Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Granturile pentru capital de lucru destinate IMM-urilor cu activitatea afectată de COVID pot fi accesate de joi. Condiții


Publicat

Granturile pentru capital de lucru pot fi accesate începând de joi, 22 octombrie, de la ora 10.00, a anunţat Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MMEMA).

Potrivit sursei citate, este vorba despre măsura 2 „Granturi pentru capital de lucru” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.

Formularul electronic de înscriere în cadrul măsurii 2 „Granturi pentru capital de lucru” va fi activ pe link-ul granturi.imm.gov.ro, începând de joi, 22 octombrie, ora 10:00.

Documentul va rămâne activ până miercuri 28 octombrie 2020, la ora 20.00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de înscriere până la epuizarea bugetului.

Bugetul alocat măsurii, aprobat prin Ordonanța de Urgență nr.130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19 este în valoare totală de 350.000.000 euro, din care 265.000.000 euro fonduri externe nerambursabile, 42.500.000 euro fonduri de la bugetul de stat și coparticipare (cofinanțare) de 42.500.000 euro de la beneficiari.

Prin implementarea măsurii se estimează acordarea de ajutor de stat unui număr de maximum 100.500 de beneficiari.

Beneficiarii de ajutor de stat în cadrul măsurii:

Întreprinderea unică include toate întreprinderile între care există cel puţin una dintre relaţiile următoare:

(a) o întreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor unei alte întreprinderi;

(b) o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;

(c) o întreprindere are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;

(d) o întreprindere care este acţionar sau asociat al unei alte întreprinderi şi care controlează singură, în baza unui acord cu alţi acţionari sau asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor întreprinderii respective.

Întreprinderile care întreţin, cu una sau mai multe întreprinderi, relaţiile la care se face referire la literele (a)-(d) sunt considerate întreprinderi unice.

Granturile se acordă pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat încheiat cu IMM-urile din domeniile de activitate: restaurante, hoteluri, cafenele, industria alimentară și alte activități asimilate acesteia, servicii din domeniul transporturilor, agențiilor de turism, editurilor/librăriilor/ bibliotecilor, industriilor creative, precum și al organizărilor de evenimente a căror activitate curentă a fost afectată de răspândirea virusului SARS-CoV-2 sau a căror activitate a fost interzisă ori redusă prin ordonanțe militare pe perioada stării de urgență și/sau pe perioada stării de alertă. Lista domeniilor de activitate eligibile este prevăzută în anexa nr. 2 la OUG nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.

Granturile pentru capital de lucru se acordă, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat și ONG-urilor cu activitate economică din domeniul învățământ.

Prin această măsură se finanțează în ordinea depunerii cererii de finanțare, în următoarele condiţii:

a) pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 cuprinsă între 5.000 și 13.500 euro, valoarea grantului este de 2.000 euro;

b) pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 cuprinsă între 13.501 și 1.000.000 euro, valoarea grantului se stabilește în procent de 15% din cifra de afaceri și nu poate depăși suma de 150.000 euro. Pentru IMM-urile cu cifra de afaceri cu echivalentul în euro de peste 1 milion de euro, valoarea maximă a ajutorului este de 150.000 euro.

Dacă un beneficiar de ajutor de stat face parte din categoria întreprinderilor legate și a depus mai multe cereri de finanțare pentru obținerea grantului necesar capitalului de lucru, valoarea cumulată a grantului pentru capital de lucru care urmează a fi acordat nu poate depăși 250.000 euro echivalent în lei la data plății grantului pentru capital de lucru.

Obiectul finanţării trebuie să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii eligibile:

a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;

b) datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități, potrivit contractelor încheiate;

c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat (chiria in avans nu este eligibilă)

d) cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente, cu excepția serviciilor de consultanță, studiilor și altor categorii de servicii indirecte;

e) cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV-2;

f) cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activității curente (au valoarea peste 2500 lei dar durata de utilizare este mai mica de 1 an),

g) cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente (mobilier) necesare reluării activității;

h) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului, cu excepția TVA deductibil.

Granturile pentru capital de lucru se acordă beneficiarilor care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

a) au obținut certificat de situații de urgență în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 29/2020 privind unele măsuri economice și fiscal-bugetare, cu modificările ulterioare;

b) au înregistrat profit operațional din activitatea curentă (din activitatea de exploatare), în unul din ultimele două exerciții financiare înainte de depunerea cererii de finanțare pentru obținerea grantului, potrivit situațiilor financiare depuse;

c) dispun de coparticipare(cofinanțare) la constituirea capitalului de lucru în procent de minimum 15% din valoarea grantului la data utilizării grantului pentru capital de lucru;

d) nu erau în dificultate la 31 decembrie 2019;

e) mențin sau suplimentează numărul de angajați existenți la data înscrierii electronice (Registru salariatilor din Revisal, asumat de reprezentantul legal) pentru o periodă de minim 6 luni de la momentul plății ajutorului financiar, cu excepția situatiilor in care contractele individuale de munca sunt incheiate pentru sezonieri sau/si zilieri ;

f)  suma totală a ajutoarelor de stat primite în cadrul temporar Covid 19 instituit de Comisia Europeană însumată cu cuantumul ajutorului de stat solicitat în cadrul prezentei măsuri nu depăşeşte la nivelul întreprinderii unice, pragul de 800.000 euro, echivalentul în lei.

Mai multe detalii, AICI

surse: agerpres.ro, imm.gov.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

ASTĂZI: A patra extragere la Loteria de Vaccinare. Care sunt premiile

Publicat

Duminică, 24 octombrie, va avea loc cea de-a patra extragere săptămânală la Loteria de Vaccinare.

Loteria de Vaccinare constă în extragerea aleatorie de numere în vederea acordării de premii în bani tuturor persoanelor vaccinate cu schema completă de vaccinare, care şi-au generat certificatul digital al UE privind COVID-19 pe baza CNP-ului şi care se înscriu pentru participare la extrageri în aplicaţia de pe site-ul https://certificat-covid.gov.ro.

La extragerea din 24 octombrie, participă numerele de ordine din intervalul 1.627.568 – 1.872.849, corespunzătoare participanţilor care s-au înscris, conform Regulamentului, până vineri, 22 octombrie, la orele 12:00.

La cea de-a patra extragere săptămânală se vor acorda 80 de premii a câte 10.000 de lei şi un premiu de 100.000 de lei.

Extragerea va începe la ora 20:50.

Calendarul Loteriei de Vaccinare

Loteria de Vaccinare se desfăşoară pe parcursul a 14 săptămâni, în perioada 3 octombrie – 31 decembrie 2021 şi constă în 19 extrageri organizate în zilele de duminică/vineri, pe parcursul a 14 săptămâni, astfel:

· 14 extrageri, respectiv câte 1 extragere pe săptămână

· 3 extrageri, respectiv câte 1 extragere în fiecare lună

· 2 extrageri organizate în săptămâna 14, respectiv în ultima săptămână a acţiunii.

Premii la Loteria de Vaccinare

La Loteria de Vaccinare se acordă 1.139 de premii, în valoare totală de 15.000.000 lei, după cum urmează:

– 81 de premii săptămânale (80 premii săptămânale în valoare de 10 000 lei şi 1 premiu mare săptămânal în valoare de 100 000 lei);

– 3 premii lunare, ( câte 1 premiu în ultima săptămână a fiecărei luni în valoare de 300 000 lei);

– 2 premii la finalul Loteriei Programului Naţional de Vaccinare, în valoare de 500 000 lei, respectiv 1 000 000lei.

Fiecare participant la Loteria de Vaccinare va avea 4 şanse de câştig, respectiv posibilitatea de a câştiga 4 premii: 1 premiu în valoare de 10.000 lei sau de 100.000 lei, 1 premiu de 300.000 lei, 1 premiu de 500.000 lei şi premiul cel mare în valoare de 1.000.000 lei, adică premii în valoare maximă cumulată de 1.910.000 lei.

Rezultatele extragerilor vor fi afişate pe site-ul Loteriei Române www.loto.ro, pe site-ul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului şi pe site-ul Ministerului Sănătăţii.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rezultate ADMITERE la școlile de poliție, jandarmi și pompieri 2021: LISTELE după proba scrisă. Notele candidaților

Publicat

Au fost publicate primele listele cu rezultate după proba scrisă la admiterea la școlile de poliție, jandarmi și pompieri 2021, sesiunea de toamnă.

Proba de evaluare a cunoștințelor este evaluată cu note de la 1 la 10, iar nota minimă de promovare este 5.

REZULTATE admitere școli de poliție, jandarmi și pompieri 2021 – sesiunea de toamnă – proba scrisă:

Materialul va fi actualizat pe măsură ce listele sunt publicate de unitățile de învățământ

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș”  Fălticeni:

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani

Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea

Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești.   AICI, toate detaliile despre rezultate după proba scrisă

Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – (în actualizare)

Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – (în actualizare)

Contestații

Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online la adresa de e-mail a unității de învățământ și se soluționează în termen de 24 de ore de la ora afișării rezultatelor. Candidații pot contesta numai rezultatul obținut la propria lucrare.

Adresele e-mail și termene pentru transmiterea contestațiilor:

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – e-mail contestații: admitere@scoaladragasani.ro

  • Model cerere_de_contestatie jandarmi Drăgășani
  • termen pentru depunerea contestațiilor: 24 octombrie ora 16.00
  • afișarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor: 24 octombrie, ora 18.00
  • afișarea listei provizorii cu ierarhizarea candidaților după contestații: 24 octombrie, ora 22.00

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – e-mail admitere@jandarmeriafalticeni.ro; contestațiile se pot depune duminică, 24 octombrie între orele 8.00 și 16.00.

Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – e-mail contestații: admitere@cj.politiaromana.ro

Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – în actualizare

Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – e-mail contestații: admitere.spapf@igpf.ro (până duminică, 24 octombrie, la ora 16.00)

Contestaţiile se formulează numai la proba de evaluare a cunoștințelor, prin completarea unei cereri care cuprinde: numele şi prenumele candidatului, codul unic de identificare, unitatea de recrutare, ce anume se contestă (rezultatul testului de evaluare a cunoştinţelor, înscrierea eronată a punctajului obţinut, la proba de evaluare a cunoştinţelor, pe lista provizorie a rezultatelor, afișată, locul ocupat eronat, la proba de evaluare a cunoştinţelor, pe lista provizorie a rezultatelor, afișată sau înscrierea eronată a mediei), data, ora transmiterii contestaţiei şi semnătura.

Rezultatele contestațiilor sunt definitive și se consemnează într-un proces-verbal, semnat de către președintele și membrii comisiei de soluționare a contestațiilor.

Rezultatele obținute după soluționarea contestațiilor se postează pe site-ul unității de învățământ.

La începutul lunii octombrie s-a desfășurat proba sportivă.

Rezultate proba sportivă, AICI.

Numărul de locuri la admiterea în școli MAI – sesiunea de toamnă, pe specializări:

  • 1.592 locuri pentru agenți de poliție
  • 225 locuri pentru agenți de poliție de frontieră
  • 551 de locuri pentru subofițeri de jandarmi
  • 275 locuri pentru subofițeri de pompieri și protecție civilă
  • 25 de locuri pentru specializarea maistru militar auto.

La școlile de poliție, au fost înscriși aproape 200 de candidați din Alba.

La școlile de jandarmi, au rămas în concurs după proba sportivă 35 de candidați din Alba.

La nivel național, pe cele 1.292 de posturi scoase la concurs în cadrul Școlii de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” – Câmpina, s-au înscris 8.232 de candidați (6,3 pe un loc), iar pe cele 300 de posturi de la Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” – Cluj-Napoca, s-au înscris 1.524 de candidați (5,08 pe un loc).

CALENDAR ADMITERE școli MAI – poliție, jandarmi, pompieri – sesiunea de toamnă 2021:

29 septembrie – 5 octombrie 2021: proba de evaluare a performanței fizice, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție

23 octombrie: proba de evaluare a cunoștințelor; rezultatele obținute vor fi postate pe site-ul oficial al unităților de învățământ.

25 octombrie – 14 noiembrie 2021: examinarea medicală, în ordinea descrescătoare a notelor finale

până în 18 noiembrie 2021: rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora

Nota finală

Comisiile de concurs de la nivelul unităților de învățământ centralizează rezultatele de la probele de concurs, calculează media aritmetică pentru candidații declarați promovat, afișează lista provizorie în ordinea descrescătoare a notelor finale și o postează pe site-ul unității de învățământ.

Departajarea candidaților

Departajarea candidaţilor cu note finale egale se face aplicând, în ordine, următoarele criterii:

a) media generală obținută la examenul național de bacalaureat;

b) nota obţinută la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat;

c) nota obţinută la proba scrisă obligatorie a profilului din cadrul examenului național de bacalaureat;

d) nota obţinută la proba scrisă la alegere a profilului și specializării din cadrul examenului național de bacalaureat;

e) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la prima limbă străină, potrivit foii matricole;

f) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la a doua limbă străină, potrivit foii matricole.

În situația menținerii egalității candidaților după aplicarea criteriilor de departajare, comisia de concurs de la nivelul unității de învățământ realizează departajarea după un criteriu obiectiv, stabilit de aceasta.

În cazul mediilor egale, candidații care nu au susținut examenul național de bacalaureat în sistemul de educație din România și dețin atestatul de recunoaștere a studiilor, nu participă la departajare, aceștia urmând să ocupe ultimul loc dintre cei cu medii egale.

Departajarea este aplicabilă și pe parcursul desfășurării examinării medicale pentru determinarea candidaților eligibili.

Examinarea medicală

Examinarea medicală se realizează în perioada 25 octombrie – 14 noiembrie, potrivit prevederilor Ordinului M.A.I. nr.105/2020 pentru candidaţii care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Unităţile de învăţământ afişează, la finalul fiecărei zile, situaţia candidaţilor care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

Rezultate finale

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora.

Locurile rămase neocupate în urma desfăşurării concursului de admitere sunt completate, prin redistribuire, de către comisia centrală de admitere de la celelalte unități de învățământ, pe baza propunerilor comisiilor de admitere, formulate cu respectarea opțiunilor candidaților declarați neadmis.

Comisia centrală de admitere realizează redistribuirea candidaților, în ordinea descrescătoare a notelor finale, cu aplicarea, după caz, a criteriilor de departajare.

Locurile alocate minorității rome/altor minorități, rămase neocupate, sunt ocupate de următorii candidaţi majoritari ai unității de învățământ, clasaţi în ordinea descrescătoare a notelor finale, cu aplicarea, după caz, a criteriilor de departajare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: INCENDIU într-o gospodărie la Sebeș. A luat foc acoperișul unei case. Au intervenit pompierii cu 3 autospeciale

Publicat

Pompierii de la Garda de Intervenție Sebeș au fost chemați să acționeze, sâmbătă seara, pentru stingerea unui incendiu în municipiu.

Din primele date, este vorba despre un incendiu izbucnit la acoperișul unei case de locuit din Sebeș.

Potrivit ISU Alba, incendiul se manifestă generalizat la acoperisul unei case pe aproximativ 70 mp, cu extindere la acoperișul altei case alipite, pe aproximativ 60 mp.

Intervin echipaje de pompieri cu trei autospeciale de stingere cu apă și spumă și o ambulanță SMURD.

UPDATE, ora 23.24: Incendiul a fost localizat, nu mai există pericol de propagare. Nu sunt persoane rănite.

Forțele de interventie acționează în continuare pentru lichidarea tuturor focarelor (ISU Alba).

sursă imagini: ISU Alba și cititor Alba24

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Intervenție Salvamont Alba pentru recuperarea unor turiști rămași blocați pe munte, lângă Sălciua. Au sunat la 112

Publicat

Serviciul Public Județean Salvamont Salvaspeo Alba a intervenit, sâmbătă seara, pentru recuperarea unor turiști din zona montană de lângă Sălciua. Intervenția a fost necesară în urma unui apel la 112.

Salvatorii montani din cadrul Serviciul Public Județean Salvamont Alba au intervenit în zona comunei Salciua pentru a ajuta trei turiști din Turda.

Potrivit Salvamont Alba, turiștii nu erau echipați corespunzător pentru drumeții pe timp de noapte.

Vezi și Salvamont: 50 de REGULI și SFATURI pentru drumeții în siguranță pe munte

Cele trei persoane au fost aduse în siguranță la baza muntelui.

La acțiune au participat trei salvatori montani și doi voluntari.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate