Connect with us
Publicitate

Uncategorized

Grupul de Susţinere a Proiectului Roşia Montană: Tot mai mulți români acceptă proiectele miniere în zonele afectate de șomaj


Publicat

În februarie 2012, a fost realizat un sondaj IRES pe un eşantion reprezentativ naţional, iar rezultatele arată că 82% dintre românii chestionaţi sunt de acord cu implementarea proiectului minier de la Roşia Montană şi consideră că este acceptabil acordul pentru proiect. În acest context, Grupul de Susţinere a Proiectului Roşia Montană reaminteşte că acesta oferă locuri de muncă într-o zonă grav afectată de șomaj.

Potrivit sondajului IRES, 82% dintre românii chestionaţi sunt de acord cu implementarea proiectului minier de la Roşia Montană, datorită faptului că oferă locuri de muncă într-o zonă grav afectată de șomaj.

“Proiectul minier aurifer de la Roşia Montană este cea mai mare investiţie industrială din România ultimilor ani. Datele acestui sondaj arată că practic românii au nevoie de locuri de muncă mai mult decât oricând și susțin investițiile care le generează. Este clar că oamenii înţeleg că proiectul de la Roşia Montană va ajuta economia României şi va crea locuri de muncă, atât de necesare”, comentează prof. univ. Ovidiu Nicolescu, preşedintele Consiliului Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) şi membru al Grupului de Susţinere a Proiectului Roşia Montană.

Reprezentanţii Grupului arată că aproape 90% dintre cei chestionaţi consideră că redeschiderea unor mine este o soluție pentru zonele miniere afectate de șomaj. “Rezultatele arată că, în ciuda unor grupări care se opun, românii de bună credinţă recunosc capacitatea mineritului de a crea locuri de muncă şi de a aduce beneficii economice ţării, într-o vreme în care avem nevoie de investiţii mai mult decât oricând. Eu sper că mineritul are şansa să redevină unul din motoarele principale ale economiei, aşa cum se întâmplă în ţări dezvoltate ale lumii”, a declarat Ion Popescu, preşedintele Confederaţiei Naţionale Sindicale Meridian.

Pe lângă crearea de locuri de muncă, recunoscută ca beneficiu al proiectului de 67% dintre cei chestionați, majoritatea românilor (60%) consideră că proiectul minier contribuie la dezvoltarea economică a întregii regiuni.

Consiliul Coordonator al Grupului de Susţinere a Proiectului Roşia Montană arată că, potrivit experţilor britanici în economie, proiectul minier va crea 3.600 de locuri de muncă directe şi indirecte, la nivel naţional, pe durata de viaţă a minei. În etapa de construcţie a minei sunt prevăzute alte peste 2000 de locuri de muncă. În cadrul proiectului se alocă 140 de milioane USD pentru restaurarea şi punerea în valoare a patrimoniului cultural din Roşia Montană şi din România, iar prin garanţia de mediu, calculată în prezent la 135 de milioane USD, compania minieră îşi asumă responsabilitatea protecţiei mediului înconjurător, precum şi reducerea poluării istorice existente, cauzate de vechile exploatări.

Grupul de Susţinere a Proiectului Roşia Montană a fost înfiinţat în iunie 2011 şi are în prezent 72 de membri  din toată țara – ONG-uri, universităţi, primării, asociaţii patronale şi sindicale, persoane publice.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

8 Comentarii

8 Comments

  1. Anda

    joi, 08.03.2012 at 17:29

    Tot mai multi romani ajung sa inteleaga ca sunt semeni de-ai nostri mai amarati decat noi,care pot fi ajutati prin proiecte miniere. Trebuie doar sa vrem.

  2. Dan

    joi, 08.03.2012 at 20:42

    Eu cred ca unii oameni daca nu se afla in situatia in care sa mori de foame ,sa ceri un loc de munca pentru a trai , de a avea un viitor , nu vor intelege niciodata prin ce trec unii.

    • Anda

      vineri, 09.03.2012 at 16:54

      Bine ai zis, Dan. Poate cei care nu sunt de acord ca si rosienii sa traiasca mai bine, ar trebui, macar pentru o zi, sa incerce sa se descurce cu 6ron/zi, cat e venitul mediu al unui rosian, si cu poluarea sub nas, in fiecare zi. Sa vedem atunci daca o sa fie de acord sau nu.

  3. Dan

    joi, 08.03.2012 at 21:46

    defapt din ce in ce mai multi oameni realizeaza ca prin relansasae mineritului nu doar se rezolva problemele in locurile cu un somaj mare dar si in alte parti industriile adiacente incep sa functioneze

  4. alex

    vineri, 09.03.2012 at 09:11

    Cat timp asta ramane singura industrie care poate fi dezvoltata rapid si avem posibilitatae in unele zone nici macar sa nu implice o investtiie din partea statului atunci nu vad de ce nu am fi toti pentru dezvoltarea economiei

  5. Marian

    vineri, 09.03.2012 at 10:28

    Este si logic si normal , cand sti ca mori de foame , cand sti ca trebuie un loc de munca pentru a trai , in mod normal tara trebuie sa faca orice pentru a nu lasa somajul sa creasca.Trebuie sa profitam de tot ce avem, sa facem bani sa putem creste economic.

  6. Calin

    vineri, 09.03.2012 at 11:40

    ma bucur ca tot mai multi romani au auzit in primul rand vocea oamenilor din Rosia Montana, singurii in stare sa decida ce e mai bine pentru acea localitate si ma bucur in al doilea rand ca oamenii au vazut necesitatea unui asemenea proiect atat in zona cat si in economia tarii.

  7. Elena

    vineri, 09.03.2012 at 12:38

    Investitiile in acest domeniu pot duce la relansarea mineritului care ar putea fi practicat intr-un mod mai sigur, mai responsabil, devenind astfel si mai rentabil.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Trei elicoptere echipate pentru căutare și salvare în condiții dificile, inclusiv în zone montane, au intrat în dotarea SMURD

Publicat

Trei elicoptere Airbus de tip H135, dotate pentru misiuni aero-medicale, achiziționate cu fonduri europene, au intrat astăzi în dotarea Inspectoratul General de Aviație al Ministerului de Interne și vor fi folosite de SMURD.

Elicopterele de ultimă generație sunt echipate pentru misiuni medicale, dar și pentru cele de căutare-salvare, inclusiv în zonele de munte greu accesibile, fiind dotate cu troliu, potrivit reprezentanților Ministrului Afacerilor Interne.

„De acum, vom putea interveni mai repede pentru a-i ajuta pe cei aflați în pericol, pe o zonă mai largă cu mai multe aeronave”, a transmis ministrul de Interne, Lucian Bode, pe Facebook.

În total, șase elicoptere au fost achiziționate prin Proiectul VIZIUNE 2020 din Programul Operațional Infrastructură Mare, gestionat de Departamentul pentru Situații de Urgență, urmând să mai fie livrate trei.

Foto: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud: Concurs pentru două posturi de director executiv și de inspector. Calendar și condiții pentru candidați

Publicat

primaria aiud

Primăria Municipiului Aiud organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nederminată a două posturi. Este vorba despre un post de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al primarului și un post de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al primarului.

Ambele concursuri sunt organizate la sediul instituției din str. Cuza Vodă, nr. 1, în baza art. II din Legea nr.203/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Postul de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud

Condiţiile de participare la concurs pentru postul de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință: științe economice;

– absolvenți cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

– vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani.

Candidații trebuie să îndeplinească condiţiile de ocupare a unei funcții publice, prevăzute la art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Durata timpului de muncă pentru funcția publică de director executiv este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână, reprezentând durată normală a timpului de muncă.

Condiţiile de desfăşurare a concursului:

– Proba scrisă: 05.04.2021, ora 11:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu;

– Interviul: se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise;

– Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 04.03.2021 – 23.03.2021 (ora 16:00), la Biroul Resurse Umane, Control Intern din cadrul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite în fișa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, număr de telefon 0258 861 310, interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Cipcigan Patricia Tatiana, șef birou al Biroului Resurse Umane, Control Intern, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Postul de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud

Durata timpului de muncă pentru funcția publică de inspector, clasa I, grad profesional principal este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână, respectiv durată normală a timpului de muncă.

Candidații trebuie să îndeplinească condiţiile de ocupare a unei funcții publice, prevăzute la art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Condițiile de participare la concurs pentru postul de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință: științe economice;

– vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Condiţiile de desfăşurare a concursului:

– Proba scrisă: 06.04.2021, ora 11:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu;

– Interviul: se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise;

– Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 04.03.2021 – 23.03.2021 (ora 16:00), la sediul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfășurare a concursului, bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite în fișa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, număr de telefon 0258 861 310, interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Dancea Stînea Anamaria, consilier în cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO SGA Alba: Lucrări de decolmatare și reprofilări cursuri de apă pe văile Craiva și Pianu, pentru preîntâmpinarea viiturilor

Publicat

Angajații Sistemului de Gospodărire a Apelor (SGA) Alba au efectuat recent lucrări de decolmatare și reprofilări de cursuri de apă pe văile Craiva și Pianu. 

Potrivit reprezentanților Administraţiei Bazinale de Apă Mureş, pe tot parcursul lunii februarie cât și în luna martie, angajații Sistemului de Gospodărire a Apelor Alba – formația de lucru Alba Iulia, efectuează lucrări de întreținere, igienizare, decolmatare și reprofilări cursuri de apă pe Valea Craiva, în aval de localitatea Craiva.

Pentru operativitatea lucrărilor și decolmatarea văii este folosit excavatorul pe peneluri JCB.

De asemenea, în urma precipitațiilor abundente din lunile de iarnă, a topirii zăpezii de pe versanți, angajații de la Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba – formația de lucru Vințu de Jos, pentru a preîntâmpina eventuale viituri au efectuat lucrări de reprofilare și decolmatare curs de apă, pe Valea Pianu, în amonte de localitatea Strungari.

Lucrările au avut loc pe tot parcursul lunii februarie.

S-a utilizat buldozerul Komat’su D37PX.

foto: SGA Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Doi șoferi din Ciumbrud și Săliștea și un altul din județul Bihor, cu dosare penale în Alba, pentru conducere fără permis

Publicat

Doi șoferi din Ciumbrud și Săliștea și un altul din Bihor s-au ales cu dosare penale după ce au fost prinși de polițiști conducând autovechicule fără să dețină permis de conducere.

Potrivit IPJ Alba, la data de 3 martie 2021, în jurul orei 12.00, polițiștii Secției 2 de Poliție Rurală Vințu de Jos l-au depistat pe un bărbat de 30 de ani, din localitatea Ciumbrud, în timp ce conducea un tractor, pe raza comunei, fără să dețină permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis.

La data de 3 martie 2021, în jurul orei 18.20, polițiștii rutieri din Aiud l-au depistat pe un bărbat de 56 de ani, din comuna Săliștea, în timp ce conducea un tractor, pe raza comunei, fără să dețină permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis.

La data de 3 martie 2021, în jurul orei 17.45, polițiștii rutieri din Câmpeni, în timp ce acționau împreună cu polițiștii Secției 9 Poliție Rurală Câmpeni, l-au depistat pe un bărbat de 45 de ani, din municipiul Oradea, județul Bihor, care conducea un autoturism, pe DN 75, având dreptul de a conduce autovehicule suspendat.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de conducere cu permisul suspendat.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate