Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Lucrări în valoare de aproape 2 milioane lei pentru modernizarea drumurilor în comuna Meteş, finalizate


Publicat

Primarul comunei Meteş, Dan Cosmin Opruta şi viceprimarul Dan Sânzâiană au verificat recent lucrările efectuate pentru modernizarea a patru tronsoane de drum comunal, o investiţie de aproape 2 milioane lei, prin PNDL.

Până acum au fost asfaltaţi patru kilometri de drum. Verificările în teren au fost făcute alături de un reprezentat al antreprenorului, reprezentanţii Primăriei dorind să prioritizeze judicios investițiile următoare în infrastructură.

În faza II a proiectului de modernizare drumuri comunale la Meteş, au fost asfaltate patru tronsoane de drumuri comunale. Este vorba despre 1.764 metri liniari drum comunal în localitatea Tăuţi, 522 de metri liniari de drum comunal în localitatea Poiana Ampoiului (unde au fost turnate şi rigolele), 695 metri metri liniari drum vicinal şi rigole pe Valea Albinii, în Meteş şi 718 metri liniari drum comunal în Presaca Ampoiului.

Valoarea totală a acestor lucrări se ridică la suma de 1.931.531 lei, contract finanţat prin PNDL, transmit reprezentanţii Primăriei.

„Sunt multe lucruri de realizat în comuna Meteş, dar infrastructura este prioritară, atât pentru oameni cât şi pentru noi ca administraţie. Important este că aceste lucrări au fost realizate, însă vom continua să dezvoltăm infrastructura în comuna Meteş. Pe faza II – Modernizare drumuri comunale Meteş sunt asfaltaţi peste 4 kilometri de drum comunal”, a declarat Dan Cosmin Opruţa, primarul comunei Meteş.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ABRUD

Amenajarea unui Centru de zi pentru vârstnici la Abrud, cu cantină și unitate de îngrijire la domiciliu, din nou la licitație

Publicat

Lucrările de amenajare a unui Centru de zi pentru vârstnici în orașul Abrud, cu cantină socială și unitate de îngrijire la domiciliu, au fost scoase din nou la licitație. Prima licitație, lansată în 3 februarie, a fost anulată după ce au fost constatate „abateri grave de la prevederile legislative care afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului”. 

Proiectul în valoare de peste 3,1 milioane de lei urmărește și înființarea unei unități de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice și a unui centru de preparare și distribuire a hranei (cantină socială) pentru persoanele cu risc de sărăcie.

Potriviti proiectului, o clădire cu o suprafață de peste 1.700 de metri pătrați din orașul Abrud va fi reabilitată, modernizată și dotată cu aparatură de ultimă generație în scopul înființării unui centru de zi pentru persoanele vârstnice din localitate și din comunele învecinate. În cadrul acestuia vârstnicii vor putea beneficia printre altele de asistență socială, juridică, de servicii medicale de recuperare (fizioterapie, kinetoterapie, electroterapie), de o sală de gimnastică medicală și de masaj dar și de diverse activități de socializare pentru petrecerea timpului liber.

Primăria Abrud a lansat o nouă licitație, în 2 martie, în platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Aceasta urmărește construcția obiectivului de investiții, întocmire proiect tehnic, asistență tehnică din partea proiect, verificare tehnică a proiectului, documentații tehnice în vederea obținerii avizelor/acordurilor și autorizației de construire și achiziția utilajelor, aferent obiectiv: „Reabilitare, modernizarea și dotare clădire existentă prin înființarea unui centru de zi pentru persoane vârstnice, unități de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârtsnice și centre de preparare și distribuire a hranei pentru persoane cu risc de sărăcie în orașul Abrud”.

Valoarea totală estimată este de 3.160.921,51 de lei.

Vezi și Premieră în Munții Apuseni: Centru de zi pentru vârstnici, cantină socială și unitate de îngrijire la domiciliu, la Abrud

Clădirea în care va funcționa centrul de zi pentru persoane vârstnice va fi reabilitată, modernizată și dotată cu aparatură de ultimă generație. În cadrul imobilului vizat pentru înființarea centrului de zi se propun diferite compartimentări, cum ar fi:

  • asistență socială
  • asistență juridică
  • sală gimnastică medicală
  • sală masaj (dotată cu mese masaj, scaun masaj, etc.)
  • cabinet fizioterapie (dotat cu aparatura necesară)
  • sală diverse activități (dotate cu echipamente IT, mese, scaune, etc. )

Prin proiect se dorește și înființarea unei unități de preparare și distribuire a hranei. Practic prin această unitate se va creea o cantină socială unde persoanele vârstnice care vor îndeplinii cumulativ conditiile impuse de legislația în vigoare vor putea beneficia gratuit de o masă/zi. Dar, vor exista și persoane care nu se pot deplasa până în incinta cantinei sociale din diverse motive. Pentru acestea masa caldă va fi distribuită cu ajutorul unui autoturism.

Prin proiect sunt propuse lucrări de reabilitare, modernizare și transformarea clădirii principale în centru de îngrijire pentru persoane vârstnice și de preparare și distribuire a hranei pentru persoane în risc de sărăcie. Asupra clădirii principale vor fi intervenții de ordin structural, amenajări interioare, intervenții asupra fațadei, termoizolare, amenajări exterioare.

Proiectul se adresează în principal persoanelor vârstnice din orașul Abrud și localitățiilor aparținătoare, respectiv Abrud-Sat, Gura Cornei și Soharu. Beneficiarii direcți sunt persoanele vârstnice de peste 65 de ani din Abrud și localitățiile menționate, respectiv un număr de 718 persoane.

De asemenea, proiectul se adresează și persoanelor de 65 de ani și peste din localitățiile vecine, cum ar fi:

  • comuna Roșia Montană cu 411 persoane de 65 ani și peste,
  • comuna Bucium cu 387 persoane de 65 ani și peste,
  • comuna Ciuruleasa cu 244 persoane de 65 de ani și peste,
  • comuna Sohodol cu 381 persoane de 65 de ani și peste.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat senator PNL Bumb Sorin: Bugetul pentru anul 2021 este axat pe menținerea locurilor de muncă și relansare economică

Publicat

”Bugetul de stat pentru anul 2021 este un buget realist, bine ancorat în realitatea economică, axat pe măsuri concrete de relansare și de menținere a locurilor de muncă. Programele de stimulare a economiei care și-au dovedit eficiența în 2020 au fost păstrate pentru a combate efectele economice ale pandemiei COVID-19. În plus, fondurile europene din mecanismul european de redresare și reziliență vor asigura o creștere substanțială a investițiilor.

​​Investițiile din buget şi din fonduri UE vor creşte în acest an, faţă de 2020, cu 8 miliarde de lei, de la 53 de miliarde de lei la 61,4 mld. lei. În ciuda crizei sanitare și economice, guvernul liberal a reușit să facă mai mult decât a făcut guvernul PSD în 2019, an care a fost catalogat drept un an al creșterii economice globale.

Bugetul lui Grindeanu din 2019, abia dacă aloca 26,7 miliarde lei  pentru investiții, bani care au fost apoi deturnați către cheltuieli sociale. Anul acesta, resurse importante sunt alocate pentru autostrada Lugoj – Deva și pentru autostrada Sebeș- Turda, artere care deservesc și economia județului Alba.

Continuă și investițiile în obiectivele de mare importanță din domeniul sănătății, proiectul spitalului regional de la Cluj, care va deservi și bolnavii din județul Alba, fiind finanțat și în anul 2021, după ani întregi de amânări din partea PSD.

Creșterea investițiilor, propusă de PNL, este singura cale prin care deficitul poate fi redus, dând astfel investitorilor un semnal clar de stabilitate și seriozitate, un semnal clar că România are un Guvern competent și că merită să-și investească banii aici, pentru acrea noi locuri de muncă. De altfel, păstrarea locurilor de muncă din economia afectată de pandemie este un alt pilon important pe care este construit bugetul pentru anul 2021.

Nu doar că se are în vedere salvarea locurilor de muncă, ci și un număr mai mare de angajați în economie, care să ajungă la 5,158 milioane de persoane. De asemenea, se estimează că salariul mediu net va crește la 3.323 de lei. 2021 va fi un al dezvoltării  iar România va înregistra o creștere economică de 4,3%, tocmai datorită investițiilor masive prevăzute în buget. Ieșirea din criză se bazează pe așezarea economiei pe baze liberale, pe investiții masive și reforme, cu efect de multiplicare în economia reală, nu pe austeritate.

Un alt pilon important al bugetului este păstrarea unei rate reduse de inflație, pentru ca banii câștigați de români să aibă valoare și puterea de cumpărare a acestora să fie păstrată. Inflația pentru 2021 este prognozată la 2,4%, o rată mică de inflație, programele liberale începute în 2020 contribuind din plin la scăderea inflației. Am pornit de la o inflație de peste 5% în anii 2017-2019, produsă de pomenile electorale ale PSD, care dădea cu o mână și lua cu cealaltă, ajung acum la un platou stabil, în jurul valorii de 2%, așa cum se înregistrează și în restul statelor membre din regiune.

Urmează 4 ani de dezvoltare pentru România, iar bugetul pe anul 2021 este fundamentul pe care se bazează această dezvoltare. Se va vedea clar diferența față de politica PSD: dezvoltare, infrastructură de calitate, locuri de muncă și investiții în guvernarea PNL, față de subdezvoltare, inflație, dependență de stat și o eternă tranziție, în guvernările baronilor PSD”, a declarat senatorul PNL de Alba, Sorin Ioan Bumb, într-un comunicat de presă.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Traian Berbeceanu, fostul șef al BCCO Alba Iulia, va fi înlocuit din funcția de prefect al Capitalei. Cine îi ia locul

Publicat

tb

Traian Berbeceanu, fost șef al Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate (BCCO) Alba Iulia, va fi schimbat din funcția de prefect al Capitalei.

Cel care îl va înlocui, la propunerea USR PLUS București, este Alin Stoica. Acesta este avocat, președintele PLUS Sector 6, iar între anii 2016 și 2018 a reprezentat societatea civilă în una dintre comisiile Consiliului Economic și Social.

„USR PLUS București îl propune pe Alin Stoica pentru funcția de prefect al Capitalei. USR PLUS înțelege să respecte cu responsabilitate mandatul politic dat de bucureșteni ca principala forță politică în care aceștia au încredere, reconfirmată la alegerile parlamentare, asigurând monitorizarea și susținerea programului de guvernare și a reformelor și prin instituția Prefectului”, a anunțat Alianța USR PLUS, potrivit Mediafax.

Potrivit sursei citate, Alin Stoica, președinte al Filialei PLUS Sector 6, este avocat și a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității București. El are experiență atât în ceea ce privește interpretarea și aplicarea actelor normative, cât și a elaborării acestora.

„Pentru o perioadă de doi ani (2016 – 2018), a reprezentat societatea civilă în una dintre comisiile Consiliului Economic și Social – Comisia pentru relații de muncă, politică salarială, incluziune socială și sănătate.

Atribuțiile acestei comisii sunt de revizuire și avizare a tuturor proiectelor de legislație în domeniu. În același timp, de peste cinci ani, reprezintă organizații patronale la nivel de industrie și la nivel național în unele dintre discuțiile privind elaborarea de acte normative, atât la nivelul Guvernului, cât și la nivelul Parlamentului.

Printre actele normative la modificarea sau elaborarea cărora care a participat se numără și Codul Muncii, Legea Dialogului Social, Legea privind telemuncă, Legea privind ucenicia și Ordonanța de urgență privind munca cu timp redus (kurzarbeit)”, se mai arată în comunicatul de presă.

Alin Stoica este membru PLUS de la înființarea partidului și a făcut parte din Comisia de Integritate Națională a Alianței USR PLUS pentru alegerile locale.

Ca prefect, Alin Stoica își propune un obiectiv-cheie: aplicarea la nivel local a programului guvernamental de profesionalizare și depolitizare în administrația publică.

„Voi pune accent, în aplicarea programului Guvernului la nivelul Bucureștiului, pe reforma administrației. Avem nevoie ca de aer de profesionalizare și depolitizare dacă vrem să schimbăm cu adevărat modul în care a funcționat România până acum.

Îmi propun o cooperare foarte bună cu toate organele administrației publice locale, indiferent de culoarea politică, pentru că interesul cetățeanului este pe primul loc. Nu în ultimul rând, îmbunătățirea siguranței cetățenilor va fi un aspect-cheie al mandatului meu. Vom continua inițiativele bune, deja începute, și vom demara altele, doar după ce ne vom consulta cu toate părțile implicate”, spune Alin Stoica.

Comisarul Traian Berbeceanu, fostul șef al Brigăzii de Combatere a Crimei Organizate Alba Iulia și consilier al ministrului Marcel Vela, a fost validat în funcția de prefect al Capitalei în urmă cu patru luni și a fost susținut de PNL.

El a fost „Polițistul anului” în 2007 si 2013 la categoria „Combaterea Criminalității Organizate”și Polițistul anului 2013.

Sursa: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Buletinele cu CIP, din august 2021. Ministrul Digitalizării: vor avea rol dublu, pentru identificare și semnătură electronică

Publicat

Cărțile de identitate cu cip, cele care conţin şi date biometrice, vor fi obligatorii din august 2021. Noile buletine de identitate electronice vor conţine amprentele titularului și pot fi folosite la diverse ghișee ale statului în locul altor documente.

Ioan Teleman, Ministrul cercetării, inovării și digitalizării anunță că noile buletine vor avea rol dublu atât pentru identificare cât și pentru a fi semnate electronic documente.

„Știu că acești pași legislativi, cum ar fi adoptarea regulamentului privind identificarea la distanță, sunt în curs de a fi legiferate în Parlament, așa că putem fi optimiști. În luna august vom putea beneficia de această nouă carte de identitate care să aibă dublu rol, atât identificarea digitală, cât și posibilitatea de a semna electronic cu ajutorul ei”, a spus ministrul Teleman,  pentru DC NEWS,

Din august 2021 vom avea buletin cu CIP – carte de identitate electronică

Cetăţenii români vor putea călători în state din Uniunea Europeană după data de 3 august 2021 cu paşaport valabil, cu carte electronică de identitate emisă după 3 august, dar şi cu actuala carte de identitate aflată în termen de valabilitate.

Odată cu apariția noilor buletine mai multe operațiuni făcute de deținători ar trebui să se simplifice. Acestea vor conține inclusiv amprentele titularului și pot fi folosite la diverse ghișee ale statului în locul altor documente.

Cartea de identitate electronică: Cât costă buletinul cu CIP

Noile cărţi de identitate vor putea fi eliberate de la vârsta de 12 ani, dacă părinții copilului cer acest lucru. În acest moment, în Uniunea Europeană, un astfel de document este eliberat de 17 state membre, cu costuri care variază între 15 şi 40 de euro

Autoritățile vor putea emite și cărți de identitate simple, fără cip, dar aceste documente nu vor permite titularilor libera circulație în Uniunea Europeană în baza actului de identitate. Noul buletin va putea include și domiciliul în străinătate.

În schimb cei care încă vor mai mai deține carți de identitate fără CIP și după data de 3 august 2021, în termenul de valabilitate, nu vor avea restricții de călătorie în statele UE.

Odată cu introducerea cărți electronice de identitate, poți utiliza semnătura electronică și te poți autentifica la diverse instituții ale statului.

E un prim pas făcut spre digitalizare, iar vestea e una bună mai ales în contextul în care în România se vorbește extrem de mult pe acest subiect, dar se face foarte puțin.

Dacă ai buletin cu cip, document ce-ți conține datele biometrice, poți avea acces la servicii electronice bancare, fiscale, în relația cu ANAF.

Autoritățile se gândesc să includă în noua carte de identitate electronică și cardul electronic de sănătate, iar ulterior și alte servicii.

Cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate vor avea următoarele termene de valabilitate:

  • 2 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 şi 14 ani;
  • 4 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
  • 10 ani după împlinirea vârstei de 18 ani;
  • nelimitată, după împlinirea vârstei de 60 de ani, pentru cartea de identitate simplă.

România este obligată să emită documente electronice de identitate începând din luna august a anului viitor. Săptămâna viitoare va fi organizată o dezbatere publică pe marginea ordonanţei de guvern pe care MAI a iniţiat-o pe acest subiect.

Cărți de identitate cu CIP: Când vor fi puse în circulație

„România este obligată să pună în circulaţie noul act de identitate începând cu 3 august 2021. În ceea ce priveşte costurile, la acest moment, sunt necesare nişte dezvoltări tehnice.

În acest moment, în Uniunea Europeană, un astfel de document este eliberat de 17 state membre, cu costuri care variază între 15 şi 40 de euro.

Regulile privind circulaţia cetăţenilor statelor membre sunt stabilite la acest moment de Directiva 38/2004, pe care România a transpus-o prin Ordonanţa de Urgenţă 102/2005 cu modificările şi completările ulterioare.

Indiferent de statul membru al căror cetăţeni sunt, vor putea să călătorească în afara statului al căror cetăţeni sunt doar cu o carte electronică de identitate, confecţionată din policarbonat, cu nişte elemente de securitate stabilite la nivel de principiu de regulament, acest card urmând să aibă un cip de înaltă securitate”.

Şeful Direcţiei de Evidenţa Persoanelor a explicat că regulamentul prevede o perioadă de tranziţie la cartea electronică de identitate până la „1 august 2031”.

„Astfel încât chiar şi cărţile care vor fi emise pe 2 august 2021 vor putea fi utilizate până la expirarea valabilităţii acestora.

Cei care deja deţin o carte care nu expiră în perioada imediat următoare, de la momentul în care vor fi eliberat primul document de identitate, potrivit unor programări  dar se va permite preschimbarea anticipată documentului de identitate, chiar dacă acesta se mai află în interiorul perioadei de valabilitate.

Ctăţenii vor avea ca opţiune paşaportul sau cartea electronică de identitate începând cu 3 august 2021.

Ce se întâmplă după data de 3 august 2021

după data 3 august 2021, cetăţenii români vor putea călători în Uniunea Europeană în temeiul unui paşaport valabil, a unei cărţi electronice de identitate emise după data de 3 august sau în baza actualei cărţi de identitate aflată în termen de valabilitate.

Acest termen de valabilitate, acest termen de tranziţie urmează să se încheie la data de 2031, adică peste 11 ani şi jumătate din acest moment, aproximativ”.

MAI a precizat că de la data introducerii cărţii electronice de identitate, vârsta obligatorie de eliberare a actului de identitate va coborî la 12 ani, iar vârsta de la care părinţii, opţional, pot solicita o carte electronică de identitate pentru copii va fi ‘0 ani, de la data naşterii”.

În ceea ce priveşte cardul de sănătate, care ar urma să fi inclus în cartea electronică de identitate, că actualul card de sănătate este „un card cu un cip electronic în care este înscris un certificat de autentificare”.

„În acel cip se găseşte doar un certificat de autentificare. Având în vedere că această funcţie va fi preluată de cartea electronică de identitate, emiterea de către stat a acelui card de sănătate nu mai este necesară, întrucât generează şi un anumit nivel de costuri.

În ceea ce priveşte cartea simplă, ea nu va putea să înlocuiască cardul de sănătate, întrucât nu va fi dotată cu acel cip în care să fie înscris un certificat electronic de autentificare

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate