Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO | ȘTIREA TA pe ALBA24: Strada Izvorului din Alba Iulia arată „mai rău ca vechiul drum roman”. O groapă din asfalt, semnalizată cu pungi


Publicat

strada izvoruluiStrada Izvorului din Alba Iulia, situată pe Dealul Furcilor arată „mai rău ca vechiul drum roman”, ne-a scris un cititor Alba24 care locuieşte în zonă. Acesta ne-a semnalat că drumul a fost „<reparat> în anul 2014, conform spuselor reprezentanților Primăriei Alba Iulia, iar de ceva vreme cei câțiva metri asfaltați beneficiază de o groapă în asfalt”. Din fotografiile trimise se poate vedea că strada arată ca un drum de țară.

Un cititor Alba24 ne-a semnalat că strada Izvorului, situată pe Dealul Furcilor este „deprimantă”. Asfaltată până la jumătate, anul trecut, acum are o groapă ce a fost semnalizată cu o plasă de cumpărături. Cealaltă jumătate a străzii arată ca un drum de țară, astfel că locuitorii dinzonă sunt „privilegiați” de un drum pe care trebuie să se circule cu mare atenție și, la nevoie, cu cizme de gumă.

„Strada Izvorului din municipiul Alba Iulia, în data de 16.01.2015. Drumul a fost „reparat” în anul 2014 conform spuselor reprezentanților Primăriei Alba Iulia. Strada situată pe Dealul Furcilor, zonă istorică, drum public, având transport public asigurat și care arată mai rău ca vechiul drum roman, care se află în apropiere (pavat, la vremea respectivă). Mai mult, de ceva vreme, cei câțiva metri de drum asfaltat beneficiază de o groapă în asfalt, „semnalizată” corespunzator. Imaginile vorbesc de la sine. No comment!”, ne-a scris cititorul Alba24.

Dacă surprindeţi situaţii sau evenimente pe care le consideraţi de interes pentru comunitate, aşteptăm informaţii şi imagini pe Ştirea Ta pe Alba24.ro

 

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

6 Comentarii

6 Comments

  1. Popescu

    sâmbătă, 17.01.2015 at 22:19

    Respectiv este o strada frecventata de catre … autobuzele STP…

  2. locuitor

    duminică, 18.01.2015 at 22:09

    Reparatia strazii, opera firmei Newamport srl, prietenii stiu de ce, a insemnat de fiecare data cateva masini de piatra amestecata cu pamant, plimbata cu un autogredar de colo-colo iar rezultatul se vede dupa fiecare ploaie.Vara ne mananca praful iar in restul timpului noroiul.E pedeapsa pentru fapul ca platim taxe si impozite.Apropo onorata primarie, cum sa procedam pt a avea si noi asfalt precum beneficiarii de ajutoare sociale din zona Dedeman?

  3. bun platnic de impozite

    luni, 19.01.2015 at 10:05

    Locuim pe aceasta strada si pot sa spun ca si in anii anteriori 2013,2012,2011 … s-au executat reparatii de circa 3-4 ori pe an, dar in zadar intrucat in scurt timp gropile au reaparut si rezultatul noroi sau praf mult. Oare chiar nu intereseaza pe nimeni dn primarie aceste costuri in comparatie cu asfaltarea (modernizarea) strazii.
    Mai mult avem un copil la scoala in program de dupa amiaza .In aceasta perioada cu mult noroi se deplaseaza cu cizme de noroi si in plasa ii punem incaltaminte de schimb ca sa poata intra la scoala, iar seara il asteptam la capatul strazii deoarece pe strada nu exista iluminat public si este un real pericol pentru copil cu privire la circulatia masinilor .Este groaznic … si cand ma gandesc cat de mult ne doream sa locuim in aceasta zona .
    RUSINE SA VA FIE pentru tot ce se intampla.

  4. locuitor

    marți, 20.01.2015 at 18:18

    Multumim redactiei Alba24 pentru prezentarea subiectului si in egala masura celui care a sesizat problema.Deasemenea felicitari Politiei Locale a municipiului Alba Iulia pentru promtitudinea cu care a-ti verificat cele prezentate in articol si semnalarea mai departe a acestei situatii.Cat despre Primarie si firma Newamport, un sincer „bravo” pentru astuparea gropii buclucase.Dar drumul de tara, ce facem cu el?Aplicam zicala ” ciocu mic ca acum noi suntem la putere”?Declara domnul primar ca, guvernul ponta incurajeaza lenea.Dar primaria ce face pentru cei care isi achita la timp taxele si impozitele?Nimic.Dar pt asistatii sociali din vecinatatea talciocului?Multe.

  5. elena(locuitoare )

    marți, 20.01.2015 at 20:02

    Este de neconceput,cum arata aceasta strada a Izvorului,in comparatie cu taxele ce se impun,oare edilii municipiului Alba sint multumiti cum arata aceasta strada,pe cind se remediaza : ‘La urmatoarele alegeri’ ?Tot odata multumim celor care au postat aceasta situatie,poate se va remedia cit mai curind,pt.ca avem copii care merg la scoala cu cisme de cauciuc ,

  6. contribuabil

    miercuri, 21.01.2015 at 10:46

    Parca nu toti cei care platim taxe si impozite, si inca de categoria A (ce mai, de parca ai sta in buricul targului!) ar trebui sa fim tratati in mod egal, nu sa ne ferim ca ne stropeste o masina cu noroi, ca nu sunt trotuare, iar cand te dai jos din autobuz „aterizezi” direct in noroi! „Felicitari” Primariei Alba pentru „initiativa” de a nu face nimic de calitate. Poate n-ar mai fi atat de pasivi daca ar afla cat sunt de injurati si blestemati in fiecare zi de cei care au „norocul” sa circule prin zona. halal de turistii romani si straini care sunt cazati la o pensiune in apropiere si care nu o data, trageau la trolere incarcate prin gropi si praf. Acum este noroi asa ca nu cred ca se mai incumeta. hahaha Dar, dl. primar se lauda cu obiective turistice, turisti, grozavii si alte proiecte futuriste, iar in campanii nu bate strazile sa vada motivul pentru care unii nu l-ar vota nici in ruptul capului. Poate i-o da careva sau ceva de gandit. Ramane de vazut cat este de receptiv sau ba.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

TABEL: Mai puțin de jumătate dintre angajații școlilor și grădinițelor din Alba vor să fie vaccinați. La UAB au spus ”DA” 87%

Publicat

 45,06 % dintre angajații din nivelul învățământului preuniversitar și 59,64% din învățământul universitar și-au declarat disponibilitatea de vaccinare raportat la totalul de 292.872 de angajați în sistemul de învățământ preuniversitar (inclusiv persoanele care nu au raspuns) și respectiv de 60.383 din cel universitar, potrivit datelor dintr-un comunicat publicat de Ministerul Educației.

Legat de numărul mic al profesorilor care au anunțat că vor să se vaccineze în următoarea perioadă ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a declarat că: „Alt lucru este îngrijorător, în învățământul preuniversitar avem un procent mai mare din partea personalului auxiliar decât din partea cadrelor didactice.

Vorbim de tehnicieni, secretariat, parte de resurse umane. (…) Asta este o problemă de fond. În situația pe care am făcut-o public, procentul cadrelor didactice este mai mic în toate județele”, a precizat ministrul Educației

În total, 167.977 angajați din sistemul național de învățământ își declară, în prima etapă de consultare, disponibilitatea de vaccinare.

Până în momentul de față, la nivelul învățământului preuniversitar, 45,06 % dintre angajați au declarat disponibilitatea de vaccinare raportat la totalul de 292.872 de angajați în sistemul de învățământ preuniversitar (inclusiv persoanele care nu au raspuns).

Citește și: Măsuri stricte înainte de redeschiderea şcolilor. Ministrul Sănătății anunţă reguli noi în unitățile de învățământ

În sistemul de învățământ universitar, procentul privind disponibilitatea de vaccinare este de 59,64 % (raportat la totalul de 51.094 titulari angajați în sistemul de învățământ universitar + 9.295 cadre didactice asociate – inclusiv persoanele care nu au raspuns).

Ministerul Educației decide inițierea celei de-a doua etape de declarare a disponibilității de vaccinare, în perioada 16 ianuarie – 1 februarie 2021.

Ministerul Educației face publice rezultatele primei etape de consultare la nivelul zilei de astăzi, 15 ianuarie, cu privire la disponibilitatea de vaccinare a personalului din învăţământ, cu precizarea că raportarea din care au rezultat procentele de disponibilitate s-a făcut incluzând și persoanele care nu s-au pronunțat în niciun fel asupra disponibilității de vaccinare (răspunsuri asimilate neconcludent răspunsurilor negative).

Situația din județul Alba

Potrivit centralizatorului întocmit pe baza raportărilor de la Inspectoratele Școlare, în județul Alba din cele 5479 de persoane cât reprezintă totalul persoanelor încadrate în sistemul de învațământ preuniversitar și-au exprimat disponibilitatea pentru a fi vaccinate mai puțin de jumătate- 2283, adică 41,67%.

La ”Universitatea 1 Decembrie  1918” din Alba Iulia procentul personalului care și-a manifestat disponibilitatea pentru vaccinare este de 87,63%.

Județul Alba- disponibilitate vaccinare personal din învățământ preuniversitar:

  • 1694 dintr-un total de 3939 adică 43, 01% – din categoria personal didactic
  • 208 dintr-un total de 463  adică 44,92% – din categoria personalului didactic auxiliar
  • 381 dintr-un total de 1077 adică 35,38% – din categoria personalului nedidactic

Situația pe județe: disponibilitate vaccinare personal învățământ

Tabel județe raportari  inspectorate școlare – disponibilitate la vaccinare personal din învățământ preuniversitar

sursa: Edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, vrea să modifice programul Rabla la autoturisme: Trotinetele electrice ar putea fi incluse

Publicat

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat că vrea să modifice Programul Rabla astfel încât să vină cu măsuri alternative și să dea posibilitatea de a cumpăra și alte mijloace de transport nepoluante (în afara autoturismelor), cum ar fi, de pildă, trotinetele electrice.

„Cine predă mașina și scoate din circulație o mașină poluantă să aibă opțiunea să cumpere și altceva decât mașină, un alt mijloc de transport.

În București, de exemplu, de ce n-am putea să cumpărăm acele trotinete electrice și să folosim trotinetele electrice în loc de mașini?

Trebuie să ne gândim și la asemenea opțiuni, pentru că echilibrul ar fi mult mai mult în favoarea mijloacelor de transport nepoluante, hibrid, electric”, a declarat Tanczos Barna la Digi24.

Ministrul a spus că până acum sunt depuse dosare pentru peste 5.000 de mașini electrice, în cadrul acestui program.

Tichetele pentru hibrid și electrice vor rămâne în continuare valabile, iar Ministerul Mediului va căuta să suplimenteze bugetul programului Rabla în 2021, cu toate că bugetul pe 2020 nu a fost consumat în totalitate.

Principalele declarații ale ministrului: 

Mașinile electrice sunt destul de scumpe astăzi, dar cu siguranță în doi-trei ani, lucrurile se vor schimba radical. Avem deja producători de mașini care în patru-cinci ani se gândesc să scoată complet din fabricație motoarele standard.

În ceea ce privește stațiile de încărcare, există un program special la Fondul de mediu. Au fost finanțate peste 300 de stații de încărcare în 2020. Autoritățile locale vin și aplică pentru acest sprijin financiar și se va continua această finanțare.

Mai avem nevoie de o discuție și cu sistemul național de electrificare, pentru că în anumite zone este practic insuficientă rețeaua actuală, trebuie să se facă investiții și pe partea de transport de energie electrică.

Foto: Pixabay

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ANRE prelungește până la 30 iunie 2021 termenul pentru semnarea noilor contracte de energie electrică. Ce schimbă noul ordin

Publicat

Perioada în care consumatorii casnici de energie care până acum erau în regim reglementat îşi pot alege o oferă în piaţa concurenţială de la furnizorul lor a fost prelungită până la 30 iunie 2021 se arată într-un nou proiect de ordin al ANRE.

Este vorba de aproximativ 5,7 milioane de clienți casnici care aveau încheiate contracte reglementate de energie electrică la finalul anului trecut.

De la 1 ianuarie, aceștia trec în mod automat în piața de serviciu universal, având posibilitatea de a-și alege furnizorul până la data de 30 iunie 2021.

Acestă decizie este cu atât mai bine venită cu cât în această perioadă vor putea avea maui multă vreme de a studia oferta, dar și pentru a evita aglomerațiile de la punctele de informare/contractare.

Furnizorii de ultimă instanță au obligația să transmită clienților din serviciul universal oferta concurențială cu valoarea cea mai mică, care include prețul energiei electrice active, costurile furnizorului și profitul, precum și tarifele reglementate pentru servicii, fiind interzisă includerea unor componente fixe exprimate în lei/zi sau lei/lună.

O altă prevedere importantă:– introducerea obligației pentru furnizorii de ultimă instanță să transmită clienților din portofoliu în perioada mai-iunie oferta de serviciu universal aplicabilă cu data de 01.07.2021 cu valabilitate de 12 luni.

Mai mult, „furnizorii de ultimă instanță pot să aplice clienților casnici din serviciul universal, fără discriminare și condiționalitate, o reducere comercială începând cu data de 1 ianuarie 2021 și până la cel puțin 30 iunie 2021, egală cu diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabila în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2021 și prețul din oferta concurențială prevăzută la alin. (2)valabilă la data de 1ianuarie 2021”, se arată în noul ordin al ANRE ( care poate fi consultat AICI) publicat pe siteul oficial ANRE în data de 15 ianuarie 2021.

Nota de prezentare a modificărilor poate fi consultată AICI

Reamintim că pentru o analiză comparativă a ofertelor-tip de furnizare a energiei electrice existente pe piață, puteţi accesa aplicația „Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice”, pe pagina de internet a ANRE, AICI: COMPARATOR DE TARIFE ENERGIE ELECTRICĂ.

Schimbarea furnizorului de energie electrică este un proces simplu, gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic, indiferent de furnizorul de energie electrică pe care îl alegeţi și de asemenea nu modifică relația cu operatorul de rețea

. „Este important să ştiţi că, dacă nu veţi încheia un contract de furnizare a energiei electrice in regim concurential  cu unfurnizor de energie electrică licentiat de ANRE si  ales de dumneavoastră, furnizarea energiei electrice la locul dumneavoastră de consum va fi realizată în mod automat, de către societatea noastră, în baza contractului de furnizare a energiei electrice în vigoare”, se mai arată în noul ordin al ANRE.

În acest moment, în România sunt patru mari operatori pe piața energiei electrice: Electrica Furnizare (Transilvania Nord, Transilvania Sud și Muntenia Nord), Enel Distribuție (Banat, Muntenia și Dobrogea), CEZ și E-On.

Referatul de aprobare a modificărilor se arată următoarele:

Prin proiectul de ordin supus consultării publice se prevedea măsura de prelungire până la 31 martie 2021 a perioadei în care pot fi încheiate contracte de furnizare a energiei electrice astfel încât clienții casnici să beneficieze de prețul din oferta concurențială.

Termenul final de transmitere a propunerilor şi observațiilora fost data de 15.01.2020, ora 12. Până la data și ora menționate, au transmis propuneri și observații: Electrica Furnizare S.A., CEZ Vânzare S.A., E.ON Energie România S.A., Enel Energie S.A., Enel Energie Muntenia S.A.,Consiliul Consultativ al ANRE și Consiliul Concurenței.

Schimbări și măsuri propuse prin noul act normativ

Față de proiectul publicat anterior pe pagina de internet a ANRE, prin prezentul proiect de ordin se propun următoarele modificări:

-prelungirea perioadei de informare a clienților casnici de către furnizorii de ultimă instanță cu privire la liberalizarea pieței de energie electrică, precum și a termenului în care consumatorii casnici pot alege oferta de furnizare aplicabilă de la data de 1 ianuarie 2021 pe toată durata anului2021.

Această perioadă prelungită oferă clienților posibilitatea de a accesa sursele de informare, în vederea analizării mecanismelor pieței concurențiale, identificării modalităților concrete de simplificare a procesului de contractare și informării cu privire la ofertele furnizorilor de energie electrică, astfel încât să poată decide cu privire la oferta cea mai potrivită nevoilor proprii

-introducerea obligației pentru furnizorii de ultimă instanță de a transmite lunar clienților care nu au încheiat un contract concurențial și oferta concurențială cu cel mai mic preț, care nu include componentă fixă, din portofoliul lor de oferte.

În acest mod, se asigură informarea și protecția consumatorului, acesta având acces direct la oferta cu prețul cel mai mic;

-introducerea posibilității pentru furnizorii de ultimă instanță să aplice clienților o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială transmisă, în acest fel clientul casnic putând să beneficieze în totalitate de cel mai bun preț concurențial al furnizorului;

-în scopul asigurării protecției consumatorilor și în vederea asigurării unor mecanisme nediscriminatorii, se oferă în aceeași perioadă, oricărui furnizor care încheie cu clienții contracte concurențiale, posibilitatea să acorde acestora o reducere care să permită recuperarea diferenței față de prețul din oferta de serviciu universal începând cu data de 1 ianuarie 2021 și până la data încheierii contractului concurențial.

-Introducerea în cuprinsul ordinului a obligației pentru furnizorii de ultimă instanță de a transmite lunar cu bună credință clienților casnici, pentru perioada ianuarie-iunie 2021 împreună cu informarea a unui Formular de selecție ofertă prin care clientul poate alege direct oferta concurențială primită, transmiterea formularului constituind o obligație contractuală pentru ambele părți.

Ulterior, furnizorul are obligația ca, odată cu prima factură transmisă clientului după data primirii formularului de selecție completat, să transmită acestuia o copie a contractului de furnizare a energiei electrice semnat de către furnizor.

-Totodată, clienții casnici au posibilitatea oricând, de a alege o ofertă concurențială a oricărui furnizor licențiat de ANRE-introducerea obligației pentru furnizorii de ultimă instanță să transmită clienților din portofoliu în perioada mai-iunie oferta de serviciu universal aplicabilă cu data de 01.07.2021 cu valabilitate de 12 luni.

Totodată, s-a identificat și necesitatea modificării în consecință a prevederilor Contractului–cadru de furnizare a energiei electrice la clienţii casnici ai furnizorilor de ultimă instanţă aprobat prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 88/2015, cu modificările și completările ulterioare, pentru a reflecta modificările propuse mai sus

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Cum va arăta Parcul Arini din Sebeș după lucrările de modernizare. Care sunt schimbările majore propuse în zonă

Publicat

Primăria Sebeș caută proiectant pentru reabilitarea și modernizarea Parcului Arini din municipiu. Lucrările de modernizare urmăresc, printre altele, amenajarea unor alei ecologice, alveole pentru picnic și relaxare, spații dedicate animalelor, loc de joacă pentru copii și spațiu dotat cu aparate de fitness, platforme de belvedere, zone food-court, pavlion pentru șah, piste de biciclete, realizarea unui skateparc, a unui amfiteatru și amenajarea de cursuri de apă cu cascade și podețe.  

Primăria Sebeș a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru „Reabilitare şi revitalizare Parc Arini”- faza PT, DE, PAC şi asigurare asistenţă tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor. Obiectul contractului presupune elaborarea proiectului pentru autorizarea lucrărilor de construire; elaborarea proiectului tehnic de execuţie, a detaliilor de execuţie și asigurarea asistenţei tehnice din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor la obiectivul de investiţii „Reabilitare şi revitalizare Parc Arini”.

Valoarea totala estimată este de 474.962,48 de lei, fără TVA. 

Pe suprafața parcului (10,5 hectare) se vor amenaja alei ecologice cu dale/lespezi din piatră naturală (4218 mp), unele dintre ele pe malul râului Sebeș, parcări cu dale înierbate (3 zone, 900 mp), piste de biciclete (2079 mp), platforme belvedere – apeduct (3 bucăți), platforme suspendate peste râul Sebeș (3 bucăți), locuri de joacă (500 mp), skate park și role (500 mp), amfiteatru cu scenă pentru evenimente (4700 mp), spațiu pentru animalele de companie (300 mp), pavilioane/clădiri (șah, fanfară – 160 mp), loc cu aparate fitness, spațiu de picnic și grătar, altă zonă pentru grătare, alta food-court.

Arborii existenți vor fi toaletați, se vor planta alții (1202 buc), dar și arbuști decorativi (600 buc) și plante perene (2500 buc).

Investiția este eșalonată în trei etape, fiind estimată să fie realizată în 25 de luni. Valoarea totală a investiției, la data elaborării DALI (2018) este de aproximativ 27 milioane de lei (22,063 milioane lei construcții-montaj).

În prima etapă este prevăzută amenajarea de alei, piste de biciclete și spații funcționale – 7,8 milioane lei. Apoi se vor amenaja spațiile de vegetație și cursurile de apă – 9,66 milioane lei. În ultima etapă sunt incluse locurile de joacă, instalațiile, dotările și mobilierul – 9,52 milioane lei.

Parcul Arini se află în sudul municipiului Sebeș, în imediata apropiere a malului drept al râului Sebeș. Accesul principal (carosabil și pietonal) este în zona de nord a parcului. Mai sunt două puncte de acces secundare, parțial amenajate (est și sud-est).

Descrierea lucrărilor

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate