Connect with us
Publicitate

TEIUȘ

FOTO: Primarul şi viceprimarul oraşului Teiuş au primit certificat de „Ambasador al Unirii”, în Anul Centenar

Publicat

primarul si viceprimarul din Teius

Reprezentanţii Primăriei Teiuş au primit certificatul de Ambasador al Unirii, România – Republica Moldova, din partea Alianţei pentru Centenar – Acţiunea 2012.

“La sediul Primăriei Teiuş, primarului şi viceprimarului oraşului li s-a înmânat, din partea Alianţei pentru Centenar – Acţiunea 2012, certificatul de Ambasador al Unirii, România – Republica Moldova.

În perioada 1 iulie – 1 septembrie 2018, a avut loc Marşul Centenarului Alba Iulia – Chişinău, un eveniment cu o largă participare a tinerilor şi a românilor de peste Prut, care susţin Unirea între România şi Republica Moldova”, au scris reprezentanţii Primăriei Teiuş, pe Facebook.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ECONOMIE

RABLA LOCAL începe la mijlocul lunii octombrie: Maşinile mai vechi de 15 ani vor putea fi casate. Ce valoare are voucherul

Publicat

Prima ediţie a programului „Rabla local”, prin care cetăţenii îşi vor putea casa maşinile mai vechi de 15 ani în schimbul unui voucher de 3.000 de lei, va începe la jumătatea lunii octombrie, potrivit directorului de Comunicare din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mihai Drăgan.

„Programul „Rabla local” îl lansăm, în premieră, la jumătatea lunii octombrie. Este un program care se adresează cetăţenilor care doresc să caseze maşini, dar nu neapărat să şi achiziţioneze una nouă. Sperăm să prefere transportul în comun, pentru că e o variantă foarte, foarte sănătoasă pentru mediu.

Programul acesta vine în contextul în care România are obligaţia, prin PNRR, să caseze până în anul 2026 un număr de 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani. Acest program îl lansăm pentru prima dată anul acesta, cu un buget de 50 de milioane de lei.

Vom avea o primă de casare de 3.000 de lei pentru cetăţenii care doresc să-şi caseze maşinile, iar 80% din buget va fi suportat de către minister, prin Fondul pentru Mediu, şi 20% de către autoritatea publică locală.

Programul se va desfăşura prin autorităţile publice locale, aşa că cetăţenii doritori trebuie să meargă la primărie şi să depună acolo dosarele pentru înscrierea în program. Sperăm să casăm prin acest program, anul acesta, undeva în jur de peste 20.000 de autovehicule vechi.

Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

FOTO: Oamenii din Roșia Montană, îngrijorați că Tăul Mare ar putea fi asanat definitiv. ”Este un simbol al localității”

Publicat

Comunitatea locală din Roșia Montană este îngrijorată de informațiile legate de asanarea definitivă a lacului Tăul Mare, care circulă în zonă. 

În noaptea în care s-a dat alarma, chiar șeful DSU, Raed Arafat a vorbit despre două soluții legate de problema barajului fisurat, amândouă presupunând golirea lacului.

Este vorba despre repararea digului după golire sau despre secarea definitivă a lacului. Doar că oamenii din zonă sunt atașați de Tăul Mare, care este vara o zonă de promenadă, de pescuit și de îmbăiat.

O postare pe Facebook trage un semnal de alarmă din acest punct de vedere: oamenii nu vor să rămână fără lac.

Autoritățile nu au precizat încă în mod clar, ce se va întâmpla cu lacul.

”Tăul Mare este aproape secat, nu mai reprezenta un pericol și se aude ca se va face o scurgere în baraj pentru a nu mai urca în nivel.

Tăul Mare este pentru noi un loc al copilăriei, aici veneam la baie, ieșeam la iarba verde, este un simbol al localității și vorbește despre trecutul, identitatea și motivul pentru care ne aflăm aici, un habitat natural, un loc inclus în patrimoniul mondial și cel mai impresionant era forma lui de inimă pentru care se mai numea și inima Roșiei Montane.

Ultimele zile de la aflarea veștii cu fisura din baraj au fost de groază și trebuia golit, dar ne îngrijorează faptul că ne aflăm în România, că nu se vor găsi fonduri și competența necesară pentru refacere și tot ce va mai rămâne din acest loc, inima Roșiei Montane, va fi o mare groapă între dealuri…” au scris pe Facebook, administratorii contului Casa Petri Roșia Montană.

Foto: Casa Petri Roșia Montană

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cum justifică Profi și Kaufland scumpirea alimentelor cu 30-50%, deși prețul la energie a rămas plafonat în industria alimentară

Publicat

cumparaturi supermarket

Alimentele s-au scumpit cu 30-50% în doar un an, iar retailerii şi producătorii aruncă vina de la unii la alţii. Toţi recunosc însă că e şi o componentă speculativă la mijloc.

Potrivit ZF.ro, acest galop a avut loc între august 2021 şi august 2022, deci într-o perioadă în care preţul la energie – factorul invocat de cei mai mulţi jucători din întreaga lume – a fost plafonat în România. Mai mult, în industria alimentară el rămâne plafonat.

Vezi și Sticle cu acid acetic și apă, vândute ca oțet din vin, în magazinele LIDL. ANPC le-a scos de pe rafturile supermarketului

Chiar şi aşa, atât retailerii cât şi pro­ducătorii vorbesc de scumpiri aproape lu­nare. La întrebarea de ce cresc atât de mult preţurile, ei aruncă vina dintr-o ogradă în alta.

Retailerii zic că majorările vin de la producători, fără ca ei să adauge ceva peste, în timp ce jucătorii din industria ali­mentară afirmă că şi ei sunt copleşiţi de scumpirile ce vin pe lanţ, de la producătorii de materii prime, utilităţi sau carburanţi.

Majorările de prețuri la alimente au și o componentă speculativă

Este interesant însă că toţi recunosc că există şi o componentă speculativă în aces­te majorări de preţuri.

„Unele materii prime nu au nicio treabă cu războiul din Ucraina, eu zic că este o speculă generalizată, iar noi suntem nişte jucători care trebuie să trăim în acest mediu“, spunea recent Ioan Stânea, fon­datorul Pan Food, unul dintre cei mai mari jucători locali de pe piaţa de dulciuri.

Pro­du­cătorul de dulciuri a majorat în ultimul an preţurile cu circa 25%, însă costurile cu materiile prime s-au dublat sau chiar triplat.

„Am avut probleme cu retailerii în sensul în care ei nu au acceptat scumpiri. Mi se pare inadmisibil din punct de vedere moral, mai ales că ei ştiu foarte bine situaţia internă. Am şi renunţat la anumite colabo­rări pentru că prefer să vindem mai puţin, dar nu putem vinde în pierdere“, explică el.

De partea cealaltă a baricadei însă, re­tailerii vorbesc şi ei de scumpiri specula­tive şi spun că negociază dur orice majorare de preţ de la raft, afirmând că românii nu pot suporta scumpiri prea mari sau prea dese.

„Există majorări de preţuri care se ba­zează pe creşterea costurilor, e adevărat. Dar orice scumpire trebuie justificată. Noi suntem interfaţa între producător şi consu­mator şi ceea ce dorim e să putem oferi o stabilitate clienţilor noştri din acest punct de vedere.

Cum ar fi să fluctueze preţul unui produs cu 20% în fiecare an? La un moment dat am mai renunţa să mai fim fideli acelui brand ori produs“, spunea recent Valer Hancaş, directorul de comuni­care şi corporate affairs al Kaufland România şi Republica Moldova.

Unii jucători din retail contracarează, iar executivii afirmă că nu au majorat preţurile peste ce a venit de la producători. Este cazul Profi. CFO-ul companiei preciza recent că, în medie, preţurile din magazi­nele reţelei sunt cu 15% mai mari, în linie cu inflaţia.

„Ce am facut noi a fost că nu am pus niciun avans peste ce a venit de la furnizor. Ba chiar, la alimentele de bază, am încercat să absorbim o parte din scumpiri.“

CEO Profi acuză furnizorii că majorează prețurile

Andrei Bica, CFO-ul Profi, completa că este o „luptă“ constantă cu furnizorii ca­re în continuare majorează preţurile în ace­laşi ritm ca şi până acum. Unii dintre ei vor­besc despre o posibilă lipsă a materiilor pri­me în viitor şi încearcă să capitalizeze acum.

Un coş de cumpărături ce cuprinde unele dintre principalele alimente consumate în mod constant de români costa, în medie, în august 2022, în marile reţele de supermarketuri, hipermarketuri şi discount, 170 de lei.

Preţul este cu 9,2% mai mare decât în martie 2022, prima lună ce a marcat începutul războiului ruso-ucrainean şi totodată galopul preţurilor. Faţă de martie 2020, începutul pandemiei şi perioada considerată de mulţi drept cea cu cele mai mici preţuri, valoarea coşului mediu a crescut cu aproape 20%.

Ceapa, uleiul de foarea soarelui, zahărul alb, untul şi laptele (UHT) sunt produsele care s-au scumpit cel mai mult în acest an, o analiză a ZF pe baza datelor de la Consiliul Concurenţei.

Dincolo de creşterile de preţuri la materii prime sau energie, jucătorii din producţie mai invocă şi ale motive pentru scumpiri, cum ar fi costul financiar al creditelor pentru achiziţia de materie primă. Și preţul de achiziţie al materiei prime a variat mult.

”În România, avem preţurile la energie şi gaze plafonate, aşa că nu înţeleg ultimele scumpiri”

Feliciu Paraschiv, proprietarul lanţului de magazine Paco Supermarket, unul dintre cei mai puternici retaileri independenţi din perspectiva cifrei de afaceri anuale, spunea în august că în continuare primeşte din partea furnizorilor notificări privind creşteri ale preţurilor, însă, în opinia sa, aceste modificări nu sunt justificate.

El adauga că scumpirile anunţate de producătorii de bunuri şi de furnizorii de servicii sunt periodice, mai exact în fiecare lună. „În România, avem preţurile la energie şi gaze plafonate, aşa că nu înţeleg ultimele scumpiri.

Unele dintre scumpirile făcute de producători sunt nejustificate, iar eu cred că, în felul acesta, oamenii vor să îşi capitalizeze businessurile şi să le pună la adăpost pentru că nu se ştie ce se întâmplă de la toamnă“, afirma Feliciu Paraschiv.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Scandalul BMW-uri pentru Poliție. Lucian Bode: Drulă a aprobat cererea de finanțare când era ministru, inclusiv detaliile tehnice

Publicat

Ministrul de interne, Lucian Bode, a prezentat, joi, raportul Corpului de Control al Ministerului de Interne  tema achiziției celor 600 de BMW-uri de la firma lui Michael Schmidt, prietenul președintelui Klaus Iohannis.

Bode a spus că achiziția a trecut prin toate filtrele de legalitate și că ”licitația este corectă”.

„Anexa 2 a contractului este fișa cu detaliile tehnice, unde vom găsi la pagina 7 capacitatea cilindrică, cutia de viteze, tracțiunea, lungimea, caroseria, culoarea, foarte important – cutie automată 8+1 trepte.

Ce spunea dl Drulă acum câteva zile? Că am construit un caiet de sarcini în care am trecut cutie de viteze 8+1 viteze pentru a avantaja pe cineva, în condițiile în care domnul Drulă a semnat acest contract.

Cât tupeu să ai și să acuzi Poliția Română, MAI că au făcut anumite specificații cu dedicație, când nu au făcut altceva decât să preia specificațiile din proiectul tehnic semnat” a spus Bode.

De cealaltă parte, a fost întrebat dacă este sigur că pe document este semnătura lui Drulă, în condițiile în care înainte de semnătură există o bară, lucru uzual atunci când în locul cuiva semnează un subaltern sau un coleg.

”Nu fac analiză olografă” răspuns Bode, care a lăsat să se înțeleagă că nu știe sigur dacă e vorba despre semnătura lui Drulă.

Specificațiile tehnice din anexă au fost întocmite de specialiștii MAI, iar proiectul întreg a fost asumat de Ministerul Transporturilor.

Reamintim că Poliția a încheiat un acord cadru cu Automobile Bavaria pentru sute de autoturisme BMW, la un preț de 32.000 euro bucata.

Contract cu ”dedicație”

Sindicatul Europol, unul dintre cele mai mari din poliție, a criticat criteriile de achiziție, spunând că au favorizat firma lui Automobile Bavaria, al cărui șef este apropiat de președintele Klaus Iohannis.

Șeful statului a negat orice legătură cu achiziția Poliției Române și a cerut rapid clarificări.

Întrebați de reporterul G4Media dacă totalul de 600 de mașini necesare nu putea fi împărțit pe mai multe loturi, pentru a achiziționa si autospeciale mai ieftine, mai ales într-o perioadă în care guvernul a cerut restrângerea cheltuielilor, șefii Poliției au răspuns negativ:

„E obligatoriu să aibă aceste specificații pentru a le oferi siguranță polițiștilor”.

”Se dorește o autospecială cu o putere minimă de 130 kW, motor pe benzină, cuplu motor min. 290 Nm, tracțiune integrală 4×4 permanent (AWD), tipul caroseriei să fie AA, iar transmisia să fie automată pe o cutie de minim 8+1 trepte.

După aproximativ 2 săptămâni de căutări și discuții cu reprezentanți ai marilor dealeri auto, am ajuns la concluzia că singura marcă ce ,,pică” pe aceste specificații este BMW.

Iar tipul de BMW este 320ix”, a anunțat sindicatul Europol, care a acuzat că la mijloc ar fi un contract cu dedicație.

Și președintele USR, Cătălin Drulă, a explicat într-o postare pe rețeaua de socializare Facebook „cum au făcut băieții o licitație cu dedicație”.

„Să zicem că vrei să cumperi 600 de BMW-uri 320ix de la prietenul președintelui. Ai putea să ceri o berlină, relativ puternică (min. 175 cai putere), pe benzină, cu cutie automată, tracțiune integrală, accelerație de la 0-100km/h în cel mult 8 secunde? Ai putea.

Dar ce te faci dacă vine un ofertant cu Skoda Octavia 2.0 TSI DSG 4X4 care se potrivește la toate, dar costă numai 28.000€ pe când BMW-ul e 38.600€? Cum ce faci? Pui în caietul de sarcini înălțime maximă de 1450mm și Octavia nu se califică pentru că are 1469mm. Bonus: elimini și Volkswagen Passat-ul care are 1456mm.

Dar cum scapi de Audi A4 40 TFSI quattro care costă tot 38.600€ și se potrivește la toate cerințele sau le depășește? Cutie de viteze automată CU MINIM 8+1 TREPTE. Ce să vezi? Pe A4 e S-tronic cu 7+1 trepte. O diferența irelevantă în practică și mai ales în practica poliției.

Faci o căutare de piață și vezi că se mai potrivesc niște modele care te-ar putea amenința. Mercedes C 200 4MATIC. Ăsta e periculos. Are tot ce are și BMW-ul, ba chiar și cutie cu 9+1 trepte (9G-TRONIC). Prețul e competitiv, 41.000€, deci riști dacă nu-l elimini.

Soluția? Motor de minim 1,9 litri. Mercedesul are doar 1,5 litri, deși scoate din ei 224 de cai-putere și te lipește de scaun la 7,1 secunde până la 100km/h. Afară și cu C200.

Ce rămâne care să se potrivească cu specificația ta? Numai variante care nu pot concura. Un Mercedes C300 4MATIC de 47.000 €, un Alfa Romeo Giulia Veloce de 50.000 € și un Jaguar XE P300 AWD cu producție și disponibilitate mică.

Ți-a reușit dedicația, președintele și prietenul său sunt mulțumiți.

*toate prețurile sunt cele de listă, fără TVA inclus”, a scris Cătălin Drulă, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax