FOTO VIDEO: ”Dacă aveți cer senin, uitați-vă după ea!” Cometa verde trece miercuri și joi la cea mai mică distanță față de Pământ

Cometa verde C/2022 E3 este miercuri și joi la cea mai mică distanță față de Terra, adică la aproximativ 42 milioane de kilometri, adică de peste 100 de ori mai mult decât distanța Pământ – Lună.

Cometa a fost fotografiată și filmată din județul Alba, de la Curmături, de Ștefan Pop-Coț, un pasionat de astronomie și fotografie.

”Dacă aveți senin, uitați-vă după ea. Azi și mâine se află la cea mai mică distanță față de Pământ.
Lumina Lunii încurcă. Dimineață inainte de răsăritul Soarelui este cel mai oportun.

Cu ochiul liber nu prea se vede. E necesar cel puțin un binoclu.

Deoarece Pământul se rotește: dacă la ora 22 cometa se află undeva deasupra Carului Mic, la ora 6 dimineața se va afla sub Carul mic și mai la stânga”.

Cometa poate fi văzută și online. Spre exemplu, proiectul The Virtual Telescope deschide un live de YouTube pe 2 februarie, la ora 6.00.

C/2022 E3 ZTF a fost descoperită în 2 martie 2022 de către astronomii Bryce Bolin și Frank Masci. Are un diametru de aproximativ un kilometru (estimat), o coamă verzuie și două cozi (de praf și gaz), dar este puțin strălucitoare.

În momentul descoperirii, pe teritoriul constelației Aquila și se afla la distanța de 640 milioane de kilometri față de Soare.

Cometele sunt obiecte cerești cu compoziție complexă, formată din gheață, praf și molecule volatile.

Ele orbitează în jurul Soarelui, iar când se apropie de acesta, gheața se evaporă, generând o coadă de praf și gaze care se îndreaptă în direcția opusă față de Soare.

Fotografia a fost realizată în județul Alba, la Cabana Curmături -Pensiune agroturistică: Canon R6, Canon 300 f4L, Teleconvertor Canon 2x III, crop, DSS, Lightroom