Eveniment
FOTO: PATRU ZILE până la deschiderea Loturilor 3 și 4 de pe Autostrada Lugoj – Deva. De la Alba Iulia la Viena, în 7 ore
Vești foarte bune pentru șoferii din Transilvania. Constructorii loturilor 3 şi 4 de pe autostrada Lugoj – Deva au solicitat recepţia lucrărilor pentru ziua de luni, 12 august 2019. Așadar, în patru zile, Alba Iulia (via Lancrăm), Sibiul sau Deva vor fi legate direct de capitalele europene prin autostradă. Va fi, bineîțeles, o excepție: aproximativ 8 kilometri, acolo unde vor fi construite tunelurile pentru urși. În trafic, cei 8 kilometri lipsă înseamnă de fapt 12 din cauză că se ocolește zona.
„Mai este puțin, foarte puțin! Dacă nu vom avea noi surprize neplăcute cu dispute surde între constructori și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere la recepția lucrărilor, sunt șanse mari ca săptămâna viitoare (12-14 august) să circulăm pe cei 43,28 km ai loturilor 3 și 4 din Autostrada A1 Lugoj-Deva.
Cele două capete ale tronsoanelor, nodul Holdea și celebrul deal „al liliecilor” de la Șoimuș, sunt aproape gata. Desigur, vă vom ține la curent pentru confirmarea datei inaugurării” au scris pe contul lor de Facebook, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Astfel, distanța Alba Iulia – Viena va putea fi străbătură în aproximativ șapte ore, în condiții civilizate și în siguranță.
După şase ani de zbateri administrative şi politice şi după trei ani de întârziere faţă de termenele iniţiale din contractele de execuţie, loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj – Deva se deschid circulaţiei în a doua parte a zilei de 12 august. Asta dacă, nu cumva, între timp, apar alte motive de întârziere. Iar motive de întârziere au fost destule şi serioase pe cele două loturi de autostradă, care însumează 43 de kilometri.
„Ambii constructori (Comsa – lotul 3, Spedition UMB – lotul 4 – n.red.) au solicitat ca recepţia lucrărilor să aibă loc pe data de 12 august. Dacă nu intervine nimic între timp, am putea avea aceeaşi situaţie ca şi pe loturile 3 şi 4 de pe autostrada Sebeş – Turda unde, în prima parte a zilei, s-a recepţionat un lot, în a doua parte, al doilea lot, după care autostrada a fost inaugurată de şoferi, pur şi simplu”, ne-a declarat, sub protecţia anonimatului, unul dintre directorii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
La ultima vizită în teren, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, declara că loturile 3 şi 4 ale autostrăziii vor fi deschise „până de Sfântă Mărie”. Dar cine se ia doar după după declaraţiile unui ministru total dezinformat pe subiect? (Cuc nu a ştiut până acum că autostrada are un „nod” aproape de Ilia şi că lotul 3 poate fi pus în circulaţie independent de lotul 4, fără să mai fie nevoie de o „descărcare temporară suplimentară”, cum spunea şeful de la Transporturi).
Din autostrada promisă lipsesc însă 8 kilometri, cei pe care trebuiesc construite „tunelurile pentru urşi”, la limita dintre judeţele Hunedoara şi Timiş. Aceşti 8 kilometri lipsă de autostradă se „traduc” în 16 kilometri de parcurs între Holdea şi Margina pe DN 68 A (un drum construit pentru traficul din anii ’60 şi nereabilitat vreodată).
Aici se va semnala un „efect de pâlnie” similar celui dintre Sebeş şi Alba, dacă, nu cumva, chiar mai accentuat. Cât de accentuat va fi, vom afla, se pare, din seara zilei de 12 august încolo.
Sursă: Glasul Hunedoarei, Asociația Pro Infrastructură
Foto: Facebook Asociația Pro Infrastructură
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News