Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO|VIDEO: Cozi de zeci de oameni în fața Primăriei Alba Iulia pentru un loc de parcare în zona Bulevardul Transilvaniei – strada Cloșca


Publicat

„Din vorbă în vorbă sau de la vecini”, acesta este răspunsul pe care l-am primit de la albaiulienii care, sâmbătă dimineața, începând cu ora 8.00, au venit să stea la coadă pentru un loc de parcare. Mai exact, potrivit administraţiei municipiului, de luni, începând cu ora 8.00, cetăţenii care locuiesc în zonele dintre Bulevardul Transilvaniei şi strada Cloşca îşi pot depune dosarul pentru un loc de parcare. Regula este primul venit, primul servit, la care se mai aplică niște criterii stabilite în Consiliul Local Alba Iulia. Pentru a fi  siguri că prind un loc, locatarii blocurilor din zonele respective şi-au făcut din proprie inițiativă o listă, pe baza căreia se vor așeza luni dimineața la coada care se va forma la ghișeul din Primărie.

Un cititor Alba24 a sesizat faptul că persoanele care au luat inițiativa întocmirii listei nu au făcut un anunț public și că sunt astfel favorizate față de ceilalți doritori de un loc de parcare. ”Deşi locurile de parcare ar trebui să se pună la dispoziţia publicului de luni. 4.11.2013, deja în aceste momente se fac liste. Cum este posibil acest lucru având în vedere că acţiunea începe doar de luni, aşa au anunţat oficial reprezentantii Primăriei. Listele sunt făcute de Poliţia Locală care se află în subordinea Primăriei”, ne-a transmis un alt cititor Alba24.

Sâmbătă dimineaţa, începând cu ora 8.00, în faţa Primăriei Alba Iulia, de la un om s-a ajuns, până la ora 13.30, la aproximativ 40 de cetățeni hotărâţi să stea două zile în frig şi să doarmă în maşină pentru un loc de parcare. Până la ora amintită, erau 146 de cetăţeni înscrişi pe liste.

„Este inadmisibil ceea ce se întâmplă la Primăria Alba Iulia. Se distribuie locurile de parcare de pe strada Arnsberg, fără ca acest lucru să se fi anunţat înainte. Astăzi se fac liste la Primărie cu cei care doresc locuri de parcare. Problema este că trebuie ca oamenii să stea la rând, acolo la Primărie, până luni dimineaţa când se vor putea depune actele necesare. Aşa spuneau că s-a votat de către consilieri. Sunt oameni care stau la rând de azi dimineaţă de la ora 8.00! Dacă pleci de la rând îţi pierzi locul fiindcă la 2-3 ore se strigă lista şi dacă nu eşti acolo poţi sa uiţi locul de parcare! Cum e posibil aşa ceva?”, spune un cetățean care susține că a aflat întâmplător despre întocmirea listei.

Alți nemulțumiți sunt deranjați de faptul grupul care a luat inițiativa întocmirii listei îi vor putea ”penaliza” pe cei care, atunci când se citește lista, periodic, nu vor fi prezenți: „Te treci pe listă şi luni dimineaţa te strigă. Dacă te strigă, dacă nu stăm pe aici s-ar putea să dispară şi lista. Să îmi dea un bon de ordin că am venit şi am stat şi mă duc acasă. Şi vin luni înainte cu patru ore, ca la dentist. Să îţi ceară un buletin, să întrebe din ce zonă locuieşti, ai bon de ordine la ora asta şi gata. De ce nu s-a făcut dezbatere publică pe această temă? Pentru că eu am urmărit site-ul Primăriei şi nu am văzut nimic. Ne-o adus patru zone din oraş aici, ca să ne călcăm în picioare”, a adăugat un cetăţeanul.

Pentru majoritatea celor care s-au înscris pe aceste liste „vizita” în faţa Primăriei a fost spontană. O albaiuliancă venită să se înscrie a spus: „am văzut puhoi de oameni şi am venit să văd ce se întâmplă”. Nu se știe cine le-a dat ideea și nici cine va lua lista în considerare, luni dimineața.

Consilier local, la coadă, ca să „prindă” un loc de parcare

Printre cei care au venit să se lupte pentru un loc de parcare dat de Primăria Alba Iulia, s-a aflat şi consilierul local PSD Alba, Vasile Crişan, care s-a înscris și el pe listă. „Stăm aici până luni, pentru că numărul de locuri de parcare este mai mic ca numărul de solicitări şi mai ales în unele zone. De exemplu la mine la M-uri am 97 de locuri de parcare şi 320 de apartamente, deci nu toţi vor putea prinde” a precizat Crişan.

Reprezentanţii Primăriei Alba Iulia au spus că lista făcută ad-hoc de cetățeni pentru aceste locuri de parcare nu va fi luată în considerare. ”În cazul în care va coincide cu lista administraţiei locale, atunci nu este nicio problemă”.

Pentru un loc de parcare, albaiulienii plătesc anual 126 de lei. Locurile de parcare din  zona Cloșca – Bulevardul Transilvaniei sunt cele mai disputate din Alba Iulia, din cauza numărului mare de locatari din blocurile ”M” care au între 7 și 10 etaje și a numărului mic de locuri de parcare.

Consilierul local Rareş Buglea: În regulamentul pentru distribuirea locurilor de parcare nu este amintită nicio listă pe care cetăţenii să se înscrie

Potrivit consilierului local Rareş Buglea, în regulamentul privind distribuirea locurilor de parcare nu este amintită nicio listă pe care cetăţenii să se înscrie şi în funcţie de care să-şi depună dosarele. Regulamentul se va respecta ad literam „primul venit, primul servit”, a spus consilierul PNL.

Chiar dacă au făcut lista şi sunt dispuşi să rămână două zile în faţa Primăriei, luni dimineaţa va fi luată în calcul lista făcută de administraţia locală: „Pot face o listă şi luni dimineaţa la 0ra 8.00, vine altul cu dosarul şi îi ia locul”.

Buglea a spus că a fost propusă o soluţie pentru ca oamenii să nu mai stea la rând în faţa Primăriei, respectiv dosarele să fie adunate de preşedinţii asociaţiilor de locatari, dar nu a fost admisă de consiliul local. Cele mai solicitate sunt locurile de parcare de pe strada Arnsberg, unde, după distribuire, mai rămân libere 20, iar potrivit consilierului PNL Primăria vrea să le acorde locatarilor din M-uri, unde sunt aproximativ 3.000 de solicitări la 700 de locuri de parcare.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

11 Comentarii

11 Comments

  1. bono

    sâmbătă, 02.11.2013 at 15:55

    Este o bataie de joc ce se intampla in tara asta! Nici un respect fata de cetateni din partea autoritatilor!
    Cum e posibil sa inchiriezi niste locuri de parcare facute din bani publici care nu ajung nici macar la jumatate din populatia municipiului!?
    Unde isi vor paraca domnule primar masinile cei care nu prind un loc de parcare? Dati o solutie realista daca tot v-ati pornit sa adunati bani suplimentari la buget cu japca!
    Daca tot vreti sa faci bani: de ce nu ati aplicant principiul capitalist al LICITATIEI PUBLICE si nu apucaturile comuniste (ne aducem aminte cu greata de interminabilele cozi, liste si expresia: „dati cate una sa ajunga la toti”).
    RUSINE DOMNULE PRIMAR SI CONSILIU LOCAL! Alba Iulia NU e un oras european oricat ar dori sa para!

  2. alex

    sâmbătă, 02.11.2013 at 17:41

    bătaie de joc la adresa Albaiulienilor,halal administrație.

  3. Toma

    sâmbătă, 02.11.2013 at 18:33

    Cum poate CL sa hotarasca asa ceva? Sa inchiriezi soselele din oras. D-le Prefect, acum este momentul sa interveniti.

  4. un cetatean

    sâmbătă, 02.11.2013 at 19:17

    Ar fi foarte bine daca nici o persoana nu ar merge luni dimineata sa depuna actele pentru obtinerea unui loc de parcare fiindca locuri de parcare s-au gasit pana acum si toata lumea a fost multumita . Ce ar face atunci Primaria ??????

  5. fraierul roman

    sâmbătă, 02.11.2013 at 19:45

    Cum sa nu mergem sa stam la coada cand **** de pensionari mor de dorul ei?
    Din cauza lor ajungem aici. Le e frica sa nu ramana fara locuri de veci.
    Vorba unuia de mai sus. Ia sa nu mergem nici unul sa vedem ce ne face Tov. HAVA.
    Dar romanul i totdeauna a fost SLUGOI. Ne meritam conducatorii.
    Hai la lista cea mare. Ha ha ha popor ****.

  6. Corina

    sâmbătă, 02.11.2013 at 20:10

    Pana acum nici unul nu am fost nevoiti sa ne parcam masinile in sufragerie dar asa se va intampla de acum incolo ori de cate ori vom merge in oras in alta parte sau ori de cate ori o alta persoana va parca pe locurile platite de noi.Culmea este ca pentru „dreptul” de a nu mai vea loc de parcare in orasul NOSTRU stam in frig 24 de ore , ne certam ca prostii intre noi si mai si platim 120 de lei.
    In incheiere doar: Imi regret votul din suflet Domnule Primar si va asigur ca nu se va mai intampla

  7. Tibi

    sâmbătă, 02.11.2013 at 20:55

    Asa trebuie facut,. nimeni sa nu mearga o sa depuna dosarul. Cand o sa fie destule locuri de parcare doar atunci acest lucru o sa functioneze. Si dece sa platesc taxa de parcare, cand asta a fost facuta din bani mei.

    • altu

      duminică, 03.11.2013 at 13:49

      sunt foarte curios …..pe ce loc esti tu pe lista??? toti sunteti tari in vorbe dar cand e timpul pt fapte va trageti pe c….r

  8. Albaiulian

    duminică, 03.11.2013 at 08:57

    Intr-adevar,in loc sa se deplaseze un functionar la fata locului pentru a prelua dosarul ptr apartament, se lasa la voia intamplarii o actiune ultra simplista!
    BATAIE DE JOC !!!!!

  9. nik ceausescu

    duminică, 03.11.2013 at 14:02

    Stimati cetateni, daca tot stati pe banii vostrii in frig si va ratati ziua pentru a va cumpara dreptul de a parca masina in zona casei, scrieti macar pe o bucata de hartie (un panou) ceea ce va nemultumeste si poate ca asa conducerea locala isi va da seama ca greseste si pentru ca pentru respect trebuie sa oferi respect!

    P.S. La ora 16:00 puti da o fuga si pana in zona DIICOT Alba (langa prefectura) caci anumiti oameni vor protesta impotriva arestarii comisarului Berbeceanu si impotriva mafiei care macina aceasta tara! Sa invatam ce este solidaritatea si respectul!

  10. Pingback: FOTO: Albaiulienii din zona Bulevardul Transilvaniei – strada Cloşca, hotărâţi să rămână până luni în faţa Primăriei pentru un loc de parcare | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Tarife mărite chiar și cu 40% la RCA pentru șoferii cu accidente grave în istoric. ASF face noi reguli la polițele de asigurări

Publicat

Autoritatea pentru Supraveghere Finaciară (ASF) vrea să modifice regulile pe baza cărora se calculează preţurile asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA), prin aplicarea diferenţiată a malusului în funcţie de severitatea accidentului.

Astfel, autoritatea a publicat în dezbatere un proiect care modifică Norma 20/2017 privind asigurările auto din România urmăreşte modificarea sistemului bonus-malus, prin penalizarea celor care au provocat accidente din care au rezultat vătămări corporale cu patru clase la reînnoirea poliţei RCA. Totodată, şoferii care nu au înregistrat evenimente vor primi reduceri.

Documentul complet poate fi vazut aici: Proiect Norma de modificare a Normei 20-2017_- 26 11 2020

Principalele propuneri de modificare și completare a Normei nr. 20/2017 privind asigurările auto din România:

– clarificarea condițiilor de autorizare și practicare a asigurării RCA, în sensul în care autorizarea nu se aplică doar pentru practicarea RCA în România, ci permite asigurătorului RCA să practice această activitate pe întreg teritoriul UE;

– clarificarea termenului în care informațiile cu privire la încheierea contractelor RCA și daunele avizate sunt transmise către baza de date cu asigurările RCA încheiate pe teritoriul României (baza de date AIDA ce este dezvoltată și administrată de către BAAR);

– clarificarea condițiilor în care contractele RCA pot rămâne în vigoare în cazul transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului asigurat și în special în cazul vehiculelor pentru care se efectuează transferul de proprietate ca urmare a încetării unui contract de leasing financiar;

– completarea obligațiilor asigurătorilor RCA de a transmite informații cu privire la stabilirea gradului de răspundere în producerea accidentului și la modul de soluționare al cazurilor de culpă comună;

– clarificarea modului de evaluare a prejudiciilor pentru lipsa de folosință a vehiculului avariat, inclusiv înlocuirea temporară a acestuia prin stabilirea documentelor în baza cărora contravaloarea acestor prejudicii poate fi solicitată și clarificarea modului de calcul a perioadei pentru care se acordă despăgubiri;

– modificarea sistemului bonus-malus în sensul aplicării diferențiate a malusului în funcție de severitatea accidentului, respectiv dacă în urma producerii acestuia au rezultat sau nu vătămări corporale sau decesul unor persoane;

– introducerea posibilității completării formularului de „Constatare amiabilă de accident” prin intermediul unei aplicații electronice agreate în comun de către asigurătorii RCA.

În privința sistemului bonus-malus, șoferii care provoacă accidente auto cu vătămări corporale sau decese de persoane vor fi penalizați cu 4 clase de malus, față de 2, câte prevede Norma în prezent.

„În cazul neînregistrării unor daune plătite în perioada de referință, asigurații beneficiază de o reducere a primei de asigurare prin avansarea în următoarea clasa din cadrul sistemului bonus-malus. Clasa de bonus-malus se păstrează pe perioada anului calendaristic în care se încheie contractul RCA indiferent de perioada asigurată.

Asigurații sunt penalizați prin aplicarea unui malus, respectiv majorarea primei de asigurare, în funcție de caz, astfel:

a) cu două clase pentru fiecare eveniment din care au rezultat numai prejudicii materiale;

b) cu patru clase pentru fiecare eveniment soldat cu vătămarea sănătății şi a integrității corporale ori decesul uneia sau mai multor persoane”, prevede proiectul.

Clasa bonus-malus – Coeficient aplicat asupra primei de asigurare 

  • B8 – 50 %
  • B7 – 60 %
  • B6 – 70 %
  • B5 – 75 %
  • B4 – 80 %
  • B3 – 85 %
  • B2 – 90 %
  • B1 – 95 %
  • B0 – 100 %
  • M1 – 110 %
  • M2 – 120 %
  • M3 – 130 %
  • M4 – 140 %
  • M5 – 150 %
  • M6 – 165 %
  • M7 – 170 %
  • M8 – 180 %

sursa: ASF

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bucerdea Grânoasă, Cenade, Ighiu și Pianu intră în scenariul ROȘU, de LUNI. O altă comună, în scenariu GALBEN. HOTĂRÂREA CJSU

Publicat

Comunele Bucerdea Grânoasă, Cenade, Ighiu și Pianu vor intra în scenariul „ROȘU” iar comuna Roșia de Secaș în scenariul „GALBEN” începând de luni, 30 noiembrie, a decis Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba duminică seara. 

HOTĂRÂREA nr. 77 din 29.11.2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Bucerdea Grânoasă, Cenade, Ighiu, Pianu și Roșia de Secaș

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 29.11.2020,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Bucerdea Grânoasă, Cenade, Ighiu și Pianu, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 30.11.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;

b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;

c) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

d) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);

e) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

f) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

g) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23:00-05:00, cu următoarele excepții:

– deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

– deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

– deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

– deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

h) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

i) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

l) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

m) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

n) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

o) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 2. (1) La nivelul unității administrativ-teritoriale Roșia de Secaș, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 30.11.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.

b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

c) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.

d) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

e) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

f) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

g) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23:00-05:00, cu următoarele excepții:

– deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

– deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

– deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

– deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

h) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06:00-23:00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 06:00-23:00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

n) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 3. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 4. Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, UAT-urilor menționate la art. 1 și art. 2, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: „Festivalul Toamnei” la Grădinița Nr. 12 din Alba Iulia. Copiii și-au pregătit haine de sărbătoare și daruri minunate

Publicat

Pe durata a patru săptămâni, copiii Grădiniței cu Program Prelungit Step by Step Nr. 12 din Alba Iulia au parcurs proiectul de cercetare „Din talentele naturii” și au încercat să descopere toamna cu tot alaiul ei de aspecte, fenomene, culori, miresme, bogății și daruri. Și pentru că am considerat că cel mai potrivit mod de a încheia acest proiect tematic este un eveniment care să marcheze și să încununeze întreaga muncă depusă, ultima săptămână din proiect, dedicată consolidării și evaluării cunoștintelor, s-a intitulat sugestiv: „Festivalul Toamnei”.

Curiozitatea copiilor şi dorinţa lor continuă de a explora, descoperi şi înţelege procesele din lumea înconjurătoare reprezintă bazele pe care se construieşte apoi cunoaşterea, iar încurajarea, stimularea şi valorificarea acestor calităţi ale copiilor rămân în sarcina adulţilor, părinţi şi cadre didactice deopotrivă, care ar trebui să sprijine pe cât le este cu putinţă aceste demersuri.

Este binecunoscut faptul că anotimpul Toamna este unul al hărniciei, iar echipele de acasă au primit provocarea de a parcurge acest proiect tematic îmbinând munca cu jocul, deoarece jocul este nu doar activitatea preferată a copiilor, ci și modul cel mai firesc prin care ei învață și își lărgesc sfera cunoașterii despre lume și viața.

Așadar, în săptămâna dedicată „Festivalului Toamnei”, educatoarele au propus jocuri variate de sistematizare și evaluare a cunoștințelor acumulate în această perioadă: jocuri de atentie, perspicacitate, triere a aserțiunilor (Adevărat sau Fals?), concursuri de ghicitori și alte surprize minunate. Momentul culminant a fost celebrarea Festivalului Toamnei, altfel în acest an, dar tot împreună, în condițiile impuse de contextul actual și cu resursele avute la dispoziție.

Fiecare grupă a așteptat cu bucurie ziua festivalului, pentru că este zi de petrecere, cu fructe parfumate și legume proaspete, prăjituri cu mere, pere în panere…

Anul acesta, copilașii au avut ocazia să se costumeze după bunul plac și apoi să prezinte un dar sau daruri ale toamnei preferate, care au primit o înfățișare nouă, fiind personificate cu îndemanare și creativitate.

„Pe parcursul acestei perioade, educatoarele au venit în sprijinul echipelor de acasă cu propuneri de activități educative interesante și distractive desfășurate zilnic pe diverse platforme educaționale (Zoom, Teams, Meet etc.). Prin contextele de învățare create în mediul online, s-a încercat o compensare a lipsei întâlnirilor tradiționale și firești, de care tuturor ne este tare dor, și s-a oferit copiilor posibilitatea să socializeze, să schimbe idei și impresii, să păstreze contactul cu colegii lor si cu educatoarele și cu mediul grădiniței. Întânirile online se desfășoară zilnic, pentru a se asigura o continuitate a activităților și o rutină, care sunt necesare copiilor.

Pe lângă aceste întâlniri, educatoarele lansează zilnic provocări, angrenând părinții și copiii să desfășoare activități plăcute de învățare în mediul de acasă sau în aer liber. În acest scop, propun și diverse materiale utile: link-uri, povești, jocuri din domeniul Științe, activităţi senzoriale, jocuri muzicale, de mișcare, exerciții de brainstorming, exerciții de completare a unor propoziții lacunare, în scopul stimulării limbajului și creativității, dar și povești terapeutice, pentru că există o colaborare strânsă cu „specialiștii” unității (prof. consilier școlar și prof. logoped)

Managerul G.P.P. Step By Step nr.12, prof. Suciu Veronica, împreună cu întreg colectivul instituției, a transmis, prin intermediul paginii de Facebook un mesaj: Pe această cale, adresăm mulțumiri echipelor minunate de acasă, pentru frumoasa colaborare, care a adus multe roade în această toamnă, iar imaginile vorbesc de la sine”, au transmis reprezentanții grădiniței

„Pe parcursul acestor patru săptămâni, ne-ați fost alături în încercarea noastră de a crea contexte plăcute și inedite de învățare în mediul de acasă, dovedind încă o data susținerea, implicarea și atenția pe care le acordați în educația copiilor dumneavoastră. Ne bucurăm că am reusit să sărbătorim împreună Festivalul Toamnei, care a primit o culoare inedită prin atmosfera de sărbătoare pe care ați creat-o în casele dumneavoastră cu aceasta ocazie, prin ținutele festive ale copiilor, momentele artistice și lucrările realizate și prezentate cu acest prilej” , a transmis prof. înv. preșcolar. Ioana Delia Decean, responsabil imagine al GPP Step by Step Nr.12 Alba Iulia.

Mai multe fotografii legate de acestă activitate găsiți AICI

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sănătăţii: Vaccinul împotriva noului coronavirus se va face sezonier

Publicat

Vaccinul împotriva noului coronavirus se va face sezonier, ca și vaccinul antigripal, a transmis ministrul Sănătății, Nelu Tătaru.

Ministrul Sănătății a precizat că se va administra şi o a doua doză cu rapel la 28 de zile de la prima.

„Se face cu rapel la 28 de zile (vaccinul împotriva noului coronavirus – n.r.). La fel, sezonier, ca şi vaccinul antigripal. Sperăm ca, odată cu vaccinarea, să putem vedea în vară o scădere a numărului de cazuri şi să putem avea acea perioadă liberă. La fel ca şi în sezonul gripal, atunci se va face şi vaccinul anti-COVID”, a explicat ministrul Sănătății.

Nelu Tătaru l-a însoţit pe preşedintele Klaus Iohannis duminică, într-o vizită la Call center-ul Direcţiei de Sănătate Publică Bucureşti amenajat la Arena Naţională.

Și președintele Klaus Iohannis a vorbit despre campania de vaccinare care se pregătește, exprimându-și speranța că pandemia va fi pusă sub control până în vara anului viitor.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate