Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO | Din ianuarie: Secția civilă II de la Curtea de Apel Alba Iulia se mută la parterul Palatului Justiției, pe care îl împărțea cu Consiliul Județean

Publicat

Secţia civilă II din cadrul Curţii de Apel Alba Iulia (fosta secţie comercială) va funcţiona începând din luna ianuarie 2014 la parterul clădirii care este sediul instanţei, situată în Alba Iulia, str. I.C. Brătianu nr.1, spațiu împărțit până în prezent cu Consiliul Județean Alba. Reprezentanții Curții de Apel Alba Iulia au transmis un comunicat de presă privind noul mod de funcționare al secțiilor:

„Birourile destinate publicului: Arhiva secţiei civilă II şi Sala de judecată nr.IV sunt situate în încăperile nr.24, respectiv nr.11 de la parterul clădirii, accesul făcându-se prin intrarea secundară către strada Tribunalului. Birourile judecătorilor şi grefierilor din cadrul secţiei a II-a civilă sunt localizate în imediata apropiere tot la parterul clădirii.

Justiţiabilii care au termene de judecată stabilite începând din luna ianuarie 2014 în dosare aflate în competenţa secţiei a II-a civilă nu mai trebuie să urce la etajul II al clădirii întrucât şedinţele de judecată respective se vor desfăşura în Sala de judecată nr.IV de la parter – camera nr.11.

Secţia civilă II a Curţii de Apel Alba Iulia a fost înfiinţată după intrarea în vigoare a Noului cod civil în 01.10.2011 prin redenumirea fostei secţii comerciale, are în componenţă 6 judecători şi 5 grefieri şi judecă în principal litigiile cu profesioniştii, cele privind procedura insolvenţei şi în alte materii date prin lege în competenţa sa.

Celelalte compartimente din cadrul Curţii de Apel Alba Iulia destinate publicului îşi păstrează locaţiile prezente la etajul I şi II al clădirii:

Registratura: camera 230 (Etaj II)

Arhiva: camera 228 (Etaj II)

Biroul de Informare şi Relaţii Publice: camera 214 (Etaj II)

Compartimentul Personal: camera 108 (Etaj I)

Sala de judecată I: camera 201 (Etaj II)

Sala de judecată II: camera 213 (Etaj II)

Sala de judecată III: camera 210 (Etaj II)

Această mutare a activităţii secţiei civile II se înscrie în strategia de refuncţionalizare şi modernizare a sediului Curţii de Apel Alba Iulia începută după redobândirea de către justiţie în august 2010 a dreptului de administrare asupra clădirii astfel încât aceasta redevină cu adevărat un Palat al justiţiei, în care sălile de judecată şi celelalte compartimente destinate publicului să fie uşor accesibile iar personalul instanţei să beneficieze de spaţiul necesar desfăşurării activităţii în condiţii optime.

Un efect pozitiv se va resimţi şi asupra celorlalte 4 secţii de judecată ale instanţei: secţia penală şi pentru cauze cu minori, secţia civilă I, secţia pentru cauze privind conflicte de muncă şi asigurări sociale şi secţia de contencios administrativ şi fiscal care îşi vor împărţii mai uşor activitatea de judecată în celelalte 3 săli de şedinţă de la etajul II.

De asemenea, se creează mai mult spaţiu pentru judecătorii şi grefierii instanţei. Astfel de exemplu, judecătorii secţiei civile II care în prezent lucrează câte 4 într-un birou, din ianuarie, în noile birouri de la parter, îşi vor desfăşura activitatea câte 2 judecători într-un birou, aceeaşi situaţie fiind şi în cazul grefierilor de la această secţie.

Nu în ultimul rând, se va realiza şi o decongestionare a Arhivei instanţei cu dosarele secţiei civile II care vor fi mutate în camera 24 de la parterul clădirii.

Necesitatea acestei extinderi a fost justificată şi de majorarea constantă din ultimii ani a numărului de dosare, Curtea de Apel Alba Iulia fiind printre cele mai încărcate instanţe din ţară, însoţită de creşterea numărului de judecători şi grefieri concomitent cu implementarea noilor coduri şi sporirea activităţii şi competenţelor instanţei.

În acelaşi scop, de a aduce justiţia cât mai aproape de cetăţean şi de a îmbunătăţii condiţiile de muncă ale angajaţilor, Curtea de Apel Alba Iulia îşi propune în anul următor să extindă activitatea instanţei în special cea destinată activităţii cu publicul la întreg parterul clădirii (pe măsura eliberării spaţiului de la parter de către Consiliul Judeţean Alba cu care împarte în prezent folosinţa) şi să monteze 2 ascensoare pentru accesul cât mai facil al justiţiabililor şi angajaţilor la compartimentele aflate la etajul I şi II”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Ferma groazei într-o localitate din Alba: Copii tratați ca sclavi și obligați să lucreze. Ce pedeapsă a primit proprietarul

Publicat

Mai mulți minori au fost ținuți în condiții mizere și tratați ca sclavi la o fermă de bovine din localitatea Hopârta, județul Alba. Mai mult de atât, dacă proprietarului nu i se părea că lucrează cum trebuie aceștia erau bătuți. Părinții știau unde sunt, dar credeau că locuiesc în condiții bune și că au ajuns să aibă un loc de muncă de unde să căștige un ban cinstit. 

Proprietarul fermei a fost condamnat pentru trafic de minori, la mai bine de 5 ani de la momentul la care minorii, din județul Bihor, au fost victime. Anchetat de DIICOT, bărbatul a fost trimis în judecată, iar dosarul s-a judecat la secret, iar de curând a fost condamnat în primă instanță, la Tribunalul Alba.

Exploatarea minorilor din județul Bihor, la ferma de bovine din Hopârta, a fost descoperită de un polițist, iar cazul a fost detaliat de un reprezentant al Fundaţiei People to People Oradea, organizaţie care şi în prezent le oferă victimelor asistenţă psihologică, socială şi juridică, pentru reporterul de la adevărul.ro.

CITEȘTE ȘI: Anchetă DIICOT pentru exploatare de minori la o fermă din județul Alba. Proprietarul, arestat preventiv

În 2016, minorii aveau între 11 și 14 ani, iar proprietarul fermei i-ar fi convins pe părinți că vor primi, mâncare, cazare dar că vor învăța și o meserie, dacă vor lucra la ferma sa.

În schimb copiii au fost ținuți într-o cameră amanajatî într-un grajd unde mișunau șobolanii și gândacii. Se spălau la lighean, iar toaletă nu aveau. Mâncare primeau doar hrană rece, pate, slanină sau parizer.

”Hrăneau animalele, curăţau grajdurile, scoteau gunoiul cu roaba, chiar şi de două ori pe zi. Dacă nu-i plăcea cum muncesc, bărbatul îi înjura şi-i bătea cu sălbăticie, ceea ce părinţii nu aveau cum să afle, căci discuţiile lor cu copiii erau monitorizate. Pe unul dintre băieţi l-a bătut în timp ce încerca să fugă de la fermă. „A venit după mine cu jeep-ul, a vrut să dea peste mine. Am aruncat cizmele ca să pot fugi mai bine, dar m-a ajuns. M-a lovit cu maşina peste şoldul drept şi am căzut. A sărit din maşină, era cu doi băieţi care m-au ţinut, iar el m-a lovit cu pumnii. Am fost numai sânge…”, a descris episodul copilul de 13 ani, în declaraţia care a fost redată şi în sentinţa de condamnare a bărbatului”, notează reporterul adevărul.ro.

Salvați de un polițist

Minorii au fost salvați de un polițist care i-a văzut de mai multe ori la muncă și a raportat superiorilor. Bărbatul a ajuns anchetat de DIICOT în 2019.

CITEȘTE ȘI: Bărbatul suspectat de trafic de minori și exploatare prin muncă a acestora, la o fermă din Alba, rămâne în arest preventiv

A urmat apoi un proces ținut la secret deoarece copiii erau încă minori, iar de curând bărbatul a fost condamnat la cinci ani și șase luni de închisoare cu executare

și mai mult de atât, nstanţa l-a obligat pe fermier să le plătească băieţilor salariul minim pe economie pentru toată perioada lucrată, dar şi să le achite câte 10.000 euro daune morale.

Momentan decizia magistraților Tribunalului Alba nu este defnitivă și a fost atacată la instanța superioară, la Curtea de Apel Alba Iulia.

sursă: alba24.ro, adevărul.ro.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

 

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Proiectul prin care salariile cresc cu 200 de lei, pe masa guvernului Ciucă, în ședința de miercuri. Ce conține OUG-ul

Publicat

bani

Pe masa guvernanților României, miercuri, 18 mai se va afla și o ordonanță de urgență, prin care salariile românilor pot crește în perioada 1 iunie – 1 decembrie, cu suma de 200 de lei. 

Este vorba despre un proiect prin care ”angajatorii majorează voluntar, oricând în perioada 1 iunie – 31 decembrie 2022, inclusiv, nivelul salariului de bază lunar brut cu suma de 200 lei, respectiv de la 2550 lei la 2750 lei, pentru salariații care desfășoară activitate în baza contractelor individuale de muncă”.

Proiectul prevede mai multe măsuri fiscale, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.

Proiectul prevede, printre altele, următoarele:

”Art. 1: (1) Începând cu data de 1 iunie 2022, prin derogare de la prevederile art. 78, art. 139 alin. (1), art. 140, art. 157 alin.(1) şi art. 220^4 alin.(1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul salariaților care desfășoară activitate în baza contractului individual de muncă, încadrați cu normă întreagă, la locul unde se află funcția de bază, nu se datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii pentru o sumă de 200 lei reprezentând venituri din salarii și asimilate salariilor în următoarele situații:

a) angajatorii majorează voluntar, oricând în perioada 1 iunie – 31 decembrie 2022, inclusiv, nivelul salariului de bază lunar brut cu suma de 200 lei, respectiv de la 2550 lei la 2750 lei, pentru salariații care desfășoară activitate în baza contractelor individuale de muncă, în derulare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, în care nivelul salariului de bază lunar brut la aceeași dată, fără a include sporuri şi alte adaosuri, este egal cu nivelul salariului minim brut pe tară garantat în plată stabilit prin Hotărârea Guvernului nr. 1071/2021 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;

b) nivelul salariului de bază lunar brut stabilit potrivit contractului individual de muncă, fără a include sporuri şi alte adaosuri este de 2750 lei, în cazul persoanelor nou angajate în perioada cuprinsă între data 01 iunie și până 31 decembrie 2022, inclusiv.

(2) Prin derogare de la prevederile art. 77 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, suma de 200 de lei prevăzută la alin. (1), nu se ia în calcul pentru aplicarea deducerilor personale.

(3) Regimul fiscal prevăzut la alin. (1) și (2) se aplică în perioada în care salariul majorat/de încadrare, după caz, este menținut la nivelul de 2750 lei, pentru veniturile din salarii și asimilate salariilor realizate în intervalul 01 iunie – 31 decembrie 2022, inclusiv.

(4) Suma de 200 de lei prevăzutã la alin. (1) se ajustează în funcție de:

i) perioada din lună pentru care s-a acordat majorarea salarială;

ii) data de la care angajații noi sunt încadrați în muncã la un nivel al salariului stabilit potrivit alin. (1) lit. b);

iii) fracția din lună pentru care se determină veniturile din salarii și asimilate salariilor;

iv) data de la care încetează contractul individual de muncă.

Art. 2: Prevederile art. 1 nu sunt aplicabile personalului salarizat potrivit Legii cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.”

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Festivalul de Teatru ”Povești” Alba Iulia. PROGRAMUL de miercuri: ”Nu sunt eu”, ”Tache, Ianke și Cadâr” și spectacole pentru copii

Publicat

Miercuri este a patra zi a Festivalului de Teatru ”Povești” de la Alba Iulia, cu un program variat de evenimente: spectacole de teatru pentru copii, lansare de carte și spectacole de teatru pentru cei mari.

Preţul unui bilet porneşte de la 7 lei (pentru copii şi adolescenţi) şi ajunge la 28 de lei, pentru adulţi. Studenţii şi pensionarii vor plăti 14 lei pentru un bilet.

CITEȘTE ȘI:  15 – 21 mai: Festivalul de Teatru ”Povești” de la Alba Iulia. Spectacole faine, pentru oameni mari și pentru cei mici. PROGRAMUL

Program Festivalul Internațional de Teatru „POVEŞTI”- miercuri, 18 mai

10:00 Orice șoarece iubește cașcavalul, regia Béres László

Teatrul pentru Copii și Tineret Merlin Timișoara

Spectacol de teatru pentru copii / 3+

Sala 67, Teatrul de Păpuși Prichindel / 60 min.

11:00 Aventurile lui Chiț Miț, regia Georgeta Lozincă

Teatrul pentru Copii și Tineret Ariel Târgu Mureș

Spectacol de teatru pentru copii / 4+

Casa de Cultură a Studenților / 45 min.

11:00 Ținutul de vis al lui Kabuki

Kabaré Púpala Marionetas, Germania

Spectacol non-verbal pentru copii / 3+

Liceul Sf. Iosif Alba Iulia / 40 min.

12.00 Cafeaua cu tâlc

Conferinţă de presă

Art Cafe

12:30 Nu sunt eu, de Maia Morgenstern

Lansare de carte

Art Cafe / 30 min

18:00 – 20:00 Expoziții permanente de costume și artă plastică realizate de UNATC I.L. Caragiale București

Curator și coordonator: prof.univ.dr. Ștefania Cenean

Foaier Casa de Cultură a Sindicatelor

Foaier Casa de Cultură a Studenților

18:00 Nu sunt eu. Maia Morgenstern, O biografie, direcția de scenă Victor Ioan Frunză

Teatrul Dramaturgilor Români București

One-woman show / 12+

Casa de Cultură a Studenților / 1h 40 min.

20:00 Tache, Ianke și Cadâr, regia Horațiu Mălăele

Teatrul Municipal Lucia Sturdza Bulandra București

Spectacol de teatru / 14+

Casa de Cultură a Sindicatelor / 1h 20 min.

21:30 O poveste cam ciudată și alte două povestiri

 

Poezii și vorbe în vânt, de Horațiu Mălăele

Lansare de carte

Foaier Casa de Cultură a Sindicatelor / 30 min

Managerul Teatrului de Păpuşi „Prichindel”, Ioana Bogăţan, a spus că va fi o săptămână de teatru la Alba Iulia de care publicul trebuie să se bucure, cu peste 70 de evenimente.

Sunt multe oraşe care nu beneficiază de un astfel de eveniment. ‘Prichindel’ este singurul teatru pentru copii care organizează un festival şi cu piese destinate adulţilor.

Noi ne-am angajat la un festival mai mare pentru a suplini lipsa unui teatru dramatic şi a unei stagiuni (la Alba Iulia – n.r.). De asta am intervenit şi cu această secţiune pentru adulţi”, a explicat Ioana Bogăţan.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Ministrul Educației vrea să le interzică profesorilor să mai dea meditații, în privat, elevilor de la clasele la care predau

Publicat

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, vrea să le interzică profesorilor să le mai dea meditații, în privat, elevilor de la clasele la care predau. Acesta vrea să le impună dascălilor să dea meditații în particular doar tinerilor care nu le sunt elevi și la școală. 

Declarația a fost făcută în contextul în care ministrul Educației vrea să clarifice fenomenul meditațiilor.

Într-un interviu acordat pentru DCnews.ro, acesta a explicat ce planuri are pentru profesorii care dau meditații.

„Vom avea clarificat și fenomenul meditațiilor, care se practică în orice stat al acestei lumi. Sigur, avem și o condiție pentru a preîntâmpina un anumit gen de lucruri: nu faci meditație cu elevul din clasa ta. Este o condiție de bun simț”, a subliniat Sorin Cîmpeanu.

„Poți să faci în școală cu elevii tăi sub formă de recuperare. Dacă vrei să faci în regim privat, poți să faci, dar nu cu elevii de la clasă”, a explicat Sorin Cîmpeanu.

Acesta a mai declarat că pentru a face posibil acest fapt  va fi impusă o condiție pentru a „preîntâmpina un anumit gen de lucruri”.

Profesorii care dau meditații trebuie să aibă casă de marcat și să își declare veniturile

Profesorii care oferă meditații trebuie să anunțe fiscul și să depună o declarație de venit până la data de 25 mai. Un profesor care vrea să dea meditații au obligația de a se înregistra la Oficiul Național al Registrului Comerțului și de a solicita autorizarea funcționării, în condițiile prevăzute de O.U.G. nr. 44/20081.

Ulterior înregistrării, profesorii au obligația de a depune la organul fiscal Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice (formular 212). Aceștia plătesc CAS de 25% și CASS de 10% pentru banii pe care îi fac din meditații.

De asemenea, profesorii care dau meditații au obligația de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

ANAF cu ochii pe profesorii care dau meditații

Persoanele care realizează venituri din meditații au obligația de a depune la organul fiscal Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice (formular 212), în termen de 30 de zile de la data începerii activității, în vederea declarării veniturilor estimate (definitivarea impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale obligatorii, datorate în condițiile legii, funcție de situația fiscală concretă, se realizează în anul fiscal următor, până la termenul limită de depunere a declarației)”, a transmis ANAF.

Un elev din trei face meditații la cel puțin o materie

Un studiu recent realizat de IRES și Societatea Academică din România a reliefat că un elev din trei face meditații la cel puțin o materie. Cei mai mulți elevi români fac meditații la matematică, peste 80%, o treime la limba română și 29% la o limbă străină.

CITEȘTE ȘI: Profesorii care dau meditații, obligați să-și declare veniturile și să aibă casă de marcat până la data de 25 mai. GHIDUL ANAF

Același studiu arată că în ceea ce privește bugetul alocat pentru meditații, acesta variază între 50 și 100 de lei de ședință. Părinții asigură un bubge de meditații de 300 de lei pe lună, dar dau și mai mult, dacă este nevoie. Trebuie spus că elevii români au și alternativa programului „Școală după școală”, în care cadrele didactice sunt plătite din banii veniți de la asociațiile de părinți.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax