Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO ȘTIREA TA: Mașină avariată la Ocna Mureș, după ce un șofer a intrat într-o groapă din asfalt, adâncă și nesemnalizată


Publicat

Un șofer și-a avariat mașina joi seara după ce a avut ghinionul să intre cu autoturismul într-o groapă adâncă din asfalt, lăsată nesemnalizată. 

„Inconștiență în anul 2021. Groapă în asfalt, pe toată lățimea drumului, adâncă de peste 10 cm, nesemnalizată, pe strada Vasile Alecsandri”, a scris cetățeanul, pe pagina de Facebook, unde a publicat imagini cu craterul din asfalt și daunele produse la mașină.

Potrivit acestuia, în cursul zilei de joi muncitorii au săpat porținea respectivă și mai apoi au lăsat-o nesemnalizată.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

INCENDIU la Baia de Arieș: Acoperișul unei case a fost cuprins de flăcări

Publicat

Un incendiu a izbucnit marți dimineață, 25 ianuarie, în jurul orei 07.50, în localitatea Baia de Arieș. 

Din primele informații, potrivit ISU Alba, acoperișul unei case de locuit a fost cuprins de flăcări.

La fața locului intervin pompierii militari din Câmpeni, alături de pompierii militari din Baia de Arieș. Pompierii intervin cu trei autospeciale.

Misiunea este în dinamică, știre în curs de actualizare.

sursă foto: arhivă alba24.ro, rol ilustrativ.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Corupția în administrația din Alba Iulia, combătută cu veste cu mesaje anti-șpagă. Secretomanie într-un proiect pro-transparență

Publicat

Angajații primăriei Alba Iulia vor învăța să fie mai deschiși către transparență instituțională și vor conștientiza formele corupției în administrație, prin realizarea unor picturi murale și purtarea unor veste cu mesaje anticorupție.

În mod paradoxal, într-un proiect care privește transparența, numele persoanelor angajate în echipa de implementare au fost anonimizate. 

Este vorba despre un proiect al primăriei alături de Direcția Generală Anticorupție, proiect implementat din fonduri europene. Ținta proiectului este certificarea în domeniul prevenirii corupției a 150 de angajați ai primăriei. 

Proiectul care se întinde pe un an și jumătate are un buget de aproape jumătate de milion de lei, bani europeni, împărțiti între cele două instituții, adică aproape 100.000 de euro. 

Primăria Alba Iulia a angajat deja patru persoane în cadrul proiectului ce tinde spre o administrație mai transparentă.

Însă numele celor patru persoane care se vor ocupa de proiectul ce prevede etică și transparență în cadrul primăriei, nu sunt publice, ci există doar un număr de dosar de înscriere.

Proiectul în sine pare a fi într-o contradicție cu noua procedură a primăriei Alba Iulia în ceea ce privește transparența angajărilor în cadrul instituției. Mai exact, numele celor care se înscriu, participă și câștigă un post de bugetar, este anonimizat singura informație publică fiind un număr de dosar.

Ce prevede proiectul cu finanțare de aproape jumătate de milion de lei

Proiectul se numește ”RISE” – acronim de la ”cReștem Integritatea, tranSparența și Etica în administrația locală!”. Parteneri sunt Primăria Municipiului Alba Iulia și Direcția Generală Anticorupție – DGA.

CITEȘTE ȘI: Numele candidaților pentru posturi de bugetari la Primăria Alba Iulia, ținute la secret. Ce spune primarul Gabriel Pleșa

Scopul proiectului potrivit unui anunț al primăriei Alba Iulia este: ”Consolidarea capacității administrative a Municipiului Alba Iulia pentru creşterea gradului de
transparență, etică și integritate în cadrul acesteia, în termen de 16 luni”.

Cum vor consolida transparența, etica și integritatea cele două instituții: picturi murale, sondaje și veste cu mesaje anticorupție

Potrivit anunțului se va realiza un set de proceduri de operaționale la nivelul primăriei, dar și alte activități precum: picturi murale, sondaje printre angajați ai primăriei și localnici, dar și purtarea unor veste cu mesaje anti corupție.

Creșterea gradului de conștientizare a corupției în rândul personalului Municipiului Alba Iulia, prin organizarea unei campanii ce presupune realizarea de picturi murale, a unui Ghid de informare legislativă în domeniul anticorupție și veste personalizate cu mesaje anticorupţie;

Îmbunătățirea cunoștințelor privind percepția corupției la nivelul Primăriei municipiului Alba Iulia prin realizarea unui studiu bazat pe sondaje de opinie;

Îmbunătăţirea cunoștințelor și competențelor în domeniul prevenirii corupției, transparenței, eticii și integrității, a 150 de persoane cu funcții de conducere și cu funcții de execuție, din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia”, se arată în documentul citat.

Cum se împart banii primiți de la Uniunea Europeană între cele două instituții

Potrivit documentului citat, bugetul total este de 414.773,17 lei. Aproape toată suma este din finanțare nerambursabilă.

Buget TOTAL proiect: 414.773,17 lei

 Bugetul alocat Municipiului Alba Iulia este de 334.622,01 lei, din care:

-suma nerambursabilă este 327.929,57 lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 284.428,71 lei;

– contribuția proprie este de 2% – 6.692,44 lei.

 Bugetul alocat Direcției Generale Anticorupție este de 80.151,16 lei, din care:

– suma nerambursabilă este 68.128,49 lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 68.128,49 lei;

– contribuția proprie este de 15% – 12.022,67 lei.

Angajații primăriei care se vor ocupa de transparență și etică, ținuți la secret

Încă din primele zile ale anului 2022, primăria a lansat un concurs pentru ocuparea a patru locuri de muncă în cadrul proiectului. Este vorba despre un manager de proiect, expert sondaje, expert proceduri și un responsabil financiar.

Noua practică a primăriei, instituție care tinde spre o mai bună transparență față de cetățean, este cea de a anonimiza numele celor se inscriu, participă și câștigă concursul de angajare.

Concursul de angajare s-a desfășurat în luna ianuarie, iar în data de 20 au fost anunțați cei patru câștigători ai concursului.

Numele celor care vor implementa proiectul de transparență și etică sunt anonimizate chiar și după ce au câștigat concursul de angajare.

Achiziții pentru proiect

Primăria Alba Iulia a început deja achizițiile în cadrul proiectului. De curând a lansat o achiziție publică pentru conferința de închidere a proiectului: un coffee break pentru 35 de persoane, un roll-up, servicii de mediatizare în mediul online, dar și două comunicate de presă.

sursă foto: Facebook, Direcția Generală Anticorupție.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Prima tranșă de vaccin Pfizer anti-COVID, pentru copii ajunge în România. Câte doze vor fi livrate

Publicat

Prima tranșă de vaccin Pfizer pentru copii ajunge marți în România. Mai exact este vorba despre o tranșă de 114.000 doze de vaccin Pfizer pentru copiii de 5-11 ani.

Până acum, au fost făcute 3.355 de programări în platformă, anunță Comitetul pentru coordonarea campaniei naționale de vaccinare (CNCAV).

Vaccinurile vor fi livrate pe cale aeriană și vor sosi pe aeroporturile din Otopeni, Cluj-Napoca și Timișoara. Transportul către centrele de stocare este asigurat de firma producătoare, inclusiv pe cale terestră. Vaccinurile sunt transportate în condiții optime de siguranță, în containere speciale, cu gheață carbonică și folie etanșă, se arată în comunicat.

Astfel, procesul de vaccinare a copiilor cu vârste între 5 și 11 ani va începe la data de 26 ianuarie, iar dozele vor fi distribuite după cum urmează:

Centrul Național de Stocare București: 42.000 doze;
Centrul Regional de Depozitare Brașov: 12.000 doze;
Centrul Regional de Depozitare Constanța: 12.000 doze;
Centrul Regional de Depozitare Cluj: 12.000 doze;
Centrul Regional de Depozitare Craiova: 12.000 doze;
Centrul Regional de Depozitare Iași: 12.000 doze;
Centrul Regional de Depozitare Timișoara: 12.000 doze.

Programarea se va efectua doar în centrele de vaccinare regăsite în platformă cu denumirea P_Ped , prin intermediul conturilor părinților sau ale reprezentanților legali. La acest moment, în platforma de programare sunt configurate 220 cabinete de vaccinare pediatrice la nivel național.

Vaccinarea se poate realiza și fără programare, prin prezentare directă în cabinetele centrelor de vaccinare dedicate copiilor sau în cabinetele medicilor de familie care au solicitat doze pediatrice, pe tot parcursul programului de lucru.

Schema de vaccinare a copiilor cu vaccinul Comirnaty este de 10 micrograme/doză (10 µg), la interval de 21 de zile; administrarea fiecărei doze se efectuează intramuscular, similar celorlalte grupe de vârstă eligibile.

sursă: G4media.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila: Când va scădea valul cinci de COVID-19 și când se vor relaxa restricțiile

Publicat

Alexandru Rafila, ministrul Sănătății a declarat că valul cinci de COVID-19, ar putea începe să scadă la jumătatea lunii februarie. De asemenea, acesta a mai declarat că dacă de la jumătatea lunii februarie cazurile de infectări vor scădea, o parte din restricții ar putea fi ridicate în luna martie. 

Declarațiile ministrului au fost date pentru digi24.ro, unde acesta a explicat că până la scăderea cazurilor, există multe focare in spitale.

În opinia sa, vârful acestui val va fi atins în intervalul 10-15 februarie, după care numărul cazurilor va înregistra o descreștere.

Rămâne de văzut cât de rapidă va fi descreșterea”, a adăugat el pentru digi24.ro. 

Cred că până la sfârșitul lunii martie vom scăpa de o parte din măsurile restrictiveȘi lucrul cel mai important e să avem de această dată o abordare predictibilă a perioadei următoare, nu de la o săptămână la alta. Masca ar trebui să fie ultima măsură la care să renunțăm. Măsurile de relaxare vor fi luate gradual”, a spus Rafila.

Aș vrea să va anunț în premieră, în curând venim cu detalii, stabilim un mecanism de consultare permanentă cu industria, astfel încât deciziile să se ia după consultări și în concordanță cu interesele de sănătate publică, dar și cele care țin de funcționarea economiei în România”, a adăugat ministrul.

sursă: digi24.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate