Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

GRAFIC GCS Incidența pe județe a cazurilor COVID: Alba rămâne pe primul loc. Date oficiale din 26 octombrie


Publicat

Grupul de Comunicare Strategică a transmis luni, 26 octombrie, situația incidenței cazurilor COVID pe județe, actualizată.

Județele cu incidență de peste 3 infectări la mia de locuitori în ultimele 14 zile sunt Alba – 3,75 (anterior 3,69), Cluj – 3,51 (anterior 3,33), Harghita 3,33 (anterior 3,3), Sălaj 3,16 (anterior 3,01), și Timiș, nou intrat cu 3,02.

 

București are incidența de 3,51 (anterior 3.35).



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ABRUD

Alba Iulia, cea mai mare incidență a cazurilor de COVID, dintre toate municipiile din țară. Orașul Abrud, incidență record

Publicat

Municipiul Alba Iulia are cea mai mare rată de infectare dintre toate municipiile din România, potrivit datelor oferite miercuri de autorități. 

Alba Iulia are o rată de infectare de 16,5 cazuri de COVID la mia de locuitori. În oraș sunt în prezent 1260 de cazuri active, potrivit DSP Alba.

Într orașele din România cu incidență foarte mare este și Abrud: 16,95 de cazuri la mia de locuitori. Vorbim despre 88 de locuitori, însă la o populație relativ mică, de 5.191 de oameni.

Este cea mai mare incidență înregistrată în orașele județului, de la începutul pandemiei.

Vezi și: ALBA – 323 cazuri COVID în ultimele 24 de ore. Situația infectărilor și incidența actualizată pe localități

Dincolo de numărul mare de infecții, este de menționat că în județul Alba sunt realizate zilnic aproximativ 1200-1300 de teste PCR și rapide.

Lista orașelor și municipiilor din România cu cea mai mare rată de infectare – 27 octombrie

Nr.crt.

JUDEȚ

Localitate

Populație

Cazuri

Incidență

1

ALBA

MUNICIPIUL ALBA IULIA

2145

1260

16,5

2

PRAHOVA

MUNICIPIUL PLOIEŞTI

2759

3440

15,49

3

IALOMIŢA

MUNICIPIUL URZICENI

10296

243

14,81

4

IALOMIŢA

MUNICIPIUL SLOBOZIA

2027

719

14,06

5

ARGEŞ

MUNICIPIUL PITEŞTI

553794

2296

13,4

6

MUNICIPIUL BUCUREŞTI

MUNICIPIUL BUCURESTI

1075013

35578

16,42

7

ARAD

MUNICIPIUL ARAD

4574

2320

13,16

8

ALBA

MUNICIPIUL SEBEŞ

129797

433

13,16

9

BUZĂU

MUNICIPIUL BUZĂU

1551

1706

13,14

10

IAŞI

MUNICIPIUL IAŞI

310438

5337

12,91

11

BRAŞOV

MUNICIPIUL BRAŞOV

413424

3778

12,88

12

CONSTANŢA

MUNICIPIUL CONSTANŢA

3872

3982

12,83

13

BIHOR

MUNICIPIUL ORADEA

225319

2887

12,81

14

PRAHOVA

MUNICIPIUL CÂMPINA

4270

447

12,33

15

TIMIŞ

MUNICIPIUL TIMIŞOARA

6324

3960

12,31

16

MUREŞ

MUNICIPIUL TÂRGU MUREŞ

4842

1778

12,05

17

TULCEA

MUNICIPIUL TULCEA

2940

1013

12,01

18

OLT

MUNICIPIUL SLATINA

84370

978

11,96

19

GIURGIU

MUNICIPIUL GIURGIU

1773

777

11,95

20

NEAMŢ

MUNICIPIUL PIATRA-NEAMŢ

2380

1338

11,92

21

VÂLCEA

MUNICIPIUL RÂMNICU VÂLCEA

3261

1384

11,76

22

BRĂILA

MUNICIPIUL BRĂILA

1300

2302

11,74

23

SĂLAJ

MUNICIPIUL ZALĂU

3120

817

11,72

24

SIBIU

MUNICIPIUL SIBIU

5202

1992

11,71

25

BIHOR

MUNICIPIUL BEIUŞ

1914

129

11,7

26

TELEORMAN

MUNICIPIUL ALEXANDRIA

1757

570

11,61

27

CLUJ

MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA

8885

3859

11,45

28

MEHEDINŢI

MUNICIPIUL DROBETA-TURNU SEVERIN

4689

1191

11,41

29

DÂMBOVIŢA

MUNICIPIUL TÂRGOVIŞTE

2483

1017

11,08

30

ARGEŞ

MUNICIPIUL CÂMPULUNG

91826

377

10,99

31

CLUJ

MUNICIPIUL GHERLA

1328

248

10,81

32

HARGHITA

MUNICIPIUL TOPLIŢA

677

165

10,53

33

ALBA

MUNICIPIUL AIUD

1067

266

10,52

34

VASLUI

MUNICIPIUL BÂRLAD

3615

719

10,43

35

CONSTANŢA

MUNICIPIUL MANGALIA

1422

399

9,98

36

TELEORMAN

MUNICIPIUL ROŞIORI DE VEDE

1837

297

9,91

37

DOLJ

MUNICIPIUL CRAIOVA

311166

2875

9,62

38

GALAŢI

MUNICIPIUL GALAŢI

4221

2994

9,62

39

ARGEŞ

MUNICIPIUL CURTEA DE ARGEŞ

1594

306

9,55

40

IALOMIŢA

MUNICIPIUL FETEŞTI

1824

325

9,46

41

CĂLĂRAŞI

MUNICIPIUL OLTENIŢA

754

250

9,38

42

CĂLĂRAŞI

MUNICIPIUL CĂLĂRAŞI

16412

690

9,32

43

HUNEDOARA

MUNICIPIUL DEVA

1862

635

9,32

44

OLT

MUNICIPIUL CARACAL

1546

306

9,26

45

CARAŞ-SEVERIN

MUNICIPIUL REŞIŢA

5536

767

9,25

46

BOTOŞANI

MUNICIPIUL BOTOŞANI

2896

1087

9,14

47

HUNEDOARA

MUNICIPIUL ORĂŞTIE

2694

195

9,06

48

HUNEDOARA

MUNICIPIUL HUNEDOARA

3895

622

8,85

49

COVASNA

MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE

3107

562

8,8

50

BACĂU

MUNICIPIUL ONEŞTI

1504

436

8,75

51

VRANCEA

MUNICIPIUL FOCŞANI

5805

801

8,7

52

BISTRIŢA-NĂSĂUD

MUNICIPIUL BISTRIŢA

11179

842

8,69

53

BACĂU

MUNICIPIUL BACĂU

10979

1726

8,53

54

BRAŞOV

MUNICIPIUL FĂGĂRAŞ

3915

323

8,5

55

TIMIŞ

MUNICIPIUL LUGOJ

2636

388

8,43

56

HUNEDOARA

MUNICIPIUL BRAD

4821

127

8,4

57

VÂLCEA

MUNICIPIUL DRĂGĂŞANI

6306

163

8,24

58

CONSTANŢA

MUNICIPIUL MEDGIDIA

1609

363

8,24

59

BRAŞOV

MUNICIPIUL CODLEA

3266

211

8,14

60

MEHEDINŢI

MUNICIPIUL ORŞOVA

2264

93

7,71

61

VASLUI

MUNICIPIUL HUŞI

2531

289

7,7

62

DOLJ

MUNICIPIUL CALAFAT

2279

133

7,64

63

DÂMBOVIŢA

MUNICIPIUL MORENI

6327

146

7,62

64

MUREŞ

MUNICIPIUL REGHIN

2726

281

7,54

65

GORJ

MUNICIPIUL MOTRU

1365

157

7,5

66

MUREŞ

MUNICIPIUL SIGHIŞOARA

2344

245

7,42

67

CARAŞ-SEVERIN

MUNICIPIUL CARANSEBEŞ

3059

215

7,33

68

BRAŞOV

MUNICIPIUL SĂCELE

41833

269

7,19

69

HARGHITA

MUNICIPIUL ODORHEIU SECUIESC

3254

272

7,18

70

IAŞI

MUNICIPIUL PAŞCANI

2282

329

7,12

71

HARGHITA

MUNICIPIUL MIERCUREA-CIUC

6569

297

7,1

72

SUCEAVA

MUNICIPIUL VATRA DORNEI

8709

116

7,1

73

SIBIU

MUNICIPIUL MEDIAŞ

3968

389

6,93

74

GORJ

MUNICIPIUL TÂRGU JIU

2397

642

6,81

75

SUCEAVA

MUNICIPIUL SUCEAVA

1665

860

6,75

76

BUZĂU

MUNICIPIUL RÂMNICU SĂRAT

2316

257

6,62

77

CLUJ

MUNICIPIUL DEJ

6054

252

6,59

78

ALBA

MUNICIPIUL BLAJ

3429

136

6,57

79

DOLJ

MUNICIPIUL BĂILEŞTI

5615

125

6,55

80

CLUJ

MUNICIPIUL CÂMPIA TURZII

1293

172

6,3

81

BACĂU

MUNICIPIUL MOINEŞTI

1942

149

6,29

82

CLUJ

MUNICIPIUL TURDA

4221

343

6,21

83

COVASNA

MUNICIPIUL TÂRGU SECUIESC

818

123

6,18

84

BOTOŞANI

MUNICIPIUL DOROHOI

1162

184

6,12

85

HUNEDOARA

MUNICIPIUL PETROŞANI

3155

245

6,12

86

MARAMUREŞ

MUNICIPIUL SIGHETU MARMAŢIEI

4383

259

6,07

87

MARAMUREŞ

MUNICIPIUL BAIA MARE

3732

861

6

88

BIHOR

MUNICIPIUL MARGHITA

5963

104

5,97

89

SUCEAVA

MUNICIPIUL CÂMPULUNG MOLDOVENESC

2682

122

5,71

90

VASLUI

MUNICIPIUL VASLUI

6473

833

5,51

91

TELEORMAN

MUNICIPIUL TURNU MĂGURELE

1136

146

5,38

92

MUREŞ

MUNICIPIUL TÂRNĂVENI

2342

131

5,19

93

HUNEDOARA

MUNICIPIUL VULCAN

9456

139

5,16

94

BIHOR

MUNICIPIUL SALONTA

1640

94

5

95

SATU MARE

MUNICIPIUL SATU MARE

3304

588

4,97

96

SUCEAVA

MUNICIPIUL FĂLTICENI

2506

153

4,93

97

NEAMŢ

MUNICIPIUL ROMAN

2102

335

4,89

98

HARGHITA

MUNICIPIUL GHEORGHENI

7328

94

4,74

99

HUNEDOARA

MUNICIPIUL LUPENI

2899

114

4,53

100

VRANCEA

MUNICIPIUL ADJUD

9696

91

4,51

101

GALAŢI

MUNICIPIUL TECUCI

25167

215

4,49

102

SUCEAVA

MUNICIPIUL RĂDĂUŢI

5831

160

4,35

103

SATU MARE

MUNICIPIUL CAREI

3401

85

3,55

104

COVASNA

MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE

63862

565

8,85

105

HUNEDOARA

MUNICIPIUL HUNEDOARA

70259

620

8,82

106

OLT

MUNICIPIUL CARACAL

33048

291

8,81

107

ARAD

ORAŞ SÂNTANA

15665

138

8,81

108

HARGHITA

ORAŞ CRISTURU SECUIESC

10786

94

8,72

109

BISTRIŢA-NĂSĂUD

MUNICIPIUL BISTRIŢA

96890

843

8,7

110

OLT

ORAŞ CORABIA

16839

146

8,67

111

BACĂU

MUNICIPIUL ONEŞTI

49803

429

8,61

112

CONSTANŢA

ORAŞ NEGRU VODĂ

5805

50

8,61

113

ARAD

ORAŞ LIPOVA

11179

96

8,59

114

PRAHOVA

ORAŞ MIZIL

15967

137

8,58

115

VÂLCEA

ORAŞ BĂILE GOVORA

2688

23

8,56

116

ARGEŞ

ORAŞ COSTEŞTI

10043

86

8,56

117

HUNEDOARA

ORAŞ SIMERIA

13580

116

8,54

118

CONSTANŢA

MUNICIPIUL MEDGIDIA

44078

376

8,53

119

OLT

ORAŞ POTCOAVA

5639

48

8,51

120

VRANCEA

MUNICIPIUL FOCŞANI

92084

783

8,5

121

BRAŞOV

MUNICIPIUL FĂGĂRAŞ

37992

322

8,48

122

CONSTANŢA

ORAŞ MURFATLAR

10979

93

8,47

123

TIMIŞ

MUNICIPIUL LUGOJ

46034

388

8,43

124

BACĂU

MUNICIPIUL BACĂU

202341

1701

8,41

125

MEHEDINŢI

MUNICIPIUL ORŞOVA

12055

101

8,38

126

BIHOR

ORAŞ ALEŞD

11228

94

8,37

127

SIBIU

ORAŞ CISNĂDIE

25685

215

8,37

128

HUNEDOARA

MUNICIPIUL BRAD

15114

126

8,34

129

HUNEDOARA

ORAŞ PETRILA

23547

195

8,28

130

BRAŞOV

MUNICIPIUL CODLEA

25914

214

8,26

131

CĂLĂRAŞI

ORAŞ FUNDULEA

6507

53

8,15

132

BRAŞOV

ORAŞ ZĂRNEŞTI

26324

214

8,13

133

DÂMBOVIŢA

ORAŞ RĂCARI

6306

51

8,09

134

BIHOR

ORAŞ VAŞCĂU

2251

18

8

135

ALBA

ORAŞ BAIA DE ARIEŞ

3762

30

7,97

136

BIHOR

ORAŞ SĂCUENI

12567

100

7,96

137

BOTOŞANI

ORAŞ BUCECEA

5435

43

7,91

138

NEAMŢ

ORAŞ BICAZ

8158

64

7,85

139

VÂLCEA

MUNICIPIUL DRĂGĂŞANI

19793

154

7,78

140

GORJ

MUNICIPIUL MOTRU

20939

162

7,74

141

PRAHOVA

ORAŞ SLĂNIC

5299

41

7,74

142

VASLUI

MUNICIPIUL HUŞI

37510

288

7,68

143

BIHOR

ORAŞ ŞTEI

7182

55

7,66

144

DOLJ

MUNICIPIUL CALAFAT

17398

133

7,64

145

MUREŞ

MUNICIPIUL REGHIN

37287

284

7,62

146

PRAHOVA

ORAŞ COMARNIC

11774

89

7,56

147

SUCEAVA

ORAŞ GURA HUMORULUI

17999

136

7,56

148

CARAŞ-SEVERIN

ORAŞ BĂILE HERCULANE

4638

35

7,55

149

VRANCEA

ORAŞ PANCIU

9113

68

7,46

150

ARAD

ORAŞ CURTICI

8998

67

7,45

151

OLT

ORAŞ PIATRA-OLT

6327

47

7,43

152

DÂMBOVIŢA

MUNICIPIUL MORENI

19164

142

7,41

153

BRĂILA

ORAŞ FĂUREI

3801

28

7,37

154

MUREŞ

MUNICIPIUL SIGHIŞOARA

32998

241

7,3

155

SĂLAJ

ORAŞ ŞIMLEU SILVANIEI

17322

126

7,27

156

PRAHOVA

ORAŞ AZUGA

4616

33

7,15

157

IAŞI

MUNICIPIUL PAŞCANI

46200

330

7,14

158

BRAŞOV

MUNICIPIUL SĂCELE

37390

267

7,14

159

CARAŞ-SEVERIN

MUNICIPIUL CARANSEBEŞ

29344

209

7,12

160

HARGHITA

MUNICIPIUL ODORHEIU SECUIESC

37896

269

7,1

161

SUCEAVA

MUNICIPIUL VATRA DORNEI

16329

116

7,1

162

HARGHITA

MUNICIPIUL MIERCUREA-CIUC

41833

296

7,08

163

CLUJ

ORAŞ HUEDIN

9460

67

7,08

164

DOLJ

ORAŞ FILIAŞI

18102

128

7,07

165

SIBIU

ORAŞ TĂLMACIU

8340

59

7,07

166

NEAMŢ

ORAŞ TÂRGU-NEAMŢ

23461

165

7,03

167

CARAŞ-SEVERIN

ORAŞ BOCŞA

18884

132

6,99

168

HUNEDOARA

ORAŞ HAŢEG

10455

72

6,89

169

COVASNA

ORAŞ COVASNA

10954

75

6,85

170

HUNEDOARA

ORAŞ GEOAGIU

5714

39

6,83

171

SUCEAVA

MUNICIPIUL SUCEAVA

127478

865

6,79

172

DOLJ

MUNICIPIUL BĂILEŞTI

19071

129

6,76

173

GORJ

MUNICIPIUL TÂRGU JIU

94246

637

6,76

174

VÂLCEA

ORAŞ HOREZU

6873

46

6,69

175

MUREŞ

ORAŞ IERNUT

9739

65

6,67

176

VÂLCEA

ORAŞ OCNELE MARI

3301

22

6,66

177

SIBIU

MUNICIPIUL MEDIAŞ

56107

373

6,65

178

CLUJ

MUNICIPIUL DEJ

38243

254

6,64

179

HUNEDOARA

ORAŞ ANINOASA

4416

29

6,57

180

BRĂILA

ORAŞ IANCA

10564

69

6,53

181

TIMIŞ

MORAVIŢA

2760

18

6,52

182

MUREŞ

ORAŞ LUDUŞ

17243

112

6,5

183

ALBA

MUNICIPIUL BLAJ

20685

133

6,43

184

MEHEDINŢI

ORAŞ VÂNJU MARE

5806

37

6,37

185

MUREŞ

ORAŞ MIERCUREA NIRAJULUI

5998

38

6,34

186

HUNEDOARA

MUNICIPIUL PETROŞANI

40007

253

6,32

187

ARAD

ORAŞ INEU

9528

60

6,3

188

DÂMBOVIŢA

ORAŞ FIENI

7309

46

6,29

189

GIURGIU

ORAŞ BOLINTIN-VALE

13843

87

6,28

190

MARAMUREŞ

MUNICIPIUL SIGHETU MARMAŢIEI

42672

266

6,23

191

TIMIŞ

ORAŞ SÂNNICOLAU MARE

14437

90

6,23

192

BOTOŞANI

MUNICIPIUL DOROHOI

30066

187

6,22

193

BUZĂU

ORAŞ POGOANELE

7100

44

6,2

194

BUZĂU

MUNICIPIUL RÂMNICU SĂRAT

38847

240

6,18

195

COVASNA

MUNICIPIUL TÂRGU SECUIESC

19898

123

6,18

196

CLUJ

MUNICIPIUL TURDA

55275

341

6,17

197

SUCEAVA

MUNICIPIUL CÂMPULUNG MOLDOVENESC

21355

130

6,09

198

MARAMUREŞ

MUNICIPIUL BAIA MARE

143619

861

6

199

MEHEDINŢI

ORAŞ STREHAIA

10851

65

5,99

200

TIMIŞ

ORAŞ BUZIAŞ

8529

51

5,98

201

VÂLCEA

ORAŞ BĂLCEŞTI

4881

29

5,94

202

CLUJ

MUNICIPIUL CÂMPIA TURZII

27300

162

5,93

203

TIMIŞ

ORAŞ RECAŞ

10317

61

5,91

204

SATU MARE

ORAŞ ARDUD

7633

45

5,9

205

MARAMUREŞ

ORAŞ ŞOMCUTA MARE

8158

48

5,88

206

SIBIU

ORAŞ AVRIG

15505

91

5,87

207

VRANCEA

ORAŞ ODOBEŞTI

10013

58

5,79

208

IAŞI

ORAŞ PODU ILOAIEI

11631

67

5,76

209

DOLJ

ORAŞ DĂBULENI

11364

65

5,72

210

BACĂU

MUNICIPIUL MOINEŞTI

23691

135

5,7

211

CĂLĂRAŞI

ORAŞ BUDEŞTI

7362

42

5,7

212

IAŞI

ORAŞ TÂRGU FRUMOS

14396

82

5,7

213

ALBA

ORAŞ TEIUŞ

7198

41

5,7

214

CARAŞ-SEVERIN

ORAŞ OŢELU ROŞU

12319

70

5,68

215

SUCEAVA

ORAŞ FRASIN

6546

37

5,65

216

MUREŞ

ORAŞ UNGHENI

7885

44

5,58

217

DÂMBOVIŢA

ORAŞ PUCIOASA

14893

83

5,57

218

TELEORMAN

MUNICIPIUL TURNU MĂGURELE

27157

150

5,52

219

TULCEA

ORAŞ BABADAG

10504

58

5,52

220

VASLUI

MUNICIPIUL VASLUI

151280

828

5,47

221

HUNEDOARA

ORAŞ CĂLAN

12800

70

5,47

222

BIHOR

MUNICIPIUL MARGHITA

17407

94

5,4

223

ALBA

ORAŞ OCNA MUREŞ

13912

75

5,39

224

SĂLAJ

ORAŞ CEHU SILVANIEI

7407

39

5,27

225

TIMIŞ

ORAŞ DETA

7642

40

5,23

226

BACĂU

ORAŞ BUHUŞI

23339

120

5,14

227

MEHEDINŢI

ORAŞ BAIA DE ARAMĂ

5501

28

5,09

228

COVASNA

ORAŞ ÎNTORSURA BUZĂULUI

9456

48

5,08

229

SIBIU

ORAŞ OCNA SIBIULUI

4336

22

5,07

230

BIHOR

ORAŞ VALEA LUI MIHAI

10643

54

5,07

231

MARAMUREŞ

ORAŞ TĂUŢII-MĂGHERĂUŞ

9280

47

5,06

232

SUCEAVA

MUNICIPIUL FĂLTICENI

31042

156

5,03

233

NEAMŢ

MUNICIPIUL ROMAN

68537

342

4,99

234

SATU MARE

MUNICIPIUL SATU MARE

118387

589

4,98

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

UPDATE: Certificatul verde obligatoriu la locul de muncă. Proiectul, respins de Senat, după centralizarea votului telefonic

Publicat

Senatul a respins obligativitatea certificatului verde la locul de muncă. Inițial, legea a trecut la limită după votul din sala Senatului, dar după centralizarea votului telefonic a fost respinsă.

Proiectul mai are nevoie de votul Camerei Deputaților.

UPDATE: După centralizarea votului telefonic și al celui din sala Senatului, proiectul a fost respins cu 67 de voturi „pentru” și 60 de voturi „împotrivă”. Pentru adoptare, fiind vorba de o lege organică, erau necesare 69 de voturi. PSD și AUR au votat împotriva proiectului de lege.

Dacă proiectul va fi adoptat de Camera Deputaților, certificatul COVID va fi cerut pentru angajații de la stat și privat.

Știrea inițială

Legea a fost adoptată cu 48 de voturi „pentru” și 46 „împotrivă”, fără abțineri, la votul din sală.

Legea urmează să ajungă în procedură de urgență la Camera Deputaților, care este cameră decizională.

Aceasta introduce obligativitatea certificatului verde la locul de muncă, atât la stat, cât şi la privat.

Va fi obligatoriu pentru toți angajații instituțiilor publice din România, dar și ai firmelor care au birourile în anumite clădiri private unde se află cel puțin 50 de persoane simultan. Legea nu se va aplica și instanțelor de judecată.

Certificatul atestă îndeplinirea uneia dintre următoarele condiţii: trecerea a cel puţin 10 zile de la vaccinarea cu schema completă împotriva virusului SARS-CoV-2; trecerea prin boală şi încadrarea între a 15-a şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu acest virus şi rezultatul negativ certificat al unui test RT-PCR (valabilitate 72 ore) sau antigen rapid (48 de ore).

Persoanele care refuză trebuie să prezinte și un test PCR plătit din fonduri proprii.

În cazul în care fac dovada că au o afecțiune care are contraindicație la vaccin, testarea este suportată de angajator.

Angajatorul este obligat să verifice prezența certificatului verde de fiecare dată când angajatul se prezintă la muncă, iar cei care nu se conformează riscă să li se suspende contractul de muncă pentru 30 de zile, fără plata salariului.

Suspendarea contractului de muncă nu li se aplică angajaților care sunt la prima doză.

Raportul de admitere de la comisiile reunite

Comisiile reunite juridică şi de sănătate au acordat, marţi, cu majoritate de voturi, raport de admitere cu amendamente la propunerea legislativă prin care personalul unor unităţi publice şi private este obligat să prezinte la locul de muncă certificatul digital privind COVID-19.

Şedinţele celor două comisii, care s-au desfăşurat iniţial separat, au fost întrerupte de parlamentari de la AUR. Şedinţa a fost reluată, la ea participând fizic senatori PNL, USR şi UDMR. De asemenea, AUR a participat la şedinţa comună a celor două comisii cu un grup de deputaţi şi senatori.

Potrivit formei iniţiatorilor, parlamentari de la PNL şi UDMR, propunerea legislativă stipulează că certificatul atestă îndeplinirea uneia dintre următoarele condiţii: trecerea a cel puţin 10 zile de la vaccinarea cu schema completă împotriva virusului SARS-CoV-2; trecerea prin boală şi încadrarea între a 15-a şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu acest virus şi rezultatul negativ certificat al unui test RT-PCR (valabilitate 72 ore) sau antigen rapid (48 de ore).

Proiectul de act normativ prevede că personalul unităţilor sanitare publice şi private, aflate în subordinea sau coordonarea Ministerului Sănătăţii, din cadrul caselor de asigurări de sănătate, Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne şi unităţilor subordonate, precum şi din cadrul laboratoarelor de analize medicale este obligat să prezinte certificat digital al UE privind COVID-19.

Printr-un amendament, a fost adăugat personalul unităţilor de asistenţă medicală profilactică şi curativă şi persoanele fizice care activează ca furnizori de servicii medicale, de dispozitive medicale şi de medicamente.

„Dispoziţiile (…) se aplică şi autorităţilor, instituţiilor publice şi de interes public, de utilitate publică şi celorlalte unităţi publice, centrale şi locale, regiilor autonome, operatorilor economici care îşi desfăşoară activitatea în clădiri de birouri private cu mai mult de 50 de persoane simultan. În cadrul entităţilor publice şi private, obligaţia prezentării certificatului digital al UE privind COVID-19 revine membrilor Camerei Deputaţilor şi ai Senatului, persoanelor care ocupă funcţii publice sau de demnitate publică, precum şi tuturor categoriilor de personal care îşi desfăşoară activitatea în cadrul respectivelor entităţi”, se arată în amendamentele adoptate de cele două comisii.

Preşedintele Comisiei juridice, Iulia Scântei, a menţionat că şi vizitatorii acestor instituţii trebuie să se supună aceloraşi reguli.

Costurile privind activitatea de testare pentru virusul SARS-CoV-2 sunt suportate de către personalul unităţilor publice, de membrii Camerei Deputaţilor şi Senatului, de persoanele care ocupă funcţii publice sau de demnitate publică, de persoanele fizice – furnizori de servicii medicale, de dispozitive şi de medicamente. Pentru personalul din cadrul unităţilor publice şi private care face dovada unei afecţiuni ce reprezintă contraindicaţie la vaccinare şi e stabilită de un medic de specialitate conform normelor medicale în vigoare, activitatea de testare se organizează cu suportarea costurilor de către angajator. Pentru unităţile private, costurile privind activitatea de testare pentru virusul SARS-CoV-2 sunt suportate conform procedurilor stabilite la nivelul acestora, se mai arată în propunerea legislativă amendată în comisiile de specialitate ale Senatului.

Conducerea unităţilor publice şi private verifică certificatelor digitale prin intermediul aplicaţiei mobile „Check DCC”.

Raporturile de serviciu în baza cărora îşi desfăşoară activitatea personalul din unităţile publice şi private care nu prezintă certificatul digital al UE privind COVID-19 se suspendă de drept, fără plata drepturilor salariale, pe o perioadă de 30 de zile. Suspendarea se constată prin dispoziţia scrisă a organului de conducere al unităţii. În situaţia în care personalul din unităţile publice cumulează 30 de zile de suspendare, raportul de serviciu încetează de drept.

Potrivit unui amendament al lui Florin Cîţu însuşit de comisie, suspendarea de drept nu operează sau, după caz, încetează în cazul persoanei vaccinate cu cel puţin o doză de vaccin. În acest caz persoana vaccinată beneficiază de testarea gratuită la locul de muncă exclusiv până la încheierea la termen a schemei complete de vaccinare, având obligaţia încheierii schemei complete în termenul stabilit de normele medicale. Dovada efectuării primei doze de vaccin se face cu adeverinţa de vaccinare.

Nerespectarea obligaţiilor care revin în sarcina persoanele juridice reprezintă contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei, mai prevede proiectul.

Prevederile nu se aplică autorităţilor şi instituţiilor din cadrul autorităţii judecătoreşti, fiindu-le aplicabile dispoziţiile Legii nr. 114/2021 privind unele măsuri în domeniul justiţiei în contextul pandemiei de COVID-19.

Senatorul AUR Sorin Mateescu a apreciat că prin propunerea legislativă dreptul la muncă este îngrădit şi că testele trebuie să fie suportate de la bugetul de stat.

Preşedintele Comisiei de sănătate, Adrian Streinu-Cercel, şi-a exprimat nemulţumirea, într-o intervenţie online, că situaţia persoanelor care au trecut prin boală ca asimptomatice nu este reglementată în lege.

Propunerea legislativă privind stabilirea unor măsuri în domeniul sanitar, pe perioada stării de alertă, pentru personalul din cadrul unor unităţi publice şi private ar intrat miercuri în dezbaterea plenului Senatului, în calitate de primă cameră sesizată. Urmează votul la Camera Deputaților.

surse: mediafax.ro, stirileprotv.ro, agerpres.ro, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ANUNȚ: ROYAL PASSION SRL anunță finalizarea proiectului „Granturi pentru capital de lucru acordat IMM-urilor”

Publicat

Anunț finalizare proiect „Granturi pentru capital de lucru acordat IMM-urilor” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordare de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19

ROYAL PASSION SRL cu sediul în municipiul Alba Iulia, B-dul Republicii, nr. 26A, județul Alba, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J1/215/2013, CUI RO 31443148, anunță finalizarea implementării proiectului “Grant”, proiect nr. RUE 9176, înscris în cadrul Măsurii “Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr. 130/2020.

Implementarea proiectului s-a derulat începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri/AIMMAIPE, respectiv 04.05.2021 până la data de 27.10.2021

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea activității ROYAL PASSION SRL.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

– Menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni;

– Menținerea / suplimentarea numărului locurilor de muncă față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minim 6 luni, la data acordării granturilor.

Valoarea proiectului a fost de 144.079,935 RON (valoare totală) din care:

125.286,90 RON grant și,

18.793,035 RON cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Proiectul Operațional Competitivitate 2014-2020

Date de contact beneficiar:

KARABACAK RESUL

e-mail: office@karajewelry.ro

tel: 0764817970

AICI, documentul în format pdf.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Preț plafonat, facturi compensate și TVA redus la energie. Măsurile se aplică de la 1 noiembrie. Proiectul, votat în Parlament

Publicat

contor curent gaz

Prețul la energie va fi plafonat, facturile compensate și TVA va fi diminuată, potrivit unui proiect votat miercuri în Parlament. 

Prețurile vor fi plafonate la cel mult 1 leu/kWh pentru energia electrică și la cel mult 0,37 lei/kWh pentru gaze naturale.

De asemenea, facturile vor fi compensate cu cel mult 0,291 lei/kWh, în cazul energiei electrice și cu cel mult 33% din valoarea componentei prețului gazelor naturale.

Totodată, TVA-ul pentru energia și gazele livrate operatorilor economici consumatori finali va fi redus de la 19% la 5%.

Guvernul estimează că 6 milioane de familii din România vor beneficia de aceste reduceri care vor apărea direct în facturi, fără că oamenii să facă vreun demers.

Măsurile urmează să se aplice de la 1 noiembrie, dar legea mai trebuie să fie promulgată de președintele Klaus Iohannis.

Pe lângă consumatorii casnici, prețurile plafonate se vor aplica și unor noi categorii de consumatori, precum spitalele (publice și private), unitățile de învățământ (publice și private), creșele (publice și private), ONG-urile, furnizorii de servicii sociale publici și privați și unitățile de cult.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate