Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO ȘTIREA TA pe Alba24: Parcare după bunul plac, la Alba Iulia, „sancţionată” de locuitori, pe o stradă din oraş


Publicat

16586573_10209035700069438_309578764_oNu de puține ori, din lipsa locurilor de parcare sau din lipsă de timp, conducătorii auto aleg să își lase autoturismele după bunul plac, fără să-i intereseze ce se întâmplă în jurul lor. Este și cazul unor parcări surprinse pe imagini de către un cititor Alba24, luni, pe strada Arieșului din municipiul Alba Iulia.

Imaginile au fost surprinse luni, în jurul orei 14.30, pe strada Arieșului din Alba Iulia, în zona blocului 216.

„Situația este una frecvent întâlnită la noi în zonă din lipsa locurilor de parcare care sunt insuficiente, dar mi se pare o nesimțire să parchezi chiar în fața scării, să blochezi ieșirea din spate a blocului și implicit mașinile din parcare pentru că se intră și se iese din parcare cu dificultate. Înțeleg că nu sunt suficiente locuri de parcare, dar asta nu înseamnă că trebuie să parchezi așa la voia întâmplării”, a transmis cititorul Alba24.
Dacă ești martor la un eveniment deosebit pe care vrei să îl vadă toată lumea poți trimite informații, imagini sau secvențe video pe pagina de facebook Alba24 pe Ştirea Ta pe Alba24.ro sau pe WhatsApp la numărul: 0728/ 950.998.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. kretzu

    luni, 06.02.2017 at 16:36

    foarte bine ca le-a facut foto, dar trebuia sa le trimita si la primarie, nu doar la alba24, ca doar n-o miza pe bunul simt al acestor soferi, fiind vizibil faptul ca l-au pierdut demult, daca l-or fi avut candva. sau poate trotuarul e cumparat de ei si atunci copii, batranii si in general pietonii trebuie s-o ia prin aer, ca daca ar merge pe carosabil sa vezi ce-ar urla dl sofer nesimtit la ei ca merg aiurea. asta e o veche problema in oras, dar pe dl primar se pare ca-l doare in cot

  2. Albaiulian

    marți, 07.02.2017 at 01:19

    Nu sunt de acord cu acest stil de parcare, dar incercati sa mergeti in vizita la un prieten oriunde in oras, cu masina.Unde parcati ?Toate locurile sunt rezervate !Deci?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Granturile pentru capital de lucru, din schema de ajutor pentru IMM-uri, vor putea fi accesate începând de joi dimineaţa

Publicat

taxe bani euro

Granturile pentru capital de lucru din cadrul schemei de ajutor pentru IMM-uri pot fi accesate începând de joi, 22 octombrie, de la ora 10:00, a anunţat Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MMEMA).

Este vorba despre măsura 2 „Granturi pentru capital de lucru” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin OUG/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.

Formularul electronic de înscriere în cadrul măsurii 2 „Granturi pentru capital de lucru” va fi activ pe acest link începând de joi, 22 octombrie, ora 10:00.

Documentul va rămâne activ până miercuri 28 octombrie 2020, la ora 20:00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de înscriere până la epuizarea bugetului.

Un tutorial prin care sunt explicați toți pașii înscrierii poate fi consultat AICI.

Ministerul a făcut pe siteul instituției și unele clarificări cu privire la Extrasul Revisal care trebuie atașat în aplicație – ”Documentul se introduce în secțiunea de ”DOCUMENTE ATAȘATE” și trebuie emis cu MAXIM 24 de ore ÎNAINTEA ÎNSCRIERII

”Întreprinderile care nu au angajați, prin urmare, nici cont în REVISAL, vor încărca o declarație în format PDF privind imposibilitatea încărcării extrasului REVISAL.

Declarația nu are model predefinit și va fi semnata olograf de către reprezentantul legal. Dacă semnătura electronică cu care se încarcă documentele aparține reprezentantului legal, declarația va fi semnata electronic de către reprezentantul legal.

Dacă semnătura electronică aparține unui împuternicit, declarația va fi semnată olograf de către reprezentantul legal și electronic de către împuternicit.” se arată în anunțul publicat pe siteul ministerului Economiei.

MEEMA a publicat varianta Procedurii de implementare a măsurii “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, în forma transmisă spre publicare în Monitorul Oficial al României.

Procedura de implementare a măsurii “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” și condițiile de înscriere poate fi consultată la următorul link  

DESCARCĂ DOCUMENTELE NECESARE PENTRU ÎNSCRIEREA ÎN PROGRAM

doc procedura GRANTURI capital de lucru Masura 2 COVID19  
doc Anexa 1 Formular inscriereM2  
doc Anexa 2 Contract de finantareM2 cu obs  
doc Anexa 3 ModelImputernicireM2  
doc Anexa 4 listaaimmaipeM2  
doc Anexa 5 DeclaratieIMM  
doc Anexa 6 Calcul intreprinderi  
doc Anexa 7 Declaratie ajutor de stat  
doc Anexa 8 Raport de progresM2

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Rectorii universităților vor putea să-și păstreze mandatul pe viață. Amendamentul care modifică legea a trecut de Senat

Publicat

sediu UAB Universitatea 1 Decembrie 1918 Alba Iulia

Senatul a aprobat modificări la legea Educației prin care rectorii universităților vor putea să-și păstreze mandatul pe viață. Senatul este în calitate de for decisiv.

Amendament propus de un deputatul PSD  la un proiect de lege cu modificări în domeniul învățământul militar prevede pentru toate universitățile că „durata mandatului de rector este de 4 ani. Mandatul poate fi reînnoit” scrie edupedu.ro

Legea urmează să ajungă la Cotroceni pentru promulgare, însă poate fi și întoarsă înapoi în Parlament de către președintele Klaus Iohannis.

Legea Educației a limitat în 2011 la strict 2 numărul maxim de mandate pe care îl putea avea o persoană în fruntea unei universități.

Guvernul Ponta a modificat însă în 2014 legea, pentru a le da posibilitatea rectorilor care se suspendă din mandatul de rector să candideze și pentru un al treilea mandat. Acum rectorii nu vor mai trebui nici măcar să se suspende, pentru a putea candida din nou.

Printre rectorii  carea sunt la al treilea mandat se află și Daniel Breaz – rectorul Universității 1 Decembrie din Alba Iulia. Breaz s-a suspendat din funcția de rector în perioada când a fost ministru al Culturii, apoi a candidat pentru al treilea mandat în perioada când era Senator PSD. Legea i-a permis să dețină ambele funcții și să încaseze, simultan, atât salariul de rector cât și pe cel de senator.

Lista rectorilor care se află la al treilea mandat (edupedu.ro)

  • Sorin Cîmpeanu – rectorul Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București, fost ministru al Educației în guvernul Ponta, președinte al Consiliului Național al Rectorilor, astăzi deputat PNL;
  • Mihnea Costoiu – rectorul Universității Politehnica din București, fost ministru al Învățământului Superior în guvernul Ponta, în mandatul căruia Executivul a schimbat legea educației permițând cel de-al treilea mandat, senator PSD;
  • Marilen Pirtea – rectorul Universității de Vest din Timișoara, deputat PNL;
  • Remus Pricopie – rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA), fost ministru al Educației în guvernul Ponta.
  • Ioan Abrudan – rectorul Universității Transilvania din Brașov;
  • Valentin Popa – rector al Universității Ștefan cel Mare din Suceava, fost ministru al Educației în Guvernul Dăncilă;
  • Daniel Breaz – rectorul Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, ministrul PSD al Culturii în prezent, fost ministru interimar al Educației, senator PSD până în septembrie 2020 când a demisionat din partid;
  • Leonard Azamfirei – rectorul Universității de Medicină și Farmacie de la Târgu Mureș. În cazul său, cel de-al treilea mandat este de fapt primul în fruntea Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu Mureș (UMFST), creată prin fuziunea Universității de Medicină și Farmacie din Târgu-Mureș cu Universitatea Petru Maior din Târgu Mureș, în 2018;
  • Ramona Lile – rectorul Universității Aurel Vlaicu din Arad, sancționată pentru plagiat și fostă secretară a universității pe care acum o conduce, potrivit Revista 22.

Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, a reacționat miercuri cu privire la noua lege. „Eu cred că ocuparea oricărei funcţii trebuie să fie limitată la un număr clar de mandate, stabilit de lege, iar situaţia întreruperii/ suspendării mandatului – aici trebuie să analizăm cu mai multă atenţie – trebuie să fie şi ea transparentă, supusă legii şi interesului public, nu speculată în interes personal”, a scris Pricopie pe blogul său de pe adevărul.ro.

De remarcat că tocmai în timpul mandatul de ministru al Educației al lui Remus Pricopie, deținut alături de Mihnea Costoiu ca ministru al Cercetării, a fost introdusă în lege prevederea care a permis un al treilea mandat pentru rectori, dacă cele două mandate prevăzute în legea inițială nu erau pline.

Amendamentul a fost făcut la Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.79/2020 pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011 (PLX 306/2020). Ordonanța respectivă face referire la unitățile de învățământ preuniversitar militare, nicidecum la universități.

sursa: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Digi24: Angajații Senatului primesc spor la salariu și pentru „uzura prematură a organismului”. Motivul invocat

Publicat

casa poporului, palatul parlamentrului

Angajații Senatului României primesc sporuri pentru că își uzează organismul prematur și sunt afectați de undele electromagnetice care se propagă prin clădire, se arată într-un nou episod Digi24, Statul la stat.

Miile de angajaţi de la Parlament primesc lunar un spor de 15 la sută din salariu pentru condiţii vătămătoare.

Potrivit informaţiilor oficiale primite de Digi24 de la Camera Deputaţilor şi Senat, în primul rând, funcţionarii de aici sunt afectaţi de undele electromagnetice care se propagă prin clădire.

George Dumitrică, secretar general adjunct Camera Deputaţilor, a declarat că aceste unde se simt și că au „o acțiune asupra organismului uman”:

„În funcţie de zonele în care lucrezi se propagă şi se simt. Se simt!!! Ele au o acţiune asupra organismului uman. Nu în toată clădirea dar într-o zonă destul de mare, pentru că vorbim de reţele electrice care îmbracă întreaga structură a Palatului Parlamentului”.

Documentul oficial mai arată că activitatea funcţionarilor presupune o suprasolicitare nervoasă și că există şi condiţii de muncă ce pot duce la uzura prematură a organismului.

Sporul de 15% pentru condiții vătămătoare adaugă la salariul unui secretar general 3.030 de lei. Un secretar general adjunct încasează 2.852 de lei, un director general 2.315 lei iar un şef de serviciu 1.784 de lei. Cel mai mic spor îl ia un muncitor necalificat: 285 de lei, mai scrie Digi24.

Jurnaliștii au dorit să afle mai multe despre această… „uzură prematură” chiar de la conducerea administrativă a Senatului, mai exact de la secretarul general Izabela Chencian.

Reporter: Sărut mâna! O secundă… Numai puţin… O secundă, vreau să vă rog ceva.
Izabela Chencian, secretar general al Senatului: Putem opri camera, vă rog?
Reporter: Cum?
Izabela Chencian: Putem opri camera?
Reporter: Putem să oprim şi camera. Fac şi eu un material… cred că aţi primit solicitarea mea, pe sporul de antenă.
Izabela Chencian: Nu, nu am primit-o. Aţi trimis-o la Direcţia Presă?
Reporter: Da, cred că da.
Izabela Chencian: Ei sunt cei care fac răspunsurile direct, la mine nu a ajuns.
Reporter: Am şi eu nevoie de un foarte scurt sincron, în legătură cu chestia asta. Cum s-au stabilit acele condiţii vătămătoare…
Izabela Chencian: Cred că aţi văzut de-a lungul timpului că eu nu dau interviuri. Direcţia presă, directorul de la presă poate să vă dea în numele meu toate informaţiile de care aveţi nevoie.

Sursa: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Menţinerea în activitate a personalului angajat fără concurs în perioada stării de urgenţă, pe ordinea de zi a Guvernului

Publicat

Guvernul urmează să aprobe, în şedinţa de joi, prin ordonanţă de urgenţă, menţinerea în activitate, peste termenul pentru care a fost încadrat, a personalului angajat fără concurs în perioada stării de urgenţă din instituţiile din cadrul sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională, Ministerului Sănătăţii şi unităţilor subordonate, unităţilor sanitare şi serviciilor de asistenţă socială în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

„În concret, prin proiectul de ordonanţă de urgenţă se propune ca personalul din instituţiile din cadrul sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională, din Ministerul Sănătăţii şi unităţile subordonate, din unităţile sanitare şi din serviciile de asistenţă socială angajat fără concurs în temeiul dispoziţiilor art. 6 şi 16 din anexa 1 la Decretul 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României ori, după caz, a dispoziţiilor art. 9 şi 25 din anexa 1 la Decretul 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României, să poată fi menţinut în activitate peste termenul pentru care a fost încadrat, pentru o durată corespunzătoare celei prevăzute la art. 27 alin. (1) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, respectiv pentru o durată determinată, ce nu poate depăşi 30 de zile de la data încetării stării de alertă”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

Tot prin ordonanţă de urgenţă, Guvernul urmează să completeze OUG 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi în vederea supravegherii copiilor, în situaţia limitării sau suspendării cursurilor şcolare şi a OUG 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

„Prezentul act normativ completează OUG 147/2020 (…) cu prevederi care să asigure protecţia şi sprijinirea copiilor, a părinţilor acestora, dar şi a angajatorilor, în situaţia în care activitatea didactică în unităţile de învăţământ, inclusiv în cele de educaţie antepreşcolară şi preşcolară, se desfăşoară în scenariile 2 şi 3 prevăzute de Ordinul comun al ministrului educaţiei şi cercetării şi ministrului sănătăţii nr. 5487/1494/2020. Potrivit prezentului proiect de act normativ, numărul de zile libere se stabileşte pentru perioada stării de alertă, ori de câte ori, prin hotărâre a CJSU/CMBSU se stabileşte aplicarea unui dintre scenariile menţionate. De asemenea, se propune ca pentru aceste situaţii acordarea zilelor libere să fie limitată până la 31 decembrie 2020. Totodată, se propune reglementarea acordării zilelor libere plătite şi pentru alte situaţii stabilite prin Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de urgenţă sau ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, situaţii care impun suspendarea temporară a cursurilor, cum ar fi, spre exemplu suspendarea cursurilor în timpul desfăşurării procesului electoral. Pentru toate situaţiile nou introduse se menţin aceleaşi condiţii de acordare prevăzute în OUG 147/2020”, conform notei de fundamentare a actului normativ.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate