Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Primăria Alba Iulia a încheiat un parteneriat cu Fundația Inter-Art Aiud. Discuții pentru proiecte privind Centenarul Unirii


Publicat

IMG_9166Primăria municipiului Alba Iulia a semnat marți, 31 ianuarie, un protocol de parteneriat cu Fundația Inter-Art Aiud. Prin acesta se dorește o colaborare inter-instituțională și implementarea unei serii de proiecte cultural-educative de valorificare a patrimoniului cultural şi care să contribuie la dezvoltarea turistică durabilă a municipiului Alba Iulia, prin derularea unor activităţi cultural-artistice şi educative.

Reprezentanții Inter-Art au transmis că urmează să fie demarate discuții concrete pentru proiecte care vor marca Centenarul Unirii.

Semnarea protocolului a avut loc marți, începând cu ora 11.00, în cadrul unei conferințe de presă la care fundația aiudeană a prezentat raportul financiar pe anul 2016 și raportul privind principalele proiecte şi manifestări realizate în ţară şi în străinătate în anul 2016 precum şi proiectele gândinte pentru anul 2017. La eveniment au participat, printre alții, președintele Fundației Inter-Art Aiud, Ștefan Balog, directorul artistic al Fundației Inter-Art Aiud, Ioan Hădărig, viceprimarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa, city-managerul Nicolaie Moldovan, reprezentanți ai Bibliotecii Județene „Lucian Blaga”, Muzeului Național al Unirii și Grupului de teatru Skepsis.

„E un moment important pentru noi, semnarea unui Protocol de colaborare cu Fundația Inter-Art Aiud. Acest eveniment se include în strategia noastră pentru următorii ani de dezvoltare a activităților culturale, de a încerca să îmbunătățim seria de evenimente care au loc în fiecare an în Alba Iulia. Ne dorim foarte mult ca, în vederea sărbătoririi Centenarului, să avem cât mai multe colaborări cu asociații artistice, cu asociații de teatru sau alte asociații din domeniul cultural. În ultimii ani credem că am reușit să creem și un public la Alba Iulia care cred că este tot mai numeros. (…) Sunt convins că împreună vom organiza evenimente deosebite”, a transmis viceprimarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa.

Gabriel Pleșa a transmis că încă nu s-a renunțat la proiectul ambițios „Alba Iulia – Capitală Culturală Europeană”. „Vom lupta în continuare pentru acest lucru. A fost o etapă în care ne-am oprit, să zic așa, în semifinală, dar sunt convins că dacă vom strânge rândurile, toți factorii de răspundere sau cât mai mulți din membrii comunității, sunt convins că vom putea să realizăm acest deziderat”, a declarat Pleșa.

În cadrul conferinței, directorul artistic al Fundației Inter-Art Aiud, Ioan Hădărig, a prezentat Raportul de activitate pe anul 2016, printre care cele mai importante proiecte desfășurate fundație pe parcursul anului trecut. Dintre acestea, Ioan Hădărig a amintit de Expoziția Internațională „Arta, spațiu al dialogului intercultural”, Palatul Parlamentului, București (19 mai 2016), Expoziția Internațională „Inter-Art, 20 de ani”, Biblioteca Națională a României, București (28 iunie 2016), Expoziția Internațională „Conexiuni”, Ambasada Turciei la București (29 iunie 2016), Tabăra Internațională de Artă Plastică Inter-Art, Aiud, ediția a XXI-a (10-25 august 2016), Expoziția Internațională de Mail-Art „Sos Terra” (august 2016), Bienala Intercontinentală de Grafică Mică Inter-Art, ediția a VI-a (august 2016), Tabăra Internațională de Artă Plastică „Silk Road China – Better Yinchuan”, Expoziția de Artă Românească – Yinchuan China, Tabăra Interetnică de Artă Contemporană Aiud (5-15 octombrie 2016), Dezvelirea parcului de sculpturi – Piața Roma Aiud (15 octombrie 2016), Expoziția „Imaginile Diversității”, Muzeul Național Cotroceni (14 decembrie 2016).

„Expoziția Internațională <Inter-Art, 20 de ani> a fost poate cea mai importantă expoziție realizată, care a cuprins 20 de ani de Inter-Art, la Biblioteca Națională a României din București. 130 de artiști, din 80 de țări, de pe 5 continente am reușit să aducem la această expoziție”, a declarat Ioan Hădărig.

Tot în cadrul conferinței a fost prezentat și Raportul financiar al fundației, pe anul 2016.

Vezi AICI Raportul financiar al Fundației Inter-Art pe anul 2016

Vezi AICI Raportul de activitate al Fundației Inter-Art pe anul 2016

„Semnarea acestui parteneriat pentru mine înseamnă un lucru deosebit. Am avut o discuție fructuoasă cu domnul Nicolaie Moldovan, și sunt convins că vom face lucruri deosebite”, a declarat președintele Inter-Art, Ștefan Balog

„Primăria Alba Iulia are o capacitate administrativă de a lucra în general pe proiecte, pe proiecte de finanțare și de a scrie aplicații de finanțare pe care le depunem la diverși finanțatori. Suntem interesați de parteneriate cu Fundația Inter-Art pentru a scrie și depune aplicații de finanțare care pot aduce bani din partea unor finanțatori și din zona publică și din zona privată europeană sau națională care să susțină actul artistic local. Prin acest protocol nu se instituie o relație de exclusivitate sau de privilegii între cele două părți”, a transmis city-managerul municipiului Alba Iulia, Nicolaie Moldovan.

Ștefan Balog a precizat că în momentul de față se poartă un dialog cu Ministerul Afacerilor Externe, dar și cu misiunea diplomatică a României la ONU la New York pentru a organiza o expoziție care să fie dedicată Centenarului.

„În ceea ce privește Primăria Alba Iulia și Fundația Inter-Art, acum urmează să demarăm discuții concrete și să venim cu proiecte concrete pentru a marca acest Centenar. Personal nu exclud ca Primăria să fie atrasă și în acest proiect pe care noi l-am început ca și dialog, încă înainte ca noi să încheiem acest parteneriat”, a declarat Ștefan Balog.

Ioan Hădărig a precizat că proiectele Inter-Art nu sunt doar expoziții de artă.

„În afară de expoziție în general prezentăm și cartea, prezentăm și zona muzicală, culturală. Există o schiță de proiect realizată între Inter-Art și Primărie prin care propunem câteva proiecte comune. Înainte de a fi prezentante, acestea trebuie să aibă un element important: sursa de finanțare. Una dintre propuneri ar fi <arta în stradă>. Am vrea la un moment dat să scoatem arta din instituțiile noastre publice în exterior. Atunci trebuie să găsim baza, conceptul, pentru că ea nu poate fi oriunde și oricum, și după aceea care este impactul pe care îl are asupra publicului, asupra care participă la proiectul respectiv, care este impactul artistic văzut de către artiștii care ar participa și care sunt sursele de finanțare, pentru că un proiect pe care îl realizezi astăzi și moare mâine este un proiect ratat”, a declarat Ioan Hădărig.

Obiectul protocol de colaborare semnat marți îl reprezintă stabilirea unui parteneriat durabil între Primărie şi Fundaţie, de cooperare interinstituţională pentru implementarea unei serii de proiecte cultural-educative de valorificare a patrimoniului cultural şi care să contribuie la dezvoltarea turistică durabilă a Municipiului Alba Iulia, prin derularea unor activităţi cultural-artistice şi educative stabilite de comun acord:

– elaborarea şi implementarea în parteneriat a unor proiecte de finanţare nerambursabilă care răspund nevoilor de dezvoltare comunitară identificate la nivel local, şi/sau adresabile nevoilor instituţionale ale părţilor semnatare

– promovarea proiectelor culturale prin intermediul acţiunilor desfăşurate de ambele părţi pentru o mai bună imagine a instituţiilor şi promovarea intereselor acestora.

– colaborarea dintre părţile semnatare, în vederea valorificării patrimoniului cultural, organizarea de expoziţii, colocvii, festivaluri şi alte activităţi cultural-educative, publicarea în parteneriat a unor publicaţii culturale sau de interes public, efectuarea de studii, cercetări.

– instituţiile concordă la promovarea reciprocă, în cadrul activităţilor comune, a imaginii instituţiilor partenere.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

INCENDIU pe Autostrada A1 Orăștie-Sibiu. Un autocamion care transporta schelete metalice a luat foc, în apropiere de Sebeș

Publicat

pompieri-isu-incendiu-noaptea_7

Un incendiu a izbucnit joi seara, în jurul orei 21:20, la compartimentul motor al unui autocamion, pe Autostrada A1 Orăștie – Sibiu, în apropiere de Sebeș.

Potrivit ISU Alba, Garda de Intervenție Sebes intervine pentru localizarea si lichidarea unui incendiu izbucnit la un autocamion pe A1, km 304-305.

Incendiul se manifestă la compartimentul motor, arde mocnit cu degajare mare de fum.

Autocamionul transporta schelete metalice de mobilier. În urma incendiului nu au fost înregistrate victime.

Pompierii intervin cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă și o ambulanță SMURD B2.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Elevii vor avea posibilitatea de a studia teatrul ca disciplină opțională la școală. Cum se vor numi materiile

Publicat

Elevii vor putea studia teatrul, ca disciplină opțională, în anul școlar 2021-2022, după ce ministrul Educației și Cercetării, Monica Anisie, a semnat ordinele privind aprobarea a trei discipline opţionale şi a programelor aferente acestora.

Astfel, începând din acest an școlar, elevii pot opta pentru a studia, în anul școlar 2021 – 2022, următoarele cursuri din curriculum la decizia școlii: „Eu și scena” (clasele a III-a și a IV-a), „Teatrul și noi” (clasele a VI-a și a VII-a) și „Laboratorul de teatru” (clasele a X-a și a XI-a).

„Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică a propus, în acest an școlar, Ministerului Educației și Cercetării, introducerea în curriculumul la decizia școlii a unei discipline din domeniul artei teatrale. Ca profesor de Limba și literatura română și ministru, consider că acesta este un moment important pentru educație, moment care răspunde recomandărilor Consiliului Uniunii Europene privind competențele-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții, în care sunt incluse și competențele artistice, dar și Declarației de la Frankfurt privind Educația prin Arte. De asemenea, decizia are la bază și recomandările UNESCO incluse în Agenda de la Seul, în care se precizează că folosirea artelor în educație poate să sporească abilitățile creative și inovative ale societății, să genereze recunoașterea și dezvoltarea bunăstării sociale și culturale, să promoveze și să încurajeze responsabilitatea socială”, a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, la ceremonia de deschidere a anului universitar.

Potrivit Ministerului Educației, cu ajutorul acestor opționale, elevii își vor dezvolta creativitatea, competențele de comunicare, dar vor dobândi și competențe socio-emoționale și un comportament prosocial.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Taxele pentru eliberarea permiselor de conducere și certificatelor de înmatriculare NU se mai pot achita numerar la ghișeu

Publicat

permis

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a anunţat că, începând de astăzi, 1 octombrie, taxele pentru eliberarea certificatelor de înmatriculare, autorizațiilor de circulație provizorie și a permiselor de conducere nu se mai pot plăti, în numerar, direct la ghișeele serviciilor de permise și înmatriculări auto.

Astfel, începând cu data de 1 octombrie 2020, plățile aferente operațiunilor de înmatriculare și permise vor putea fi achitate, astfel:

Tarifele reprezentând contravaloarea:

  • certificatelor de înmatriculare,
  • autorizațiilor de circulație provizorie,
  • permiselor de conducere ,

se vor încasa exclusiv în CONT BCR : RO94RNCB0082000367331018, beneficiar: Regia Autonomă – Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat, utilizând mijloacele de plată:

  • virament,
  • mijloace de plată online,
  • Sistemul național electronic de plată online (S.N.E.P) – ghișeul.ro
  • POS-uri instalate de către RA-APPS la sediile serviciilor publice emitente – în curs de operaționalizare.
  • mandat poștal,
  • alte mijloace de plată, prevăzute de lege.

Contravaloarea documentelor sus-menționate nu se mai poate achita la ghișeu.

Tarifele aferente confecționării plăcilor cu numere de înmatriculare permanentă, de probă, temporare și provizorii, atribuirii unui număr de înmatriculare preferential sau păstrării combinației numărului de înmatriculare se vor achita în conturile trezoreriei, prin:

  • virament;
  • mandat poștal,
  • numerar la ghișeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor din cadrul instituțiilor prefectului sau la casieriile unităților Trezoreriei Statului , în condițiile legii.

Documentele de plată emise anterior își păstrează valabilitatea.

Reamintim faptul că OUG nr. 152/2020 a extins categoriile de servicii publice a căror plată poate fi realizată prin platforma ghiseul.ro – pașaport, permis de conducere, certificat de înmatriculare și autorizația de circulație provizorie.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Noi investiții în clădirea Primăriei Sebeș: Instalații antiefracție, de supraveghere video, info display și vot electronic

Publicat

Clădirea Primăriei Sebeș, aflată în prezent într-un proces de reabilitare și modernizare, va beneficia de instalații electrice complete, instalații antiefracție și supraveghere video, de sonorizare, info display și vot electronic. Noua investiție se ridică la suma de peste 3,1 milioane de lei, fără TVA. 

Primăria Sebeș a lansat joi, 1 octombrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru reabilitarea și extinderea clădirii Primăriei Municipiului Sebeș – execuție punere în valoare, funcționare, execuția instalațiilor electrice interioare și de curenți slabi.

Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 3.186.819,53 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, clădirea Primăriei este proprietatea municipiului Sebeș, situată pe strada Primăriei nr.1 și apartine domeniului public al Municipiului Sebeș. Această clădire este monument istoric conform COD LMI 2004; AB-II-m-B-00353, nr.crt. 551.

În prezent clădirea se află în proces de reabilitare și modernizare. Potrivit reprezentanților Primăriei, lucrările sunt într-un stadiu foarte avansat și executantul are termen de finalizare luna octombrie 2020. Astfel, durata estimată de execuție a noilor lucrări este de maxim 60 de zile calendaristice de la primirea ordinului de începere a lucrărilor de către executant.

În incinta clădirii își desfășoară zilnic activitatea 127 de persoane (angajați permanenți) precum și vizitatori, fără a se putea cuantifica.

Prin realizarea obiectivului de investiții se vizează asigurarea unor condiții optime pentru desfășurarea activității administrative ale Primăriei Municipiului Sebeș, cu funcțiuni specifice. Acest obiectiv de investiții reprezintă una din oportunitățile de a crea un climat corespunzător pentru desfășurarea activității. Este imperativ necesar a se ține cont de cerințele specifice ale clădirii, clasată ca monument istoric, de normele în vigoare și de raportul optim între calitate, condiții de confort și costuri.

Acest tip de clădire necesită condiții speciale de punere în valoare, încercând încadrarea aspectului vechi în elementele moderne și de factură nouă.

Proiectantul în cadrul activității de asistență tehnică a avut în vedere următoarele:

  • instalații electrice complete, semnalizare, desfumare și voce date,
  • instalație antiefracție,
  • instalație supraveghere video,
  • instalație CATV, info display,
  • instalație sonorizare,
  • instalație vot electronic.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate