Actualitate
FOTO: Mocănița, una dintre atracţiile Apusenilor, deocamdată „pe tuşă”. Aşteaptă prioritate la investiţii

Demersurile pentru ca Mocăniţa să fie din nou pusă în funcţiune au fost făcute de către un investitor austriac, în colaborare cu autorităţile locale şi judeţene. Scopul iniţiativei este atât dezvoltarea turismului din zona Munţilor Apuseni, cât şi salvarea Mocăniţei de la distrugere.
Linia ferată cu ecartament îngust a fost construită la începutul anilor 1900, Mocăniţa circulând între Turda şi Abrud. Viteza acesteia ajungea până la 40 de km pe oră şi avea 21 de staţii. Mocăniţa a transportat, de-a lungul vremii, atât călători, cât şi mărfuri, precum lemnul exploatat din munţi. Trenul şi-a încheiat activitatea în anii ’90, acesta fiind lăsat de izbelişte, iar linia a fost descompusă pe tronsoane de hoţii care au vândut-o la fier vechi.
Segmentul de linie care nu a fost distrus în totalitate şi a putut fi repus în funcţiune, a fost cel dintre Câmpeni şi Abrud.
Cu privire la faptul că Mocăniţa este din nou pe tuşă, primarul din Abrud, Nicolae Simina, declară că investitorul austriac şi-a concentrat atenţia pe linia ferată a Mocăniţei din zona Vişeului, lăsând pentru moment deoparte investiţia de pe Valea Arieşului, însă acesta speră ca în 2015 să fie reluate demersurile pentru ca simbolul feroviar al Munţilor Apuseni să fie din nou luat în seamă.
„Sperăm ca de anul viitor să repunem Mocăniţa în funcţiune, pentru ca turiştii să se bucure din nou de frumuseţea Munţilor Apuseni. Am avut în 2013 şi turişti veniţi din Constanţa pentru o plimbare de o oră cu faimosul tren al moţilor, deci vă daţi seama câtă importanţă are repunerea Mocăniţei în funcţiune”, spune primarul.
Ioana MIHU
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News