Actualitate
FOTO: Președintele Klaus Iohannis va zbura din nou cu avionul de lux, la New York. Cum arată aeronava
Președintele Klaus Iohannis va zbura din nou cu avionul de lux. De data aceasta se duce la New York la summitul ONU cu avionul privat de lux Gulfstream G550 operat de Global Jet Luxemburg. El mai are două luni de mandat.
Informațiile au fost publicate de Boarding Pass, care a oferit și lista completă a zborurilor președintelui.
Avionul va fi același cu care președintele țării a mai zburat în mai și iulie 2024 la Washington DC (SUA) și în august 2024 la Chișinău (Republica Moldova), scrie G4Media.
De asemenea, în anul 2023 același avion a fost închiriat pentru deplasările oficiale ale președintelui din Emiratele Arabe Unite (martie 2023), pentru „turneul african” din Kenya, Tanzania, Capul Verde și Senegal (noiembrie 2023), dar și în aprilie 2024 în Coreea de Sud.
Vezi și FOTO: Explicațiile Administraţiei Prezidenţiale în cazul avionului închiriat de președintele Iohannis pentru deplasări
Iohannis va zbura din nou cu avionul de lux, așadar.
O investigație Recorder din noiembrie 2023 arăta că unele dintre deplasările în străinătate ale președintelui Klaus Iohannis, ale căror costuri sunt ținute la secret de Administrația Prezidențială, ajung să coste chiar și peste un milion de euro.
Președinția a refuzat să facă publice costurile, deși este vorba de bani publici.
Recorder a consultat specialiști din piață și a aproximat costurile zborurilor, având în vedere detaliile publice ale acestora (locația, ora deplasării, destinația etc) disponibile pe platforme precum FlightRadar24.
Ce a răspuns Administrația Prezidențială
Administrația Prezidențială a răspuns în trecut, încercând să motiveze zborurile lui Klaus Iohannis cu aeronave de lux, dotate inclusiv cu dormitor.
Totuși, nu a oferit costurile.
„Până în anul 2010, zborurile speciale au fost asigurate de Regia Autonomă Compania Română de Aviație ROMAVIA, înființată în baza Hotărârii Guvernului nr. 244/1991, structură abilitată să execute zborurile în folosul protocolului de stat.
Din anul 2010, ROMAVIA a intrat în procedură de insolvență și nu a mai fost capabilă să execute zboruri speciale.
Ulterior, întrucât nu a mai existat o aeronavă destinată zborurilor speciale ale Președintelui României și ale celorlalți beneficiari, zborurile speciale au fost asigurate prin contractarea de servicii de la TAROM sau alți operatori aerieni români existenți pe piață, conform Hotărârii Guvernului nr. 755/1998, cu modificările și completările ulterioare.
Acest fapt a determinat probleme în asigurarea de aeronave disponibile și costuri mari pentru instituțiile beneficiare.
Până în anul 2013, în bugetul Ministerului Transporturilor era prevăzută o alocare bugetară pentru menținerea în stare de operare a două aeronave din flota TAROM, în scopul executării zborurilor speciale.
Ulterior anului 2013, cele două aeronave au fost reintroduse în programul normal de zboruri al TAROM, situație care a generat incertitudine privind posibilitatea realizării transporturilor aeriene aferente deplasărilor oficiale și cheltuieli suplimentare pentru executarea zborurilor speciale, în momentul în care instituțiile aflate în drept solicitau prestarea serviciilor aferente de la operatorul național”, a transmis Administraţia Prezidenţială.
Foto: Global Jet
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Rușinea
marți, 24.09.2024 at 08:17
Un mare ..simțit, la fel ca proștii care l-au votat și posibil sa îl mai voteze ca senator.
Cometfire
marți, 24.09.2024 at 08:46
Cut the guy a break. He is the president of the country. We can’t have him show up in a glorified Cessna. Air Force 1 (U.S. presidents plane cost over 3 BILLION dollars) That’s not even flying costs. So, I think a few „luxury trips” on official business, is acceptable. Each & Every one of us, would do the same.