasarea radarelor în perioada 23 -25 ianuarie 2021:

Drumul Naţional 1- Alba Iulia – Sântimbru –– Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1- Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7 Săliştea –– Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C – Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74 – Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75 – Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75 – Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia – Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Municipiul Sebeş – strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir – strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

Sursa: IPJ Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Mutaţia britanică a coronavirusului, asociată unei mortalităţi crescute. Noua tulpină pare a fi cu aproape 30% mai mortală

Publicat

Premierul britanic Boris Johnson a declarat vineri că varianta coronavirusului SARS-CoV-2 detectată iniţial în Marea Britanie în luna decembrie provoacă de asemenea o mortalitate crescută, în plus faţă de faptul că este mai contagioasă, relatează AFP şi Reuters.

Guvernul din Regatul unit analizează mutarea rapelului pentru a doua doză de vaccin la 12 săptămâni, pentru a nu aglomera centrele de vaccinare și pentru a putea vaccina cu prima doză o parte cât mai mare din populație.

”Am fost informaţi astăzi că, în plus faţă de răspândirea mai rapidă, se pare că acum există unele dovezi că noua variantă (a coronavirusului) poate fi asociată unui grad mai ridicat al mortalităţii”, a spus Johnson la un briefing de presă.

În privinţa vaccinurilor anti-COVID-19 deja dezvoltate, el a menţionat că datele existente în prezent arată că ambele vaccinuri aprobate deocamdată în Marea Britanie (AstraZeneca/Oxford şi Pfizer/BioNtech) sunt eficace atât împotriva variantelor anterioare ale coronavirusului SARS-CoV-2, cât şi a celor recent descoperite.

Mutaţia britanică a coronavirusului a devenit dominantă la Londra şi într-o parte a Angliei, provocând o creştere puternică a spitalizărilor şi deceselor, iar sistemul sanitar britanic a fost copleşit de valul de internări, această mutaţie fiind în prezent semnalată şi în afara Marii Britanii.

Numărul zilnic al infectărilor în această ţară începe să scadă sub efectul lockdown-ului, dar se menţine la valori ridicate, cu 40.201 de noi cazuri vineri, rămânând ridicat şi numărul deceselor, care au fost 1.401 în ultimele 24 de ore.

Guvernul de la Londra încearcă să stăvilească răspândirea virusului printr-o campanie rapidă şi masivă de vaccinare, până în prezent fiind vaccinaţi circa 5.38 de milioane de britanici.

Informațiile preliminare sugerează că varianta de coronavirus care a apărut în Marea Britanie ar putea fi cu 30% mai mortală, spune premierul Boris Johnson.

Datele au fost evaluate de oamenii de știință din cadrul unui grup consultativ, care apoi au informat guvernul, conform BBC.

Dovezile sunt în stadiu preliminar.

Studiile au arătat tulipna britanică se poate răspândi mai ușor decât alte versiuni ale virusului.

„Pe lângă răspândirea mai rapidă, acum pare, de asemenea, că există unele dovezi că noua variantă – varianta care a fost identificată pentru prima dată în Londra – ar putea fi asociată cu un grad mai ridicat de mortalitate”, a spus Boris Johnson.

La rândul său, consilierul ştiinţific al guvernului britanic, Patrick Vallance, a declarat că dovezile privind letalitatea „sunt îngrijorătoare”, dar „nu sunt încă puternice”.

Noua variantă pare a fi cu aproximativ 30% mai mortală.

De exemplu, din o mie de persoane care au peste 60 de ani, infectate cu varianta veche, se estimează că 10 pot muri. În rândul celor infectați cu noua tulpină, estimările arată 13 decese din 1.000.

Noua variantă a fost detectată pentru prima dată în Kent în septembrie. De atunci a devenit versiunea dominantă a virusului în Anglia și Irlanda de Nord și s-a răspândit în peste 50 de alte țări.

Guvernul britanic analizează amânarea rapelului cu cea de-a doua doză pentru vaccin la 12 săptămâni

Datele de până acum susţin decizia Marii Britanii de a amâna până în a 12-a săptămână administrarea celei de-a doua doze de vaccin Pfizer, a afirmat joi ministrul Sănătăţii Matt Hancock în parlament, transmite Reuters.

„Circa 89% din eficacitate vine între a 14-a şi a 21-a zi după prima doză”, a spus Hancock, adăugând că a analizat datele şi că acestea susţin decizia autorităţilor de a prelungi la 12 săptămâni intervalul de timp între administrarea celor două doze.

„Ne uităm la aceste date şi măsurăm eficacitatea aici, pe plan intern, pentru cei care au fost vaccinaţi, comparând datele între cei care au fost vaccinaţi şi cei care au fost testaţi pozitiv. Monitorizăm această situaţie şi vom publica aceste date imediat ce vor fi clinic valide”, a adăugat ministrul britanic al Sănătăţii.

Rezultate descurajante după lockdown

Un studiu de prevalenţă, cunoscut ca REACT-1, a sugerat că numărul cazurilor de infectare nu a scăzut în primele zile de lockdown, deşi guvernul a susţinut că impactul restricţiilor introduse la 5 ianuarie nu se reflectă încă în cifre.

„Cred că este prea devreme pentru a spune când vom putea să ridicăm o parte din restricţii”, a spus joi premierul Boris Johnson la un post de radio.

„Ceea ce vedem în datele ONS, în studiul REACT, este contagiozitatea noii variante (a virusului) pe care am văzut-o venind exact înainte de Crăciun. Nu e niciun dubiu că se răspândeşte într-adevăr foarte rapid”, a menţionat Johnson.

Noua tulpină pune mari probleme 

Prezentând cele mai recente date – care acoperă perioada 6-15 ianuarie -, profesorul Steven Riley, unul din conducătorii studiului, a precizat că rata de prevalenţă a fost de 1,58%, cea mai ridicată consemnată de studiul REACT, început în mai 2020. Aceasta înseamnă o creştere de peste 50% faţă de mijlocul lui decembrie.

Riley a avertizat şi în ce priveşte speranţele imediate legate de vaccinuri. ‘Vaccinul va avea doar un impact limitat asupra prevalenţei pe termen scurt’, le-a spus el reporterilor.

Potrivit lui Paul Elliott, expert în epidemiologie şi sănătate publică, director al programului REACT, menţinerea la nivel ridicat a cazurilor de infectare s-ar putea datora în parte variantei mai transmisibile a virusului descoperite la sfârşitul anului trecut.

surse: Agerpres, Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cât poate fi întârziat rapelul pentru vaccinul anti-COVID, „fără afectarea eficacității”. Precizări oficiale

Publicat

Rapelul pentru vaccinul împotriva COVID-19 poate fi întârziat și până la 42 de zile, potrivit Comitetului național de coordonare a activităților privind vaccinarea (CNCAV) împotriva COVID-19.

În prospectul vaccinurilor produse de Pfizer-BioNTech și Moderna se arată că rapelul poate fi programat în intervalul de 21-28 de zile după administrarea primei doze.

CNCAV citează studii potrivit cărora rapelul poate fi întârziat și până la 42 de zile, „fără afectarea eficacității”.

Precizările vin în contextul în care mulți români care se programează la vaccin nu găsesc loc pentru rapel în termen de 21-28 de zile, așa cum recomandă prospectul vaccinului, în condițiile în care cantitățile de vaccin livrate în România nu sunt constante, iar săptămâna aceasta s-au înregistrat întârzieri.

Reprezentanții Comitetului național de coordonare a activităților privind vaccinarea împotriva COVID-19 precizează, însă, că „persoana este anunțată, în mod automat, când este programată la rapel și nu se pune problema la acest moment de amânare a rapelului la nicio persoană”.

Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor din Statele Unite a anunțat că a modificat intervalul recomandat între administrarea primei și celei de-a doua doze de vaccin cu tehnologia ARN mesager, rapelul putând fi întârziat până la 6 săptămâni. „A doua doză ar trebui administrată cât mai aproape posibil de perioada recomandată”, se arată în recenta îndrumare transmisă de CDC. „Însă, dacă nu este posibilă respectarea intervalului recomandat, a doua doză a vaccinurilor împotriva Covid-19 a Pfizer-BioNTech și Moderna poate fi programată pentru administrare cu până la 6 săptămâni distanță (42 de zile) după prima doză”, afirmă CDC.

Experții Organizației Mondiale a Sănătății au anunțat și ei, tot vineri, că administrarea rapelului poate fi amânată până la 6 săptămâni.

În perioada 15 ianuarie 2021, orele 15:00 – vineri, 22 ianuarie, orele 09:00, pe platforma informatică programare.vaccinare-covid.gov.ro s-au programat 740.294 persoane din etapa a II-a de vaccinare (315.449 adulți peste 65 ani, 162.317 persoane cu afecțiuni cronice și 262.528 angajați din domenii esențiale).

Din punct de vedere al modalității de accesare a platformei, programarea persoanelor din etapa II s-a realizat astfel:

– individual direct în platformă – 278.690 de persoane

– prin intermediul medicilor – 135.800 de persoane

– telefonic, prin Call Center – 82.993 de persoane

– prin intermediul angajatorului – 242.811 de persoane din domenii esențiale

surse: hotnews.ro, vaccinare-covid.gov.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

TAXE mai mari la creșele din Alba Iulia. Care sunt costurile pe care trebuie să le suporte lunar părinții în 2021

Publicat

s

Părinții cu copii la creșele de stat din Alba Iulia vor avea de plătit, în 2021, contribuție lunară de până la 5,6 lei / copil / zi, față de 3,4 lei / copil / zi în 2020. Consilierii locali vor avea de aprobat taxele la creșă pentru acest an, în ședința de vineri, 29 ianuarie.

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de votat, în ședința din 29 ianuarie, un proiect privind aprobarea costului mediul lunar de întreținere și a contribuției părinților / reprezentanților legali pentru copiii care frecventează creșele din municipiul Alba Iulia în anul 2021.

Potrivit documentului, costul mediu lunar de întreținere pentru copiii care frecventează creșele din municipiul Alba Iulia în anul 2021 va fi în cuantum de 582,75 lei/copil/lună.

Potrivit legii, contribuția lunară de întreținere a copiilor înscriși în unitățile în care se oferă servicii de educație timpurie antepreșcolară, suportată de părinții / reprezentanții legali ai acestora, se determină în funcție de cheltuielile de întreținere, hrană și gospodărie, obiecte de inventar, echipament și cazarmament, materiale igienico-sanitare și altele asemenea, precum și numărul de zile frecventate de copil în aceste unități.

Valoarea contribuției se stabilește în cote procentuale și nu poate depăși 20% din costul mediu lunar de întreținere în unitatea publică în care se oferă servicii de educație antepreșcolară.

Contribuția părinților / reprezentanților legali  ai căror copii beneficiază de serviciile creșelor din municipiul Alba Iulia se stabilește după cum urmează:

  • pentru părinții / reprezentanții legali care au un singur copil în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat peste 700 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 5,55 lei / copil / zi, rotunjit la 5,60 lei (3,4 lei/copil/zi în 2020)
  • pentru părinții / reprezentanții legali care au doi sau mai mulți copii în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat peste 700 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 2,77 lei / copil / zi, rotunjit la 2,80 lei (1,7 lei/copil/zi în 2020)
  • pentru părinții / reprezentanții legali care au un singur copil în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat între 225 și 699 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 2,77 lei / copil / zi, rotunjit la 2,80 lei (1,7 lei/copil/zi în 2020)
  • pentru părinții / reprezentanții legali care au doi sau mai mulți copii în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat între 225 și 699 de lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 1,38 lei / copil / zi, rotunjit la 1,40 lei (1 leu/copil/zi în 2020)

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate