Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Guvernul a adoptat OUG care permite împușcarea urșilor. Ministrul Mediului: Primarii decid prin ce mijloc să fie îndepărtați


Publicat

e

Guvernul României a aprobat, în şedinţa de astăzi, la propunerea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, o ordonanţă de urgenţă privind aprobarea metodelor de intervenţie pentru specia urs brun.

Actul normativ reglementează modul de intervenţie imediată pentru prevenirea şi combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun (Ursus arctos) asupra cetăţenilor şi bunurilor acestora, în intravilanul localităţilor, prin alungare/capturare/relocare sau extragerea prin împuşcare sau eutanasiere scrie DCNews.ro

Scopul principal al Ordonanţei este ocrotirea unor valori esenţiale: viaţa şi integritatea corporală a persoanei, sănătatea şi securitatea publică, bunurile de orice fel aflate în proprietatea publică şi privată a persoanelor juridice şi fizice.

„Primarul sau viceprimarul, cunoscând circumstanțele locale, analizând expertiza profesională și gradul de risc, va decide prin ce mijloc să fie îndepărtat ursul”, a scris ministrul Mediului, Tanczos Barna, după adoptarea actului normativ.

Potrivit actului normativ, sesizarea cazurilor în care este necesară intervenţia se face de orice persoană, prin apelarea numărului unic de urgenţă 112.

OUG prevede că „intervenția imediată asupra exemplarelor de urs în intravilanul localităților se efectuează gradual” prin următoarele metode:

  • îndepărtarea prin diverse mijloace;
  • tranchilizare și relocare;
  • extragere prin eutanasiere sau împușcare.

În cazul în care exemplarul îndepărtat prin alungare revine în mod repetat, echipa de intervenție procedează la intervenţia prin tranchilizare și relocarea acestuia. Tranchilizarea va fi efectuată de medicul veterinar.

Însă, dacă ursul pune în pericol siguranța cetățenilor, a bunurilor sau a echipei de intervenție acesta va putea fi ucis.

Echipa de intervenție este condusă de primar/viceprimar și este formată din jandarm, vânător și medic veterinar, iar decizia daca animalul este ucis sau nu aparține echipei de intervenție.

Amenzi și sancțiuni

De asemenea, proiectul prevede că „împiedicarea prin orice mijloace a intervenției imediate constituie contravenție și se sancţionează cu amendă contravențională între 7.000 și 10.000 lei.”

Ordonanța prevede că pot fi împușcate și ursoaicele cu pui, caz în care puii vor ajunge într-un adăpost. Ministrul Mediului spune că Ordonanța „descentralizează” procedura de intervenție.

„Conform actului normativ, în cadrul fiecărei unitate administrativ teritorială se va constitui o echipă de intervenție imediată care este condusă de primar sau de viceprimar. Ei sunt persoanele care, conform legii, în baza expertizei profesionale, decid asupra modului de intervenție imediată care poate fi de trei tipuri: alungarea, tranchilizarea și relocarea, eutanasierea sau împușcarea ursului.

Sunt ferm convins că nu noi din București trebuie să decidem care este ursul de care se teme o localitate întreagă, ci tocmai din aceste considerente am descentralizat procedura decizională: primarul sau viceprimarul, cunoscând circumstanțele locale, analizând expertiza profesională și gradul de risc, va decide prin ce mijloc să fie îndepărtat ursul.

Totodată, actul normativ aprobat astăzi asigură o bază legală pentru ca primarii să își poată apăra comunitatea de pericol în condițiile legii, fără frică”, a scris ministrul Mediului, pe Facebook.

Ce se întâmplă după ce ursul este împușcat

După ce ursul este împușcat, blana și craniul exemplarului ucis se predau Gărzilor forestiere, rămân în proprietatea statului, iar carcasa exemplarului extras prin împușcare revine gestionarului care a efectuat extragerea, adică fondurilor de vânătoare.

Costurile privind gestionarea exemplarelor extrase prin eutanasiere sau împuşcare vor fi suportate de către Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, prin autoritatea publică locală care are contract de permanenţă cu Gestionarul sau prin Garda forestieră, în cazul în care intervenția a fost efectuată de aceasta din urmă.

Extragerea ursului prin eutanasiere sau împuşcare se face în următoarele situaţii:

-dacă intervenţiile prin metoda alungării, respectiv a tranchilizării şi relocării nu dau rezultate şi gradul de risc se modifică la nivel mare conform procedurii de evaluare a riscului;

– dacă siguranţa şi securitatea persoanelor sau a bunurilor de orice fel aparţinând acestora sunt puse în pericol; dacă siguranţa şi securitatea membrilor echipei de intervenţie sunt puse în pericol;

-în cazul în care exemplarul de urs în cauză se răneşte în cursul acţiunii de intervenţie şi nu sunt identificate alte soluţii conform prezentei ordonanţe de urgenţă;

-dacă exemplarul în cauză este prins într-o capcană neautorizată şi nu sunt identificate alte soluţii; dacă exemplarul în cauză prezintă răni incompatibile cu viaţa.

În vederea punerii în aplicare a acestor prevederi şi pentru asigurarea serviciilor de specialitate privind tranchilizarea şi relocarea ori extragerea prin eutanasiere sau împuşcare a exemplarelor de urs, unităţile administrativ-teritoriale vor încheia contracte de prestări servicii cu gestionarii fondurilor de vânătoare şi medicii veterinari, cu respectarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice.

Ce documente sunt necesare

Modelele de contracte de prestări servicii se stabilesc prin ordin al ministrului mediului, apelor şi pădurilor, care se emite în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

Costurile privind intervenţia se achită de unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia s-a efectuat intervenţia în baza contractului de prestări servicii de permanenţă încheiat cu Gestionarul, respectiv a contractului de prestări servicii încheiat cu medicul veterinar de liberă practică şi se decontează de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, în limita tarifelor standard stabilite prin ordin al ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi în baza documentelor justificative depuse de unităţile administrativ – teritoriale la Gărzile forestiere.

După ședința de guvern, premierul Florin Cîțu a anunțat că a cerut de la ministerul Mediului o strategie pe termen lung pentru gestionarea populației de urs.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. BabaGanush

    joi, 22.07.2021 at 08:03

    Groaznic. Nu am cuvinte. Sigur s-ar fi gasit si alte solutii! Niciun pic de empatie pt.nimic din jur. Banu’ si omu’ primeaza.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2021: ALBA, pe locul 19 după rata de promovare a examenului. Rezultate mai slabe în țară față de anii precedenți

Publicat

Județul Alba se află pe locul 19 în top național (fără București) după rata de promovare a examenului de Titularizare 2021 (proba scrisă, note peste 7). Rezultatele sunt slabe la nivel național, comparativ cu anul trecut.

Rata de promovare în Alba este de 42,7%, mai mică față de cea din 2020 (54,23%). La nivel național este de 44,47%, în scădere față de ultimii patru ani.

Vezi Rezultate TITULARIZARE 2021 în ALBA: 92 de profesori cu note sub 5. Rată de promovare de 42,7%, mai mică față de anul trecut

Titularizarea este concursul naţional prin care profesorii ocupă posturile didactice sau catedrele vacante în învăţământul preuniversitar, având posibilitatea să se angajeze perioadă nedeterminată. Condiția pentru a obține titularizarea este obținerea unei note de minimum 7 atât la proba scrisă, cât şi la inspecţia specială la clasă.

Vezi TOP REZULTATE la Titularizare 2021 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note la examen. Un candidat a luat 10 la proba scrisă

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

TOP JUDEȚE – rată promovare (note între 7 și 9,99) – Titularizare 2021:

(București: 49,03%)

1.. Cluj: 54,6%

2. Dolj: 50,5%

3. Prahova: 48,9%

4. Vâlcea: 48,7%

5. Harghita: 47,6%

6. Timiș: 47,4%

7. Bihor: 47,1%

8. Maramureș: 46,6%

9. Sibiu: 46,3%

10. Iași: 46%

11. Covasna: 45,5%

12. Neamț: 45,4%

13. Galați: 44,9%

14. Sălaj: 44,4%

15. Mureș: 43,6%

16. Teleorman: 43,3%

17. Suceava: 43%

18. Brașov: 42,8%

19. Alba: 42,7%

20. Buzău: 41,9% / Dâmbovița: 41,9%

Botoșani: 41,5%

Bistrița-Năsăud: 41,3% / Hunedoara: 41,3% / Gorj: 41,3%

Olt: 41,2%

Arad: 40,1%

Bacău: 38,9%

Vrancea: 38,7%

Ilfov: 38,1% / Ialomița: 38,1%

Argeș: 37,9% / Vaslui: 37,9%

Constanța: 37,2%

Mehedinți: 37,1%

Brăila: 36,2%

Satu-Mare: 35,7%

Giurgiu: 32,4%

Caraș-Severin: 30,7%

Călărași: 25,9%

Tulcea: 24,8%

Situația la nivel național

Rezultatele obținute de cadrele didactice care au susținut proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar – sesiunea 2021 (înainte de înregistrarea contestațiilor) au fost publicate marți, 27 iulie, ora 10.00.

Rata notelor peste 7 (șapte) obținute de candidații care au susținut proba scrisă este de 44,47% (în scădere, față de rezultatele consemnate în ultimii patru ani: 58,66% în 2020, 46,86% în 2019, 47,40% în 2018, respectiv 45,73% în 2017).

Procentul notelor între 5 și 7 este de 35,49%, în creștere comparativ cu anul trecut (27,23%).

Din promoția curentă 40,63% dintre candidați au obținut note peste 7 (șapte) – (58,38% în 2020, 46,79% în 2019, 46,83% în 2018, respectiv 43,07% în 2017).

130 de candidați au obținut nota 10, iar 11.014 candidați au obținut note între 7 și 9,99.

La proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar s-au prezentat 27.301 candidați din totalul de 34.120 de candidați înscriși.

În centrele de evaluare au fost notate 25.059 de lucrări, întrucât: 2.193 de candidați s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei, 8 candidați au fost eliminați, iar lucrările a 41 de candidați au fost anulate din motive legate de nerespectarea metodologiei. Candidații eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu vor fi repartizați pe posturi didactice în anul școlar 2021-2022.

Contestațiile pot fi depuse la sediile inspectoratelor școlare județene sau se transmit prin mijloace electronice, în zilele de 27 iulie, după afișarea rezultatelor, până la ora 21:00, respectiv 28 iulie, până la ora 12:00. Contestaţiile pot fi transmise si prin e-mail, după afişarea rezultatelor, până în data de 28 iulie, ora 12:00. Rezultatele finale se afișează în data de 3 august la sediile inspectoratelor școlare județene și pe site.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci). Proba practică și inspecția la clasă au fost eliminate pentru anul în curs prin OUG nr. 70/2020, aprobată prin Legea nr. 179/2020, cu modificările şi completările ulterioare.

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în intervalul 4 – 5 august.

AICI model Contestație Titularizare 2021.

Situația din 2020 și 2019 în Alba – Titularizare

În 2020, la examenul din județul Alba, înainte de contestații, au fost 2 note de 10, 235 între 7 și 9,99, 120 între 6,99 și 5 și alte 80 sub 5. Rata de promovare era de 54,23% înainte de contestații, respectiv 56,52% după rezultate finale. Anul trecut, au fost 87 de contestații la proba scrisă.

  • 247 candidați cu note între 7 și 10 – 56,52% (înainte de contestații, 237)
  • 123 candidați cu note între 5 și 6,99 – 28,15% (înainte de contestații, 120)
  • 67 candidați cu note între 1,01 și 4,98 – 15,33% (înainte de contestații, 80)

În 2019, 76,28% dintre candidați aveau note peste 5, iar dintre aceștia 44,75% peste 7. Din 439 de candidați, 23,7% au luat note sub 5. Note foarte mici, între 1 și 2, au fost la discipline ca Agricultură, Economic/Administrativ/Poștă, dar și Istorie sau Chimie. Note sub 2 luaseră și educatoare sau învățători. Au fost trei note de 10.

Contestații

Contestațiile la proba scrisă se depun la inspectoratele școlare, în perioada prevăzută de Calendar. Contestația la proba scrisă se depune personal de către candidat sau prin împuternicit, acesta din urmă prezentând procura notarială în original. Contestația la proba scrisă poate fi transmisă și prin poștă electronică, situație în care candidatul anexează la contestația transmisă și cartea/buletinul/adeverința de identitate. Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidați.

În cazul în care diferența -în plus sau în minus -dintre nota acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor şi nota acordată de comisia de evaluare este mai mică de 1,5 puncte sau egală cu 1,5 puncte, rămâne definitivă nota acordată de comisia de contestaţii. (6) Dacă diferența între nota finală stabilită de comisia de evaluare a lucrărilor scrise şi nota finală stabilită de comisiade soluţionare a contestaţiilor este mai mare de 1,5 puncte, diferenţă care poate fi în plus sau în minus, lucrarea scrisă este recorectată de o comisie de recorectare numită prin decizie de inspectorul şcolar general, formată din alte persoane decât cele care au evaluat iniţial/reevaluat lucrarea scrisă. Rezultatul stabilit de comisia de recorectare, conform prevederilor art. 70 şi Procedurii specifice privind desfăşurarea activităţilor din centrele de evaluare/contestaţii, este definitiv. Inspectorul şcolar general dispune aplicarea măsurilor legale asupra persoanelor care nu şi-auîndeplinit atribuţiile în cadrul concursului.

După afişarea rezultatelor finale, candidaţii pot solicita comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului să îşi vadă lucrarea, fără ca, în urma vizualizării, să obţină reevaluarea lucrării şi/sau modificarea notelor acordate.

Condiții pentru Titularizare 2021 – repartizări pe posturi

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidații trebuie să obțină minimum nota 7 (șapte) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/ inspecția specială la clasă în profilul postului sau cel puțin media 8 (opt) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2021, pe parcursul anului şcolar 2020-2021.

Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisa)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4.

Pentru angajarea pe perioadă determinată, candidații trebuie săobțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială în profilul postului sau cel puțin media 5 (cinci) la inspecțiile la clasă în profilul postului sau în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2020, pe parcursul anului şcolar 2020-2021.

Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisă)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4.

Pentru proba scrisă, Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie stabileşte 3 (trei) variante de subiecte şi baremele de evaluare aferente.

Cadrul didactic titular în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care se prezintă la concursul naţional pentru ocuparea unui alt post didactic/unei alte catedre declarat(e) vacant(e)/rezervat(e) în învăţământ preuniversitar şi nu ocupă post/catedră sau obţine o notă mai mică de 5 (cinci), îşi păstrează calitatea de titular în unitatea/unităţile de învăţământ din care provine.

Cadrul didactic angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2021 şi obţine media de repartizare minimum 7 (şapte) poate solicita repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care este angajat, în condiţiile în care consiliul de administraţie/consiliile de administraţie al/ale unităţilor de învăţământ confirmă, prin adresă scrisă, că postul didactic/catedra respectiv(ă) are o viabilitate estimată de cel puţin 4 (patru) ani şcolari şi poate fi ocupat(ă) pe perioadă nedeterminată. Adresa se depune la dosarul de înscriere la concursul naţional de către candidat.

În situaţia în care cadrul didactic angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei nu obţine media de repartizare minimum 7 (şapte), dar obţine cel puţin media de repartizare minimum 5 (cinci), rămâne angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform deciziei de repartizare pe post/catedră.

Cadrul didactic angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar pierde această calitate în situaţia în care obţine o notă mai mică de 5 (cinci) la proba scrisă din cadrul concursului naţional, sesiunea 2021, la disciplina/una dintre disciplinele corespunzătoare postului didactic/catedrei pe care este angajat, conform deciziei de repartizare.

Posturile didactice/catedrele eliberate, inclusiv posturile didactice/catedrele vacante propuse pentru a fi ocupate pe perioadă nedeterminată, care se includ în listă sub un singur cod, se ocupă în şedinţele de repartizare ulterioare.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate au, în ordine:

a) candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării, prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate;

b) candidaţii cu domiciliul în localitatea în care se află postul didactic/catedra solicitat(ă);

c) candidaţii care au dobândit gradul didactic I;

d) candidaţii care au dobândit gradul didactic II;

e) candidaţii care au dobândit definitivarea în învăţământ;

f) candidaţii cu media de departajare cea mai mare

g) candidaţii cu media cea mai mare obţinută la examenul de licenţă/absolvire a studiilor, respectiv media cea mai mare obţinută la examenul de bacalaureat pentru absolvenţii liceelor pedagogice.

CALENDAR TITULARIZARE 2021:

21 iulie 2021desfășurarea probei scrise

27 iulie 2021 – comunicarea rezultatelor iniţiale

27-28 iulie 2021 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

29 iulie-2 august 2021 – soluţionarea contestațiilor

3 august 2021 –  comunicarea rezultatelor finale

4 august 2021 – repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2021, conform prevederilor art. 74alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9), după caz; repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) sau 80 alin. (9), după caz;

5 august 2021 – ședință de repartizare, în ordine, a: (i) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. c); (ii) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. d); (iii)cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. e); (iv)cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9), după caz

6 august 2021 – reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

9-23 august 2021 – emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

VIDEO Scandalul gunoaielor de la Alba Iulia: Cum vede ministrul Mediului, Barna Tánczos, rezolvarea problemei

Publicat

Rezolvarea crizei gunoiului în Alba Iulia, în viziunea ministrului Mediului, Barna Tánczos, este încheierea contractului cu actuala firmă care se ocupă de ridicarea deșeurilor din oraș, firma Polaris. 

Declarația ministrului Tánczos a fost făcută de acesta într-o conferință de presă, susținută marți, 27 iulie, la sediul Prefecturii Alba, în urma unei întâlniri la sediul Primăriei Alba Iulia, alături de primarul Gabriel Pleșa. 

De asemenea, în timpul conferinței ministrul Mediului a declarat că ”este regretabil faptul că” firma Polaris nu face eforturi pentru a avea servicii de calitate în oraș.

Însă, acesta a subliniat că lunile în care compania Polaris va mai activa în Alba Iulia vor fi o provocare până când noul operator, Asocierea RER RETIM va semna contractele cu beneficiarii.

Cele mai importate declarații ale ministrului Barna Tánczos referitoare la problema gunoiului din Alba Iulia.

”Sistemul de gestionare a deșeurilor în județul Alba este pe un drum bun, un drum pe care trebuie să îl parcurgă fiecare județ. (…) este bine că acest contract este semnat (n.r. contractul semnat cu operatorul de la Galda de Jos, Asocierea RER-RETIM), este foarte bine că și pe partea de colectare în oraș, (n.r. Alba Iulia) există o perspectivă pe termen foarte scurt, luna septembrie, octombrie, dacă acest lucru se finalizează și dacă reușiți să semnați contractele cu beneficiarii pentru aceste servicii de salubritate, este un lucru extraordinar. (…)

Până atunci rămâne, provocarea colaborării cu firma compania care a prestat servicii până acum (n.r. Polaris) este regretabil faptul că această companie nu face un efort suplimentar pentru a avea servicii de calitate în oraș, de aceea este bine că era cu această companie se încheie și începe o nouă colaborare cu compania care trebuie să resepecte niște reguli contractuale mult mai precise (…)”, a declarat ministrul mediului, Barna Tánczos.

sursă foto: arhiva alba24.ro, rol ilustrativ.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

A sustras dulciuri și o jucărie de pluș din incinta unei benzinării din Alba Iulia. Bărbat din municipiu, cercetat pentru furt

Publicat

Polițiștii din Alba Iulia au identificat un bărbat care ar fi sustras bunuri, din incinta unei staţii de carburanţi, din municipiu. Bărbatul este cercetat pentru furt.

Potrivit IPJ Alba, la data de 26 iulie 2021, în jurul orei 11.10, polițiștii din Alba Iulia, au fost sesizați de către un o femeie, de 42 de ani, din Alba Iulia, cu privire la faptul că, o persoană necunoscută ar fi sustras bunuri (dulciuri şi o jucărie de pluş), în valoare de 266 de lei, de pe rafturile unei societăţi comerciale, din municipiu şi ar fi părăsit incinta acesteia fără să achite contravaloarea acestora. La scurt timp ar fi abandonat produsele sustrase şi ar fi părăsit locul faptei.

În urma verificărilor efectuate, polițiștii l-au depistat pe un bărbat, de 43 de ani, din Alba Iulia, ca persoană bănuită de săvârșirea faptei.

Acesta este cercetat pentru furt.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un cioban a fost bătut și băgat în spital de un bărbat din Ponor. Ce l-a determinat pe agresor să îl lovească

Publicat

Un bărbat de 42 de ani, din comuna Ponor a bătut un consătean, până l-a băgat în spital. Motivul violențelor este acela că bărbatul bătut a scăpat de sub supraveghere o turmă de oi. Pentru fapta sa bărbatul a fost reținut pentru 24 de ore și s-a ales cu un dosar penal pentru loviri sau alte violențe. 

Potrivit IPJ Alba, poliţiştii Secției 3 Poliție Rurală Aiud au reţinut un bărbat din comuna Ponor, care este cercetat pentru lovire sau alte violențe. Acesta l-ar fi lovit pe un consătean, care ar fi scăpat de sub supraveghere o turmă de oi, pe păşunea lui.

La data de 26 iulie 2021, poliţiştii Secției 3 Poliție Rurală Aiud au luat măsura reţinerii, pentru 24 de ore, faţă de un bărbat, de 42 de ani, din comuna Ponor, care este cercetat sub aspectul săvârşirii infracțiunii de lovire sau alte violențe.

În sarcina acestuia sa reținut faptul că, la data de 25 iulie 2021, în jurul orei 20.00, l-ar fi lovit pe un bărbat, de 58 de ani, din comuna Ponor, care ar fi scăpat de sub supraveghere, o turmă de oi, în timp ce se afla pe raza localităţii Valea Bucurului din comuna Ponor.

În urma incidentului, victima a suferit leziuni pentru a căror vindecare are nevoie, potrivit concluziilor medico – legale, de 25 – 30 de zile de îngrijiri medicale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate