Connect with us
Publicitate

CUGIR

FOTO ȘTIREA TA Factură RECORD la electricitate primită la un apartament din Cugir unde nu locuiește nimeni: peste 739.000 de lei

Publicat

Un cititor Alba24 ne-a trimis joi după-amiaza o imagine cu o factură record la electricitate, de peste 739.000 de lei.

Potrivit acestuia, factura a fost primită la sfârșitul lunii iunie, la un apartament din orașul Cugir unde nu locuiește nimeni de peste 20 de ani. 

Pe imagine se poate observa consumul uriaș estimat pentru perioada 28 mai – 27 iunie 2021, respectiv 999.995 kWh.

Potrivit cititorului, după ce s-a făcut reclamație la furnizor, factura a fost stornată.

Electrica Furnizare va face verificări suplimentare ale facturilor emise cu valori atipice

Electrica Furnizare a demarat o verificare suplimentară a facturilor emise cu valori atipice în raport cu istoricul de facturare și comportamentul de consum în cazul unora dintre clienții casnici din portofoliul companiei.

Ca urmare a situațiilor constatate în ultima perioadă cu privire la emiterea unor facturi a căror componentă a energiei electrice active are o valoare atipică în comparație cu istoricul de facturare și comportamentul de consum ale clienților în cauză, compania a demarat un proces intern de analiză ce vizează posibile anomalii înregistrate pe întreg lanțul de facturare, precizează un comunicat.

Electrica Furnizare informează că astfel de situații sunt izolate. Unele dintre facturile verificate au fost deja stornate, urmând să fie emise facturi noi, după finalizarea analizei fiecărui caz în parte.

Compania își asigură clienții că va clarifica situația în regim de urgență și că niciunul dintre aceștia nu va fi afectat de posibilele erori identificate în procesul de facturare.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. Ionel

    joi, 02.09.2021 at 22:15

    Un sistem care are astfel de scăpări este un stistem prost. Un simplu filtru dacă ar fi fost pus, considerând diferența față de valoarea facturilor precedente, ar fi putut trimite automat factura la verificare manuală de către operator uman, înainte de pulicare.

  2. x

    vineri, 03.09.2021 at 11:28

    Bai incompetentilor dati-va demisiile si plecati la oi i impreuna cu toti directorii vostri in frunte care sunt sefii vostri adica superincompetenti

  3. David

    sâmbătă, 04.09.2021 at 17:07

    e o greseala, iti dai seama…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Alba Iulia City Race 2022, pe 1 octombrie: patru curse pentru adulți și una pentru copii, la a saptea ediție. PROGRAM și înscrieri

Publicat

A VII-a ediție a concursului Alba Iulia City Race se desfășoară în 1 octombrie. Are programate cinci curse, una dintre ele dedicată special copiilor. Sute de alergători sunt așteptați să ia parte la Semimaraton, Cros 10 km, Cursa Populară 5 km, FamilyRun și KidsRace.

Pe 1 octombrie, se va lua startul în patru curse pentru adulți:

  • semimaraton de 21 kilometri și 700 metri diferență pozitivă de nivel (ora 10.00)
  • cros de 10 kilometri și 300 de metri diferență pozitivă de nivel (ora 10.00): cu traseu până pe vârful Mamut
  • cursa populară de 5 kilometri și aproape 60 de metri diferență de nivel (ora 10.15)
  •  cursă în care se poate alerga în familie, de 3 km (10.15)
  • cursă pentru copii (pe categorii de vârstă), de la ora 13.30.

Participanții vor primi kit de concurs, iar ocupanții primelor locuri vor fi recompensați cu premii în bani. Bugetul total de premiere este de 23.800 de lei.

Pentru a accesa premiile la ”Open General” este necesară îndeplinirea anumitor baremuri de timp:

  • pentru semimaraton, sub 1.25.00 la masculin și sub 1.50.00 la feminin
  • pentru crosul de 10 km, sub 36 de minute la masculin și sub 45 de minute la feminin.

Se acordă și bonus-uri de 500 de lei, pentru un nou record al traseului:

  • sub 1.14.34 la masculin (Vitalie Gheorghiță, în 2015)
  • sub 1.29.57 la feminin (Mădălina Florea, în 2014)

Vor fi și premii speciale de 300 de lei, pentru primul băiat și prima fată care ajung pe Vârful Mamut.

Se mai pot face înscrieri, online, până pe 28 septembrie (albaiulia.cityrace.ro) sau la fața locului, în funcție de numărul de locuri disponibile la acea dată (nu și în ziua concursului).

Evenimentul este organizat de Primăria Alba Iulia

Alba Iulia City Race 2022 – PROGRAM

Vineri, 30 septembrie

orele 16.00-21.00: validarea înscrierilor, predarea declarațiilor de responsabilitate și ridicarea kitului de participare de la sediul fostului Comisariat din Piața Cetății Alba Carolina

ora 20.00: ședința tehnică, online pe pagina de Facebook Alba Iulia City Race.

Sâmbătă, 1 octombrie

  • orele 8.00-9.00: validarea concurenților de la Semimaraton și Cros 10 km; pentru cei de la cursele mai scurte, până la ora 9.30
  • ora 10.00: startul la Semimaraton Star Transmission 21 km și Cros Star Assembly 10 km
  • ora 10.15: startul Cursei Populare 5 km și FamilyRun.
  • ora 13.30: startul la KidsRace, cursa copiilor.
  • ora 15.30: festivitatea de premiere

Duminică, 2 octombrie

  • ora 10.00: posibil antrenament de revenire condus de Radu Milea.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Ministerul Educației caută profesori pentru pregătirea subiectelor la Evaluare, Bacalaureat, Definitivat, Titularizare. Condiții

Publicat

examen profesor

Ministerul Educației face selecție pentru profesori care să contribuie la proiectarea subiectelor pentru examenele din anul școlar 2022-2023. Înscrierile încep luni, 26 septembrie.

Potrivit unui anunț al Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) din cadrul Ministerului Educației, cadrele didactice se pot înscrie în completarea grupurilor de lucru pe discipline, pentru pregătirea examenelor naționale din anul școlar 2022-2023.

Profesorii vor avea statut de colaboratori externi și participă la activități de proiectare a itemilor/ testelor/ variantelor de subiecte/ biletelor de examen/ fișierelor de lucru şi a caietelor cadrului didactic/baremelor de evaluare şi de notare, conform procedurilor specifice CNPEE.

Grupurile de lucru cuprind cadre didactice care își desfășoară activitatea în mediul urban sau rural, în unitățile de învățământ preșcolar, primar, gimnazial, liceal, cu filierele teoretică, vocațională, tehnologică sau în unitățile de învățământ care școlarizează elevi aparținând minorităților naționale.

Profesorii vor colabora pentru pregătirea următoarelor examene:

  • Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a (EN II)
  • Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a (EN IV)
  • Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a (EN VI)
  • Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a (EN VIII)
  • Examenul naţional de bacalaureat (BAC)
  • Examenul naţional de definitivare în învăţământ (DEF)
  • Concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar (TIT)

Candidații:

  • propun un test original la disciplina pentru care s-a înregistrat candidatura, în care se specifică tipul evaluării/ examenului/ concursului, însoțit de baremul de evaluare și de notare/ caietul cadrului didactic. Testul trebuie proiectat integral, respectând structura care se regăsește în secțiunea Modele de subiecte pe site-ul www.subiecte.edu.ro
  • propun un test ce cuprinde doi itemi obiectivi, doi itemi semiobiectivi și un item subiectiv, însoțit de baremul de evaluare și de notare

Cum sunt selectați profesorii

Selecția cadrelor didactice se face pe baza competenței și experienței declarate, precum și pe baza isponibilității manifestate pentru implicarea în activitățile de pregătire a evaluărilor, examenelor și concursurilor naționale, potrivit anunțului CNPEE.

Înscrierea se face în aplicația dedicată. Nu se precizează dacă profesorii vor fi remunerați pentru activitatea depusă.

Condiții pentru înscrieri

  • au desfășurat activități de predare-învățare-evaluare în învățământul preșcolar în ultimii trei ani școlari (pentru DEF, TIT), primar (pentru EN II, EN IV, DEF, TIT), în învățământul gimnazial (pentru EN VI, EN VIII, DEF, TIT), în învățământul liceal (pentru BAC, DEF, TIT)
  • au abilități de operare pe calculator
  • au absolvit cursuri / stagii / programe de formare recunoscute prin credite profesionale transferabile, care vizează problematica specific: evaluării de proces / prin examene, evaluării manualelor, curriculumului
  • au experiență în: activitatea de proiectare a itemilor / evaluarea proiectelor de manuale școlare / elaborarea de programe școlare prin participare în grupurile de lucru constituite în acest scop, la nivel național
  • au titlu științific de doctor sau au absolvit un masterat/ un curs postuniversitar în domeniul disciplinei sau în domenii conexe celui pentru care aplică sau au gradul didactic I, II sau definitiv

Cadrele didactice se pot înscrie doar dacă nu au rude sau afini până la gradul IV ce urmează să susțină în acest an evaluări, examene sau concursuri naționale.

Calendar înscrieri

  • 26 septembrie – 5 octombrie 2022: înscrierea candidaţilor prin intermediul aplicației dedicate; se pot înscrie pentru proiectare de itemi și/sau pentru activitățile de traducere a subiectelor în limbile minorităților naționale
  • 6 – 12 octombrie 2022: selecţia candidaţilor
  • 13 – 14 octombrie 2022: anunţarea rezultatelor selecţiei, individual; vor fi anunțați doar candidații selectați

Documente pentru înscrieri

Pentru înscriere, sunt necesare următoarele documente în format electronic:

  • CV actualizat
  • copie după diploma de licență/ absolvire a liceului/ colegiului pedagogic
  • copie după diploma/ certificatul/ adeverința de absolvire a cursului/ stagiului/ programului de formare
  • copie după adeverința care atestă experiența în activitățile precizate

surse: rocnee.eu, edupedu.ro, edu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Clădirea Școlii Gimnaziale ”Ion Agârbiceanu” din Alba Iulia va fi renovată. Investiție de 9,5 milioane lei

Publicat

Clădirea Școlii cu clasele I-VIII ”Ion Agârbiceanu” din Alba Iulia va fi modernizată. Investiția este de 9,5 milioane lei. Se vor înlocui geamurile vechi, se vor termoizola pereții și se vor reface instalațiile electrică, termică și sanitară.

Lucrările sunt estimate să dureze 14 luni.

Documentația investiției intră la aprobare în ședința Consiliului Local din 27 septembrie.

Potrivit temei de proiectare, clădirea în care funcționează școala cu clasele I-VIII a fost construită în anii 1967 – 1968. Clădirea are un regim de înălțime S+P+2E, o suprafață construită măsurată de 1.236 mp, o suprafață desfășurată de 4.994  mp și se află pe un teren de 8.125 mp, e strada Vasile Goldiș.

În prezent, tâmplăria exterioară este mai veche de 10 ani. Este din profil PVC cu geam termoizolant, dar are deficiențe de închidere și etanșare. Pereții exterior nu sunt izolați corespunzător și prezintă degradări. Acoperișul nu are sistem de oprire a zăpezii, șarpanta este degradată. Sălile de clasă nu au instalație de climatizare. Trotuarele de gardă sunt afectate parțial de infiltrații de apă. Finisajele exterioare sunt degradate.

Lucrări propuse în proiectul de modernizare

Sunt propuse următoarele lucrări:

Subsol

  • termoizolare planșeu peste subsol cu polistiren extrudat 10 cm grosime
  • desfacerea și refacerea instalațiilor eletrică, termică și sanitară
  • desfacere/refacere trotuare perimetrale pentru eliminarea infiltrațiilor la infrastructura clădirii
  • prelungire termoizolație/hidroizolație soclu – săpătură manual pe adâncime, 70 cm sub cota trotuarului
  • termoizolare soclu cu polistiren extrudat 10 cm grosime
  • tencuială hidrofugantă a coclului, peste termosistem

Parter / Etaj I /Etaj II

  • desfacerea și refacerea instalațiilor eletrică, termică și sanitară
  • înlocuirea tâmplăriilor vechi cu altele noi, eficiente
  • reparații locale la finisaje interioare după schimbare instalații și tâmplării exterioare
  • termoizolare pereți exterior cu plăci de vată mineral bazaltică – grosime 15 cm
  • refacere finisaje exterioare

Se va reface trotuarul de gardă în jurul clădirii. Se va termoizola planșeul peste etajul 2 (în pod) cu 35 cm vată minerală. Se va amenaja podină din lemn. Se va construe rampă pentru acces persoane cu dizabilități, la nivel parter.

Valoarea totală a investiției este de 9.507.178,93 lei din care lucrări de construcții-montaj 7.041.469,86 lei. Proiectul ”Creșterea eficienței energetic și gesionarea inteligentă a energiei în clădirile publice cu destinație unități de învățământ – Școala cu clasele I-VIII Ion Agârbiceanu Alba Iulia” va fi finanțat din bugetul local și alte surse conform legii.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Finanțări de 13 milioane euro, cerute de Primăria Blaj prin PNRR și AFM. Autobuze și stații electrice, creșă și alte modernizări

Publicat

Primăria Blaj a depus opt proiecte de finanțare prin PNRR și AFM, în valoare de 13 milioane de euro, anunță edilul Gheorghe Valentin Rotar.

Vor fi cumpărate autobuze electrice, se vor instala stații de încărcare vehicule electrice, se vor moderniza blocuri pentru eficientizare energetică, se va construi o creșă și se vor face investiții pentru managementul deșeurilor.

”Cele 8 proiecte depuse prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României (PNRR) și Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) vizează, în principal, construirea unui oraș verde, prietenos cu mediul, curat și sănătos”, precizează primarul.

LISTA proiectelor depuse de Primăria Blaj pentru finanțare prin PNRR și AFM

  • Renovarea energetică a clădirilor rezidențiale multifamiliale din municipiul Blaj (PNRR – C5 Valul renovării – Apelul 1): vor beneficia de acest proiect 8 blocuri din municipiul Blaj, pe principiul primul venit/primul servit, în ordinea depunerii documentațiilor: Blocurile nr. 31, 40 și 41 (Eroilor), 7 (Republicii), 1 și 2 (Gării), G1 (Câmpia Libertății) și 5 (Gheorghe Barițiu). Proiectul vizează și construirea a 8 stații de reîncărcare, stabilite ulterior de autoritatea contractantă. Valoarea solicitată: 4.165.620 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro)
  • Achiziție autobuze electrice: în parteneriat cu comuna Crăciunelu de Jos (PNRR C10 – Fondul local – Apelul 1); vor fi achiziționate 4 autobuze nepoluante în lungime de 10 m, 4 autobuze nepoluante în lungime de 12 m și un microbuz nepoluant. Valoarea solicitată este de 4.393.550 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro)
  • Achiziție sistem E-Ticketing: în parteneriat cu comuna Crăciunelu de Jos (PNRR C10 – Fondul local – Apelul 1); vor fi achiziționate 2 sisteme de transport inteligent (ITS) și 12 stații de încărcare (10 la Blaj și 2 la Crăciunelu de Jos). Valoarea solicitată este de 400.000 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro)
  • Construire creșă mică, localitatea Izvoarele (PNRR C15 – Educație – Apelul 1): creșa va avea 40 de locuri și va fi construită în „Lunca Ciufudului”, lângă parcul de la intrarea în Tiur. Valoarea solicitată este de 2.005.806,54 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro). Contract semnat
  • Stații de reîncărcare pentru vehicule electrice în municipiul Blaj (Administrația Fondului pentru Mediu): amenajarea a 15 stații de reîncărcare. Valoarea solicitată este de 3.173.367,15 lei (contribuție de la bugetul local 323.411,15 lei)
  • Construire de insule ecologice digitalizate subterane (Ministerul Mediului – Componenta C3 – Managementul deșeurilor): vor fi amenajate 5 astfel de insule. Insula ecologică poate fi concepută pentru a utiliza mai multe pubele sau containere subterane sau supraterane pentru colectarea selectivă. Valoarea solicitată este de 1.229.875 lei/ 250.000 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro)
  • Construire de insule ecologice digitalizate supraterane tip II (Ministerul Mediului – Componenta C3 – Managementul deșeurilor): vor fi amenajate 14 astfel de insule. Valoarea solicitată este de 1.308.587 lei/ 266.000 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro).
  • Înființarea unui centru de colectare prin aport voluntar – municipiul Blaj (Ministerul Mediului – Componenta C3 – Managementul deșeurilor). Centrul de colectare prin aport voluntar va asigura colectarea separată a deșeurilor menajere care nu pot fi colectate în sistem „door-to-door”, respectiv deșeuri reciclabile și biodeșeuri care nu pot fi colectate în pubelele individuale: deșeuri voluminoase, deșeuri textile, deșeuri din lemn, mobilier, deșeuri din anvelope, deșeuri de echipamente electrice și electronice, baterii uzate, deșeuri periculoase, deșeuri de cadavre animale, deșeuri de grădină, deșeuri din construcții și demolări. Valoarea solicitată este de 3.830.913,04 lei/ 778.720 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro).

foto: Facebook (Gheorghe Valentin Rotar)

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax