Connect with us
Advertisement

Abrud

FOTO: Povestea Claudiei Roxana, tânăra din Alba admirată de 100.000 de oameni pe Instagram și TikTok. Cum a devenit influencer

Publicat

În spatele a mii de like-uri la o poză, sute de comentarii, mii de vizualizări la un video, stă multă muncă și o strategie de marketing bine gândită. Vorbim despre conceptul de influencer, o idee privită în urmă cu câțiva ani cu scepticism și, pe alocuri, chiar luată în derâdere.

Însă influencerii au reușit ceva: au rupt o bună bucată din afacerea firmelor de marketing, au luat ideea clasică de publicitate, au adaptat-o și au dus-o pe teritoriul lor: Instagram și TikTok. 

Este și povestea Claudiei Roxana Bogdan, o tânără din Abrud, care în câțiva ani a strâns peste 100.000 de urmăritori, pe cele două platforme media. Asta înseamnă  contracte de publicitate cu diferite firme și automat un venit lunar stabil, dar și alte beneficii. 

Am stat de vorbă cu Claudia Roxana pentru a afla cum a început să posteze pe social media și mai ales când și-a dat seama că poate face bani din asta. Mai exact, am vrut să aflăm care este rolul unui influencer într-o societate bazată pe consum, în care consumatorul tinde să cumpere în mare parte tot ceea ce este promovat sau care are parte de o reclamă puternică.

Povestea celor peste 100.000 de urmăritori: De la un joc pe Facebook, la jocuri de marketing și contracte cu diferite firme

este din Abrud și spune că e pasionată de fashion și modeling. A mers la studii în Cluj Napoca și a absolvit facultatea de Psihologie și Științe ale Educației în cadrul Universității ”Babes-Bolyai”, însă nu a dorit să profeseze în domeniu. A urmat și un curs de IT, dar a fost atrasă de altceva: evoluția platfomei TikTok și sursa de finanțare pe care o poate aduce.

Ce este un influencer și rolul său în social media

Roxana spune că un influencer este o persoană văzută drept model într-unul sau mai multe domenii, precum fashion, travelling, beauty, fitness. Mai spune că un influencer este o persoană îndrăgită și respectată de un număr mare de oameni.

Un influencer are un rol important în reclamele, mai exact recomandările făcute la un anumit produs.


”Ceea ce nu am putut eu să fac este să recomand ceva în ce nu aveam încredere; mai întâi testam, vedeam dacă are rezultate pozitive, apoi împărtășeam comunității de pe Instagram sau TikTok, dar, dacă nu aveam încredere într-un anumit produs sau serviciu, discutam cu persoanele care reprezentau brand-ul respectiv dacă sunt de acord să prezint public opinia mea sau nu”, a spus Claudia.

Cum a început să posteze pe rețelele sociale și când a făcut tranziția de la fun la business

În mare parte, povestea este similară cu cea a majorității care utilizează rețelele sociale. A început când avea în jur de 12 ani, pe Facebook, unde se juca Barn Buddy, strămoșul actualului FarmVille.

Primele postări a început să le aibă prin 2014, iar în următorii ani aduna câteva mii de like-uri la pozele postate pe Facebook; pasul următor a fost Instagram.

Prin anii 2014- 2016, între Facebook și Instagram nu erau mari diferențe. Pe o rețea te exprimai în cuvinte, iar pe alta trebuia să fii mai creativ cu doar o singură poză.

Din 2017, a început să posteze mai mult pe Instagram, unde a ajuns foarte repede la 10.000 de urmăritori.

”Din cercul meu de prieteni nu mai avea nimeni atâția urmăritori, dar eu nu o vedeam ca pe ceva uau. Mie îmi plăcea foarte mult să pozez și de fiecare dată când aveam un eveniment nu plecam fără a realiza un set de poze”, spune Claudia.

Primul contract în 2019

Primul contract a fost cu o firmă ce producea suplimente alimentare pentru reducerea în greutate: ”aveam de realizat un video de două minute unde trebuie sa prezint produsul, dar nu am reușit.

M-am suparăt pe moment și mi-au trebuit doi ani să înțeleg că de fapt eu nu pot promova ceva în care nu am încredere sau nu sunt sigură. În 2019 am venit în Cluj la facultate, iar de atunci viața mea s-a schimbat, mai ales în mediul virtual. Am avut colaborări cu saloane, restaurante, săli de fitness”, mărturisește Claudia Roxana.

Lumea TikTok-ului

@claudiroxa #5pasidebine #fypシ #misiuneatiktok ♬ original sound – R.T:))


Deși nu i-a dat mare importanță la început, primul video pe care l-a postat a făcut, în 24 de ore, peste 50.000 de vizualizări. Nu a mai postat câteva luni, iar următorul video a ajuns la 300.000 de vizualizări.

Din 2019 a început să aibă mai multă activitate și pe TikTok, unde postează reclame realizate prin aplicația FameUP. Mai exact, FameUP este o aplicație ce conectează influencerii cu firmele care vor publicitate.

De prin 2021, a început să se gândească serios că poate face o afacere din postările pe cele două platforme. După câteva colaborări cu magazine online, dar și multă neîncredere din partea persoanelor din jurul ei, s-a ambiționat și a început să ia treaba în serios.

Este o lume dinamică, nu te poți plafona, spune aceasta.

Bani, contracte și firme

A avut contracte cu firme care se ocupă cu mâncare sănătoasă, saloane de beauty din Cluj, fashion, cu diferite magazine online. Însă s-a extins cel mai mult în zona de travelling, unde a promovează pensiuni și cabane din diferite părți ale României, printre care Căsuta din Zăvoi, Casa Vikingilor, ambele din Alba și Prive Nest din Bistrița-Năsăud.

Mai lucrează și cu magazine de bijuterii sau săli de fitness din Cluj-Napoca.

În momentul de față, face bani din social media, iar veniturile vin din TikTok, Instagram și aplicția FameUp. Automat, veniturile variază în funcție de gradul de implicare pe fiecare platformă sau evenimente la care este invitată.

@claudiroxa♬ original sound – c


Cei mai mulți bani vin din TikTok, platforma care a devenit un fenomen global.

Pe lângă venituri, mai are și colaborări de genul barter: primește servicii sau produse în schimbul promovării în online.

Cum arată o zi de lucru

Claudia Roxana poate compara activitatea de influencer chiar cu un job la birou. Spune că, în spatele unor postări pe rețelele sociale, stă foarte multă muncă și strategie.

Însă deadline-ul e tot deadline, materialele trebuie trimise la timp către brand-urile cu care lucrezi.

”După o zi de poze sau de filmări esti mult mai obosit decât dupa o zi de stat la birou. Eu fac asta să pară atât de simplu, pentru că îmi place ceea ce fac și visez să o transform în job, încă de când nu credea nimeni în mine și zicea că o să mă fac de râs.

Nu pot să zic că m-am plâns vreodată de orele pierdute la make-up, pe drumuri pentru a ajunge la o anumită destinație, unde aveam un eveniment, sau de orele pierdute la ședințele foto. Asta mă definește, îmi dă încredere în mine, în momentul acela eu sunt personajul principal, nu mai există încă 200 de angajați”, a mai spus Claudia Roxana.

În linii mari, într-o societate bazată pe consum, influencerii dau din coate și își fac loc în industria media și de publicitate, iar din contractele pe care le obțin își pot asigura venituri lunare destul de consistente, din postările pe social media.

sursă foto/video: Roxana Claudia Bogdan, arhivă personală și conturi media.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Urmaritori fake

    duminică, 25.09.2022 at 13:42

    Ar trebui sa verificati cati dintre urmaritori sunt reali si cati sunt “pachete” de urmaritori platiti. O sa vedeti si alte “vedete” rasarite peste noapte cu urmaritori din Bangladesh, Pakistan. Pe langa asta, ar trebui sa mentionati daca acest reportaj a fost, sau nu a fost platit de catre persoana in cauza.

    Precizare: Acest articol nu a fost plătit, Alba24 semnalează distinct cu (P) articolele plătite.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement