Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Guvernul a aprobat înfiinţarea Direcției Generale de Protecție Internă, în subordinea MAI. Competenţele noii structuri


Publicat

palatul victoria guvernGuvernul a aprobat miercuri înfiinţarea Direcției Generale de Protecție Internă (DGPI), ce va funcţiona în subordinea Ministerului Afacerilor Interne, ca structură specializată cu atribuții în domeniul securității naționale, din aria de competență a acestui minister.

DGPI va desfășura activități informativ-operative, exclusiv pe domeniul de competență al MAI, ceea ce va asigura departajarea de celelalte structuri cu atribuții în domeniul securității naționale. Odată cu crearea acestei structuri se va desființa Departamentul de Informații și Protecție Internă, transmite Guvernul, într-un comunicat de presă.

Actul normativ adoptat miercuri de Guvern stabilește modul de organizare și funcționare al DGPI la nivel de direcție generală, care, prin furnizarea de date și informații factorilor decizionali din MAI, va contribui la asigurarea integrității, eficienței și profesionalismului personalului ministerului și, implicit, la creșterea calității serviciilor asigurate de unitățile acestui minister în domeniul ordinii publice.

DGPI se va integra în arhitectura sistemului național de securitate și va contribui la realizarea misiunilor MAI alături de Poliția Română, Jandarmeria Română, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, Poliția de Frontieră Română, Inspectoratul General pentru Imigrări, Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, Agenția Națională Antidrog și Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane. De asemenea, această structură va face parte din sistemul național de apărare și din Comunitatea Națională de Informații.

Structura organizatorică și numărul de posturi ale DGPI se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne. Echipa de comandă a DGPI va fi formată din specialiști în domeniu – cadre militare în activitate – fapt ce va garanta desfășurarea activității structurii în condiții de imparțialitate și echidistanță. Conducerea DGPI va fi asigurată de un director general, numit în funcție prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului afacerilor interne, cu avizul CSAT.

În ceea ce privește competențele, DGPI va desfășura activități de informații, contrainformații și protecție în scopul identificării, prevenirii și contracarării amenințărilor, vulnerabilităților și factorilor de risc care pot conduce la tulburarea gravă a ordinii publice sau care vizează patrimoniul, personalul, misiunile, procesul decizional și capacitatea operațională a MAI.

Această structură nu va mai avea competența de a derula activități informativ – operative pentru identificarea, prevenirea și contracararea vulnerabilităților, factorilor de risc și amenințărilor în zona combaterii terorismului, cyberintelligence si criminalității organizate transfrontaliere, respectiv activităților asociate, domenii care sunt acoperite de activitatea desfășurată de SRI.

De asemenea, spre deosebire de DIPI, DGPI nu va mai avea competențe în a derula activități de culegere de informații în scopul prevenirii și combaterii criminalității, circumscrise domeniului crimei organizate, fraudei și spălării banilor, traficului si consumului ilicit de droguri, traficului de persoane etc. La nivelul MAI aceste activități vor fi desfășurate de către Poliția Română.

DGPI va desfășura însă activități de culegere a informațiilor în scopul asigurării integrității profesionale a personalului MAI, inclusiv din perspectiva amenințărilor, vulnerabilităților si riscurilor la corupție.

Pe componenta de securitate, DGPI va asigura, la nivelul MAI, coordonarea și controlul activităților pentru protecția informațiilor clasificate naționale, ale NATO și ale UE, gestionate de structurile MAI. De asemenea, va asigura, la nivelul MAI, coordonarea si controlul activității pentru securitatea cibernetică.

Personalul DGPI va fi format din cadre militare și personal contractual. Pentru asigurarea unui nivel ridicat de integritate, posturile vacante de execuție și de conducere vor putea fi ocupate doar după efectuarea unor verificări de specialitate. Verificările se fac în scopul identificării oricăror elemente ce ar putea reprezenta vulnerabilități la adresa securității naționale.

Polițiștii din cadrul Departamentului de Informații și Protecție Internă se pun la dispoziția MAI, în vederea numirii într-o funcție corespunzătoare. Aceștia pot participa la procedurile de ocupare a posturilor vacante din DGPI.

Personalul contractual din cadrul DIPI se preia în cadrul Direcției Generale de Protecție Internă, în condițiile legii.

În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de vor lua măsuri pentru operaționalizarea administrativă a noii structuri și în acest sens va fi adoptată o hotărâre de guvern privind structura organizatorică a MAI,  un ordin de ministru pentru structura organizatorică și regulamentul de funcționare al DGPI, precum și un ordin al șefului DGPI pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioară al structurii.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

TOP localități din Alba după incidența cazurilor COVID. Blajul coboară pe locul doi. Situația actualizată în 5 decembrie

Publicat

Direcția de Sănătate Publică Alba a prezentat sâmbătă, 5 decembrie, situația actualizată a incidenței cazurilor de COVID-19 în județ, pentru perioada 21 noiembrie – 4 decembrie.

Este situația cazurilor noi în intervalul ultimelor 14 zile, raportate la mia de locuitori.

Vezi și ALBA: 130 cazuri COVID în ultimele 24 de ore, în județ. LISTA localităților din care provin persoanele confirmate. Un nou deces

La nivelul județului Alba, incidența cazurilor noi de COVID-19 în ultimele 14 zile este de 4,13 (anterior 4,24), potrivit DSP.

În perioada 21 noiembrie – 4 decembrie, în județ s-au înregistrat 1.566 infectări noi cu coronavirus (anterior 1.610).

Situația pe orașe:

Cea mai mare incidență a cazurilor noi este la Alba Iulia – 7,31 (anterior 7,30), urmată de Blaj – 6,69 (anterior 7,41), Câmpeni – 5,34 (anterior 5,48), Cugir – 5,11 (anterior 4,91), Sebeș 4,21 (anterior 4,48).

Abrud are incidența de 3,77 (anterior 3,01), Baia de Arieș  – 3,64 (anterior 4,16), Aiud 3,37 (anterior 3,52).

Teiuș are 2,33 (anterior 2,46), Ocna Mureș 2,06 (anterior 2,42) și Zlatna – 1,75 (anterior 1,25).

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban:

Localitate – cazuri în perioada 21 noiembrie-4 decembrie – incidența cazurilor COVID-19

Alba Iulia – 561 cazuri – 7,31 (anterior 7,30)

Blaj – 139 cazuri – 6,69 (anterior 7,41)

Câmpeni – 40 cazuri – 5,34 (anterior 5,48)

Cugir – 132 cazuri – 5,11 (anterior 4,91)

Sebeș – 139 cazuri – 4,21 (anterior 4,48)

Abrud – 20 cazuri – 3,77 (anterior 3,01)

Baia de Arieș – 14 cazuri – 3,64 (anterior 4,16)

Aiud – 86 cazuri – 3,37 (anterior 3,52)

Teiuș – 17 cazuri – 2,33 (anterior 2,46)

Ocna Mureș – 29 cazuri – 2,06 (anterior 2,42)

Zlatna – 14 cazuri – 1,75 (anterior 1,25)

Mediul rural

Localitate – cazuri în perioada 21 noiembrie-4 decembrie – incidența cazurilor COVID-19

Mihalț – 32 cazuri – 9,64 (anterior 8,73)

Cenade – 7 cazuri – 7,01 (anterior 7,01)

Cricău – 14 cazuri – 6,94 (anterior 5,45)

Șona – 28 cazuri – 6,37 (anterior 6,37)

Valea Lungă – 16 cazuri – 5,01 (anterior 5,64)

Pianu – 17 cazuri – 4,74 (anterior 4,74)

Horea – 9 cazuri – 4,59 (anterior 4,59)

Cergău – 7 cazuri – 4,29 (anterior 4,29)

Crăciunelu de jos – 9 cazuri – 4,19 (anterior 4,66)

Albac – 8 cazuri – 3,99 (anterior 4,99)

Ciugud – 12 cazuri – 3,67 (anterior 3,98)

Stremț – 9 cazuri – 3,64 (anterior 2,83)

Meteș – 10 cazuri – 3,53 (anterior 3,18)

Bucium – 5 cazuri – 3,48 (anterior 5,57)

Sâncel – 8 cazuri – 3,05 (anterior 3,05)

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 130 cazuri COVID în ultimele 24 de ore, în județ. LISTA localităților din care provin persoanele confirmate. Un nou deces

Publicat

În ultimele 24 de ore s-au înregistrat 130 de noi cazuri de COVID-19 în județul Alba, potrivit datelor transmise de DSP Alba.

Până în prezent, în județ au fost confirmate 10.554 de infectări, de la începutul epidemiei.

În ultimele 24 de ore a fost raportat alt deces al unei persoane confirmate cu COVID. Este vorba despre un bărbat de 78 de ani din Valea Lungă.

De la începutul pandemiei, 8.412 persoane s-au vindecat. În același interval, au fost 273 decese.

Vineri, în Alba, au fost prelucrate 705 probe (410 la DSP și 295 la SJU). Numărul total de teste efectuate până în prezent este de 128.245.

LISTA localităților din care provin persoanele nou confirmate:

Alba Iulia – 56

Cugir – 19

Sebeș – 7

Abrud – 6

Aiud – 6

Zlatna – 4

Câmpeni – 4

Blaj – 1

Ocna Mureș – 1

Cricău – 4

Mihalț – 4

Valea Lungă – 3

Meteș – 2

Șibot – 2

Stremț – 2

Bistra – 1

Cergău – 1

Roșia Montană – 1

Sohodol – 1

Vidra – 1

Vințu de Jos – 1

+3 cazuri noi în focare declarate anterior

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Penitenciarul Aiud: 90 de persoane lipsite de libertate vor să voteze în 6 decembrie. Măsurile luate de instituție

Publicat

aiud penitenciar

Dintre cele 683 de persoane lipsite de libertate, aflate la Penitenciarul Aiud, au drept de vot 93. Majoritatea, adică 90, și-au exprimat intenția să voteze duminică, 6 decembrie, la alegerile parlamentare.

În conformitate cu prevederile art. 1 alin (1) din Decizia Biroului Electoral Central nr. 41/27.10.2020 privind aplicarea prevederilor art. 117 alin. (2) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, persoanele deţinute în baza unui mandat de arestare preventivă şi persoanele care execută o pedeapsă privativă de libertate, dar care nu şi-au pierdut drepturile electorale şi care sunt înscrise în listele electorale permanente ale circumscripţiei electorale pe raza căreia se află penitenciarul sau locul de deţinere, votează prin intermediul urnei speciale.

Vezi și Duminică, VOT la alegerile parlamentare. Reguli și detalii pentru alegători

În vederea asigurării exercitării în bune condiții a dreptului persoanelor private de libertate de a vota, la nivelul Penitencarului Aiud au fost dispuse următoarele măsuri:

·         Identificarea persoanelor private de libertate cu drept de vot și informarea acestora cu privire la posibilitatea exercitării dreptului de vot prin intermediul urnei speciale;

·         Informarea persoanelor private de libertate cu drept de vot cu privire la necesitatea formulării cererilor privind exercitarea dreptului de vot;

·         Depunerea diligenţelor necesare eliberării actelor de identitate persoanelor cu drept de vot care nu posedă sau preschimbării celor al căror termen de valabilitate este expirat;

·         Depunerea listelor nominale, împreună cu cererile, la secţia de votare în a cărei rază teritorială se află penitenciarul sau locul de deţinere;

·         Stabilirea și amenajarea unui spaţiu corespunzător în cadrul unităţii, pentru amplasarea urnelor şi a cabinelor de vot, cu dotări minime pentru asigurarea secretului votului.

De asemenea, având în vedere particularităţile actualului context epidemiologic, pe durata procesului de vot, în Penitenciarul Aiud vor fi respectate măsurile prevăzute în Hotărârea Guvernului  nr. 967/12.11.2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 noiembrie 2020, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, transmite Penitenciarul Aiud, într-un comunicat.

În completarea măsurilor cu caracter general, vor fi respectate următoarele:

·         Pe durata derulării tuturor activităţilor necesare exercitării dreptului de vot, persoanele private de libertate vor purta masca de protecţie respiratorie;

·         Înainte de înmânarea ştampilei de vot şi a cărţii de identitate, persoanele private de libertate vor primi mănuşi de unică folosinţă. După exercitarea dreptului de vot, mănuşile vor fi dezinfectate şi aruncate în recipiente special amenajate;

·         Se va avea în vedere evitarea contactului dintre deţinuţii care îşi exercită dreptul de vot, astfel că nu vor interacţiona deţinuţi cazaţi în secţii diferite;

·         Între membrii comisiilor de votare şi votanţi vor fi instalate panouri despărţitoare – tip ghişeu;

·         Spaţiul destinat exercitării procesului de vot va fi aerisit periodic, iar suprafeţele vor fi dezinfectate în intervalele de pauză;

·         Echipa biroului electoral al secţiei de votare, care se deplasează cu urna specială, şi eventualii supraveghetori şi observatori străini acreditaţi în acest scop vor fi supuşi triajului epidemiologic la intrarea în unitate şi vor completa chestionarul COVID-19. Purtarea echipamentului individual de protecţie este obligatorie din momentul accesului în unitate. Totodată, pe toată durata desfăşurării procedurilor de votare, va fi respectată distanţarea fizică faţă de persoanele private de libertate şi faţă de personalul angajat al unităţii.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: ACCIDENT în localitatea Unirea II. Autoturism serios avariat după ce s-a izbit de gardul unei case

Publicat

Un accident rutier s-a petrecut sâmbătă dimineața, pe raza localității Unirea II.

Din primele informații, șoferul unui autoturism ar fi pierdut controlul asupra volanului, iar autoturismul s-a izbit puternic de gardul unei case de pe marginea drumului.

Potrivit unor martori, autoturismul ar fi derapat, din cauza carosabilului umed.

În urma accidentului, autoturismul a fost serios avariat.

Din primele date, nu au fost persoane rănite.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate