Connect with us
Publicitate

Economie

Garda de Mediu face verificări în toată țara. Ce urmăresc comisarii în acțiunile de control

Publicat

Comisariatele Gărzii Naţionale de Mediu (GNM) vor efectua controale tematice la producătorii/importatorii şi comercianţii de băuturi care au obligaţia să se înscrie în baza de date a Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR) până în 28 februarie.

Controlul tematic va avea loc în perioada 1 – 31 martie 2023 şi va implica atât comisariatele judeţene, cât şi Comisariatul Municipiului Bucureşti şi Comisariatul Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării”.

Verificările îi vizează pe producătorii/importatorii şi comercianţii de băuturi (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, comercializate în ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal), cu volume cuprinse între 0,1 litri şi 3 litri.

GNM aminteşte faptul că, în conformitate cu prevederile HG 1074/2021, neînscrierea în platforma SGR (returosgr.ro) până la data de 28 februarie 2023 se sancţionează cu amendă cuprinsă între 20.000 şi 40.000 de lei.

SGR reprezintă un sistem prin care cetăţenii vor plăti o garanţie de 50 de bani atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 litri şi 3 litri, inclusiv.

Pentru a fi uşor de identificat, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific, iar după golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi, practic, în orice magazin din România. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal, chiar dacă respectivul produs nu a fost cumpărat din acea locaţie.

Înregistrarea obligatorie în baza de date a SGR reprezintă etapa preliminară intrării în funcţiune a sistemului, care va avea loc pe 30 noiembrie 2023.

Informaţii suplimentare şi suport privind înregistrarea în platforma SGR sunt puse la dispoziţie de RetuRO prin numărul de Call center 021/207.00.09 (tarif normal şi apelabil din orice reţea), disponibil de luni până vineri între orele 9:00 – 18:00, cu excepţia sărbătorilor legale.

Compania RetuRO a devenit administratorul Sistemului de Garanţie-Returnare din România, printr-o Hotărâre de Guvern, emisă pe 24 august 2022.

Anterior, pe data de 20 iulie 2022, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos, anunţa că a fost aprobată alocarea sumei de un milion de lei pentru intrarea statului român, cu o pondere de 20%, în acţionariatul societăţii care va gestiona SGR şi a subliniat faptul că le-a transmis asociaţiilor din cadrul societăţii că este inacceptabil termenul de un an şi jumătate pentru implementarea acestui sistem în România.

sursă: Agerpres

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate