Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

HARTA repartizării pe județe a cazurilor noi de COVID, înregistrate în ultimele 24 de ore. Situația din 13 noiembrie


Publicat

În România s-au înregistrat 9.489 infectări noi, în ultimele 24 de ore, după 37.136 testări.

Situația îmbolnăvirilor pe județe – 13 noiembrie – sursă INSP (ordonat în funcție de cazuri noi):

În premieră, Constanța a înregistrat aproape 10% din totalul cazurilor naționale, dar recordul a fost înregistrat la București. Alte 3 județe au depășit 500 de cazuri în ultimele 24 de ore.

Harta în format mai mare poate fi vizualizată AICI.

Județ / Număr de cazuri confirmate (total) / Număr de cazuri noi / Incidența cazuri COVID la 14 zile:

Mun. București – 47782 – 1114 – 5,07

Constanța – 9837 – 970 – 4,66

Cluj – 14867 – 586 – 7,3

Brașov – 13517 – 507 – 5,5

Ilfov – 9574 – 500 – 4,71

Timiș – 14194 – 489 – 6,49

Sibiu – 9535 – 470 – 7,78

Mureș – 8457 – 390 – 4,87

Prahova – 14056 – 388 – 3,73

Bihor – 10149 – 377 – 5,9

Iași – 14409 – 354 – 2,85

Arad – 8153 – 291 – 5,24

Dolj – 9323 – 285 – 3,79

Argeș – 9331 – 264 – 3,1

Alba – 7407 – 252 – 5,81 (237 cazuri noi, potrivit DSP Alba)

Maramureș – 6566 – 191 – 3,8

Bistrița – Năsăud – 4224 – 181 – 4,05

Hunedoara – 6294 – 154 – 3,14

Satu Mare – 3419 – 154 – 3,72

Bacău – 10241 – 152 – 2,31

Neamț – 7794 – 139 – 2,75

Dâmbovița – 8546 – 136 – 3,1

Galați – 7696 – 130 – 2,04

Olt – 5198 – 119 – 1,71

Botoșani – 4559 – 117 – 2,73

Giurgiu – 2701 – 116 – 2,07

Sălaj – 4437 – 115 – 6,25

Suceava – 11094 – 114 – 2,13

Buzău – 5091 – 99 – 2,19

Vâlcea – 6497 – 92 – 3,16

Harghita – 3949 – 90 – 2,52

Ialomița – 3129 – 90 – 2,78

Vaslui – 6126 – 86 – 1,93

Caraș – Severin – 3572 – 85 – 2,77

Teleorman – 4234 – 85 – 2,77

Covasna – 3120 – 84 – 3,4

Brăila – 4114 – 73 – 2,02

Călărași – 2676 – 71 – 2,28

Tulcea – 2062 – 71 – 2,02

Mehedinți – 2839 – 65 – 2,27

Gorj – 3643 – 60 – 1,87

Vrancea – 4251 – 57 – 1,42

Până astăzi, 8.684 de persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Florin Roman: Am fost bălăcărit ani în șir pentru că am crezut în Sebeș-Turda. Pe unii dintre contestatari îi văd la inaugurare

Publicat

dumitrel

Deputatul de Alba, Florin Roman, a postat pe contul său de Facebook un mesaj legat de începutul proiectului Autostrăzii Sebeș-Turda. 

Proiectul a fost prezentat în urmă cu 8 ani, la sediul Consiliului Județean Alba, de Florin Roman și Ion Dumitrel, pe atunci colegi la conducerea instituției.

”Am fost bălăcărit, ironizat ani în șir pentru că am crezut în Sebeș-Turda! Azi vă spun că a meritat! Marea veselie este să-i văd chiar pe unii din contestatari la autostradă” a scris pe contul său, Florin Roman, fără să indice la cine face referire.

Postarea lui Florin Roman:

”Asa a început istoria autostrăzii Sebeș-Turda. Cu o strângere de mâna între doi oameni, care au făcut întotdeauna echipă: Dumitrel și Roman!

Am îndrăznit să visăm în 2012 și azi vedem că doar oamenii îndrăzneți înving! Am eliberat certificatul de urbanism cu toate avizele în timp record și am obținut finanțarea pe primul exercitiu financiar!

Am fost bălăcărit, ironizat ani în șir pentru că am crezut în Sebeș-Turda! Azi vă spun că a meritat! Marea veselie este să-i văd chiar pe unii din contestatari la autostradă:))!

Am fost mai tineri, acum anii au mai trecut: dar harta de atunci este acum realitate! Iar Roman și Dumitrel au rămas aceiași oameni! Vă mulțumesc celor care ați crezut în noi!”

Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș Turda a fost inaugurat joi în prezența ministrului Transporturilor, Lucian Bode. Organizatorii evenimentului l-au invitat pe primarul din Sebeș, Dorin Nistor (PNL), dar nu și pe cel din Alba Iulia, Gabriel Pleșa (USR PLUS).

Florin Roman nu a precizat în postare cine l-a ironizat, dar ar putea fi vorba chiar unul dintre actualii săi colegi, europalamentarul Mircea Hava, prezent la tăierea panglicii.

La momentul respectiv, Hava declara în ziarul Unirea că ”subiectul este mult prea discutat, mai ales că se află într-o fază în care nu s-a stabilit un traseu definitiv, iar acest lucru se datorează faptului că cineva vrea tot timpul să iasă pe sticlă”, făcând referire la vicepreședintele de atunci al Consiliului Județean Alba, Florin Roman.

„Uitaţi-vă unde am ajuns dacă cineva vrea tot timpul să iasă pe sticlă. Deja vorbim prea mult de subiectul ăsta. Toate lucrurile au fost ca o avalanşă. Am ajuns într-un hal nu de populism, ci de tembelism pentru că cineva vorbeşte fără ştie, le ia din zbor, le trânteşte şi toată lumea este pe spate. Suntem ca în povestea aia cu maimuţa care se urcă în copac şi se scarpină până îi dă sângele iar ceilalţi n-au ce face, stau sub copac, se uită în sus şi stau să le picure sângele pe nas. Toţi avem orgolii însă hai să punem osul la treabă şi să facem ce e de făcut”, a declarat atunci Mircea Hava, Ziarului Unirea.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

LOCURI de MUNCĂ în ALBA: 145 posturi în Alba Iulia, Aiud, Blaj, Câmpeni, Cugir și Sebeș. Oferta completă prin AJOFM

Publicat

bursa locuri munca

Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Alba a transmis oferta de locuri de muncă disponibile în județul Alba, la data de 3 decembrie.

Sunt vacante 145 locuri de muncă în județul Alba, în mai multe domenii.

OFERTA de locuri de muncă prin AJOFM ALBA:

Agenţia Locală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba Iulia – 0258 831 137

Angajator – post vacant – nr. locuri / telefon mobil

PEMA ELECTROTEHNIC SRL – muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 10 – 0258806924

PEMA ELECTROTEHNIC SRL – confectioner cablaje auto – 5 – 0258806924

PEMA ELECTROTEHNIC SRL – tehnician electronica – 1 – 0258806924

PEMA ELECTROTEHNIC SRL – electrician echipamente electrice si energetice – 2 – 0258806924

SC ALBACOM BIZ SRL – manipulant marfuri – 3 – 0258830053

MEDIS ART CONSTRUCT SRL – dulgher (exclusiv restaurator) – 1 – 0740135118

ASOCIATIA TRANSILVANIA SENIOR – infirmier/infirmiera – 2 – 0788364937

ASOCIATIA TRANSILVANIA SENIOR – asistent medical generalist – 1 – 0788364937

ONELIFT ASCENSEUR – functionar administrativ – 1 – 0740001547

YASIN SIMSEK TRANS SRL – conducator auto transport rutier de marfuri – 2 – 0743455963

ROMANIAN SECURITY SYSTEMS SRL – agent de securitate – 2 – 0786590242

ROMANIAN SECURITY SYSTEMS SRL – agent de securitate intervenție – 10 – 0786590242

AUTOVALEX SERVICE SRL – mecanic auto – 1 – 0744140557

CAMINUL PENTRUPERSOANE VARSTNICE ALBA IULIA – bucatar – 2 – 0258834315

SEWS SRL – muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 50 – 0258805100

AJOFM Alba – Punct de lucru Aiud – 0725 225 882

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Când va fi completă A10. Ministrul Transporturilor a anunțat noul termen de finalizare a lotului doi al Autostrăzii Sebeș-Turda

Publicat

Lotul doi al Autostrăzii Sebeș-Turda va fi finalizat până în la sfârșitul lunii mai a anului viitor. Tot atunci, ar trebui ca Autostrada Sebeș-Turda să fie completă. 

Anunțul a fost făcut în premieră de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, cu prilejul inaugurării lotului 1, dat în trafic joi, 3 decembrie. 

Ministrul a adăugat că lotul 2 al autostrăzii ”nu reprezintă o mândrie nici pentru CNAIR, nici pentru constructor”.

Lotul 2 din autostrada A10, între Alba Iulia (Sântimbru) și Aiud, de 24,25 km, este la stadiu de 78%, iar autoritățile estimează că lucrările vor fi finalizate și se va da în circulație anul viitor în primăvară.

Lot 2: Sântimbru (Alba Iulia) – Aiud (Rădești); 24,25 km, de la km 17+000 la km 41+250; proiectul include nod rutier la Teiuş (km 26)

Antreprenor: Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor S.A.) – S.C. Euro Construct Trading 98 S.R.L.

Valoare proiect: 549.332.493,62 lei fără TVA (din care 466.932.619,58 – lei Fonduri Coeziune 85% şi 82.399.874,04 lei Guvernul României 15%)

Data începerii (proiect): 2.12.2014 (perioada execuţie iniţială: 4 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic, până la data de 2.04.2015, 18 luni pentru execuţie, până la 2.10.2016; perioada de garanţie: 48 luni)

Contract supervizare inginer Asocierea SC KAPPA – Arhchitects & Engineers SRL – SALFO & Associates SA: 5.719.331,21 lei fără TVA

Data finalizării (proiect): 30.11.2020 / contract proiectare și execuție cu întârzieri majore înregistrate; a fost acordată de către inginer o extensie de timp

Stadiu fizic: 78.00% (noiembrie 2020)

Pe lotul 2, în 2017, avansul de lucrări a fost de aproape 30%. La începutul anului 2017, lucrările erau la stadiu de 15% şi în decembrie 2017 ajunseseră la 44%. În august 2018, se ajunsese doar la 45,69%. În aprilie 2019, stadiul lucrărilor era de 49,5%. În ianuarie 2020 era la 61,5%, în luna mai 2020, stadiul lucrărilor era de 67,1%.

Stadiu financiar: 68.00% (noiembrie 2020)

Dată deschidere (estimat) 31 decembrie 2020. actualizat mai 2021

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: DECLARAȚII și explicații la deschiderea Lotului I al Autostrăzii Sebeș-Turda. Este prezent ministrul Transporturilor

Publicat

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode și alți oficiali fac declarații la deschiderea Lotului I al Autostrăzii Sebeș-Turda. 

Reprezentantul constructorului italian (Impressa Pizzarotti) a spus că autostrada este finalizată și a prezentat o serie de date tehnice. De asemenea, le-a mulțumit colaboratorilor și subcontractorilor.

Declarații Lucian Bode:

”Faptul că azi reușim să dăm în trafic un obiectiv de infrastructură mare mult așteptat de români este rezultatul unei munci asidue, a unei implicări serioase a CNAIR, a antreprenorului, a subcontractorilor acestuia și este dovada că pentru guvernul liberal infrastructura este o prioritate.

Concluzia este doar una: se poate și în România.

Antreprenorul s-a mobilizat exemplar, pentru asta îi mulțumesc.

Am urmărit cu atenție cum evoluează acest proiect.

Am alocat resursele necesare, umane, financiare și logistice astfel încât parcursul proiectelor să fie predictibil.

Unul dintre obiectivele prioritare fixate de guvernul liberal este să luăm măsurile necesare de creștere a capacității instituțiilor statului”.

Cu referire la acest lucru, Bode a spus că mutarea a patru stâlpi pe acest loc a durat patru ani, ceea ce arată modul în care colaborează instituțiile statului.

Ministrul a adăugat că lotul 2 al autostrăzii ”nu reprezintă o mândrie nici pentru CNAIR, nici pentru constructor”.

Sfârșitul lunii mai a anului viitor ar fi termenul pentru finalizarea completă a autostrăzii Sebeș-Turda, inclusiv a lotului 2.

De la deschiderea lotului 1 al Autostrăzii Sebeș- Turda a lipsit deputatul Florin Roman, omul care s-a luptat încă din 2012 pentru construirea acestei autostrăzi. Reacția acestuia o puteți citi aiciFlorin Roman: Am fost bălăcărit ani în șir pentru că am crezut în Sebeș-Turda. Pe unii dintre contestatari îi văd la inaugurare

Date generale proiect lot 1 A10 Sebeș-Turda

Denumirea Obiectivului: PROIECTARE ȘI EXECUȚIE AUTOSTRADA SEBEŞ – TURDA. LOT 1 km 0+000 – km 17+000

Beneficiar: Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România

Amplasamentul: Judeţul Alba

Antreprenor General: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio Construcţii SRL

Proiectant General: Impresa Pizzarotti & C SpA

Experţi de specialitate: IPTANA SA – pentru lucrări de drum, de mediu, hidrotehnice;

A.I.erre Engineering S.r.L. – proiectarea structurală a lucrărilor de artă;

Studio Geotecnico Italiano S.r.l. – studiile geotehnice și pentru proiectarea geotehnică a lucrărilor de arta, a corpului autostrăzii, a lucrărilor de consolidare, a sistemelor de fundare a lucrărilor.

Împărțirea proiectului în secțiuni

Întregul Lot 1 a fost structurat în trei secţiuni de proiectare distincte:

  • Secţiunea A – toate lucrările cuprinse în intervalul km 0+300 – km 14+000;
  • Secţiunea B – toate lucrările cuprinse în intervalul km 14+000 – km 17+000;
  • Secţiunea C – toate lucrările cuprinse în intervalul km 0+000 – km 0+300 și cele aferente Nodului Rutier Sebeş.
    pentru care s-au obtinut Autorizatii de Construire astfel:

Secţiunea A

etapa 1 – A.C. Etapa I – nr.14 din 28.06.2016,

etapa 2 – A.C. Etapa II – nr.72 din 21.12.2017,

Secţiunea B

etapa 1 – A.C. Etapa I – nr. 55 din 04.10.2017,

etapa 2 – A.C. Etapa II – nr. 15 din 05.04.2018,

Secţiunea C

etapa 1 – A.C. Etapa I – nr. 08 din 16.02.2018,

etapa 2 – A.C. Etapa II – nr. 77 din 08.08.2108,

Categoria de importanță a obiectivului

Conform legislatiei în vigoare – HG 766/97 – Autostrada Sebes – Turda, Lot 1, Km 0+000 – 17+000 se încadrează în categoria de importanţă “B” deosebită și conform Ordinului 45/98 lucrările proiectate se încadrează în clasa tehnică I (autostrăzi).

Amenajarea în plan

Desprinderea din Autostrada A1, Sibiu – Orăştie, a Autostrăzii Sebeş – Turda se realizează printr-un Nod Rutier de mare viteză, specific intersecţiilor dintre două autostrăzi (nod de tip A).

Nodul Rutier are 6 bretele, acestea asigurând preluarea şi dirijarea tuturor fluxurilor de trafic, pe toate direcţiile. Patru din acestea fac legatura directă între cele două autostrăzi, A1 și A10, și au câte două benzi pe sens, iar bretelele 5 și 6 realizează legatura cu nodul existent Lancrăm, și au câte o bandă pe sens.

Nodul rutier a fost amplasat între două noduri existente ale Autostrăzii A1:

  • Nodul Rutier Lancrăm (dispus la intersecţia dintre A1 şi DN 1).
  • Nodul Rutier Sebeş Vest (dispus la intersecţia dintre A1 şi DN 7).
  • Realizarea nodului rutier presupune realizarea unor pasaje de supratraversare a Autostrăzii A1.

De asemenea, în zona de amplasare a nodului rutier trebuie semnalată prezenţa căii ferate magistrale CF L210 Sibiu – Vintu de Jos, între staţiile CF Sebes – Vintu de Jos și amplasarea viitoarei linii de cale ferată privată a Holzindustrie.

Viteza de circulație pe bretelele ce asigură legătura între cele două autostrăzi este de 80 km/h, iar pentru bretele 5 și 6, ce asigură legătura cu nodul Lancrăm, este de 40 km/h.

Începutul traseului Autostrăzii Sebeș – Turda, km 0+000 se află pe teritoriul administrativ al Municipiului Sebeș, în partea de nord, nord-vest a acestuia. În acest punct Autostrada Sebeş – Turda se desprinde, printr-un nod rutier, Nodului rutier Sebeș, din Autostrada A1. La km 0+100 autostrada este supratraversată de un drum comunal, prin intermediul unui pasaj.

După desprinderea din Autostrada A1 și unirea celor două direcții, în zona km 0+300 traseul autostrăzii străbate o zonă plată, prin nord-vestul localităţii Lancrăm, urmând ca în zona km 1+450 să intersecteze drumul național DN 1 (E 81), prin intermediul unui pasaj pe DN1 peste autostradă la km 1+495 cu lungimea de 78.96 m.

Traseul autostrăzii se înscrie pe un aliniament sud-vest – nord-est, pentru ca în zona km 3+050 să traverseze râul Sebeș, prin intermediul unui pod la km 3+124, cu o lungime de 144 m. Imediat după traversarea râului Sebeș, traseul autostrăzii pătrunde în aria administrativă a Municipiului Alba Iulia.

În cadrul secțiunii A este prevazută realizarea a două parcări de scurtă durata, câte una pentru fiecare sens de circulație astfel la km 4+200 parcare de scurta durată, stânga și la km 4+500 parcare de scurta durată, dreapta.

În continuare autostrada traversează în zona km 5+450 localitatea Oarda, prin intermediul unui pasaj inferior la km 5+307.75, având lungimea de 38.01 m, precum și Valea Negru, prin intermediul unui pod la km 5+575.69, în lungime 122.03 m.

Înainte de a traversa cea mai importantă arteră hidrografică a zonei, râul Mureș, autostrada intersectează drumul județean DJ 107C, prin intermediul unui pasaj peste DJ 107C la km 6+867.36, cu lungime de 56.82 m. Acest drum județean asigură legătura dintre drumul național și european DN 1 (E 81) şi localitățile Oarda, Limba și Ciugud.

După traversarea Râului Mureș și, implicit, a digului de apărare împotriva inundațiilor prin intermediul unui pod cu o lungime de 622.41 m, la km 7+194.56, traseul Autostrăzii urmează în continuare lunca majoră aflată pe partea dreaptă a râului Mureș.

În zona km 7+800 este prevăzută realizarea Nodului Rutier Alba Iulia Sud cu proiectarea unei bretele ce asigură legătura cu drumul național și european DN 1 (E 81), transpus în Varianta de Ocolire a Municipiului Alba Iulia, precum și cu Municipiul Alba Iulia (Alba Iulia Sud).

În zona km 9+600 traseul autostrada traversează pârâul Ampoi și digul de apărare împotriva inundațiilor, prin intermediul unui pod cu lungimea de 216 m, la km 9+776.74.

În continuare, Autostrada Sebeș – Turda străbate șesul larg al luncii de pe partea dreapta a râului Mureș, intersectând, în zona km 11+260, drumul județean DJ 107 printr-un pasaj inferior cu lungimea de 46.15 m, la km 11+285.

Mai departe, autostrada străbate șesul depresionar aflat la nord-est de Municipiul Alba Iulia și la est de localitatea Bărăbanț, intersectând mai multe rețele electrice de înalta tensiune.

La km 13+130, autostrada traversează un drum de exploatare prin intermediul unui pasaj cu o lungime de 43.7 m, iar la km 13+489.83 autostrada traversează un canal prin intermediul unui pod cu lungimea de 43.68 m.

Pe această secţiune sunt dispuse patru curbe cu razele de 1620 m, 1300 m (ambele prevăzute cu clotoide având lungimea de 140m fiecare), 5000 m şi 10000 m.

La km 14+380 autostrada supratraversează un drum de exploatare printr-un pasaj de 28,20 m.

În continuarea traseului, autostrada străbate şesul depresionar aflat la nord-est de municipiul Alba Iulia şi la est de localitatea Bărăbanț, intersectându-se cu traseul reţelelor electrice de înaltă tensiune.

Autostrada supratraversează calea ferată L200 A Podu Mureş – Arad, între staţiile CF Sântimbru – Bărăbanţ, în zona km 15+345 și, mai apoi, este supratravesată de drumul național DN 1 (E 81), în zona km 15+796.50 (DN 1 km 385+800).

În zona km 16+000 se va realiza legătura autostrăzii Sebeș –Turda cu Alba Iulia printr-un nod rutier, Alba Iulia Nord, care va asigura legătura și cu zona Apuseni prin drumul național DN74 spre Zlatna-Abrud. În această zonă, axul autostrăzii a fost translatat față de axul din SF, din cauza condițiilor geotehnice.

În continuare, traseul autostrăzii se îndreaptă către Nord, paralel cu DN 1 (E 81) în stânga acestuia realizând conexiunea cu lotul 2 la km 17+000.

Structura rutieră

Structură rutiera adoptată în cadrul Lotului 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda, este în conformitate cu Normativul AND 605 si are următoarea alcătuire:

  • 4 cm mixtura asfaltică stabilizată MAS 16
  • 6 cm beton asfaltic deschis BAD 25
  • 10 cm anrobat bituminos AB 25
  • 22 cm agregate naturale stabilizate cu lianți hidraulici rutieri,
  • 30 cm balast
  • 15 cm strat de formă din pământuri coezive tratate cu lianți hidraulici rutieri.

Alcătuirea structurii rutiere de pe noduri a fost dimensionată la fel cu cea de pe autostradă.

Alcătuirea căii pe poduri și pasaje este în conformitate cu Normativ AND 546-2013 „Normativ privind execuția la cald a îmbrăcăminților bituminoase pentru calea de pod”, astfel:

  • 4 cm mixtură asfaltică stabilizată MAS 16
  • 4 cm beton asfaltic pentru poduri BAP 16
  • 3 cm beton asfaltic BA8.

Lucrări de poduri, pasaje

22 structuri

  • 15 structuri din beton armat
  • 5 structuri metalice
  • 2 structuri mixte (beton armat și metalice)

lungime totală 3.381,56 m

Podețe

51 podețe

  • 36 tablă ondulată, diametru între 1500 mm și 6000 mm
  • 9 beton prefabricat, cadre dimensiunea 2,00×2,30m
  • 6 beton monolit, dimensiunea de 5,00×5,20/5,00×5,00/8,00×3,00.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate