Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Guvernul Ciucă introduce SERVICIUL MILITAR voluntar în termen. Generalul coboară milităria din pod. Tinerii vor fi retribuiți

Publicat

Guvernul PSD-PNL-UDMR condus de Nicolae Ciucă are în vedere reintroducerea serviciul militar în termen, pe bază de voluntariat, prin care soldaţii vor fi retribuiţi. Măsura este prevăzută în noul program de guvernare votat joi.

Serviciului militar în termen a fost suspendat suspendat în anul 2007.

Citește și TOP 20: Țările cu cele mai puternice armate din lume în 2022. Pe ce loc se află, SUA, Rusia, Ucraina și România

Serviciul militar în termen nu va fi însă obligatoriu, tinerii putând face armata doar pe bază de voluntariat, fiind retribuiți pentru asta.

Cum se va face serviciul militar în termen, propus de Guvernul Ciucă

Conform programului de guvernare luat în calcul este esențială și realizarea ”unui sistem naţional de pregătire şi instruire (…) care să conecteze sistemul de forţe active cu grupul de rezervişti şi să asigure mobilizarea şi regenerarea forţelor în parametri optimi de cantitate, calitate şi viteză”.

Demersul are loc după eșuarea campaniilor de recrutare a rezerviştilor voluntari. Nu au fost făcute publice date despre cum se va urma serviciul militar voluntar în termen.

Potrivit Adevărul, se vor aplica metode din afară. Mai exact, se vor urma tipare pe care le execută ale țări membre ale NATO, iar tinerii încorporaţi vor fi şi retribuiţi.

S-ar putea face armată voluntară după modelul Danemarcei. Aici, anual aproape 7.000 de tineri merg voluntar la încorporare, iar alții 3.000 sunt trași la sorți. Ar putea fi preluat și modeul Bundeswehr, prevăzut în Germania, adică serviciul militar pe timp de 7 luni.

România are în momentul de față 70.000 de militari activi, dintre care 60.000 în rezervă. Această cifră este una inutilă pentru un răspuns militar în caz de criză.

Voluntarii rezerviști – contract pe 4 ani

Cei care vor dori să servească în Armată, vor încheia cu Ministerul Apărării un contract pe o perioadă de 4 ani. Este vorba doar de primul contract, pentru că următoarele – în cazul în care rezerviştii vor dori să fie în continuare la dispoziţia Armatei – se vor semna pe o perioadă de maximum 3 ani.

Dacă au lucrat în armată şi au trecut în rezervă de maximum 3 ani voluntarii nu mai participă la instruirile anuale, pentru că se presupune că au deja pregătirea specifică. În asemenea situaţii, fiecare contract (atât primul, cât şi următoarele) se încheie pe o perioadă de maximum 3 ani.

În funcţie cu nevoile Armatei, rezerviştii pot fi concentraţi sau mobilizaţi pentru misiuni interne sau chiar în afara teritoriului naţional. Aceştia vor face instruirea în unitatea la care sunt încadraţi, pe durata a 15 zile calendaristice, anual. În plus, vor răspunde „prezent“ ori de câte ori Ministerul Apărării va avea nevoie de ei.

Drepturi şi obligaţii pe durata îndeplinirii serviciului militar

Voluntariatul pe care îl vor face rezerviştii nu presupune activitate „pro bono“, adică neplătită. Rezerviştii voluntari vor avea numeroase drepturi, dar şi obligaţii. Toate sunt trecute în contractul pe care-l vor semna cu Armata.

Astfel, pe întreaga durată a contractului, acestora li se asigură echipament, dar pot purta uniforma militară numai pe timpul participării la instruire sau la îndeplinirea unor misiuni. În perioadele când nu participă la astfel de activităţi, uniformele militare se păstrează la unităţile în care sunt încadraţi.

Pe timpul desfăşurării instruirii, rezerviştii voluntari sunt încazarmaţi obligatoriu. Scapă de această obligaţie doar cei care au domiciliul în localitatea de dislocare a unităţii militare unde sunt încadraţi sau în localităţi situate la distanţe mai mici de 50 de kilometri, cu decontarea cheltuielilor de transport.

De asemenea, rezerviştii voluntari, pe timpul participării la instruire sau la îndeplinirea unor misiuni, beneficiază de normele de hrană, sub formă de hrană preparată sau de valoarea financiară neimpozabilă.

Militarii voluntari nu pot fi concediați de la locul de muncă civil

Voluntariatul în Armată le garantează rezerviştilor drepturi băneşti, dar şi siguranţa locului de muncă civil. Astfel, pe durata programului de instruire, voluntarii beneficiază, lunar, de o sumă egală cu solda de funcţie corespunzătoare unui soldat profesionist în activitate (1.450 de lei), la care se adaugă solda gradului minim specifică fiecărui corp de personal militar pentru care se instruieşte.

În perioada în care nu participă la instruire sau la misiuni, rezerviştii primesc doar 10% din solde, care sunt supuse impozitului pe venit şi bază de calcul a contribuţiilor sociale.

În schimb, rezerviştii voluntari au obligaţia să-şi menţină condiţia fizică pe timpul cât nu participă la instruire sau la îndeplinirea unor misiuni. Anual, se execută evaluarea nivelului de pregătire fizică, pe baza baremelor stabilite pentru personalul militar în activitate.

Pe perioada concentrării sau mobilizării, raporturile de muncă sau de serviciu dintre rezerviştii voluntari şi angajatori se suspendă. În această perioadă, rezerviştii nu pot fi concediaţi de la locurile de muncă decât în urma dizolvării operatorilor economici ori a desfiinţării instituţiilor publice.

Probele pe care trebuie să le treacă voluntarii

Pentru a beneficia însă de aceste drepturi, candidaţii trebuie să treacă mai întâi de procesul de selecţie. De regulă, selecţia se face la nivelul fiecărui judeţ sau sector, la unul din sediile structurilor militare. Candidaţii sunt supuşi la două tipuri de probe – psihologică şi fizică – ce se desfăşoară în aceeaşi zi.

La evaluarea psihologică se aplică metodologiile, criteriile şi procedurile profesionale de evaluare specifice, elaborate de Centrul de investigaţii socio-comportamentale din MApN.

Pentru evaluarea nivelului capacităţii motrice, candidaţii execută trei probe – flotări, abdomene şi alergare, iar pentru a fi declaraţi „admis”, trebuie să obţină baremul minim la fiecare dintre acestea.

Candidaţii declaraţi „admis” fac apoi examinarea medicală în cadrul spitalelor sau al centrelor medicale de diagnostic şi tratament ambulatoriu din reţeaua sanitară a MApN.

În funcţie de specificul funcţiei pentru care candidează, unele categorii de candidaţi sunt supuşi unor examinarea medicale sau psihologice speciale, cum sunt cele pentru scafandri sau paraşutişti.

După selecţie, candidaţii admişi care nu au îndeplinit serviciul militar activ semnează un angajament, prin care se obligă ca, după finalizarea perioadei de instruire iniţială, să încheie contractul ca rezervist voluntar.

Brevete de cadru militar rezervist

În funcţie de pregătirea militară anterioară, rezerviştii urmează module de pregătire specifică. Candidaţii rezervişti care nu au îndeplinit serviciul militar activ parcurg a trei module: de bază, de specialitate şi de leadership.

Programul de instruire iniţială are loc sub forma unui curs de formare a cărui structură este diferenţiată în funcţie de sursa de provenienţă a candidaţilor, categoria de personal, arma şi specialitatea militară.

Pe durata acestui program, participanţii au aceleaşi drepturi, facilităţi şi îndatoriri ca şi soldaţii profesionişti în activitate.

La finalizarea cursului de formare, absolvenţii beneficiază de certificat de absolvire sau brevet de cadru militar rezervist aferent categoriei de personal pentru care s-a instruit.

Rezerviştii voluntari care au îndeplinit serviciul militar activ în calitate de militar profesionist şi au trecut în rezervă cu cel mult 3 ani înainte de data semnării contractului nu participă la cursul de specializare, dacă arma sau specializarea deţinute în calitate de militar profesionist corespund postului pe care este încadrat ca rezervist voluntar.

Rezerviști voluntari MApN: Condiții de înscriere

Înscriere și începerea procesului de recrutare şi selecţie, cei interesați se vor prezenta la sediul CENTRULUI MILITAR JUDEȚEAN SAU DE SECTOR pe a cărui rază de responsabilitate îşi au domiciliul.

Tabel cu datele de contact ale centrelor militare zonale, judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti

Personalul centrului militar vă va explica în detaliu ce drepturi și obligații aveți, vă va consilia și vă va ajuta să faceți opțiunile cele mai potrivite.

Vă puteți înscrie indiferent dacă aveți sau nu experiență militară anterioară (stagiu militar) sau dacă sunteți sau nu angajați în mediul civil.

Candidații trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

– să fie absolvenţi cel puţin ai învăţământului general obligatoriu;

– să nu împlinească vârsta de 51 de ani înainte de data semnării primului contract.

Rezerviști voluntari MApN: acte necesare pentru înscriere

Pentru înscriere, candidaţii au nevoie de următoarele documente:

a) actul de identitate, în original şi în copie;

b) certificatul de cazier judiciar, eliberat cu maxim șase luni înainte de data depunerii;

c) acte de studii şi/sau alte documente care atestă alte competenţe dobândite în viaţa civilă, în original şi în copie;

d) permisul de conducere, în original şi în copie, dacă este cazul, pentru candidaţii fără pregătire militară, dacă îndeplinirea atribuţiilor postului pentru care candidează presupune conducerea tehnicii specifice;

e) livretul militar, în original şi în copie, dacă este cazul, numai pentru cei care deţin calitatea de rezervist.

Selecția constă în probe psihologice, fizice și examinare medicală.

surse: MApN, Adevărul.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Pamfil

    joi, 25.11.2021 at 13:02

    pe cine sa apere „voluntarii” ? pe hotii care au devalizat si devalizeaza Romania? Pe rudele lor?
    Lăsați!

  2. Veta

    joi, 25.11.2021 at 21:20

    Armata întotdeauna a apărat patria(locuri,bunuri și locuitorii unei țări). Sunt multi tineri plecați de copii cu părinții prin țări occidentale(Germania,Austria, Elveția,ș.a.)și fac armata acolo unde sunt cetățeni

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

ABRUD

Spitalul din Abrud cumpără două stații de producere oxigen medical. Valoarea investiției

Publicat

Spitalul din Abrud cumpără două stații de producere oxigen, pentru creșterea capacității de tratare și asigurarea unui tratament corespunzător pacienților. Investiția se ridică la peste 1,7 milioane de lei. 

Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” din Abrud a lansat vineri, 25 noiembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția a două stații de producere oxigen în cadrul proiectului „Consolidarea capacității de reacție la criza de sănătate publică cauzată de răspândirea virusului SARS-Cov-2”.

Valoarea totală este estimată la 1.742.600 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, proiectul vizează asigurarea unui tratament corespunzător pacienților infectați cu Covid precum și creșterea capacității de tratare și asigurarea unei capacități adecvate de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu Sars-Cov-2 la nivelul spitalului.

Generatorul de oxigen medical va avea un debit minim continuu de 18 mc/h, la o puritate minimă garantată de 93% +- 3%. Acesta va fi complet automatizat, iar monitorizarea va putea fi făcută în timp real prin remote Desktop și touchscreen LCD.

De asemenea, va fi prevăzut cu senzori pentru presiune, temperatură, punct de rouă, puritate oxigen, CO, debitmetru și va avea cel puțin următoarele filtre: 5 microni, 1 micron, 0,01 microni, turn de cărbune, filtru steril, filtru de praf.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Fostul ministru PSD, actual consilier al Curții de Conturi, Niculae Bădălău, REȚINUT de DNA. Acuzațiile procurorilor

Publicat

Niculae Bădălău a fost reținut duminică seara, după ce a fost audiat la DNA într-un dosar de corupție pentru mită și trafic de influență. În dosar, procurorii investighează un presupus lobby pentru companiile pe care le dețin copiii săi. 

Niculae Bădălău este consilier în cadrul Curții de Conturi și vicepreședinte al Autorității de Audit din cadrul aceleiași instituții.

El a fost reținut pentru 24 de ore pentru comiterea infracțiunilor de dare de mită, în formă continuată, și trafic de influență.

În același dosar, a mai fost reținută o persoană fizică, reprezentant al unei societăți comerciale, pentru comiterea infracțiunii de complicitate la dare de mită, potrivit DNA.

Surse judiciare au precizat pentru G4Media că este vorba despre Elena Matache iar firma în cauză este Samby Intex SRL, firma ginerelui său.

În datele de 09.08.2022 și 19.11.2022, inculpatul Bădălău Niculae, în calitatea menționată mai sus, i-ar fi pretins unui primar de comună să atribuie un contract privind „Reabilitare sistem de alimentare cu apă potabilă…,”, estimat la valoarea de 7.071.925 lei fără TVA, unei societăți administrată de o rudă a acestuia, lăsând să se creadă că are influență asupra unei persoane din conducerea Companiei Naționale de Investiții (C.N.I.), pe care ar fi promis că o va determina să asigure finanțarea a două proiecte depuse la această instituție de către primăria respectivă.

În perioada 2021-2022, în contextul derulării unui contract pe care aceeași primărie îl avea încheiat cu aceeași societate comercială, privind „Înființare rețea de alimentare cu apă…”, inculpatul Bădălău Niculae, prin intermediul celeilalte persoane cercetate în prezenta cauză, i-ar fi oferit edilului mai multe sume de bani pentru ca în schimb acesta să efectueze în continuare plățile către firma respectivă, chiar și pentru lucrări neconforme.

În același context, după ce, la data de 19 noiembrie 2022, inculpatul Bădălău Niculae i-ar fi promis primarului remiterea unui procent de 7% din valoarea contractului menționat mai sus (4.903.959,97 lei fără TVA) dar și dintr-un viitor contract a cărui atribuire urmarea să o obțină pentru aceeași firmă de la primăria respectivă, în data de 25 noiembrie 2022, prin intermediul aceluiași om de afaceri, i-ar fi remis edilului 35.000 lei, reprezentând o parte din suma de bani promisă.

În total, inculpatul Bădălău Niculae i-ar fi promis primarului suma totală de 170.000 euro, ce reprezintă procentul de 7% din valoarea celor două contracte.

Inculpaților li s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.

La data de 28 noiembrie 2022, cei doi inculpați urmează să fie prezentați Curții de Apel București cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile”, arată comunicatul DNA.

Niculae Bădălău a fost deputat, senator și prefect de Giurgiu și ministru al Economiei și propus de fostul premier Viorica Dăncilă ministru interimar la Energie, în septembrie 2019.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Foc de armă în sediul Poliției Municipiului Alba Iulia. Un agent a tras cu pistolul în podea, din greșeală

Publicat

IPJ Alba a deschis o anchetă internă după ce arma unui polițist s-a descărcat în podea în timpul schimbului de tură.

Incidentul s-a produs în sediul Poliției Municipiului Alba Iulia, joi, în zona specială destinată preluării și încărcării armamentului, dar nu a fost anunțat public

Un agent de poliție a apăsat pe trăgaciul armei pe care o are în dotare, care s-a descărcat în podea. Nimeni nu a fost, din fericire, rănit.

Reprezentanții IPJ spun că acesta ar fi tras accidental.

„Se va face o cercetare care va stabili exact ce s-a întâmplat. Incidentul s-a produs la data de 24 noiembrie 2022, în zona destinată preluării armamentului și încărcării acestuia de la Poliția Municipiului Alba Iulia, cu ocazia verificării armamentului din dotare, un agent de poliție a executat, în mod accidental, un foc de armă în podea.

În urma incidentului, nu au fost înregistrate victime, iar, la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a fost dispusă demararea unei proceduri de cercetare, în conformitate cu prevederile interne privind exploatarea armamentului”, au transmis reprezentanții IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Primăria Blaj organizează „Revelionul Pensionarilor” 2023. Cum se fac înscrierile și care este taxa de participare

Publicat

După pauza impusă de autoritățile sanitare naționale din cauza pandemiei de coronavirus, Primăria Blaj reia tradiția organizării „Revelionului Pensionarilor”. Astfel, pensionarii din Blaj care doresc să participe la ediția din acest an a „Revelionul Pensionarilor” se pot înscrie până în data de 20 decembrie 2022.

Potrivit reprezentanților administrației locale, „Revelionul Pensionarilor” 2023 va avea loc la Căminul Cultural din Tiur.

Taxa de participare este de 75 de lei, iar pensionarii care doresc să participe la eveniment se pot înscrie la Secretariatul primarului, camera 1, la etaj, până la data de 20 decembrie 2022.

Actele necesare pentru înscrierea la „Revelionul Pensionarilor” 2023 sunt cartea de identitate şi cuponul de pensie.

În cazul în care, într-o familie, unul dintre soţi nu este încă pensionar, acesta va achita suma de 150 de lei pentru meniul de Revelion.

Informaţii suplimentare se pot obține la telefon 0258.710110.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax