Eveniment
FOTO: Pasaj subteran în zona Stadion din Alba Iulia. Cum va fi organizată circulația în una din cele mai aglomerate intersecții
Pasaj subteran în zona Stadion din Alba Iulia. Administrația locală din Alba Iulia a solicitat recent la Agenția pentru Protecția Mediului Alba emiterea acordului de mediu pentru proiectul „Decongestionare trafic N – V, municipiul Alba Iulia DN 74 – construire pasaj subteran zona Stadion Unirea la intersectia b-dului Republicii cu B-dul Revolutiei 1989”.
Potrivit memoriului de prezentare, pasajul subteran va avea două benzi, o lungime aproximativă de 340 de metri, o pantă transversală de 2,5% și o pantă longitudinală – progresivă de 7%. Înălțimea liberă de trecere va fi de 5 metri. De asemenea, în zona intersecției, pe strada Calea Moților urmează să fie amenajate piste de biciclete.
Licitația pentru servicii de proiectare a fost câștigată în luna noiembrie 2024 de către Mem Project Construct SRL, valoarea contractului fiind de 719.000 de lei, fără TVA.
Pasaj subteran în zona Stadion din Alba Iulia. Cum urmează să fie organizată circulația
Pentru cei care se vor deplasa pe strada Calea Moților, dinspre Centru spre Micești, intrarea în pasaj va începe imediat după intersecția cu strada Septimius Severus / strada de acces în parcarea din fața stadionului.
Intrarea / ieșirea din pasaj urmează să fie semnalizată cu ajutorul unor butoni rutieri solari pentru delimitare trafic.
Intersecția dintre străzile Calea Moților, B-dul Revoluției 1989 și B-dul Republicii urmează să fie reconfigurată. Pe planul de situație propus, virajul spre stânga va fi posibil doar pentru șoferii care intră în intersecție de pe B-dul Revoluției 1989 (viraj stânga pe Calea Moților, spre Micești) respectiv B-dul Republicii (viraj stânga pe Calea Moților, spre Centru).
Organizarea trecerilor de pietoni în intersecție va rămâne aceeași.
Capătul spre cartierul Micești a noului pasaj subteran va avea ieșirea / intrarea pe strada Calea Moților, între intersecția cu parcarea Alba Iulia Retail Park și parcarea supermarketului Kaufland.
Stația de autobuz de pe strada Calea Moților, pe sensul Micești – Centru, urmează să fie relocată în zona intersecției cu strada Detunata. De asemenea, trecerea de pietoni din zona Kaufland va dispărea.
Ce prevede proiectul
Potrivit memoriului de prezentare, amplasamentul investiției este situat în zona intersecției străzii Calea Moților cu Bulevardul Republicii și Bulevardul Revoluției 1989, pe de o parte și intersecția străzii Detunata cu Calea Moților – zonă cu trafic general (traficul de pe DN 74, inclusiv transportul public) și traficul din zona periurbană, care este într-o dezvoltare imobiliară continuă.
Proiectul va avea în vedere realizarea/reconfigurarea următoarelor capacități:
- benzi de circutație rutiere;
- două trotuare de serviciu;
- iluminare pasaj inferior;
- gabarit pe verticală corespunzător;
- infrastructura realizată din beton armat;
- suprastructura realizată din grinzi prefabricate suprabetonate;
- fundațiile aferente realizate din beton armat;
- două rampe de acces (intrare și ieșire);
- racordarile la străzile adiacente și la proprietăți se vor face conform soluțiilor date de proiectant;
- linia roșie în profilul longitudinal se va corela cu străzile adiacente și cu accesele la proprietăți;
- măsurile de siguranța circulației specifice, potrivit soluției date de proiectant;
- asigurarea rețelelor tehnico-edilitare (apă, canalizare), canalizația tehnică (telefonie, cablu TV, internet) – (dacă este cazul)
- se vor reloca, în subteran, toate rețelele identificate pe amplasament;
Amplasamentul cuprinde tronsonul de stradă Calea Moților, de la intersecția cu strada Bayonne și până la intersecția cu strada Septimiu Severus.
Intersecția cu strada Bayone se va realiza cu bandă de stocaj pentru circulația autovehiculelor ce virează la stânga, bandă dedicată pentru mers înainte spre pasajul auto.
Prin realizarea investiției se urmărește descongestionarea traficului pe principala arteră de intrare în municipiu din zona de nord-vest și relaționarea cu traficul de pe traseele modernizate prin proiectele de mobilitate urbană, lotul 1 și lotul 2.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News