Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Incendiu la o anexă gospodărească din Mihalț. Focul a pornit de la o bucată de sticlă încinsă de soare

Publicat

Un incendiu a izbucnit, joi seară, la o anexă gospodărească din Mihalț. Proprietarii și vecinii au intervenit rapid și au reușit să stingă focul înainte ca acesta să se propage și la clădirile din vecinătate.

Incendiul a fost anunțat la numărul unic 112 puțin după ora 22.00.

Incendiul s-a declanșat în cursul serii, după ce în timpul zilei s-a manifestat mocnit, fără să fie observat de proprietari.

Ajunși la fața locului pompierii au constatat că cel mai probabil focul a izbucnit din cauza unei bucăți de sticlă aflată în podul grajdului.

Din cauza căldurii puternice s-a creat un efect de lupă care a aprins vegetația uscată din interior.

Până la sosirea pompierilor, proprietarii, ajutați de vecini, au reușit să stingă focul cu apă din piscină și cu câteva stingătoare.

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ABRUD

6 august-Ziua Minerului: Omagiu adus ortacilor uciși în greva de la 1929 și morților în accidentele din minerit. Mesajul Cupru Min

Publicat

La 6 august este marcată, în fiecare an, Ziua Minerului, pentru a comemora minerii ucişi în timpul grevei de la Lupeni din august 1929, dar şi victimele accidentelor de muncă din minerit.

Greva muncitorilor mineri de la Lupeni a izbucnit la 5 august 1929, din cauza nerezolvării conflictului de muncă dintre minerii din Valea Jiului şi societăţile carbonifere referitor la încheierea noului contract colectiv de muncă, în care muncitorii cereau să se prevadă: ziua de lucru de opt ore, mărirea salariilor cu 40%, revizuirea salariilor pe categorii, distribuirea retroactivă a unui procent de 15% din veniturile societăţii, desfiinţarea amenzilor ş.a., se arată în volumul ”Istoria României în date” (Editura Enciclopedică, Bucureşti, 2003).

În condiţiile altercaţiilor dintre grevişti şi ostaşii trimişi să restabilească ordinea, a doua zi, la 6 august, s-a deschis focul asupra minerilor, 22 de mineri fiind ucişi şi alţi 58 răniţi, potrivit sursei citate.

The NewYork Times: Greviştii morţi sunt duşi în grabă cu căruţele spre morminte

The New York Times publica un reportaj cu titlul „Greviştii morţi sunt duşi în grabă cu căruţele spre morminte”, în care preciza că numărul oficial al victimelor masacrului din Lupeni a fost de 22 de persoane, majoritatea mineri, iar autorităţile s-au grăbit să îi îngroape, ducând cadavrele la groapă cu căruţele de transport bălegar.

Lupeni 1929, localnici alungaţi cu baionetele din cimitir

„S-au petrecut scene sfâşietoare la înmormântarea celor 22 de victime ale trupelor care au deschis focul asupra greviştilor de la Uzina Electrică, după ce minerii au oprit din funcţiune maşina de pompare.

Un cordon de militari înconjoară spitalul în care se află mai mult de 200 de răniţi, în timp ce mai multe mii de muncitori care s-au adunat afară au fost alungaţi cu baionetele.

Cadavrele au fost puse în sicrie rudimentare şi încărcate pe căruţe de cărat bălegar care au fost furnizate la ordinul directoratului minelor. Când au apărut carele şi sicriele au fost încărcate s-au făcut auzite lamentaţii amare, cortegiul fiind îndemnat de militari să grăbească pasul.

Mulţimea imensă adunată lângă cimitir a fost împinsă înapoi mai multe sute de metri, şi la patru ore după înhumarea morţilor o companie de infanterie încă mai păzea cimitirul în poziţie de tragere.

După înmormântare, ofiţeri precedaţi de toboşari, au citit un ordin prin care se impunea starea de asediu după ora opt seara, ordonând ca toată lumea să fie în casă la acea oră, deşi era o seară sufocantă.

Toate hotelurile şi restaurantele, inclusiv cele ale staţiunii, sunt închise, iar vânzarea de băuturi alcoolice este interzisă până la noi ordine. Detaşamente de soldaţi continuă să răscolească pădurea în căutarea cadavrelor, căci mulţi din cei grav răniţi au fugit panicaţi după deschiderea focului.

N-au fost găsite alte cadavre, dar 25 de mineri încă lipsesc de la căminele lor. Deşi afişează un calm exterior, temperamentul localnicilor, se spune că este periculos. În continuare au loc arestări, iar trenuri cu trupe încă mai sosesc în regiune”, relata The New York Times, în ediţia din 10 august 1929, potrivit adevărul.ro

Greva minerilor din 1977

O altă grevă a minerilor din Valea Jiului, cu 35.000 de participanţi, a avut loc între 1-3 august 1977, fiind revendicate cu acest prilej îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă şi de muncă. Această grevă a minerilor ”este considerată a fi cea mai mare acţiune revendicativă organizată a muncitorilor de la instaurarea comunismului în România”, potrivit lucrării citate.

În fiecare an, cu ocazia Zilei minerului – 6 august, au loc depuneri de coroane la monumentul ridicat în curtea minei Lupeni, unde a avut loc greva din august 1929, precum şi slujbe de pomenire şi depuneri de coroane de flori la troiţele şi monumentele dedicate minerilor.

Mesajul conducerii Cupru Min Abrud de ziua Minerului

”ZIUA MINERULUI – NOROC BUN ȘI LA MULȚI ANI!

Ziua Minerului – 6 august – este în primul rând una a recunoștinței, fiindcă marchează sacrificiile și lupta ortacilor predecesori, pentru condiții de lucru omenești. Lor le mulțumim și datorită lor mineritul a devenit azi o ocupație mai puțin periculoasă și remunerată decent.

Conducerea executivă și Consiliul de Administrație al Cupru Min mulțumesc celor care sunt și au fost salariați ai societății, pentru munca lor dedicată!

Fără ei compania n-ar fi reușit să parcurgă momentele complicate din ultimul an, să atingă performanțele cu care se mândrește și să-și mențină producția dezvoltată la cel mai mare zăcământ de cupru din țară.

Datorită lor am reușit să investim în retehnologizare și în automatizarea proceselor. Cupru Min a investit exclusiv din banii proprii, fără credite bancare, reușind să fie o societate cu zero datorii. Sunt performanțele recente cu care ne mândrim, după 44 de ani de activitate, împliniți anul acesta.

”Iarna blândă, prețul mondial avantajos al cuprului dar și pandemia, care doar ne-a dat târcoale, sunt semnele că Sf. Varvara, patroana minerilor, îi ocrotește pe cei curați la suflet. Ne bucurăm că avem bogățiile pe care știm să le exploatăm.

Încercăm să fim la fel de buni precum cei care nu mai sunt printre noi și să arătăm că mineritul are perspective, în ciuda rezervelor mai sărace. Pe de altă parte, nu ne putem veseli minerește când vedem ape învolburate și dramele oamenilor din Apuseni, pe cei care și-au pierdut locul de muncă sau agoniseala ”, le transmite colegilor de muncă, directorul Cupru Min, Tiberiu Rațiu.

Președintele Consiliului de Administrație al companiei, Adrian Oprițescu afirmă că: ”Ziua Minerului găsește Cupru Min Abrud, în aceste vremuri dificile pentru întreaga lume, ca o companie națională de succes, responsabilă cu angajații săi și cu comunitatea.

Ca inginer minier le mulțumesc ortacilor din Roșia Poieni dar și celorlalți angajați, în numele Consiliului de Administrație, fiindcă ei sunt și rămân prima resursă a companiei.”

Ziua Minerului se bazează pe două borne istorice. Prima este greva din Valea Jiului, în 5-6 august 1929, declanșată în urma conflictului de muncă referitor la revendicările ortacilor: ziua de lucru de 8 opt ore, mărirea salariilor cu 40% și revizuirea pe categorii, distribuirea retroactivă a unui procent de 15% din veniturile societăţii. Greva a degenerat în violențe și deschiderea focului de către jandarmi și grăniceri, soldată cu moartea a 22 de mineri și rănirea altor circa 150.

Al 2-lea reper este revolta din aceeași Vale a Jiului, în 1-3 august 1977, cu 35.000 de mineri în grevă, considerată cea mai mare acţiune revendicativă a muncitorilor, în regimul comunist.

Ziua Minerului este marcată tradițional sub auspiciile Sf.Varvara, mucenița protectoare a ortacilor (dar și patroana spirituală a geologilor, arhitecţilor şi a geniștilor).

De Ziua Minerului, conducerea Cupru Min dorește tuturor ortacilor din România sănătate și la mulți ani! Noroc bun și s-auzim de bine!

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Un microbuz înmatriculat în Alba, în care se aflau șase persoane, s-a răsturnat pe DN 7, în Vâlcea

Publicat

Un microbuz înmatriculat în județul Alba, în care se aflau șase persoane, s-a răsturnat noaptea trecută pe drumul național DN 7, în județul Vâlcea. 

Potrivit ISU Vâlcea, salvatorii au fost solicitați în noaptea trecută la un accident rutier produs pe DN 7 în localitatea Golești (Dealul Negru), unde un microbuz cu șase persoane a părăsit carosabilul și s-a răsturnat în șanțul de pe marginea drumului.

La fața locului s-au deplasat șapte autospeciale de intervenție (o ambulanță SMURD, o autospecială de stingere cu apă și spumă, o autospecială de descarcerare și 4 ambulanțe SAJ).

În urma accidentului au rezultat șase victime (patru adulți și doi minori), evaluate de echipajele medicale aflate la locul intervenției.

În urma evaluării făcute de paramedicii SMURD și SAJ, victimele au refuzat transportul la spital primind îngrijiri la locul intervenției.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

VIDEO ȘTIREA TA: La un pas de accident. Audi pe contrasens, pe autostrada A10, Sebeș-Aiud. Circula pe a doua bandă

Publicat

Un autoturism Audi a fost surprins în imagini, circulând pe contrasens, pe autostrada A10 Sebeș – Aiud – Turda. Incidentul s-a petrecut în zona Decea.

Șoferul pare ”rătăcit” pe sensul opus de mers, pe banda a doua.

Alți doi șoferi, care circulă regulamentar, reușesc să evite impactul, unul dintre ei imediat după ce trece de un camion pe prima bandă. Câteva secunde mai devreme și se putea petrece o tragedie.

Imaginile au fost surprinse joi, 4 august, pe direcția de mers Sebeș-Turda.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ce reguli trebuie să respecte șoferii atunci când transportă copii cu mașina și ce amenzi riscă cei care le încalcă

Publicat

Șoferii care vor să transporte copii cu mașina trebuie să se asigure că aceștia poartă centura de siguranță sau, dacă sunt mai mici de trei ani, că stau într-un scaun special, omologat, conform Codului Rutier.

În cazul în care aceste reguli nu sunt respectate, conducătorii auto riscă să fie sancționați cu amenzi cuprinse între 580 și 725 de lei. 

„Conducătorii de autovehicule având locuri prevăzute prin construcție cu centuri de siguranță au obligația să se asigure că, pe timpul conducerii vehiculului, minorii poartă centurile de siguranță sau sunt transportați numai în dispozitive de fixare în scaune pentru copii omologate, în condițiile prevăzute de regulament”, se precizează în Codul rutier.

De asemenea, șoferilor le este interzis să transporte copii în vârstă de până la 3 ani în autovehicule care nu sunt echipate cu sisteme de siguranță, cu excepția celor destinate transportului public de persoane, precum și a taxiurilor dacă în acestea din urmă ocupă orice alt loc decât cel de pe scaunul din față.

„Copiii cu vârsta de peste 3 ani, având o înălțime de până la 150 cm, pot fi transportați în autovehicule care nu sunt echipate cu sisteme de siguranță doar dacă ocupă, pe timpul transportului, orice alt loc decât cel de pe scaunul din față”, mai prevede Codul rutier.

Potrivit regulamentului de aplicare a Codului rutier, copiii cu o înălțime de până la 135 cm pot fi transportați în autovehicule echipate cu sisteme de siguranță pentru conducător și pasageri, doar dacă sunt fixați sau prinși cu ajutorul unui dispozitiv de fixare în scaun pentru copii instalat în autovehicul.

Măsura nu se aplică în cazul transportului în autovehicule destinate transportului public de persoane, precum și în taxi, dacă în acesta din urmă copilul ocupă orice alt loc decât cel de pe scaunul din față. Transportul copilului în vârstă de până la 3 ani, în acest caz, se realizează sub supravegherea unei persoane, alta decât conducătorul de autovehicul.

Copiii cu o înălțime de peste 135 cm pot fi transportați în autovehicule echipate cu sisteme de siguranță doar dacă poartă centuri de siguranță pentru adulți, reglate astfel încât să nu treacă peste zona gâtului sau feței, ori dacă sunt fixați sau prinși cu ajutorul unui dispozitiv de fixare în scaun pentru copii instalat în autovehicul.

Ce reprezintă dispozitivele de fixare în scaun pentru copii, cum sunt clasificate și cum se utilizează

Dispozitivul de fixare în scaun pentru copii reprezintă un ansamblu de componente capabil să fixeze un copil în poziția șezut sau culcat, care poate cuprinde o combinație de chingi ori elemente flexibile cu o cataramă de fixare, dispozitive de reglare, elemente de prindere și, în unele cazuri, un scaun suplimentar și/sau un scut pentru impact, ce poate fi ancorat la un autovehicul, ori un sistem constituit dintr-un dispozitiv parțial de fixare în scaun utilizat împreună cu centura de siguranță cu rol de prindere a copilului sau de fixare a dispozitivului, cum ar fi, fără a se limita la acestea, scaun de siguranță pentru copii, pernă de înălțare, care poate fi folosită împreună cu o centură de siguranță pentru adulți, portbebe-coșuleț pentru sugari, scaun pentru sugari, chingă de ghidare, precum și centură și sisteme de centuri pentru copii.

Dispozitivele de fixare în scaun pentru copii se clasifică în 5 grupe de masă:

a) grupa 0, pentru copii cu masa mai mică de 10 kg;

b) grupa 0+, pentru copii cu masa mai mică de 13 kg;

c) grupa I, pentru copii cu masa între 9 și 18 kg;

d) grupa II, pentru copii cu masa între 15 și 25 kg;

e) grupa III, pentru copii cu masa între 22 și 36 kg.

Dispozitivele de fixare în scaun pentru copii se împart în două clase:

a) o clasă integrală care cuprinde o combinație de chingi ori de elemente flexibile cu o cataramă de fixare, dispozitiv de reglare, elemente de prindere și, în unele cazuri, un scaun suplimentar și/sau un scut pentru protecție la impact, care poate fi ancorat prin propria să chingă integrală ori propriile sale chingi integrale;

b) o clasă neintegrală care poate cuprinde un dispozitiv parțial de fixare în scaun care, atunci când este utilizat împreună cu centura de siguranță a unui adult ce înconjoară corpul copilului sau fixează dispozitivul în care se află copilul, formează un sistem complet de fixare în scaun a copilului.

Dispozitivele de fixare în scaun pentru copii se utilizează în funcție de caracteristicile fizice ale copiilor în conformitate cu:

a) grupa de masă corespunzătoare pentru copii, în cazul dispozitivelor de fixare în scaun omologate potrivit standardelor prevăzute de Regulamentul 44/03 al Comisiei Economice pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite sau Directiva (77/541/CEE) a Consiliului din 28 iunie 1977 privind apropierea legislațiilor statelor membre referitoare la centurile de siguranță și la sistemele de reținere ale autovehiculelor;

b) înălțimea și masa maximă a ocupantului căruia îi este destinat dispozitivul de fixare în scaun pentru copii, astfel cum este indicat de către producător, în cazul dispozitivelor de fixare în scaun omologate potrivit standardelor prevăzute de Regulamentul Comisiei Economice pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite nr. 129 privind dispoziții uniforme referitoare la omologarea dispozitivelor de fixare pentru copii utilizate la bordul autovehiculelor.

Scaunele pentru copii se instalează pe locurile din spate ale autovehiculului, în conformitate cu instrucțiunile de montare furnizate de către producătorul acestuia, cum ar fi manual, prospect sau publicația electronică cu instrucțiuni care indică în ce mod și în care tipuri de autovehicule poate fi folosit sistemul în condiții de siguranță.

Prin excepție, anumite tipuri de scaune pentru copii care, potrivit instrucțiunilor producătorului, pot fi montate inclusiv pe locul din față destinat pasagerilor prin orientarea cu fața spre direcția opusă direcției normale de deplasare a autovehiculului, se instalează pe acest loc doar în situația în care conducătorul dezactivează airbagul frontal corespunzător locului, chiar și în cazul autovehiculului prevăzut cu un mecanism care detectează în mod automat prezența dispozitivului instalat și blochează declanșarea airbagului frontal corespunzător locului, sau dacă autovehiculul nu este echipat cu airbag frontal corespunzător locului.

Potrivit legii, se exceptează de la obligația de a fi fixat sau prins cu ajutorul unui dispozitiv de fixare în scaun pentru copii ori de a purta centura de siguranță pe timpul transportului copilul pentru care este eliberat un certificat medical de scutire pe motiv medical grav în care să fie menționată afecțiunea care contraindică purtarea acestor sisteme de siguranță.

Sancțiuni pentru nerespectarea obligațiilor privind transportul minorilor

În cazul nerespectării obligațiilor privind transportarea minorilor, conducătorii auto pot fi sancționați cu amenzi cuprinse între 580 și 725 de lei (4 sau 5 puncte-amendă).

De asemenea, șoferii prinși transportând copii fără să respecte prevederile legale în vigoare primesc și 3 puncte de penalizare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax