Eveniment
FOTO: Consiliul Județean Alba va construi o arhivă și un centru de date la Alba Iulia. Cum vor arăta clădirile

Consiliul Județean Alba va construi o arhivă și un centru de date în cartierul Bărăbanț din Alba Iulia. Primăria Alba Iulia a lansat pe 29 aprilie, în consultare publică, proiectul de elaborare a Planului Urbanistic Zonal pentru modificarea reglementărilor în vederea construirii de către Consiliul Județean Alba a unei arhive și a unui centru de date în cartierul Bărăbanț.
Terenul pe care se propune construirea arhivei și a centrului de date are o suprafață de 4.526 mp și se află pe strada Poiana Ruscăi, nr. 2, în cartierul Bărăbanț din Alba Iulia. În prezent, terenul este utilizat ca fâneață.
Consiliul Județean Alba va construi o arhivă și un centru de date
Proiectul vizează realizarea unei arhive cu depozit logistic și a unui centru de date pentru servicii de tehnologia informației și de comunicații, programe arhitecturale ce se încadrează în funcțiunea de servicii publice.
Noua funcțiune propusă va deservi Consiliul Județean Alba și instituțiile din subordinea acestuia (oferind spații optime de depozitare) precum și Serviciilor de Telecomunicații Speciale (prin realizarea unui centru de date).
Realizarea obiectivului investiției va fi benefică și va facilita organizarea logistică pentru Consiliul Județean Alba.
Funcțiunile propuse prin PUZ, se vor integra armonios în caracterul zonei prin stabilirea unor retrageri adecvate față de funcțiunile rezidențiale adiacente. Deși regimul de înălțime al obiectivelor propuse depășește cel al locuințelor individuale din proximitate, amplasarea acestora în partea de nord minimizează impactul vizual și umbrirea, asigurând o relație funcțională și urbanistică echilibrată.
Clădire – arhivă
Clădirea – arhivă va respecta reglementările privind spațiile de depozitare şi conservare a arhivelor. Potrivit Legii arhivelor naţionale nr.16/1996, noile clădiri vor fi avizate de către
Arhivele Naţionale sau direcţiile judeţene ale Arhivelor Naţionale, numai dacă au spaţii prevăzute pentru păstrarea documentelor.
Caietul de sarcini şi studiile aferente clădirii arhivă vor include următoarele categorii de activităţi:
- realizarea volumetriei clădirii care va ţine cont de funcţionalul specific unei arhive
- birouri administrative, spaţii tehnice (camera buteliilor cu gaz inert pentru stingerea incendiilor, camere server, etc)
- încăperile destinate păstrării arhivei principale cu circuite funcţionale a arhivei din depozit sunt indicate în normative şi pot să fie:
- primire-pregătire (tehnică sau arhivistica), depozit;
- depozit, sală de studiu, depozit;
- depozit, cameră de lucru, cameră restaurare, depozit;
- depozit, camera de lucru, copiere, depozit;
- depozit, cameră de lucru, cameră evacuare;
- depozit logistic care va fi amplasat independent de clădirea arhivă
- rezistență la solicitările dinamice în cazul unui cutremur în conformitate cu prescripțiile tehnice în vigoare şicu încărcăturile mari aduse de materialul depozitat, mai ales când suportul arhivei îl constituie hârtia;
- construcţia se încadrează la gradul I rezistenţă la foc;
- clădirea va dispune de cel puţin două căi de evacuare. Ţinând seama că principalul element de dimensionare la evacuare îl constituie numărul redus de oameni şi că elementul ce trebuie evacuat îl constituie arhiva, căile de evacuare se vor dimensiona ţinând seama de aceasta din urmă.
- protecţia antisolară se va realiza având în vedere orientarea clădirii în plan iar suplimentar se vor prevedea ca elemente givrate (în zona depozitelor) să fie prevăzute cu cel puţin un rând de geamuri termoabsorbante;
- rafturile vor fi montate perpendicular faţă de planul ferestrelor cu maximă însorire.
Centru de date pentru Servicii de Tehnologia Informaţiei şi de Comunicaţii
Se doreşte construirea a unui centru de date la nivelul judeţului Alba pentru Serviciile de Tehnologia Informaţiei şi de Comunicaţii, cu destinaţia de a furniza servicii de tehnologia informaţiei şi de comunicaţii pentru unităţile administrativ-teritoriale din judeţul Alba, cu posibilitatea de a fi utilizat totodată ca Centru de date Regional pentru Regiunea Centru.
Studiile aferente clădirii centrului de date vor include următoarele categorii de activităţi:
- realizarea volumetriei care va ţine cont de funcţionalul specific unui imobil cu destinaţie specială – centru de date în vederea desfăşurării în condiţii optime a activităţilor curente ale instituţiei care va permite acomodarea infrastructurii tehnice, a sistemelor informatice şi de monitorizare/management a echipelor de adminstrare precum şi a personalului care îl va deservi
- birouri administrative, spaţii tehnice, etc.
- Suprafaţa construită pentru arhivă şi a depozitului logistic independent de arhivă va fi de aprox. 450 mp.
- Suprafaţa construită pentru centrului de date va fi de aprox. 630 mp.
- Regimul de înalțime pentru arhivă: Sp+P+1E
- Regimul de înalțime pentru centrul de date: Sp+P+1E+Eth (parţial)
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News