Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Furnizorii de energie trebuie să refacă facturile eronate în termen de 15 zile. Ordonanța a fost publicată în Monitorul Oficial

Publicat

contor curent gaz

A fost publicată Ordonanța de urgență privind refacerea facturilor eronate la energie și gaze naturale. Conform Ordonanței, furnizorii sunt obligați, din oficiu, să refacă facturile în maximum 15 zile de la data emiterii acestora, iar pentru facturile care au fost deja emise, termenul de refacere este de 15 zile.

Potrivit Ordonanței, furnizorii sunt obligați, din oficiu, să refacă facturile în maximum 15 zile de la data emiterii acestora, iar pentru facturile care au fost deja emise, termenul de refacere este de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, adică începând de astăzi. Nu vor fi percepute penalități.

Ordonanța adoptată de Guvern introduce prevederi noi legate de refacerea facturilor emise eronat de către furnizorii de energie electrică și gaze naturale, adică fără respectarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale pentru sezonul rece 2021— 2022.

Debranșarea ori sistarea serviciilor nu va fi permisă până la sfârșitul lunii septembrie 2022

Un prim articol introdus în Ordonanța publicată astăzi în Monitorul Oficial se referă la interdicția debranșării ori sistării serviciilor pentru următoarea perioadă de timp, o măsură luată de autorități pentru a preveni posibile abuzuri din partea furnizorilor de energie și gaze.

„Debranșarea de la rețea sau sistarea prestării serviciilor în domeniile energie electrică și/sau de gaze naturale corespunzătoare neachitării debitelor restante înregistrate de clienții finali prevăzuți la art. 1 alin. (1) lit. a) nu se poate realiza mai devreme de 90 de zile de la data încetării aplicării schemei de sprijin.”

Virgil Popescu: termenul de 90 de zile începe din iunie 2022

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a precizat că termenul de 90 de zile începe să curgă după sfârșitul lunii iunie 2022, când se fac recalculări.

Așadar, debranșarea și sistarea serviciilor pentru consumatori nu va fi permisă până la sfârșitul lunii septembrie 2022.

Alte măsuri prevăzute în Ordonanța de urgență:

– (1) Pe perioada aplicării prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 259/2021, cu modificările și completările ulterioare, emitenții facturilor de energie și/sau gaze naturale întocmite cu încălcarea prevederilor art. 1 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 259/2021, cu modificările și completările ulterioare, sunt obligați, din oficiu, să le refacă în maximum 15 zile de la data emiterii acestora.

Pentru facturile deja emise, termenul de refacere a acestora este de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

(2) Facturile prevăzute la alin. (1) vor fi recalculate și emise fără penalități.

(3) Se suspendă executarea obligației de plată a facturilor în curs de recalculare, până la emiterea noilor facturi cu respectarea dispozițiilor legale prevăzute la art. 1 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 259/2021, cu modificările și completările ulterioare.

Guvernul ia măsuri: se interzice debranșarea inclusiv pentru consumatorii care deja au restanțe

„Furnizorii au obligația să le recalculeze fără penalități în termen de 15 zile și de asemenea pe această perioadă de 15 zile se suspendă și o eventuală plată a acestora. De asemenea, pentru a preîntâmpina posibile abuzuri vor fi interzise și debranșările”, a spus acesta.

Ministrul mai spune că de interzicerea debranșării vor beneficia si consumatorii care deja înregistrează restanțe la facturi.

„Toți consumatorii casnici, nu doar cei vulnerabili, pe perioada de aplicare a acestei legi, vor beneficia de interzicerea debranșării. Eu sper ca toată lumea să fie de bună credință și să nu abuzeze de acest lucru și efectiv doar celor cărora li se întâmpla lucruri si nu pot sa-si plătească facturile. Și perioada de aplicare se va extinde cu încă 90 de zile după finalizarea acestei scheme de ajutor, finalizarea legii, așa cum a fost și data trecută în lege.”, a declarat ministrul.

Care este perioada de aplicare a legii

„Perioada de aplicare a legii, dacă nu mă înșel, ținând cont că până în 31 iunie se refac si se recalculează facturi, cred că este 31 iunie. Cu certitudine este până în 31 martie, dar până la 31 iunie furnizorii recalculează facturi. Este text în lege, chiar nu mai țin minte exact.”, a spus Virgil Popescu.
Clienții nu mai sunt nevoiți să contacteze furnizorii

Ministrul Energiei a precizat că în Ordonanța de urgență s-a stipulat clar că furnizorii au obligația de a reface facturile emise eronat. Așadar, nu mai este necesar pentru consumatori să facă reclamație la furnizori, decât în situația în care furnizorii nu respectă legile prevăzute în Ordonanță.

„Dacă nu se întâmplă, clienții ar trebui să facă reclamație la furnizori. Dar eu cred ca toți furnizorii vor reface facturile, pentru că e un semnal puternic dat de premier săptămâna trecută.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax