Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Fraudă alimentară în pizerii, restaurante şi fast-food-uri. Controale la unități comerciale din Alba și din țară


Publicat

fast food

Substituirea produselor obţinute din lapte cu grăsimi hidrogenate şi dezinformarea consumatorilor par să fie „literă de lege” în pizerii, restaurante şi fast-food-uri. Autoritățile au controlat, până la această dată, 510 unităţi comerciale din Alba, Bucureşti şi alte 29 de judeţe din țară. În săptămâna 18-22 februarie au fost verificate 111 unități, dintre care 42 de unități (38%) utilizau în procesul de fabricație specialități pe bază de grăsimi hidrogenate, produsele fiind prezentate consumatorilor ca având în compoziție brânză proaspătă, telemea de vacă, cașcaval, etc.

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor continuă activitățile de control inițiate în anul 2018, pentru a evalua corectitudinea practicilor comerciale privind utilizarea grăsimilor hidrogenate în locul produselor exclusiv pe bază de lapte, pentru informarea corectă a consumatorilor, depistarea, sancționarea și diminuarea fraudelor în domeniu.

Acțiunile se desfășoară începând cu data de 21 ianuarie 2019, atât în Municipiul București, cât și în toate municipiile reședință de județ și urmăresc, în principal, verificarea conformității denumirii produselor alimentare ce se comercializează, în raport cu înscrisurile de compoziție din sistemul de etichetare.

Astfel, până la această dată au fost verificate 510 unități comerciale în București și în 30 de județe: Dâmbovița, Prahova, Buzău, Călărași, Giurgiu, Ialomița, Constanța, Tulcea, Brăila, Galați, Vrancea, Vaslui, Argeș, Teleorman, Olt, Dolj, Gorj, Mehedinți, Vâlcea, Bacău, Neamț, Iași, Suceava, Botoșani, Alba, Sibiu, Mureș, Harghita, Brașov, Covasna.

În săptămâna 18-22 februarie 2019 s-au efectuat controale în județele Alba, Sibiu, Mureș, Harghita, Brașov, Covasna și Municipiul București, la 111 unități, după cum urmează: 27 patiserii, 27 laboratoare cofetărie/patiserie, 30 pizzerii, 11 fast–food-uri, 16 restaurante/catering.

Din cele 111 unități verificate în săptămâna 18-22 februarie 2019, un număr de 42 de unități, reprezentând un procent de 38% utilizau în procesul de fabricație specialități pe bază de grăsimi hidrogenate, produsele fiind prezentate consumatorilor ca având în compoziție brânză proaspătă, telemea de vacă, cașcaval, etc.

În această săptămână echipele mixte de control MADR-ANPC-ANSVSA continuă verificările în municipiul București și județele Cluj, Bistrița-Năsăud, Sălaj, Maramureș, Satu-Mare și Bihor.

În comparație cu săptămâna precedentă, când procentul de neconformități a fost de 45%, în urma celor mai recente verificări, s-a constatat o diminuare a fenomenului de substituire a produselor lactate cu specialități obținute din grăsimi hidrogenate până la procentul de 38 %.

Neregulile majore persistă, în detrimentul producătorilor autohtoni de lapte și produse derivate din lapte, inclusiv în privința informării corecte a consumatorilor, însă inspectorii MADR depun eforturi susținute pentru combaterea și eradicarea acestor fenomene.

De la debutul acțiunilor de control din acest an, pentru neconformitățile constatate de echipele mixte de control s-au aplicat sancțiuni contravenționale cu amendă în valoare totală de 1.274.800 lei, din care în perioada 18-22 februarie 2019, suma de 237.400 lei și s-au aplicat sancțiuni cu avertisment în 35 cazuri.

sursa: madr.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO Președintele Iohannis: Restricții ar putea fi introduse local sau regional, dacă numărul cazurilor de COVID crește

Publicat

Este posibilă reintroducerea de restricții pe plan local, regional, dacă va crește numărul cazurilor de COVID-19, astfel încât situația să nu scape de sub control, a declarat miercuri seară președintele Klaus Iohannis, într-o conferință de presă.

Acesta a fost întrebat ce măsuri vor lua autoritățile și dacă sunt posibile noi restricții, în contextul creșterii numărului de noi cazuri de COVID-19.

Principalele declarații pe acest subiect, ale președintelui: 

”Opinia aproape unanimă a specialiștilor e că în Europa un al doilea val al pandemiei e iminent

Deja cele mai multe țări au zilnic cifre mai mult decât îngrijorătoare. Nici la noi situația nu este bună. Azi am avut record negativ de infectări.

Trebui să găsim soluții care să ne permită să avem o societate și o economie funcționale. Prioritar e ca sistemul sanitar să nu fie copleșit de un număr mare de bolnavi cu Covid. Fiți prudenți, evitați aglomerațiile și deplasările inutile.

Măsurile care trebuie luate sunt cele individuale: mască, distanță, igienă. Dar sunt persoane care nu vor să respecte toate normele și trebuie intervenit.

Eu nu doresc să reintroducem restricții, dar este evident că în anumite localități și pe anumite segmente este posibil să se reintroducă anumite restricții. Altfel, lucrurile scapă de sub control.

Chiar astăzi am discutat cu premierul, cu ministrul de Interne, ministrul Sănătății și sunt hotărâți să facă totul pentru ca lucrurile să nu scape de sub control.

Repet, nu-mi doresc să introducem restricții, dar dacă numărul de infectări crește, atunci e foarte posibil să se reintroducă local, regional, anumite restricții”, a spus Iohannis.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ultrajul asupra unui polițist local, tratat la fel ca cel asupra unui polițist MAI. Implicațiile unei decizii a Înaltei Curți

Publicat

Ultrajul asupra unui polițist local va fi tratat la fel ca ultrajul asupra unui polițist din MAI. Este concluzia care se poate desprinde dintr-o decizie a Curții Supreme, care a judecat o asemenea speță și a dat o soluție în consecință. 

Practic instanța a judecat cazul unui polițist local bătut de proprietarul unei mașini la a cărei ridicare de pe domeniul public participa acesta, în timpul serviciului. 

Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ)- Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept prin Decizia nr.19/ 22.06.2020  a  admis  sesizarea formulată de Curtea de Apel Oradea – Secţia penală şi pentru cauze cu minori în dosarul nr.13613/271/2018 și în consecință a stabilit că:

În interpretarea dispoziţiilor art.257 alin.(4) din Codul penal, noţiunea de „poliţist” are în vedere şi persoana care exercită funcţia de poliţist local în temeiul Legii poliţiei locale nr. 155/2010.

Decizia ÎCCJ nr. 19/ 22.06.2020 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 874/24.09.2020  și menţionăm faptul că, potrivit  art. 477 alin. (3) din Codul de procedură penală, dezlegarea dată chestiunilor de drept este obligatorie pentru instanţa care a solicitat dezlegarea de la data pronunţării deciziei, iar pentru celelalte instanţe, de la data publicării deciziei în Monitorul Oficial al României, Partea I (adică de la data de 24.09.2020).

Ce a declanşat litigiul principal în discuţie?

Prin Sentința penală nr. 1.247/18.10.2019 a Judecătoriei Oradea a fost condamnat inculpatul T.A.G. la 6 luni închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de ultraj prevăzute de art. 257 alin. (1) raportat la art. 193 alin. (1) din Codul penal.

În baza art. 83 alin. (1) și art. 84 alin. (1) din Codul penal s-a dispus amânarea aplicării pedepsei pe un termen de supraveghere de 2 ani de la data rămânerii definitive a sentinței.

În baza art. 85 alin. (1) din Codul penal s-a dispus ca inculpatul să respecte, pe durata termenului de supraveghere, următoarele măsuri de supraveghere:

a) să se prezinte la Serviciul de Probațiune de pe lângă Tribunalul Bihor, la datele fixate de acesta;

b) să primească vizitele consilierului de probațiune desemnat cu supravegherea sa;

c) să anunțe, în prealabil, schimbarea locuinței și orice deplasare care depășește 5 zile, precum și întoarcerea;

d) să comunice schimbarea locului de muncă;

e) să comunice informații și documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existență.

În baza art. 86 alin. (1) din Codul penal, pe durata termenului de supraveghere, datele prevăzute în art. 85 alin. (1) lit. c)-e) din Codul penal se comunică Serviciului de Probațiune de pe lângă Tribunalul Bihor.

În baza art. 404 alin. (3) din Codul de procedură penală s-a atras atenția inculpatului asupra consecințelor nerespectării măsurilor de supraveghere și ale săvârșirii de noi infracțiuni în cursul termenului de supraveghere.

În baza art. 397 alin. (1), art. 19 și art. 25 alin. (1) din Codul de procedură penală raportat la art. 1.357 din Codul civil a fost obligat inculpatul la plata sumei de 1.000 euro daune morale în echivalent în lei la data plății în favoarea părții civile F.A.I.

În baza art. 274 alin. (1) din Codul de procedură penală a fost obligat inculpatul la plata sumei de 1.000 lei cu titlu de cheltuieli judiciare în favoarea statului.

Prima instanță a reținut în fapt că, la data de 7.06.2018, în jurul orei 14,30, în timp ce persoana vătămată F.A.I., polițist local în cadrul Poliției Locale Oradea, era în exercitarea atribuțiilor de serviciu în municipiul Oradea, str. S, în dreptul imobilului cu numărul X și încerca ridicarea unui autoturism abandonat, inculpatul T.A.G. l-a bruscat pe acesta prin lovirea cu palma în zona pieptului, prinderea cu mâna de cămașă și ținerea cu forța.

În cursul cercetării judecătorești, prima instanță a admis cererea procurorului și a schimbat încadrarea juridică din infracțiunea de ultraj prevăzută de art. 257 alin. (1) și (4) din Codul penal raportat la art. 193 alin. (1) din Codul penal, reținută în actul de sesizare, în infracțiunea de ultraj prevăzută de art. 257 alin. (1) din Codul penal raportat la art. 193 alin. (1) din Codul penal, întrucât, conform art. 4 din Legea nr. 155/2010, poliția locală se organizează și funcționează prin hotărâre a autorității deliberative a administrației publice locale ca un departament funcțional în cadrul aparatului de specialitate al primarului, în timp ce polițistul la care se referă alin. (4) al art. 257 din Codul penal privește persoana angajată în cadrul Poliției Române, care face parte din Ministerul Afacerilor Interne și este o instituție specializată a statului; or, activitatea polițistului local nu este reglementată de Legea nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române.

Împotriva acestei sentințe au declarat apel Parchetul de pe lângă Judecătoria Oradea și inculpatul T.A.G., criticând-o pentru nelegalitate și netemeinicie.

Prin motivele de apel, Parchetul de pe lângă Judecătoria Oradea a criticat schimbarea de încadrare juridică dispusă de prima instanță, arătând, în esență, că dispozițiile art. 257 alin. (4) din Codul penal nu fac în niciun mod distincție între polițistul local sau polițistul din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, astfel încât, în condițiile în care legea nu face nicio diferențiere, nici instanța de judecată nu trebuie să o facă.

Prin varianta agravată de la art. 257 alin. (4) din Codul penal se urmărește sancționarea mai aspră a celor care ultragiază o persoană învestită cu exercitarea forței publice, așa cum sunt ambele categorii de polițiști, iar împrejurarea că poliția locală se organizează prin hotărâre a administrației publice locale ca un compartiment funcțional în cadrul aparatului de specialitate al primarului nu are nicio relevanță, având în vedere atribuțiile poliției locale și domeniile în care aceasta acționează.

În ședința publică din 05.03.2020, instanța de apel a pus în discuție, din oficiu, sesizarea Înaltei Curți de Casație și Justiție în vederea pronunțării unei hotărâri prealabile având ca obiect următoarea chestiune de drept:

“Dacă noțiunea de polițist prevăzută de art. 257 alin. (4) din Codul penal are un sens restrâns și se referă doar la polițiștii a căror activitate și statut sunt reglementate de Legea nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române și Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului sau are un sens larg, general, care cuprinde și polițiștii locali a căror activitate și statut sunt reglementate de Legea poliției locale nr. 155/2010 și Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici.”

Prin Încheierea de ședință din data de 05.03.2020, pronunțată în Dosarul nr. 13.613/271/2018, Curtea de Apel Oradea – Secția penală și pentru cauze cu minori a dispus sesizarea Înaltei Curți de Casație și Justiție în vederea dezlegării chestiunii de drept mai sus prezentate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Noutăți: Înregistrarea asociaţiilor şi fundaţiilor, simplificată. Vor fi suficienți doar doi membri fondatori. Alte prevederi

Publicat

business

Senatul a adoptat, miercuri, o propunere legislativă de modificare a OUG 26/2000 prin care înregistrarea asociaţiilor şi fundaţiilor este simplificată, fiind necesari doar doi membri fondatori, față de cel puțin trei cum este în prezent.

O altă prevedere a actului normativ se referă la unificarea actul constitutiv cu statutul asociaţiei într-un document unic.

Propunerea legislativă, iniţiată de un grup de parlamentari de la USR şi PSD, a înregistrat, în plen, 96 de voturi „pentru”, unul „împotrivă” şi 30 de „abţineri”.

Senatorul USR Eugen Dircă, unul dintre iniţiatorii propunerii legislative, a explicat că a primit din partea ONG-urilor mai multe solicitări pentru „a elimina birocraţia şi a facilita constituirea asociaţiilor şi fundaţiilor”.

„Proiectul de lege nu face altceva decât să încurajeze iniţiativa persoanei care vrea să intre în această zonă a asociaţiilor neguvernamentale”, a arătat Dircă.

Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

Audieri online în procesul pentru proiectul minier eșuat de la Roșia Montană. România se judecă de 5 ani cu Gabriel Resources

Publicat

Completul de judecată al Tribunalului Băncii Mondiale, cu sediul la Washington, în SUA, a programat pentru perioada 28 septembrie – 4 octombrie 2020 o nouă audiere a părţilor implicate.

Procedura trebuia să aibă loc la Paris, cu reprezentanţii celor două părţi faţă în faă cu completul de jduecată, dar, din cauza pandemiei de coronavirus, s-a decis ca audierea să se desfăşoare online.

Statul Român se judecă cu societatea canadiană Gabriel Resources, de mai bine de 5 ani, pentru proiectul minier eşuat de la Roşia Montană.

Canadienii solicită României, la Tribunalul special al Băncii Mondiale de la Washington, suma de 5,75 de miliarde de dolari că urmare a blocării investiţiei ce ar fi trebuit să fie cea mai mare exploatare a aurului din Europa.

La audierea din decembrie 2019 au participat avocaţii celor două părţi, precum şi martori chemaţi să susţină poziţia Statului Român şi a companiei canadiene.

Printre martorii Statului Român au fost şi foştii premieri Emil Boc şi Victor Ponta, şi foştii miniştri ai Economiei Ion Ariton (septembrie 2010 – februarie 2012) şi Lucian Bode (februarie – aprilie 2012), ultimul fiind, în prezent, ministru al Transporturilor în Guvernul condus de Ludovic Orban.

Pe siteul ICSID a fost publicat anunțul privind noile audieri.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate