Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE VIDEO: GREVĂ în sistemul medical. Sanitas: doar urgențele sunt tratate. Situaţia de la Spitalul Judeţean Alba


Publicat

medici spital

14523223_1114306905332125_7236590842885432979_nPersonalul medical de la Spitalul Judeţean Alba s-a alăturat, luni dimineaţa, protestului naţional din spitale, declanşat de Sanitas. Sindicaliştii au anunţat, la nivel naţional, că nicio operaţie care nu este urgenţă medicală nu va fi realizată.

Din respect pentru pacienţi, încercăm să nu afectăm tratamentul acestora. Însă personalul (care lucrează luni dimineaţa – n.r.) este redus. În primele două-trei ore ale dimineţii, personalul medical s-a strâns la parter, fiind o diminuare consistentă a activităţii”, a declarat Graţiela Indreica, vicepreşedinte Sanitas Alba.

UPDATE: Potrivit conducerii Spitalului Judeţean Alba, activitatea spitalului nu a fost afectată de protestul de luni dimineaţa, având în vedere că majoritatea celor care s-au adunat în holul unităţii medicale – aproximativ 100 de medici şi asistenţi – erau cei care ieşiseră din tura de noapte. Totuşi, au fost probleme la internări şi externări, din cauza faptului că sistemul informatic integrat (SIUI) nu a funcţionat. Pacienţii au fost nevoiţi să aştepte.

„Am avut plăcuta surpriză de a vedea un grup de colegi care au coborât să susțină greva desfășurată la nivel național. Revendicările sunt în principal salariale și de natura sporurilor care se calculează la salariul din 2009. Rugămintea mea a fost să asigure continuitatea serviciilor medicale și să nu sufere nimeni din cauza grevei. Am avut plăcuta surpriză de a constata că majoritatea celor care au ocupat holul nostru erau veniți din schimbul doi. Rugămintea mea a fost, dacă sunt revendicări de natura celor pe care le putem rezolva împreună, fără a impune modificări legislative, să îmi facă o listă cu revendicările lor. (…)

GOPR1691Din păcate, nu a afectat greva activitatea medicală cât a afectat faptul că sistemul informatic nu a mers azi dimineață. Am avut iarăși cozi la Biroul de Internări și uite așa ne desfășurăm activitatea zilnic, mai mult în regim de avarie”, a transmis Nicoleta Coșarcă, managerul Spitalului Județean de Urgență din Alba Iulia.

UPDATE 2: În jurul orei 9.00, reprezentanţi Sanitas au participat la discuţii cu Ministerul Sănătăţii. Nu au primit însă un răspuns clar, pentru că ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, nu are pârghiile necesare de a rezolva cerinţele sindicaliştilor, potrivit adevărul.ro.

„Greva continuă, nu am primit nimic cert și palpabil”, la declarat președintele Sanitas, Leonard Bărăscu, citat de hotnews.ro. Sindicaliștii vor merge la ora 16.00 în Parlament.

Federaţia Sanitas a anunţat că declanşează, luni, greva generală şi că îşi cere scuze faţă de toţi pacienţii care vor fi afectaţi de această acţiune, precizând că o treime dintre angajaţi va asigura continuitatea actului medical, iar urgenţele vor fi rezolvate.

„Nicio operaţie care nu este urgenţă medicală nu va fi realizată. Intervenţiile programate vor fi amânate, atât timp cât sunt pentru suferinţe cronice”, a declarat Marius Sepi, prim-vicepreşedintele Federaţiei Sanitas. Sepi a precizat că în spitale vor fi pichete de grevă.

Aproape 75.000 de medici, asistenţi medicali şi alţi angajaţi din sistemul sanitar încetează lucrul, ca urmare a faptului că nu s-a ajuns la o înţelegere cu autorităţile privind revendicările legate de legea salarizării.

Demersul sindicaliştilor este susţinut şi de Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România (COPAC), care a făcut apel la bolnavi să dea dovadă de solidaritate cu acţiunile personalului medical, potrivit News.ro. Reprezentanţii Ministerului Sănătăţii au declarat, la rândul lor, că, la discuţiile care au avut loc vineri, le-au transmis liderilor Federaţiei Sanitas că se caută soluţii pentru ca veniturile din sistemul sanitar să fie cât mai aproape de un nivel corespunzător, iar luni a fost programată o nouă întâlnire.

Federaţia Sanitas cere introducerea în Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 20/2016 a angajaţilor care lucrează în serviciul tehnic administrativ – 23.000 de persoane, a funcţionarilor publici din Direcţiile de Sănătate Publică – 1.800 de oameni şi a celor din creşe şi grădiniţe – aproximativ 1.500 de persoane.

De asemenea, Sanitas mai solicită reducerea diferenţelor salariale de până la 800 de lei între asistenţii medicali absolvenţi ai şcolilor postliceale sanitare şi cei cu studii superioare, ambele categorii având aceeaşi profesie, având aceeaşi fişă a posturilor şi aceleaşi atribuţii.

Federaţia Sanitas a cerut şi reducerea diferenţelor de salarizare de până la 1.200 de lei între spitalele clinice şi neclinice şi trecerea asistenţilor din asistenţa socială pe grila din sistemul neclinic.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

OPINIE Dan Lungu: Dimensiunea pandemiei: În fiecare zi, un sat din România moare răpus de COVID

Publicat

V-ați întrebat vreodată care este de fapt dimensiunea pandemiei din România? Gândiți-vă la satul copilăriei voastre și încercați să vă imaginați câte suflete trăiesc în el.

Apoi, imaginați-vă că, în fiecare zi, populația dintr-un sat din România sau poate chiar dintr-o comună mică moare răpusă de COVID.

Închideți ochii și imaginați-vă apoi 500 de cruci sau 500 de sicrie, acesta fiind, în ultimele zile, numărul mediu al persoanelor răpuse de acest virus necruțător.

Știu! Veți spune că e morbid și că s-a mai trezit încă unu’ să vă țină lecții despre pandemie. Nu, oameni buni! Nu vreau să vă influențez, ci doar încerc, împreună cu voi, să deschid ochii și să văd realitatea dureroasă în care ne zbatem.

Aceasta este dimensiunea dezastrului pandemic prin care trece România și pe care nu îl vedem.

Unii nu pot să îl vadă din cauza valului conspiraționist care le acoperă ochii, alții nu vor să îl vadă din cauza intereselor politice mai puternice decât viața unui om, iar altora pur și simplu nu le pasă.

Dimensiunea e mult mai gravă

În cotidianul carpato-danubiano-pontic, ne-am obișnuit să citim zilnic statisticile cu sutele de morți și miile de bolnavi care umplu până la refuz spitalele.

O facem mecanic și banal, așa cum pe vremuri citeam horoscopul la cafea. Ne dezumanizăm în fiecare zi și ne umplem sufletul cu egoism și lipsă de compasiune.

Dacă moare un preot, ne bufnește râsul și ne grăbim să dăm un comentariu sarcastic pe rețelele de socializare că „i s-a tras” de la lingurița de împărtășanie.

Dacă moare un politician ne gândim că e unul mai puțin dintre cei care ne fură și ne mint. Dacă moare un medic e pentru că a luat plicul de la un bolnav. Dacă moare un bătrân e pentru că i-a sunat ceasul. Dacă moare un tânăr e pentru că a fost teribilist și nu a crezut în vaccin.

Vedem doar cifre într-o statistică a morții. Nu mai vedem oameni…

Nu ne mai pasă că preotul era poate singura mângâiere a unei comunități izolate și poate, la rândul lui, s-a îmbolnăvit împărtășind un muribund.

Nu mai vedem bunicul de poveștile căruia se mai puteau bucura nepoții mulți ani. Nu vedem fiul, a cărui mamă e sfâșiată de durere. Nu vedem soțul care, medic fiind, și-a pus chezășie viața pentru a salva alte vieți.

Ce naiba se întâmplă cu noi? Cel mai grav efect pe care îl are acest virus este să ne ucidă sufletul și să ne transforme în ființe distopice dezumanizate.

Unde ne sunt lacrimile, unde au dispărut omenia și compasiunea? Până la urmă cred că e importat ca nu doar trupul să învingă acest virus, ci și sufletul.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DSP Alba: Peste 2000 de persoane vaccinate, majoritatea dintre acestea cu prima doză. Situația din 22 octombrie

Publicat

Peste 2000 de persoane din județ s-au vaccinat, potrivit situației transmise de DSP Alba, disponibilă la finalul zilei de vineri, 22 octombrie.

Dintre acestea, mai bine jumătate s-au vaccinat cu prima doză.

Vezi DOCUMENT OFICIAL: Lista RESTRICȚIILOR aprobate, care vor intra în vigoare de luni, 25 octombrie. CNSU, decizie de ultimă oră

În total, vineri, s-au vaccinat 2.392 de persoane, din care 1.039 cu doza 1 (+612 Johnson& Johnson /doză unică), 172 cu doza 2 și 569 cu doza 3.

Situația vaccinărilor în județul Alba la 22 octombrie (sursa DSP Alba):

Alba Iulia: 940 persoane vaccinate din care 414 (doza 1), 70 (doza 2), 265 (doza 3), 191 (Johnson & Johnson)

Blaj: 233 persoane vaccinate din care 102 (doza 1), 14 (doza 2), 57 (doza 3), 60 (Johnson & Johnson)

Aiud: 327 persoane vaccinate din care 128 (doza 1), 23 (doza 2), 74 (doza 3), 102 (Johnson & Johnson)

Sebeș: 335 persoane vaccinate din care 133 (doza 1), 24 (doza 2), 53 (doza 3), 125 (Johnson & Johnson)

Cugir: 147 persoane vaccinate din care 56 (doza 1), 19 (doza 2), 27 (doza 3), 45 (Johnson & Johnson)

Câmpeni: 168 persoane vaccinate din care 92 (doza 1), 9 (doza 2), 28 (doza 3), 39 (Johnson & Johnson)

Ocna Mureș: 94 persoane vaccinate din care 56 (doza 1), 5 (doza 2), 23 (doza 3), 10 (Johnson & Johnson)

Teiuș: 69 persoane vaccinate din care 28 (doza 1), 6 (doza 2), 25 (doza 3), 10 (Johnson & Johnson)

Zlatna: 34 persoane vaccinate din care 16 (doza 1), 2 (doza 2), 11 (doza 3), 5 (Johnson & Johnson)

Ighiu: 20 persoane vaccinate din care 14 (doza 1), 0 (doza 2), 6 (doza 3), – (Johnson & Johnson)

Rural (medici de familie): 25 (Johnson & Johnson).

În județ sunt 11 echipe mobile pentru vaccinare, care se deplasează la solicitări.

DSP Alba: A crescut numărul solicitărilor pentru vaccinare

DSP Alba transmite că, organizatoric, va fi posibilă suplimentarea personalului și a fluxului de vaccinare în centrele din județ, având în vedere că se înregistrează o creștere a numărului de solicitări.

”Suntem pregătiți să facem față unui număr mare de solicitări pentru vaccinare, prin suplimentarea personalului și a fluxurilor.

La Sebeș și Cugir, am cerut CNCAV dublarea capacității de vaccinare, prin introducerea de noi fluxuri.

Același lucru se va întâmpla și în alte zone.

Întrucât solicitările centrelor de vaccinare au crescut, transporturile de vaccin se vor realiza cu o frecvență crescută, astfel încât să nu existe sincope în aprovizionare”, a precizat directorul DSP Alba, Alexandru Sinea.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Regulamentul modificat al parcărilor rezidențiale din Alba Iulia, la aprobare în Consiliul Local. Taxa anuală și noi condiții

Publicat

alba iulia

Modificarea regulamentului de parcări de reședință în municipiul Alba Iulia intră la aprobare în ședința Consiliului Local din 27 octombrie.

Taxa anuală pentru un loc de parcare va fi de 135 de lei/an/loc (TVA inclus) pentru persoane fizice, respectiv 270 lei/an/loc (TVA inclus) pentru persoane juridice.

Închirierea locurilor de parcare rezidențiale este condiționată, printre altele, de deținerea unui autoturism cu ITP valabil.

Cei care ocupă locurile de reședință și după ora 16.00 (când expiră termenul în care acestea sunt libere și pentru alte mașini cu excepția celor pentru care locul e rezervat) au timp cel mult o oră să elibereze spațiul respectiv, din momentul în care se aplică autocolant privind înștiințarea că a parcat neregulamentar. În caz contrar, li se va ridica mașina.

Pot fi închiriate și locuri de parcare pentru aprovizionare de către persoanele juridice.

De asemenea, pot fi atribuite locuri de parcare și pentru pentru autoutilitare mici, sub 3000 kg sarcină maximă autorizată, cu condiția să încapă în spațiul respectiv.

Pot dobândi un loc de parcare și cei care nu au posibilitatea de a parca autovehiculul pe proprietatea privată deținută.

Proiectul de regulament a fost în consultare publică până în 28 septembrie, iar acum este supus la vot în Consiliul Local.

Prevederi din regulamentul parcărilor rezidențiale la Alba Iulia

Atribuirea unui loc de parcare se face pe 12 luni pe bază de abonament.

Taxa se plătește integral în cel mult 30 de zile de la data atribuirii locului de parcare, la sediul Serviciului Administrarea Domeniului Public și Privat.

Dacă se depășește acest termen, locul de parcare devine vacant și se va atribui altor persoane.

Beneficiarii locurilor de parcare au dreptul exclusiv de a folosi locul de parcare de luni până vineri între orele 16.00 – 8.00, iar sâmbăta, duminica și de sărbătorile legale, pe tot parcursul zilei.

Locurile de parcare se vor marca cu culoare albă.

Între orele 08.00 –16.00, de luni până vineri, locurile de parcare pot fi utilizate liber, de către orice persoană.

Persoanele cu dizabilități sau reprezentanții legali ai acestora, precum și persoanele juridice au dreptul de a utiliza locul de parcare permanent (24h/zi 7 zile/săptămână). Aceste locuri de parcare se vor marca cu culoare albastră.

Locurile de parcare din dreptul accesului în spațiile comerciale, unităţile hoteliere, săli spectacole, unităţi bancare, instituţii de interes public, societăţi comerciale, baze sportive etc. se pot atribui cu prioritate persoanelor fizice sau juridice care dețin/folosesc aceste spații, cu precădere pentru aprovizionare, denumită parcare aprovizionare (PA) percepându-se taxa anuală stabilită mai sus (270 lei/an – n.red).

Locurile de parcare rezidențiale – întreținere și folosire

Curățenia/deszăpezirea în parcările de reședință se asigură de către beneficiarii locurilor de parcare.

Parcările de reşedinţă se închiriază numai pentru autohevicule cu sarcină maximă autorizată mai mică de 3000 kg, înmatriculate în România, care se încadrează în limitele marcajului rutier ce delimitează locul de parcare.

Atribuirea locurilor de parcare de reședință se face prin încredințare directă.

Locurile de parcare atribuite vor fi utilizate doar de către beneficiarii acestora, subînchirierea sau utilizarea locurilor de parcare de către alte persoane cu acordul beneficiarilor fiind interzisă.

Nerespectarea acestei prevederi conduce la retragerea unilaterală a abonamentului şi se sancţionează cu pierderea locului de parcare. Locul de parcare devenit vacant va fi realocat.

Atribuirea locurilor de parcare pe bază de abonament

Locurile de parcare vacante din parcările publice de reședință vor fi atribuite pe bază de abonament:

persoanelor fizice care au domiciliul/reședința în vecinătatea parcărilor și au un autovehicul în proprietate sau folosință, fiind menționat în certificatul de înmatriculare în calitate de utilizator sau deține autovehiculul în baza unor alte acte  defolosință încheiate în formă autentică, cu excepția contractelor de leasing, care se vor prezenta în copie legalizată; autoturismul trebuie să aibă inspecția tehnică periodică în valabilitate

persoanelor juridice care au sediul/punct de lucru în vecinătatea parcărilor.

Poate fi atribuit un singur loc de parcare pentru o proprietate.

Persoanele cu handicap și reprezentanții legali ai acestora au prioritate la atribuirea locurilor de parcare. Pentru aceștia, locul de parcare se atribuie gratuit.

În cazul în care nu există locuri de parcare disponibile, cererile celor care solicită locuri de parcare vor rămâne în aşteptare, urmând ca, în momentul în care se eliberează un loc de parcare sau se creează locuri noi, să le fie atribuite acestora în ordine cronologică.

Dacă se elimină/anulează un loc de parcare deținut cu abonament valabil din motive neimputabile utilizatorului, acesta are prioritate la atribuire.

În cazul în care numărul solicitanţilor este mai mic decât numărul locurilor de parcare, repartizarea locurilor rămase libere se va face către locatarii imobilelor din apropiere care nu au primit locuri în parcarea aferentă acestora, iar în situaţia în care mai rămân totuşi locuri de parcare libere, acestea se vor putea atribui locatarilor din imobilele arondate care deţin şi al doilea autoturism, în limita locurilor disponibile, în ordinea cronologică a cererilor.

În cazul atribuirii unui loc de parcare în condițiile prevăzute mai sus, la expirare, dacă există listă de așteptare, nu se va mai prelungi dreptul de folosință al acestuia, locul de parcare urmând să fie atribuit conform listelor de așteptare.

Zonele în care se atribuie pentru prima dată locuri de parcare

În zonele unde se atribuie pentru prima dată locuri de parcare de reședință, persoanele care doresc un loc de parcare vor depune la Compartimentul presă, comunicare şi relaţii publice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, o cerere în care vor menţiona numărul locului de parcare dorit şi locul unde este situat acesta.

Perioada de depunere a cererilor este de 7 zile lucrătoare, iar data de la care doritorii pot depune solicitări în vederea atribuirii unui loc de parcare se va anunţa de către Primăria municipiului Alba Iulia prin presă și alte mijloace de informare.

Atribuirea locurilor de parcare pentru prima dată se face de o comisie formată din 3 consilieri locali, 3 reprezentanți ai primăriei și câte un reprezentant al asociației de proprietari. Atribuirea se face în ordine cronologică, în funcție de numărul de înregistrare și data la care a fost depusă cererea.

Cine nu poate primi loc de parcare de reședință

Nu vor beneficia de locuri de parcare persoanele care deţin cu orice titlu garaje amplasate pe domeniul public sau privat al municipiului Alba Iulia sau pe proprietatea privată a persoanelor fizice sau juridice, persoanele care deţin curti, copertine sau au alte posibilităţi de parcare.

Toţi solicitanţii unui loc de parcare vor da o declaraţie pe proprie răspundere din care să reiese că sunt îndeplinite condiţiile menţionate mai sus.

Prin excepție, pot dobândi un loc de parcare persoanele fizice sau juridice care nu au posibilitatea de a parca autovehiculul pe proprietatea privată deținută, dacă reprezentanți ai Primăriei Municpiului Alba Iulia constată acest fapt.

Abonamentul este netransmisibil. Schimbul de locuri de parcare între titulari se face pe baza unei cereri scrise la care se vor anexa abonamentele în original.

Cum se poate prelungi abonamentul pentru locul de parcare de reședință

Abonamentul pentru locul de parcare se va putea prelungi cu încă 12 luni cu condiţia achitării de către titular a taxei anuale aferente. În caz contrar locul de parcare devine vacant și va fi atribuit în conformitate cu prezentul Regulament.

Taxa aferentă prelungirii locului de parcare poate fi achitată de la începutul anului până în ultima zi de valabilitate al abonamentului.

Prelungirea anuală a abonamentelor se face cu respectarea condițiilor inițiale de alocare și cu prezentarea în original a următoarelor documente:

– persoane fizice:

  • cartea de identitate/buletinul de identitate al utilizatorului din care să rezulte domiciliul sau reședința în apropierea parcajului;
  • certificatul de înmatriculare al autovehiculului cu inspecția tehnică periodică în valabilitate, din care să rezulte calitatea de proprietar sau utilizator

– persoane cu handicap: dacă utilizatorul este un aparținător al acestora, se prezintă actul de identitate al persoanei cu handicap, cu domiciliul/reședința în apropierea parcajului și acte în valabilitate ce dovedesc handicapul

– persoane juridice: certificatul de înregistrare sau certificatul constatator al abonatului din care să rezulte că are sediul social/punct de lucru în apropierea parcajului.

În cazul în care utilizatorul locului de parcare nu se prezintă până în ultima zi de valabilitate trecută pe abonament pentru prelungirea valabilității abonamentului și achitarea taxei anuale pentru ocuparea locului de parcare sau nu mai îndeplineşte una sau mai multe dintre condiţiile necesare atribuirii unui loc de parcare, locul de parcare devine vacant, urmând a fi atribuit în conformitate cu prezentul Regulament, fără notificarea prealabilă și fără punerea în întârziere a titularului.

Transmiterea dreptului de folosință

În cazul în care titularul abonamentului își schimbă autovehiculul deținut, abonamentul poate fi modificat cu noul număr de înmatriculare, titularul având obligația prezentării documentelor doveditoare.

Transmiterea dreptului de folosință a locului de parcare se poate face exclusiv către persoanele fizice sau juridice care au domiciliul/ reședința/ sediul/ punct de lucru pe aceeași proprietate. (de ex.: de la părinți la copii, de la persoană fizică la persoană juridică sau invers, de la un soț la altul etc.)

Cererea de transmitere se depune la Compartimentul presă, comunicare şi relaţii publice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia în perioada de valabilitate al abonamentului.

Locurile ocupate de alte mașini

În cazurile de ocupare fără drept a locurilor de parcare de reşedinţă, se va aplica amenda contravenţională și se va aplica și măsura tehnico-administrativă a ridicării autovehiculelor staționate neregulamentar, după ora 16.00, dacă proprietarul/deținătorul legal al autovehiculului nu va elibera locul de parcare de reședință în termen de o oră, ulterior aplicării unui autocolant privind înștiințarea că autovehiculul este parcat necorespunzător.

Interzis garaje sau sisteme de blocare pe locurile de parcare atribuite

Pe locurile de parcare de reşedinţă nu este permisă amplasarea/ construirea de garaje, ţarcuri, sisteme de blocare acces şi alte asemenea.

În cazul constatării unei astfel de abateri se vor lua măsurile legale potrivit prevederilor Legii 50/1991 (privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare) și se va pierde dreptul de folosință asupra locului de parcare atribuit.

Dezafectarea garajelor, ţarcurilor, sistemelor de blocare etc. și aplicarea sancțiunilor legale corespunzătoare se realizează de către Serviciul Poliția Locală a municipiului Alba Iulia, din oficiu, la sesizarea Serviciului Administrarea Domeniului Public şi Privat sau la sesizarea scrisă a oricăror alte persoane.

Situații în care utilizatorii trebuie să elibereze temporar locurile de parcare

Utilizatorii locurilor de parcare au obligaţia de a elibera spaţiile de parcare în anumite zile şi intervale orare, pentru desfăşurarea unor evenimente speciale sau pentru a permite efectuarea reparaţiilor, marcajelor, intervenţiilor la reţelele de alimentare cu gaz, energie electrică, apă-canal etc, unde este cazul ori de câte ori este necesar.

În cazul în care proprietarii/utilizatorii autovehiculelor nu respectă această obligaţie, serviciile de specialitate din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia vor lua, în prima fază, măsura avertizării în scris a acestora, urmată de aplicarea unei amenzi contravenţionale.

În cazul unor abateri repetate se pierde locul de parcare atribuit şi se anulează abonamentul înainte de termen, cu notificarea prealabilă emisă de Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat din subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia cu 10 zile înainte de luarea acestei măsuri.

Intenţia de renunţare la locul de parcare atribuit, înainte de expirarea de drept a acestuia, se aduce la cunostinţă în scris Serviciului Administrarea Domeniului Public şi Privat (a fost eliminat termenul de o lună – n.red). Apoi locul de parcare devine vacant și va fi atribuit în conformitate cu prezentul Regulament.

Iniţiativa amenajării de noi locuri de parcare de reşedinţă o pot avea Primăria municipiului Alba Iulia, asociaţiile de proprietari, diverse persoane fizice sau juridice interesate.

Contravenții, amenzi

Constituie contravenţie următoarele fapte:

a) montarea ilegală a unor însemne/plăcuţe pentru rezervarea locului de parcare sau a unor sisteme de blocare acces

b) necurăţarea parcărilor de către beneficiarii locurilor de parcare (de frunze, vegetație, gunoi etc)

c) distrugerea platformei de parcare, precum şi a însemnelor/ plăcuţelor pentru rezervarea locurilor de parcare

d) neeliberarea locurilor de parcare la solicitarea angajaţilor Primăriei Municipiului Alba Iulia sau a unităţilor cu care colaborează primăria în vederea efectuării diverselor lucrări de marcare, modernizare, lucrări la  reţelele edilitare etc.

Faptele prevăzute mai sus se sancţionează cu amendă contravențională astfel:

– faptele prevăzute la lit.a), lit.b) și lit.d) cu amendă între 200-500 lei pentru persoane fizice și 500-1000 lei pentru persoane juridice

− faptele prevăzute la lit.c) cu amendă între 1000-2500 lei pentru persoane fizice și 1000-2500 lei pentru persoane juridice

Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se face de către angajații Serviciului Poliția Locală.

Amenzile se achită la Direcția Venituri a Primăriei Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Vacanța elevilor de două săptămâni. Arafat: nu este nicio garanție că vor fi reluate cursurile față în față

Publicat

sala clasa pregatire examen

Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), dr. Raed Arafat, susține că nu există nicio garanție că după două săptămâni de vacanță vor fi reluate cursurile față în față.

Șeful DSU a spus că s-a preferat soluția vacanței de două săptămâni în dauna cursurilor online pentru toți elevii, compensând, ulterior, zilele date pentru vacanță, pentru a nu fi o discrepanță între accesul la online și seriozitate.

Vezi și Ordinul prin care toți elevii intră în vacanță de luni, aprobat de Ministerul Educației

„Au fost niște discuții care au fost stabilite mai ales de experții de la Ministerul Educației că asta ar fi soluția mai bună”, a spus dr. Raed Arafat, la Digi 24.

Șeful DSU a spus „că nu există nicio garanție” că după vacanța de două săptămâni se va reveni la școală.

„Nu există nicio garanție (că vor începe cursurile fizic – n.r.) pentru că nu știm cum va evolua.

Așteptăm să vedem evoluția și discuția asta a fost că la 10 zile vom evalua din nou. La 10 zile vom vedea cum se mișcă situația”, a mai declarat șeful DSU.

Toți elevii intră în vacanță timp de două săptămâni, de luni, 25 octombrie, ca măsură de combatere a pandemiei.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate