Connect with us
Advertisement

Eveniment

FOTO: „Drumul Apusenilor”, cea mai nouă și spectaculoasă șosea din România. Obiective turistice și cascade aflate pe traseu

Publicat

„Drumul Apusenilor”, cea mai nouă și spectaculoasă șosea din România. Lucrările la „Drumul Apusenilor”, cel mai spectaculos drum din județul Bihor, au fost finalizate și recepționate. Drumul face legătura între două zone turistice importante, Valea Crișului Repede și Depresiunea Beiușului.

„Este un proiect foarte important pentru județul nostru din mai multe motive. Acest drum face legătura între două zone turistice importante, Valea Crișului Repede și Depresiunea Beiușului.

De asemenea, pune în valoare câteva obiective turistice importante, de la Izvorul Minunilor și stațiunea Stâna de Vale, la cascadele minunate de pe marginea acestui drum, cum sunt Cascada Vălul Miresei, Cascada Iadolina, dar și Barajul Leșu.

Mulți dintre cei care vin aici cu siguranță vor investi în această zonă turistică importantă a județului nostru”, a declarat Mircea Mălan, vicepreședintele CJ Bihor.

„Drumul Apusenilor”, cea mai nouă și spectaculoasă șosea din România

Traseul Drumului Apusenilor din județul Bihor are o lungime totală de 56,3 kilometri și cuprinde trei sectoare de drumuri județene:

  • DJ 764A Beiuș – Stâna de Vale, în lungime de 26,16 km
  • DJ 108J Stâna de Vale – Remeți, în lungime de 17,215 km
  • DJ 108K Remeți – limită județ Cluj, în lungime de 12,893 km

Potrivit reprezentanților CJ Bihor, lucrările la DJ 108K, sectorul de 12,9 kilometri, au fost finalizate și recepționate în august 2021.

„Drumul Apusenilor”, cea mai nouă și spectaculoasă șosea din România – ce spun autoritățile

„Când am inițiat acest proiect, aveam în vedere punerea în valoare a ceea ce Dumnezeu ne-a lăsat în județul Bihor și împrejurimi și de care nu ne puteam bucura fără o infrastructură rutieră satisfăcătoare.

I-am invitat la Bihor pe toți ceilalți cinci președinți de consilii județene din regiune să negociem banii europeni și am ajuns la concluzia că cel mai potrivit este să ne apucăm de lucru, după ce am stabilit fiecare segmentele de drum din județul nostru”, a transmis Cornel Popa, fost președinte al CJ Bihor în perioada 2012 – 2016.

„Eu cred că este un exemplu de normalitate și consens pentru toată țara, pentru că șase județe au reușit să dea mâna și să creeze un coridor prin care se leagă unul de celălalt. Noi când am predat ștafeta era undeva la 35% realizat.

Legat de Barajul Leșu din zonă, precizez că este pe locul doi pe lista barajelor care ar urma să fie finanțate prin PNRR”, a precizat Pásztor Sándor, fost președinte al CJ Bihor în mandatul 2016 – 2020.

Cât a costat proiectul

Proiectul „Traseul Regional Transilvania Nord, Drumul Apuseni” a fost finanțat prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020.

Valoarea totală a contractelor de finanțare pentru cele trei tronsoane este de 182.258.822 lei, inclusiv TVA, iar valoarea totală a contractelor de proiectare și execuție este de 162.299.489 lei, inclusiv TVA.

„A fost un proiect dificil de realizat, pentru că s-au construit aici patru noi poduri, a fost nevoie de derocarea unor suprafețe întinse, de lucrări masive de consolidare pentru a asigura o infrastructură corespunzătoare și lucrări de siguranță” , a adăugat Mircea Mălan.

Proiectul a fost executat de asocierea de firme SC Drumuri Orășenești SA – lider, SC MBS Group SRL, SC Aquacons SRL și D`Agostino Angelo Antonio Construzioni Generali SRL.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement