Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

„Hai pe net” 2014: Primul click, skillage, siguranța copiilor pe internet și alte activități la Liceul Teoretic Teiuș

Publicat

Hai pe net!, campania de incluziune digitală derulată în România de Fundația EOS – Educating for An Open Society, se derulează și la Liceul Teoretic Teiuș. Evenimentul se desfășoară sub umbrela campaniei Get online week, organizată la nivel la nivel European de către organizația Telecentre Europe. Obiectivele generale ale campaniei sunt stimularea forței de muncă, formarea competențelor digitale pentru angajare și locuri de muncă digitale în comunitățile din Europa.

Campania Hai pe net! 2014 abordează două teme majore: Get online for jobs/Hai pe net! pentru obținerea unui loc de muncă! și Get online for inclusion/Hai pe net! pentru incluziunea ta digitală!

Telecentrul Liceului Teoretic Teiuș a derulat o serie de activități, în cadrul Campaniei Hai pe Net!, activități coordonate de prof. Marius PINTEA, care vizează în mod concret obiectivele campaniei:

1. Skillage, evaluarea și formarea competențelor TIC – activitate care s-a focusat pe exersarea de către elevi a abilităților TIC pentru a înțelege mai bine setul de competențe digitale de care au nevoie pentru locurile de muncă disponibile în prezent și pentru a-i încuraja să urmeze cursuri suplimentare de formare și certificări în domeniul IT.

2. Offline users/primul click: formarea competențelor digitale pentru persoanele care nu au fost niciodată online – offline users/primul click – scurte instruiri cu privire la utilizarea calculatorului și a internetului;

3. Siguranţa copiilor pe internet (deopotrivă pentru tineri şi părinţii lor) – activități desfășurate în telecentrul Liceului Teoretic Teiuș, cu scopul informării elevilor despre beneficiile și pericolele folosirii Internetului;

4. Lecții online sesiune de prezentare a portalului edu.ro ce conţine documentare şi prezentări multimedia, experimente şi simulări virtuale, cursuri electronice, momente de lecţie, lecţii cu strategie didactică predefinită, cu conţinut puternic interactiv, bazate pe programa şcolară oficială – activitate dedicată cadrelor didactice;

5. Activități inter-generaționale și pentru senior: organizarea de ateliere dedicate activităților inter-generaționale: copiii și tinerii au fost încurajați să își invite bunicii și/sau părinții la telecentru pentru a petrece împreună câteva ore și pentru a-i învăța pe aceștia cum să utilizeze calculatorul și internetul dar și pentru a le arăta care sunt beneficiile oferite de utilizarea acestora;

6. Activități de petrecere a timpului liber: citire de ziare online/revista presei;

În 2014 accentul principal al campaniei Hai pe net! va cădea pe creșterea șanselor de angajare și acele locuri de muncă care necesită utilizarea TIC, în concordanță cu eforturile realizate la nivel politic și industrial pentru atingerea unor rate mai mari cu privire la ocuparea forței de muncă și pentru a corespunde mai bine cu furnizarea și cererea cu privire la dobândirea competențelor digitale.

Campania dorește să crească gradul de conștientizare și a aborda câteva domenii-cheie care ar putea contribui puternic la nevoile de angajare: formarea competențelor digitale, certificarea în domeniul TIC și accesul la locurile de muncă cu accent pe utilizarea noilor tehnologii digitale.

Atelierele de lucru organizate au vizat toate ciclurile de școlarizare ale Liceului Teoretic Teiuș: primar, gimnazial și liceal, precum și implicarea comunității locale.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax