Connect with us
Publicitate

BLAJ

FOTO: Incendiu în localitatea Mănărade. Acoperișul unei anexe gospodărești a luat foc

Publicat

Un incendiu a izbucnit în cursul nopții de miercuri spre joi în localitatea Mănărade.

Potrivit ISU Alba, Garda de Intervenție Blaj a intervenit în cursul nopții trecute pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la o anexă gospodărească în localitatea Mănărade.

Incendiul a fost lichidat în limitele găsite fiind afectați aprox. 50 mp ai acoperișului.

Pompierii au intervenit cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă și o ambulanță SMURD B2.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ACTUALITATE

Tânăr de 18 ani din Bucerdea Grânoasă, depistat luni noaptea la volan fără permis pe o stradă din Teiuș

Publicat

Polițiștii din Teiuș au depistat  luni noaptea în trafic un tânăr de 18 ani, din Bucerdea Grânoasă. În urma cercetărilor,  polițiștii au descoperit că acesta nu avea permis valabil, în cauză fiind deschis dosar penal. 

Tânărul a fost identificat de polițiști în timp ce conducea un autoturism, pe strada Decebal din Teiuș, fără să dețină permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis.

sursa foto: arhivă, rol ilustrativ

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Înscrieri la grădiniță 2022: a început etapa de reînscriere a copiilor în grupa următoare. Acte necesare, condiții, calendar

Publicat

Luni, 16 mai, a început etapa de reînscrieri a copiilor care au frecventat grădinița și vor să continue și anul școlar viitor. Prima etapă de înscriere a celor care acum încep grădinița va debuta în 30 mai.

Părinții pot transmite datele copiilor prin poștă electronică, telefonic sau fax.

Învățământul preșcolar (pentru copii cu vârste între 3 și 6 ani) cuprinde grupa mică, grupa mijlocie şi grupa mare. Se desfășoară în grădinițe sau în școli (de stat sau private), care au ca secție grupe de învățământ preșcolar. În limita locurilor disponibile, și copiii de 2 ani pot fi înscriși la grădiniță, potrivit Ministerului Educației.

Vezi Lista unităților de învățământ preșcolar din județul Alba, atât de stat, cât și particulare, acreditate sau autorizate pentru funcționare (fără modificări față de anii trecuți).

Pentru cuprinderea în învăţământul preşcolar a copiilor cu vârste între 3 şi 6 ani, Ministerul Educației a aprobat derularea succesivă a următoarelor etape:

  • reînscrierea copiilor care frecventează grădinița în acest an şcolar şi doresc să o frecventeze și în anul școlar următor: din 16 mai
  • prima etapă de înscriere: 30 mai – 15 iunie
  • a doua etapă de înscriere: 16-24 iunie

Programul reînscrierilor, respectiv al înscrierilor este stabilit de conducerea unității de învățământ și trebuie afişat la loc vizibil, în fiecare grădiniță, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și, eventual, pe site-ul inspectoratului școlar.

Înscrieri la grădiniță 2022 – date generale

Părinții pot comunica unității de învățământ și prin fax, poștă electronică sau telefonic, datele necesare (date privind solicitantul, date privind copilul), pentru a se realiza planificarea pentru depunerea dosarelor.

Etapa de depunere a dosarelor cu documentele necesare se va desfășura conform planificării realizate de unitatea de învățământ, pe zile și pe intervale orare. Planificarea va fi postată atât pe site-ul unității de învățământ, cât și la avizier.

Ocuparea locurilor libere, după finalizarea etapei de reînscrieri, se va face, de regulă, în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă, respectiv: grupa mare, grupa mijlocie și grupa mică, cu respectarea prevederilor din legislația în vigoare.

În situația în care într-o unitate de învățământ numărul cererilor de înscriere a copiilor în învățământul preșcolar, primite de la părinți, este mai mare decât numărul de locuri libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale și criterii de departajare specifice.

Criteriile generale de departajare

  • existența unui document care dovedește că un copil este orfan de ambii părinți (situația copilului care provine de la o casă de copii/ un centru de plasament/ plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți);
  • existența unui document care dovedește că un copil este orfan de un singur părinte
  • existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă
  • existența unui document medical eliberat de medicul specialist/certificat de orientare școlară și profesională/certificat de încadrare în grad de handicap a copilului.

Criteriile specifice de departajare (elaborate de fiecare unitate de învăţământ preşcolar sau cu grupe de preșcolari, aprobate de Consiliul de administraţie al acesteia şi avizate de către consilierul juridic al inspectoratului școlar judeţean/al municipiului Bucureşti până la data de 27 mai 2022) vor fi aplicate doar după epuizarea criteriilor generale. Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învățământ va preciza documentele doveditoare pe care părintele trebuie să le depună în momentul validării cererii-tip de înscriere.

Criteriile specifice de departajare nu pot fi discriminatorii și nu pot include liste de preînscrieri, organizate în afara calendarului de înscriere în învățământul preșcolar.

Unităţile de învăţământ preșcolar particular vor afişa și informații privind statutul grădiniței respectiv: autorizată să funcţioneze provizoriu sau acreditată de Agenția pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP).

Înscrieri la grădiniță 2022 – acte necesare

Actele necesare pentru înscrieri la grădiniță sunt:

  • cerere tip
  • certificatul de naștere al copilului (copie)
  • cartea de identitate a solicitantului (copie)
  • adeverință de salariat pentru părinți sau tutore
  • hotărârea de divorț, acolo unde este cazul
  • documente justificative care să ateste îndeplinirea criteriilor generale și acolo unde este cazul cele specifice.

Aceste documente se transmit prin e-mail, fax sau telefonic.

La grădinițe trebuie afișate următoarele detalii:

  • capacitatea instituţiei (numărul de copii pentru care a fost proiectată)
  • numărul de locuri aprobat prin planul de şcolarizare (pe grupe de vârstă: mică, mijlocie, mare)
  • criteriile generale şi criteriile specifice pentru înscrierea copiilor

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Specialiști de la 22 de direcții sanitar-veterinare, instruiți în Alba, pentru controale în domeniul siguranței alimentelor

Publicat

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a organizat, în județul Alba, între 11 și 13 mai, o instruire cu la care au participat reprezentanți de la 22 direcții sanitare veterinare din zona centru, sud, nord și vest a țării.

Cu ocazia instruirii au fost efectuate vizite de lucru la unități de industrie alimentară din domeniile procesării laptelui și tranșare a cărnii.

Au participat reprezentanți de la 22 direcții sanitar-veterinare județene: Alba, Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, Caraș-Severin, Cluj, Covasna, Dolj, Gorj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Olt, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Timiș, Vâlcea și București. 

În cadrul instruirii cu tematica ”Instrucțiuni privind desfășurarea controalelor oficiale și a altor activități oficiale în domeniul siguranței alimentelor” au fost prezentate aspecte practice privind cerințele de sănătate și de igienă pentru producerea laptelui crud, recepția, stocarea și procesarea laptelui materie primă.

De asemenea, au fost expuse noțiuni privind cerințele microbiologice ale alimentelor, cerințele privind efectuarea inspecțiilor post-mortem la bovine și porcine.

Totodată, s-a vorbit despre controalele oficiale, riscurile și măsurile care trebuie luate de către autoritățile competente în cazul încălcării cerințelor privind carnea proaspătă. 

Alte puncte importante de pe agenda instruirii au vizat:

  • prezentarea procedurilor de înregistrare a producătorilor care intenționează să deruleze exporturi de produse alimentare în China
  • actualizarea cerințelor privind efectuarea inspecțiilor post-mortem la ungulatele domestice
  • efectuarea controalelor oficiale pe întregul lanț de producție a laptelui crud
  • implementarea sistemului HACCP la nivelul unităților din sectorul alimentar. 

Din partea ANSVSA, la instruire, a participat o echipă condusă de către dr. Cristian Ioan Duicu, director general al Direcției Generale Siguranța Alimentelor și formată din specialiști în domeniu.

Instruirea a fost organizată pentru asigurarea pregătirii profesionale continue a specialiștilor din cadrul Direcțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor cu atribuții privind efectuarea controalelor oficiale în domeniul igienei, siguranței alimentelor și sănătății publice, în contextul noilor Regulamente delegate și de punere în aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) 2017/625 privind organizarea controalelor oficiale.

sursa foto: DSVSA Alba

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Spitalul Județean Alba: activitatea centrului de evaluare medicală a pacienților COVID, sistată în perioada cu incidență redusă

Publicat

Reprezentanții Spitalului Județean de Urgență Alba anunță că se sistează activitatea centrului dedicat evaluării medicale a pacienților diagnosticați cu COVID care se tratează la domiciliu sub observația medicului de familie. Motivul este scăderea numărului de cazuri, la nivel național și pe teritoriul județului Alba, dar și adresabilitatea scăzută din ultimele luni.

Potrivit sursei citate, în continuare, la SJU Alba Iulia, în Unitatea de Primiri Urgențe, în secția de Boli Infecțioase (prin internare) și, în funcție de gravitate, în secția de Anestezie și Terapie Intensivă, sunt diagnosticați, evaluați, investigați, îngrijiți și tratați pacienții cu COVID-19.

În funcție de evoluția numărului de cazuri (creșterea incidenței) și în situația în care va fi necesar activitatea centrului de evaluare medicală a pacienților diagnosticați cu noul coronavirus SARS-CoV-2 va fi reluată, potrivit sursei citate.

Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia ”a organizat un spațiu medical adecvat, care a funcționat separat de celelalte secții/specialități medicale în care ajungeau pacienții cu COVID-19 (exemple Unitatea de Primiri Urgențe, secția de Boli Infecțioase, Secția de Anestezie și Terapie Intensivă).

Centrul era dedicat evaluării medicale a pacienților cu COVID-19, care s-au tratat la domiciliu, sub observația medicilor de familie. Aici pacienții au putut beneficia de investigații medicale, în timpul evoluției bolii, după o programare prealabilă și cu respectarea măsurilor impuse pentru prevenirea răspândirii îmbolnăvirilor.

În continuare, la SJU Alba Iulia, activitatea pe zona de COVID-19 se desfășoară în condiții normale. Se prelevă probe pentru diagnosticarea bolii, sunt tratați pacienți și se efectuează investigații medicale de specialitate. Pacienții care prezintă simptomatologie specifică sunt încurajați să se adreseze spitalului sau medicilor de familie, în funcție de situație”, mai transmit reprezentanții unității medicale.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax