Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Fuziune prin absorbţie, soluţia comasării Şcolii nr. 2 din Cugir cu unitatea de învăţământ „Singidava”. Primăria cere ministerului garantarea salariilor profesorilor


Publicat

Primăria Oraşului Cugir solicită secretarului de stat în Ministerul Educației, Oana Badea, să garanteze că vor fi asigurate fondurile necesare pentru plata personalului didactic din localitate şi că profesorii din Cugir nu vor intra în restrângeri de activitate. Solicitarea administraţiei locale vine în contextul fuziunii prin absorbţie a Şcolii clasele I-VIII nr. 2 din Cugir cu Şcoala „Singidava” şi al unei reacţii a Oanei Badea privind această hotărâre de unificare a celor două unităţi şcolare, dar şi al nemulţumirilor manifestate de profesori şi părinţi ai elevilor vizaţi.

Consiliul Local Cugir a revenit, marţi, asupra deciziei cu privire la comasarea prin fuziune a Şcolii cu cls. I-VIII  ”Singidava” cu Şcoala cu cls. I-VIII  Nr. 2 din Cugir, ca urmare a nemulţumirilor exprimate de cadrele didactice şi parinţii elevilor din cele două şcoli. În şedinţa Consiliului Local din 14 februarie, a fost supus dezbaterii un proiect de hotărâre iniţiat de consilierii locali, membri în consiliile de administraţie ale unităţilor în cauză, prin care se propunea comasarea acestora, însă prin absorbţia Şcolii cu cls. I-VIII  Nr. 2 din Cugir de către Şcoala cu cls. I-VIII  ”Singidava”. Propunerea a venit în urma mai multor întâlniri pe care reprtezentanţii autorităţii publice le-a avut cu directorii, profesorii şi părinţii elevilor, cu scopul de a ajunge la un consens care care să rezolve problema reţelei şcolare, afectată de numărul de elevi în scădere. Majoritatea profesorilor s-au exprimat pentru comasare prin absorbţie, întrucât cealaltă variantă presupunea restrângerea activităţii celor două şcoli şi apoi reîncadrarea profesorilor în noua unitate de învăţământ creată. Astfel, fuziunea prin absorbţie a fost aprobată în şedinţa CL cu 15 voturi pentru şi 2 abţineri.

Referitor la declaraţiile secretarului de stat Oana Badea privind „intervenţia brutală în zona de manifestare a cadrelor didactice şi părinţilor”, conducerea Primăriei Cugir a dorit să amintească acesteia că „nu administraţia locală a stabilit finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat in funcţie de numărul de elevi, ci Ministerul Educaţiei. Această prevedere din Legea educaţiei a produs un adevărat război de atragere a elevilor în şcoli pe care directorii şi cadrele didactice sunt nevoite să-l poarte pentru a-şi asigura posturile şi salariile. Lupta dintre şcoli este cu atât mai acerbă cu cât numărul de elevi este mai mic de la an la an, iar riscul ca unele instituiţii să rămână fără elevi şi, implicit, fără bani de salarii şi catedre este tot mai mare”.

În continuare, într-un comunicat al Primăriei Cugir se arată că „deşi nu este responsabilă de situaţia creată, administraţiei locale i-a revenit sarcina de a gestiona problema, stabilind reţeaua şcolară ţinând cont de prevederile art. 63, 101-103 din Legea 1/2011 referitoare le efectivele de elevi/clasă şi de finanţarea învăţământului preuniversitar, aşa cum a solicitat Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba. Vrem să menţionăm că decizia de unificare a celor două şcoli a fost luată în urma mai multor discuţii cu directorii instituţiilor şcolare şi în urma analizei evoluţiei demografice a populaţiei şcolare. Pe lângă necesitatea echilibrării numărului de elevi, criteriul geografic, adică vecinătatea circumscripţiilor şcolare, a fost un alt argument care a stat la baza deciziei de unificare a Şcolii cu cls. I-VIII <Singidava> cu Şcoala cu cls. I-VIII  Nr. 2 din Cugir. Menţionăm că aceasta din urmă este una din cele mai vechi instituţii de învăţământ din localitate, are arhivă, sală de sport şi cabinet medical şcolar.

Solicităm doamnei secretar de stat în Ministerul Educației, Oana Badea să ofere o rezolvare la problema cu care se confruntă învăţământul din Cugir, alta decât unificarea şcolilor, pe care se pare că nu o îmbrăţişează, deşi ministerul o oferă ca soluţie.”

Foto: arhivă



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

AFM: Aproape 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul programului Casa Verde Fotovoltaice. Marți, consultare publică online

Publicat

Aproximativ 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, iar rezultatele pentru toate contestaţiile depuse în aplicaţia informatică vor fi publicate în cel mai scurt timp, anunţă Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat de presă.

De asemenea, oficialii instituţiei menţionează că miercuri, 12 august, va avea loc prima consultare publică în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, în mediul online.

„În cadrul programului avem aproximativ 14.000 de proiecte aprobate. Îi invităm pe toți beneficiarii să depună ATR-urile la instalatorii validați care le vor genera contractele de finanțare nerambursabilă, de la semnarea cărora au un termen de 8 luni pentru realizarea investițiilor. Rezultatele pentru toate contestațiile depuse în aplicația informatică aferentă Programului Casa Verde Fotovoltaice vor fi publicate pe site-ul instituției noastre – www.afm.ro, în cel mai scurt timp.

Având în vedere volumul foarte mare de documente și raportat la situația actuală a stării de alertă decretată la nivel național, care presupune anumite restricții, precum și la capacitatea instituțională limitată, am depus eforturi consistente, însă soluționarea acestora a presupus mai mult timp”, a transmis președintele AFM, Andreea Kohalmi – Szabo.

Cetățenii sunt invitați ca până luni, 10 august 2020, să transmită sugestii cu privire la Programul Național Casa Verde Fotovoltaice la adresa de e-mail: propunerifotovoltaice@afm.ro.

„Îmi doresc ca pe lângă constatările noastre cu privire la desfășurarea programului, să primim și punctele de vedere ale factorilor interesați, astfel încât în sesiunea din toamnă lucrurile să aibă un parcurs simplificat, atât în ceea ce privește procesul de înscriere, cât și de evaluare a proiectelor.

De asemenea, propunerile primite vor fi dezbătute în cadrul unui eveniment online pe platforma Webex organizat miercuri, 12 august 2020, ora 11:00.

Cei care doresc să participe la evenimentul online se vor înregistra printr-un e-mail la adresa presa@afm.ro, urmând ca link-ul de conectare în platformă să le fie transmis ulterior pe adresa de e-mail”, a mai declarat preşedintele AFM.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Aparat de radiologie modern, cu prindere în tavan, instalat în premieră la Spitalul Municipal din Aiud

Publicat

Continuă modernizarea Laboratorului de Radiologie și Imagistică Medicală (LRIM) din cadrul Spitalului Municipal Aiud. Potrivit reprezentanților instituției, a fost finalizată pregătirea spațiului și instalarea aparatului de radiologie Didital DRGEM Co (Corea de Sus), model GXR-82 SD cu prindere în tavan. 

Aparatul digital cu prindere în tavan, o premieră în cadrul LRIM, oferă multiple avantaje operatorilor și permite un diagnostic mai rapid și mai precis.

„Telediagnosticul devine astfel o opțiune nu doar în ceeea ce privește diagnosticul prin Tomografia Computerizată dar și prin Radiodiagnosticul digital.

Sistemul integrat PACS permite transmiterea rapidă a informațiilor către secțiile și specialiștii care au solicitat examinarea din cadrul spitalului sau în afara la instituțiile cu care se colaborează. Documentația pentru obținerea autorizației a fost trimisă la CNCAN conform procedurii urmând ca în scurt timp aparatul să fie efectiv dat în folosință.

Chiar și în această perioadă dificilă încercăm să continuăm dezvoltarea serviciilor medicale pentru a fi la înălțimea chemării pe care o trăim zi de zi”, au transmis reprezentanții instituției medicale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cât costă lunar curățenia și întreținerea pasajului subteran dintre B-dul Transilvaniei și Parcul Unirii din Alba Iulia

Publicat

Administrația locală din Alba Iulia plătește 10.000 de lei lunar, fără TVA, pentru curățenia și întreținerea pasajului care face legătura între Parcului Unirii și Bulevardul Transilvaniei din municipiu, pasaj deschis în urmă cu aproximativ trei săptămâni. 

Primăria Alba Iulia a cumpărat la sfârșitul lunii iulie, prin achiziție directă, servicii de curățenie și întreținere pentru grupul sanitar aflat în pasajul subteran dintre B-dul Transilvaniei și Parcul Unirii, servicii de curățenie a pasajului și a lifturilor. Ofertantul este Total Cleaning SRL din Alba Iulia, iar valoarea contractului este de 50.000 de lei, pentru o perioadă de cinci luni.

Vezi și VIDEO: Momentul în care trei minori vandalizează pasajul subteran din Alba Iulia, dat în folosință cu câteva ore înainte

Potrivit descrierii, curățenia grupurilor sanitare va fi asigurată de către trei angajați. Programul va fi zilnic, între intervalul orar 08:00 – 24:00.

Punctul de lucru va fi dotat cu aspirator, cărucior curățenie cu mopuri, detergenți profesionali, dezinfectanți aprobați de Ministerul Sănătății, hârtie igienică, prosoape de mâini, săpun lichid, dispensere pentru consumabile, saci menajeri și odorizant de toaletă.

Vezi și FOTO-VIDEO: Infiltrații după ploaie în pasajul subteran din Alba Iulia, recent inaugurat

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Gheorghe Beleiu: Solicit autorităților locale să își asume măsurile privind descurajarea infracționalității din Alba Iulia (P)

Publicat

Candidatul PRO România la Primăria din Alba Iulia, avocatul Gheorghe Beleiu, va sesiza, prin mijloace legale, autoritățile locale privitor la instalarea, cât mai rapid, a unor camere de supraveghere pe raza muncipiului.

„Aud, tot mai des, de faptul că persoane certate cu legea comit, pe raza municipiului Alba Iulia, diferite fapte penale, plecând de la cele cu violență până la intrări prin efracție sau sustragere de bunuri din diverse locații.

Solicit, imperativ, Primăriei și Consiliului Local să-ia în serios datoria, măcar morală, față de cetățenii pe care îi reprezintă și să găsească banii necesari pentru achiziția și amplasarea de camere de luat vederi.

Vă dau doar exemplul recent a unei firme al cărei sediu a fost spart de 3 ORI, în numai câteva săptămâni. E o dovadă de delăsare, ca să nu spun mai mult, să nu investești în siguranța albaiulienilor. Asta, ca să nu mai spun de faptul că munca de teren a polițiștilor ar fi mult ușurată dacă, la fel ca în lumea civilizată, am avea și noi niște camere de supraveghere. Sunt convins că un oraș ca Alba Iulia își permite costul unei astfel de investiții. Dacă actuala administrație nu e capabilă să implementeze un astfel de proiect, vă promit că, după alegeri, PRO România va arăta că se poate”, a transmis Gheorghe Beleiu, într-un comunicat de presă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate