Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Ghișeul.ro, extins și pentru firme și plata altor obligații financiare către stat


Publicat

Sistemul Național Electronic de Plată, operabil de pe ghiseul.ro, va fi extins pentru a introduce posibilitatea de plată a obligațiilor datorate bugetului general consolidat și pentru persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică.

Guvernul a aprobat astăzi o Hotărâre în acest sens.

Totodată, prin extinderea acestui portal, persoanele juridice vor putea plăti, pe lângă taxe și impozite către bugetul de stat și alte obligații datorate altor instituții publice  (ex. amenzi, tarife), dacă acea entitate este înrolată în Sistemul Național Electronic de Plată.

Prin reglementarea introducerii posibilității persoanelor juridice de a-și plăti obligațiile către buget prin intermediul ghișeului virtual de plăți, mediul de afaceri va beneficia de aceleași avantaje pe care SNEP le oferă cetățenilor.

Principalul impact al acestei măsuri este transformarea digitală a relației dintre cetățeni, mediul de afaceri, mediul ONG și instituții publice, pe de o altă parte, iar pe de altă parte, reducerea sau eliminarea timpului de așteptare pentru plata serviciilor publice, facilitarea  comunicării dintre sectorul public și cel privat, precum și creșterea calității serviciilor oferte de entitățile din sectorul public.

Utilizatorii instituții publice care nu dețin sisteme electronice de gestionare a obligațiilor de plată către bugetul general consolidat vor avea posibilitatea de a efectua plăți cu completarea individuală, manuală, a sumei și tipului de tranzacție.

Comisioanele percepute de furnizorii de servicii pentru operațiunile de tranzacționare online aferente încasării obligațiilor de plată către bugetul general consolidat prin intermediul SNEP nu vor depăși tarifele maximale aprobate prin decizie emisă de Autoritatea pentru Digitalizarea României.

În cazul tranzacțiilor cu cardul, comisionul perceput de instituția de credit care acceptă plata este de maximum 1% din valoarea tranzacției, dar nu mai mare de 30 de lei.

Sistemul Național Electronic de Plată (SNEP) este administrat de către Autoritatea pentru Digitalizarea României, care va asigura corelarea evoluției tehnice a SNEP cu sistemele informatice ale altor autorități publice implicate  în acest proces și va monitoriza implementarea mijloacelor de plată.

Normele metodologice precum și normele tehnice privind Sistemul național electronic de plată online a obligațiilor fiscale se stabilesc în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei Hotarâri.

Informații suplimentare:

În prezent, Sistemul Național Electronic de Plată (SNEP) se adresează exclusiv plății taxelor și impozitelor și exclusiv persoanelor fizice.

SNEP este operabil de pe adresa  de internet ghișeul.ro și a funcționat  în parametri foarte buni până în prezent.

În anul 2019, au fost înrolate în ghiseul.ro un număr de 384 instituții publice locale și centrale și au fost înregistrate 1,268 milioane de tranzacții online, în creștere cu 34% față de cele operate în 2018.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Regulile din sălile de fitness. Primele deschise ar putea fi spațiile cu aparate de forță

Publicat

Ministrul Tineretului și Sportului, Ionuț Stroe a declarat, vineri, că data la care se vor redeschide sălile de fitness va fi stabilită de Institutul Național de Sănătate Publică și Ministerul Sănătății, iar într-o primă fază se va analiza posibilitatea redeschiderii doar a zonelor unde se folosesc aparatele de forță.

„Deschiderea sălilor de fitness este un subiect de impact. În ultima lună, pe această temă, am purtat multe discuții atât reprezentanții acestei industrii, cât și cu cei din INSP și Ministerul Sănătății. Nu vă ascund faptul că în acest moment lucrăm la niște norme care să definească cadrul în care se pot relua activitățile în săli și de asemenea nu vă ascund faptul că sunt îngrijorat de numărul de cazuri raportat ieri (n.r. joi).

Dacă nu se va dovedi că este o creștere a numărului de cazuri, după anumite reguli vom avea posibilitatea să stabilim deschiderea sălilor de fitness. În momentuld e față sunt sute de mii de români care așteaptă acest lucru”, a declarat Ionuț Stroe la Digi24.

*Cum se vor desfășura antrenamentele

Potrivit ministrului, masca pe față în regim de efort fizic este un lucru care nu se va impune ca normă. În schimb, normele care vor trebui să fie respectate țin de un triaj epidemiologic, de o termometrizare a persoanelor la intrarea în sală.

”Accesul se va face doar în baza unei programări prealabile, numărul persoanelor trebuie să fie limitat la capacitatea sălii și atenție, suprafața sălii se împarte la cei 7 metri pătrați menționați de noi în Ordin, astfel încât să putem afla numărul maxim de persoane care pot folosi aparatele în același timp. Organizarea spațiului de pregătire sportivă trebuie făcută astfel încât să se mențină distanțarea fizică. Dezinfectarea aparatelor trebuie făcută după fiecare utilizare.

Analizăm într-o primă fază să se redeschidă doar spațiile de aparate de forță, dar nu și cele care sunt folosite pentru regim colectiv, cu clase. Administratorul sălii va dispune aceste norme, el va decide cum își organizează activitatea, cum va satisface interesul tuturor clienților, nu vom impune o limită la resursa timp”, a spus ministrul Stroe.

Sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Documente necesare pentru plata de la stat a unei părți din salariu. Modelul, publicat în Monitorul Oficial

Publicat

Ordinul președintelui ANOFM privind modelul documentelor ce trebuie completate de către angajator pentru a putea beneficia de plata, de la stat, a unui procent din salariu, pentru cei care se întorc la muncă din șomajul tehnic, a fost publicat în Monitorul Oficial.

Este vorba despre:

*cererea care trebuie semnată și datată de reprezentantul legal;
*declarația pe propria răspundere
*lista persoanelor care beneficiază de această sumă.

Plata de către stat a unui procent din salariu pentru cei care se întorc din șomajul tehnic a fost stabilită prin Ordonanța de Urgență 92/2020, publicată săptămâna trecută în Monitorul Oficial.

Practic, statul (prin fondurile europene) susține 41,5% din salariul de bază brut, dar nu mai mult de 41,5% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea 6/2020, adică nu mai mult de 2.253 lei. Practic, statul decontează acea parte din salariu, pe o durată de trei luni.

Angajatorii trebuie, însă, să mențină contractele de muncă până la data de 31 decembrie 2020. Excepție fac lucrătorii sezonieri.

Sursa: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO:14 premii obținute de cursanții Școlii de Arte și Meșteșuguri din Alba Iulia, la concursuri online de interpretare muzicală

Publicat

Cursanții Școlii de Arte și Meșteșuguri din cadrul Centrului de Cultură ”Augustin Bena” au câștigat, în luna mai, 14 premii importante la concursuri online de interpretare muzicală vocală și instrumentală, potrivit reprezentanților CJ Alba.

Cele mai multe distincții au fost câștigate la Concursul Internațional online de Interpretare Vocală și Instrumentală „The Sound of Music” Oradea, desfășurat în perioada 23 – 24 mai 2020. „The Sound of Music” este un concurs dedicat atât amatorilor cât și profesioniștilor, iar printre participanți s-au aflat și 13 cursanți ai Școlii de Arte și Meșteșuguri din cadrul Centrului de Cultură ,,Augustin Bena”, de la clasele: Canto muzică-ușoară – prof. coordonator Marinela Popa, Instrumente de suflat – prof. coordonator Nicolae Vancu, Chitară (clasa externă din Cugir) – prof. coordonator Silviu Oprișiu, Pian – prof. coordonator Oana Cîrstea și Orgă electronică – prof. coordonator Ovidiu Tăran. În urma jurizării, cursanții din Alba au obținut următoarele premii:

SECȚIUNEA – MUZICĂ UȘOARĂ :

PREMIUL DE EXCELENȚĂ:

Patricia Vodă – 15 ani (anul II de studiu)

PREMIUL I:

Eliana Burde – 14 ani (an III de studiu)

Georgiana Claudia Zbutea – 16 ani ( anul IV de studiu)

Moțoc Diana – 28 ani (anul I de studiu)

PREMIUL II:

Ciama Isabela – 12 ani – (anul IV de studiu)

Iris Lasc – 10 ani (anul III de studiu)

Maria Imbre – 13 ani (anul II de studiu)

Alexandra Sălcudean – (anul I de studiu)

SECȚIUNEA -MUZICĂ INSTRUMENTALĂ – CHITARĂ:

PREMIUL DE EXCELENȚĂ:

Petrișor Rareș – 12 ani (anul III de studiu)

SECȚIUNEA: MUZICĂ TRADIȚIONALĂ – INSTRUMENTE:

PREMIUL I:

Balea Alex Nicolae – 13 ani (anul V de studiu)

SECȚIUNEA: MUZICĂ CULTĂ – PIAN:

PREMIUL I:

Alexandru Suciu – 9 ani ( anul III de studiu)

Valeriu Ursu – 8 ani (anul II de studiu)

SECȚIUNEA MUZICĂ CULTĂ – ORGĂ ELECTRONICĂ:

PREMIUL I:

Dragoș Popa – 14 ani ( anul I de studiu)

Un alt premiu important a fost adus în județul Alba de Maria Raluca Imbre, în vârstă de 13 ani. Aceasta a câștigat Premiul I la Concursul online Internațional de interpretare vocală și instrumentală ”Muzica ne poate uni”, eveniment care a reunit aproximativ 1.000 de concurenți. Concursul a fost organizat de Primăria și Consiliul Local Pecica, Casa de Cultură „Doru Ioan Petescu” Pecica, Liceul Teoretic „Gheorghe Lazăr” și Palatul Copiilor Arad – Clubul Copiilor Pecica.

Sursa foto: CJ Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Alți 12 pacienți, între care un copil de un an, declarați vindecați de COVID-19 și externați de la Spitalul din Alba Iulia

Publicat

În cursul zilelor de joi și vineri, un număr de 12 pacienți, internați la secția de Boli Infecțioase a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, au fost declarați vindecați de COVID-19 și au fost externați, după ce rezultatele a două teste consecutive în cazul acestora au ieșit negative.

Potrivit reprezentanților unității medicale, cel mai tânăr pacient vindecat este un băiețel în vârstă de doar 1 an, iar cel mai vârstnic un bărbat de 49 de ani. Cei 12 pacienți externați (8 de sex masculin și 4 de sex feminin) locuiesc în Laz (3), Meteș (3), Câlnic (2), Gârbova (2), Sebeș (1), Răhău (1).

În această săptămână, au fost declarați vindecați de COVID-19, în total, un număr de 22 de pacienți îngrijiți în cadrul secției de boli infecțioase.

Totodată, de la începutul evoluției pandemiei și până în prezent, la secția de boli infecțioase au fost internați peste 126 de pacienți pozitivi cu COVID-19, boală cauzată de infectarea cu noul coronavirus SARS-CoV-2. Dintre aceștia, 78 au fost declarați vindecați, iar 36 au fost transferați la unități sanitare din Blaj (13), Aiud (20), Sibiu (2) și Sebeș (1). În prezent, la secția de boli infecțioase se află internați 12 pacienți confirmați cu COVID-19.

De precizat este că la SJU Alba Iulia au fost îngrijiți peste 100 de pacienți suspecți de COVID-19, în cazul cărora, în urma analizelor de laborator, nu s-a confirmat prezența virusului.

”SJU Alba Iulia este o unitate sanitară în care se tratează cazurile confirmate, sunt internate inclusiv cazuri suspecte, iar în propriul laborator se analizează probele recoltate pentru depistarea virusului. Recomandăm tuturor să respecte cu strictețe măsurile și recomandările autorităților implicate în combaterea pandemiei”, transmit reprezentanții spitalului.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate